Kirjoittaja Aihe: Aseksuaalin kinkyily  (Luettu 13934 kertaa)

Lasilintu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 6
  • Subcurious domme
  • Galleria
Aseksuaalin kinkyily
« : 03.02.2019, 01:14 »
Olin tuossa taannoin kinky miitissä ja tuli puheeksi oma aseksuaalisuuteni. Tällä hetkellä siis sijoitan itseni jonnekin päin aseksuualista spektrumia. Seksi ei sinänsä inhota, kunhan en vain itse ole kohteena.

Aiheesta keskustellessa, keskustelukumppani sitten kysäisi, että kun jättää sen seksin pois niin mitäs sitten jää jäljelle? Tottahan toki tiedän, että  ei sen seksin välttämättä tarvi kuulua kuvaan, mutta todella usein ja monelle se on kuitenkin tärkeä osa kinkyilyä. Olen suhteellisen uusi ja kokekmaton skenessä, ja osittain senkin takia on joskus hankalaa lähteä lähestymään ihmisiä aiheesta.

Haluaisin nyt vain udella ihmisiltä mielipiteitä ja ehkä neuvojakin babykinkyilijälle, että miten tätä aihetta kannattaisi lähteä lähestymään. Ja onko minulla kohtalotovereita?

scar

  • Vieras
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #1 : 03.02.2019, 02:17 »
Itseäni jostain syystä ärsyttää hieman termi "aloittelija"-
No,ehkä painimolskilla on monenlaista kampeajaa.
Ehkä pidättäydyn toistosta viimein- vuodesta 2010 ollut mukana kinkyilyssä,mutten ole sinä aikana harrastanut nussintaa kuin kerran. Olen siis vissiin aseksuaali.
En kiihotu enää omasta tai muiden tyhmyydestä.
En myöskään jaksa vouhottamista jostain jota ei ole olemassa oikeasti-

Ymmärrän kuitenkin hyvin ns.kinkyuskovaisuuden,samaa asiaa kuin nyt ihmisten yleismaailmallinen turvautuminen Korkeampiin Herroihin-

Valta ja vallattomuus kiihdyttää monia vinhalla tavalla,esimerkiksi. 

Useimmilla on myös halu jakaa asioita keskenään- Monet kokevat sen rikkautena.

Itse näen lähinnä vain ne huonot puolet ja siihen en kyllä ketään kannusta.
Leuka rintaan ja kohden aina vain upeampia kokemuksia.

Lisäksi tajusin tätä kirjoittaessa,että kyse on Newbie-osiosta.
Ehkä nyt tulee rankkua,mutta tämmöstä mulla-

Voipi poistaa tämän joikhun


« Viimeksi muokattu: 03.02.2019, 03:28 kirjoittanut scar »

IWannaKnowMore22

  • Vieras
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #2 : 03.02.2019, 08:09 »
Täällä ollaan samassa veneessä.
Olen itse käyttänyt eri termejä, mutta ajatukset liikkuu kyllä samalla tavalla.
Elikkä neuvoja kaipaan minäkin :)
Ihan mukava kuulla etten ole yksin asian kanssa.

Tuli

  • Vieras
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #3 : 03.02.2019, 10:31 »
Kaikessa yksinkertaisuudessaan on kyse siitä, että teet niitä juttuja, joita haluat. Kirjoitin allaolevat sessioimisen näkökulmasta, mutta samoja kulmia voi hyödyntää keskustelussa ja tutustumisessa, jos romanttista suhdetta on hakemassa.

Vähän monimutkaisemmin - olen käsittänyt, että aseksuaalit ovat jokainen vähän omalla tavallaan aseksuaaleja. Jos haluaa toisten kanssa leikkiä, kannattaa miettiä se, miten omista jutuistaan viestii ja neuvottelee. Se voi mennä vaikka näin:

- piiskaa mua/sido mut, mutta genitaaleille ei saa koskea tai puhua mitään kiihottumisesta tai siihen liittyvästä
- mä voin piiskata ja sitoa, mutta en tee mitään genitaalien kanssa tai ohjaa asiaa kiihottumiseen

Tai sitten jos leikkii niin, että on aika vapaat kädet, pitää viestiä tarkemmin siitä, mitkä asiat on suljettu ulkopuolelle.

Aika monelle leikkikumppanille arvokas tieto on esim. se, että haittaako heidän kiihottuminen tilanteessa sinua vai ei (jotkut aseksuaalit kokevat sen epämukavaksi ja toiset eivät).

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 570
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #4 : 03.02.2019, 12:24 »
Hei Lasilintu!

Todella mielenkiintoinen keskustelun avaus, kiitos. En osaa auttaa asiassasi, sillä en omaa tietoa, eikä ole kokemusta, mutta lähinnä kiinnostaisi kuulla omista tuntemuksistasi vähän lisää. Miten sä koet tän maailman ja millasista asioista itse nautit? Olisi siis vain mielenkiintoista ja mun mielestä tärkeääkin oppia itselle vieraammista suuntautumisista.

Tulilta myös oikein hyvä kommentti asiaan.

Halein!

vanDaali

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 653
  • Kutsumapronomini: "se"
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #5 : 03.02.2019, 13:14 »
Olin tuossa taannoin kinky miitissä ja tuli puheeksi oma aseksuaalisuuteni. Tällä hetkellä siis sijoitan itseni jonnekin päin aseksuualista spektrumia. Seksi ei sinänsä inhota, kunhan en vain itse ole kohteena.

Aiheesta keskustellessa, keskustelukumppani sitten kysäisi, että kun jättää sen seksin pois niin mitäs sitten jää jäljelle? Tottahan toki tiedän, että  ei sen seksin välttämättä tarvi kuulua kuvaan, mutta todella usein ja monelle se on kuitenkin tärkeä osa kinkyilyä. Olen suhteellisen uusi ja kokekmaton skenessä, ja osittain senkin takia on joskus hankalaa lähteä lähestymään ihmisiä aiheesta.

Mitähän tässä yhteydessä tarkoitat seksillä? Yhdyntää? Koskestusta joka johdattaa tai tarkoistus johdattaa seksuaalistyyppiseen mielihyvään? Jotain siltä väliltä?

Ja mikä kinkyilyssä kiinnostaa niin että kuitenkin on päättänyt hakeutuia piireihin?


Trobi-cat

  • Vieras
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #6 : 03.02.2019, 13:50 »
ihana keskustelun avaus, koska itsekin pohdin näitä asioita!

kun aktivoiduin skenessä, mietin kuinka voin toteuttaa itseäni, saamalla jotakin penetraatiollisen seksin arvoista nautintoa. oma tausta on siis hyvin aseksuaalisuuteen taipuva. seksi on kivaa oikean ihmisen kanssa, vaikka en koe seksiä kovinkaan merkityksellisesti. sitä joko on vähän, tai ei yhtään.
lopulta tajusin, että mitä jos pitäisinkin kivusta, tai entäpä jos saisin jälkiä kehooni? tein sattumalta itsekseni tutkimustyötä, ja lopulta näin erään kaverini profiiliin eräällä sivulla, jossa näin häneen tehtyjä jälkiä. salamana ihastuin ajatukseen jäljistä.

meni jonkun aikaa, kunnes tapasin erään ihmisen, jonka kanssa oli kivaa ja nautinnollista olla ja touhuta. hän teki kaulaani suuret jäljet (fritsut rumasti sanottuna), ja ihastuin lopullisesti ajatukseen jäljistä. meni jonkun aikaa taas eteenpäin, kun tajusin sessioidessa, että jälkien ottaminen on kivaa, mutta kuin myös niiden tekeminen. asia jäi edelleen muhimaan, kunnes aktivoiduin lopulta lopullisesti skeneen. tapasin jälleen uuden ihmisen, joka teki jäljet selkääni. en ollut sitä ennen kokenut mitään nautinnollisempaa tunnetta, kuin mitä selän raapiminen loi. se tuntui ekstaasilta.

tajusin silloin löytäneeni vihdoin erinäisiä tapoja toteuttaa omaa minuuttani, harrastamatta penetraatiollista seksiä, tai liittämättä siihen edes 'romanttisia tunteita'. se tuntui hyvältä, se oli läheistä, mutta se ei ollut liikaa.

oma neuvo aseksuaalin kinkyilyyn, on etsiä apua toisen kosketuksesta. koketus voi olla mitä vain, mikä itselle tuntuu sopivalta.  vaikka jokin on seksuaallista, sen ei tarvitse olla kuitenkaan liikaa sitä, tai ei ollenkaan. tiettyjä ruuminosia koskemalla (poislukien nyt genitaalit), voi antaa suurtakin mielihyvää, jos niihin koskee tietyllä tavalla. niinkuin minulla on hyvin reaktiivista aluetta selkä, niska ja kaula, sekä pylly. pylly tosin on eroottinen alue, mutta jälkien tekeminen sinne on todella mukavaa, ehkä siksi, koska se on alue, jonne jäljet jäävät helposti näkyviin ja joka myös tuntuu.

toivottavasti omat ajatukset auttavat vähän selventämään mitä aseksuaalin kinkyily voisi olla. ^-^

Lasilintu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 6
  • Subcurious domme
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #7 : 03.02.2019, 15:26 »
Scar, ei mitään poisteta. :D Kaikki mielipiteet ja kokemukset ovat tervetulleita. Sitä varten mä tänne kirjoittelinkin.

IWannaKnowMore22 Ihana tietää että on muitakin!

Tuli Kiitos vastauksesta, toi viestiminen on kyllä super tärkeää suhteessa kuin suhteessa, mutta varsinkin kinikyillessä se on erityisen tärkeää.

Selina Hyviä kysymyksiä esitit. Täytyy sanoa, että vastausten löytäminen on ehkä vähän vaikeampaa. En ole kauheasti päässyt kokeilemaan asioita, niin en ole ihan varma mistä kaikesta tykkään tai nautin. Köysittely kyllä kiinnostaisi (köysittelijänä, ei köysitettävänä), mutta ehkä nämäkin kysymykset tässä ratkeavat.

Trobi- cat Kiitos vastauksesta! Toivottavasti itsekin löydän jonkun sellaisen jonka kanssa voisi kokeilla asioita ja tutkailla sitä mikä itsestä sitten tuntuukin kivalta.

Mitähän tässä yhteydessä tarkoitat seksillä? Yhdyntää? Koskestusta joka johdattaa tai tarkoistus johdattaa seksuaalistyyppiseen mielihyvään? Jotain siltä väliltä?

Ja mikä kinkyilyssä kiinnostaa niin että kuitenkin on päättänyt hakeutuia piireihin?

Tarkoitan seksillä yhdyntää sekä seksuaalisen mielihyvän tuottamiseen tarkoitettua kosketusta. Voin siis kyllä harrastaa seksiä, mutta en vaan saa siitä mitään irti ja koen sen varsin tylsänä ja joskus jopa hieman ahdistavana toimenpiteenä. En tiedä sitten jos kyseessä olisi juuri se oikea ihminen, olisiko siinä mitään eroa, mutta toistaiseksi kokemukset ova olleet varsin mitäänsanomattomia.

Kinkyilyssä kiinnostaa osittain ainakin se visuaalisuus (esim. shibari on todella kaunista) ja ehkä mös hieman dom/sub dynamiikka. Hakeuduin piireihin myös senkin takia, että jos vaikka pääsisi tapaamaan samanhenkisiä ihmisiä ja saisi ehkä hieman kokemusta.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #8 : 03.02.2019, 16:10 »
En näe mitään syytä miksi kinkyilyyn ehdottomasti kuuluisi vaniljaseksi.
Paljon enemmän itse saan pervoilusta kuin varsinaisesta yhdynnästä. Valtapeli, sidota, kipu, nöyryytys,ilman niitä ei seksiä ole minulle.

Lasilintu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 6
  • Subcurious domme
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #9 : 03.02.2019, 16:36 »
En näe mitään syytä miksi kinkyilyyn ehdottomasti kuuluisi vaniljaseksi.
Paljon enemmän itse saan pervoilusta kuin varsinaisesta yhdynnästä. Valtapeli, sidota, kipu, nöyryytys,ilman niitä ei seksiä ole minulle.

Tuokin voi olla täysin mahdollista omalla kohdallani. Mutta sitä ei koskaan tiedä ennen kuin yrittää.

Acanth

  • Vieras
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #10 : 03.02.2019, 16:45 »
En itse koe olevani aseksuaali, mutta olen harrastanut juttuja jotka ovat kinky osastoa, mutta silti todella epäseksuaalisia siinä mielessä että tavoitteena ei ole ollut kiihotus tai laukeaminen, vaan muut tunteet ja tuntemukset. Erilaiset tavat koskettaa, on ne sitten silitystä, raapimista, lyömistä, suutelemista on ihan vaan muuten nautinnollisia, sitominen voi olla rentouttavaa tai meditatiivista, kipusessio saada aikaan adrenaliiniryöpyn ja dopamiinipöllyn, valta-asetelmissa olla iso tunnelataus. Ja sit ihan vaan se läheisyys ja yhteys toiseen ihmiseen on ihanaa.

Mun libido vaihtelee tosi paljon, mutta mulle on silti tärkeetä että oon saanut tehdä näitä juttuja vaikka seksuaalisuus ja seksi muuten kiinnostais tosi vähän. Ja silloinkin kun libido on korkeampi, on mulla juttuja jotka on itsessään nautinnollisia nimenomaan muista syistä kuin siitä että ne kiihottaisi mua, enkä koe niitä tilanteita varsinaisesti seksuaalisiksi.

Ei sinänsä verrattavissa aseksuaalisuuteen, mutta ajattelin jakaa kuitenkin omaa kokemusta tietynlaisesta epäseksuaalisesta kinkyilystä :)

Seuraan instagramissa erästä ihmistä joka tekee sidontaa ja on aseksuaali. Hän on jonkin verran puhunut aiheesta, ainakin insta stooreissa, tässä profiili: link

Tärkein varmaan on tosiaan se, että miettii mistä tykkää ja mitä haluasi tehdä, ja tekee niitä. Tulin kommentti tuosta rajojen ja halujen kommunikoinnista oli hyvä. Mutta tosiaan, ei ole mitään oikeaa tai väärää tapaa olla kinky! :) Toivottavasti pääset kokeilemaan niitä omia kiinnostuksiasi!
« Viimeksi muokattu: 04.02.2019, 01:43 kirjoittanut Acanth »

cheri

  • Vieras
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #11 : 03.02.2019, 16:47 »
En näe mitään syytä miksi kinkyilyyn ehdottomasti kuuluisi vaniljaseksi.
Paljon enemmän itse saan pervoilusta kuin varsinaisesta yhdynnästä. Valtapeli, sidota, kipu, nöyryytys,ilman niitä ei seksiä ole minulle.

Tätä olin mäkin tulossa sanomaan. En saa vaniljaseksistä irti yhtään mitään (henkisesti tai fyysisesti) ja kinkyilen todella mielellään ilman mitään genitaalikontaktia - mulla on ollut leikkikavereita joiden kanssa ollaan puuhailtu esim. kivun, köysien ja D/s-juttujen parissa harrastamatta koskaan (penetraatio)seksiä. En itse kuitenkaan identifioidu aseksuaaliseksi, koska koen pervoilun vahvasti seksuaalisesti tyydyttävänä silloinkin kun siihen ei liity mitään intiimien paikkojen koskettelua. Kyse taitaa olla omalla kohdallani enemmän vain siitä, että se itse paneminen sessioidessa on mulle itseisarvon sijaan vain yksi mahdollisuus muiden joukossa, ja pärjään yleisesti ottaen hyvin ilmankin. En siis näe ongelmaa siinä etteikö aseksuaalinen ihminen voisi nauttia kinkyilystä ihan yhtä lailla. :)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #12 : 03.02.2019, 17:36 »
Jos saa bdsm:stä, ihan missä vaan muodossa vaan, tyydytystä, niin onko silloin aseksuaalinen laisinkaan ?



IKRM

Ninth

Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #13 : 03.02.2019, 18:39 »
Jos saa bdsm:stä, ihan missä vaan muodossa vaan, tyydytystä, niin onko silloin aseksuaalinen laisinkaan ?

Ööh? :D Mulle esim. sidotuksi tuleminen voi olla fyysisesti tosi mukavan tuntuista ja rauhoittavaa, mutta en saa siitä mitään seksuaalisia kiksejä tai kiihotu. Aika monet muut taas saavat siitä seksuaalisia säväreitä. Voin hyvin kuvitella, että sama pätee muihinkin BDSM:n osa-alueisiin; ihmiset nauttivat eri asioista eri tavoilla, ja monista jutuista on täysin mahdollista kokea tyydytystä, joka ei ole laadultaan seksuaalista.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #14 : 03.02.2019, 20:48 »
En näe mitään syytä miksi kinkyilyyn ehdottomasti kuuluisi vaniljaseksi.
Paljon enemmän itse saan pervoilusta kuin varsinaisesta yhdynnästä. Valtapeli, sidota, kipu, nöyryytys,ilman niitä ei seksiä ole minulle.

Tuokin voi olla täysin mahdollista omalla kohdallani. Mutta sitä ei koskaan tiedä ennen kuin yrittää.
Kenties sinun kannattaisi kokeilla.