Kirjoittaja Aihe: Kuinka yleiseksi koet sub miehen ja feminiiniset taipumukset?  (Luettu 3960 kertaa)

queer-joanna

Miun mielestäni pinkki ja hepene eivät automaattisesti tee miesoletetusta yhtään sen feminiinisempää, muutos tapahtuu siinä kuinka henkilö niihin reagoi. Kuinka ne parhaimmillaan nostaa ryhtiä, kohottaa leukaa, tuo tuikkeen silmäkulmiin ja mairean hymyn kasvoille. Miten ihanasti ihminen laskeutuu omaan feminiiniseen voimaansa ja saapuu olemaan itselleen läsnä.

Olipa kauniisti kuvattu feminiinisen identiteetin omaksuminen!  :love:

Vaikka itse en nyt aivan erityisesti "pinkistä ja hepeneistä" välitäkään, niin koen kyllä vahvasti, että tietynlaisilla (naisille suunnatuilla/markkinoiduilla) vaatteilla pystyn muuntamaan omaa olemustani ja kokemustani itsestäni hyvinkin paljon. Tässä ei tosiaan ole kyse pelkästä vaatteesta ja sen ulkonäöstä tai materiaalista, vaan vaatteen kantamisesta tietyllä tavalla, tietyllä ylpeydellä.

Itselle (olen genderqueer/transfeminiini) feminiinisenä subina oleminen ei kyllä missään nimessä ole nöyryyttävä, vaan pikemminkin hyvin voimaannuttava kokemus. Se vaan on niin ihanaa, kun ensinnäkin saa olla siro, notkea ja kaunis, ja lisäksi saa olla toisen käytettävänä juuri tällaisena!

EDIT: ja vaikka tämän nyt kirjoitin henkilönä, jolla on ensisijaisesti feminiininen identiteetti, olen käynyt näitä kokemuksia läpi paljon (oletetun) maskuliinisen identiteetin kautta ja sikäli uskon, että tällä on relevanssia myös ihan cis-mies perspektiivistäkin katsottuna.

Toki varmasti se vaikuttaa oleellisesti kokemukseen feminiinisiin vaatteisiin pukeutumisesta, kuinka paljon henkilökohtaisesta normista tässä poiketaan. Maskuliinisia vaatteita arjessaan kantava henkilö voi ymmärrettävästi kokea suurempia tunteita suuntaan tai toiseen, jos sessiota varten feminisoidaan. Itselleni muutos jokapäiväisistä vaatteista ei ole niinkään iso, mutta sessiota varten on kyllä kiva vielä korostaa joitain kehon feminiinisiä puolia sopivalla pukeutumisella...
« Viimeksi muokattu: 20.11.2022, 22:55 kirjoittanut queer-joanna »