Kirjoittaja Aihe: Kotikuri  (Luettu 15587 kertaa)

Nuttura

  • Vieras
Vs: Kotikuri
« Vastaus #15 : 06.10.2019, 15:18 »
Hurjan hyvää pohdintaa monesta kulmasta!

Mietin juuri tuota (D/s) dynamiikkaa. Kenties subin motiiveina haluta piiskaa /kuritusta voivat olla toisaalta omaan alistumiseen tuen saaminen. Piiskaus auktoriteetiksi kokemaltaan henkilöltä. Toisella tasolla motiivina voi toimia halu käsitellä virheitä /epäonnistumisia omassa kehityksessään; maksaa kivulla virhe, jotta sitä ei tarvitsisi enää mielessään pyörittää ja angstailla. Kolmas taso, mikä kenties aiheuttaa piiskauksen "pyytämisen" on välittämisen pyytämistä Dommelta (/auktoriteetiltaan). Domme ei näkisi piiskaamisen vaivaa, jos ei välittäisi subinsa kehityksestä ja hyvinvoinnista.

vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Kotikuri
« Vastaus #16 : 06.10.2019, 15:52 »
Kotikuri-orientaation taustallahan ei välttämättä tarvitse olla se, että haluaa saada piiskaa/rangaistuksia. Syitä voivat olla esimerkiksi, että haluavat sen tyylisen parisuhteen jossa suhteen päättävä osapuoli pitää kiinni auktoriteetistään myös tarvittaessa antamalla piiskaa. Silloin se piiskaushomma on täysin toissijasta ja tavoitellaan tiettyä parisuhdedynamiikkaa. Eikä sillä tarvitse olla mitään tekemistä BDSM:n kanssa - käsittääkseni kotikuri-piireissä aika monet painottavat ettei BDSM kiinnosta. Eikä Head of Householdin tarvitse olla sadisti eikä nautti rangaistuksen antamisesta, hän voi antaa sen ylläpitääkseen auktoriteettiään.

Kotikuri kuuluu oleellisena osana muuhun M/s 24/7 toimintaan, mutta toisaalta en itse erityisesti erittele sitä tuosta muusta osuudesta. Mulle tuo toiminta on sellainen kokonaisuus että siitä on hankala erotella osasia.

Kun mennään Total Power Exchangeen niin olen tästä kyllä aika eri mieltä. Kotikuri-suhteeseen sisältyy D:n toimintaa rajoittavia asioita - rajoitteita jotka on saneltu s-osapuolen taholta. Sellainen on aika vierasta TPE-dynamiikalle, jossa M-henkilön vapaus on dynamiikan peruskiviä. Sen lisäksi kotikuriin sisältyy ajatus rangaistuksesta, TPE-suhteissa M voi yksipuolisesti päättää luopua rangaistuksista. Minusta kotikurissa operoidaan huomattavasti kevyemmän vallanvaihdon kanssa kuin TPE-suhteissa.

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: Kotikuri
« Vastaus #17 : 06.10.2019, 19:14 »
Kotikurin syvintä olemusta ja sen omaa dna:ta on vaikea löytää ja käsittää. Ymmärrän sen hyvin. Koko aihepiiri on hyvin laaja kaikkinen siihen liittyvine elementteineen ja aiheuttaa varmasti useita kysymyksiä. Jo lähtien mihin kategoriaan kotikuri asettuu / asetettaan. Toisten mielestä se on yksi BDSM:n alagenre, toiset taas haluavat erottaa nämä kaksi tyystin toisistaan.

TuhmaTe tunnistaa tuossa hyvin kaksi eri lähtökohtaa: kotikuri omana kulttuurinaan ja BDSM:n alatyyppinä. Otanpa tähän rinnalle erään ei niin hyvän tunnistusyrityksen internetin menneisyydestä 1990-luvun alusta. Oli uutisryhmä alt.sex.spanking, jolle oli annettu selitys "bondage for beginners". Muutetaan se tilapäisesti muotoon "[BDSM] for beginners" niin tendenssi käy vielä selvemmin ilmi: on päämäärä, jota kohti pyritään ja matkan sitä kohti voi aloittaa kevyemmällä kamalla.

Toinen lähtökohta on erilainen: On ruumiillinen kuritus, jonka menneisyys ulottuu kirjoitetun historian tuolle puolen tietymättömiin. Sen vastapariksi asettuu BDSM internet-ajan käsitteenä (ensiesiintymä englanninkielisen Wikipedian mukaan tiettävästi vuodelta 1991). Silloin logiikka kääntyy niin päin, että BDSM kehittyy ja eriytyy kurituksen historiallisista käytännöistä, joista yksi on kotikuri historiallisena ilmiönä. Sen rinnalla ovat mm. kirkolliset rangaistukset, niistä osin johtuva koulukuri sekä sotilaskuri omine traditioineen. Kotikuri on jälkimmäisten äiti.

John Camden Hotten (1869) näet esittää teoksessaan Flagellation and the flagellants A History of the Rod in all Countries from the earliest Period to the present Time (s. 373), että ensimmäinen kurittaja oli itse Paratiisin Eeva, joka antoi miehensä tuta keppiä, kun tiedon puun hedelmä ei ensin alkanut kelvata.  >:( :love: Sittenpä maistui hyvinkin.

(Kiitos Googlen, tuo teos on luettavissa verkossa: https://books.google.fi/books?id=R-BAAAAAcAAJ&dq=history+of+the+rod&hl=fi&source=gbs_navlinks_s)

 

Kotikuri-Ina

Vs: Kotikuri
« Vastaus #18 : 10.11.2019, 08:13 »
 Ensimmäiset kuvaukset jotka luin jo hyyyyvin nuorena kurituksista pyörivät mielessäni vuosikausia ja janosin yhä lisää ja lisää sitä lajia. Mikään ei riittänyt.
 Kaverin antama vyön sivallus jäi polttelemaan vuosikausiksi ihoon ja odottamaan kunnon kokemuksia.

 Tietysti luonne ja elämänkokemukset ruokkii taipumuksia.. mutta tämä mieltymys vaan on. 

Mixer

Vs: Kotikuri
« Vastaus #19 : 10.11.2019, 10:11 »
Minulle kotikuri on sanana käyttökelpoinen, mutta sille näissä teksteissä osoitetut merkitykset, fyysiset rangaistukset ja piiskaaminen, saati sitten sen "järjestäminen" alistuvalta tietoisesti ovat outoja yhdistelmiä omaan suhteeseeni oman alistuvani kanssa. Kun määrittelimme aikoinaan suhdettamme, alistuvani halusi ehdotonta kotikuria, paljon sääntöjä ja tapoja, velvollisuuksia ja tehtäviä. Niiden toteuttaminen ja niiden "turvassa" eläminen on alistuvalleni se henkinen parisuhdetta ylläpitävä voima, sekä myöskin seksuaalisesti intressiä ylläpitävä voima. Sääntöjen noudattaminen itsessään tuo hekumaa ja vallan luovuttaminen toiselle on se juttu. sitä ei tarvitse hänelle piiskaamalla todentaa. Jos toki piiskaaminen on mukana kuviossa, mutta vain lisänä osana muuta viritystä.
Jos jostain huolimattomuudesta/ virheestä antaakin ansaitun fyysisen rangaistuksen, koko kuvion perusteena on sen kertaluonteisuus. Oikealla motivaatioasenteella asia on suoritettu loppuun, eikä toistu enää, ei teko eikä rangaistus. Lypsäminen virheillä rangaistuksen toiveessa sotii palveluhalukkuuden ja vallan luovuttamisen linjaa vastaan pahasti. Jos toki fyysinen kipu on alkuperäisissä suhteen määritteluissa on tullut esiin, ja toimii molemille, se tehtäköön sovitusti. Opettaja-karttakeppi- fantasia voi olla se juttu jollekin, keino viedä fantasia loppuun, mutta tehtynä toimintana se on dominoivalta ohjattu tilanne, seksuaalinen akti. Minä en dominoivana persoonana halua tulla trikkeröidyksi virheiden ja tottelemattomuuden kautta antamaan toiselle sattumavakiolla fyysisiä rangaistuksia. Alistuvani tietää minulle olennaiset asiat ja kunnioittaa niitä, samoin minä arvostan tasapainon hakemista, enkä jatkuvaa valvellaoloa ja vahtimista alistuvani toiminnasta.

TuhmaTe

Vs: Kotikuri
« Vastaus #20 : 12.11.2019, 10:38 »
Viime päivinä on yhä vahvemmin ja vahvemmin alkanut tuntua, että kotikuri voisi olla paikallaan ihan konkreettisesti ja käytännön tasolla. Ajatus joutumisesta ankaran kurinpidon alle tuntuu oikealta tällä hetkellä.
Säännöt-kuri-rangaistukset.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Kotikuri
« Vastaus #21 : 12.11.2019, 14:36 »
Kotikuriin en itse ole saanut otetta. Tiedän mistä on kyse, luultavasti. Mutta jostain syystä se tuntuu roolileikiltä, asiaa itseään väheksymättä. Dominoinninhan kuuluisi olla luontevaa, itsestä tulevaa eikä joku hetkeksi otettu rooli.
Tämä on kovin kummallista, koska 24/7 D/s minua kyllä kiehtoo.
Siksipä tämän ketjun juttuja ahnaasti luen.

TuhmaTe

Vs: Kotikuri
« Vastaus #22 : 13.11.2019, 11:07 »
En tiedä olisiko omalla kohdalla "roolin" vetoa, vai mitä, mutta jos kotikurisuhteeseen päätyisin, niin varmaan alkuun tahallani häröilisin ja perseilisin oikein urakalla nähdäkseni millainen se toinen osapuoli oikeasti on. Tuleeko rangaistuksia tuhmuuksista? Pikkuhiljaa se varmaan tasottuisi.

vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Kotikuri
« Vastaus #23 : 13.11.2019, 11:34 »
En tiedä olisiko omalla kohdalla "roolin" vetoa, vai mitä, mutta jos kotikurisuhteeseen päätyisin, niin varmaan alkuun tahallani häröilisin ja perseilisin oikein urakalla nähdäkseni millainen se toinen osapuoli oikeasti on. Tuleeko rangaistuksia tuhmuuksista? Pikkuhiljaa se varmaan tasottuisi.

Luultavasti suhde päättyisi ennen kuin tasoittuisi. Ihmiset, jotka hakeutuvat tämän tyyppisiin suhteisiin eivät yleensä jaksa jatkuvaa haastamista.

Oma näkemykseni on se, että ihmisistä oppii enemmän kun tekee juuri niin kuin he haluavat.

AlfaX

Vs: Kotikuri
« Vastaus #24 : 13.11.2019, 19:34 »
Hei,
en tiedä miten asiat kategorisoidaan oikeaoppisesti täällä BDSM-maailmassa mutta meillä on kotona ilmeisesti puheessa oleva "kotikuri". Olemme aviopari, elämme normaalia arkea ja elämää. Seksielämään kuuluu tilanteen ja tunnelmaan mukaan aina silloin tällöin BDSM-mausteita.
Vaimoni, akateeminen fiksu feministi, pitää siitä että saa kotona palvella minua, omaa miestään. Hän pitää siitä että päätän asioista vaikka oikeasti useimmiten sovimme asioista yhdessä. Hän myös pitää sitä että komennan häntä välillä. Erityisesti hän nauttii jos siihen yhdistetään erotiikkaa tai seksiä. Saatan laittaa hänelle viestin töistä että mitä hänen pitää tehdä kotona ennen kuin tulen töistä ja miten hänen pitää vaikka odottaa minua sängyssä. Kun tulen kotiin niin hän on todella kiihottunut valta-asetelmasta. Toisinaan hän haluaa että rankaisen häntä esim. piiskaamalla, vaikka jonkun tehtävän laiminlyönnistä. Vaimoni todella pitää siitä että hän on pikku-vaimo, joka saa välillä remmistä kun on ollut "tuhma". Tuhmuus voi olla vaikka pyykkien väärin laittamista yms. Kyse ei ole teosta vaan siitä tunteesta että häntä kuritetaan. Välillä piiskaan, tukistan, pidän käsiä sidottuna taaksepäin tms. Joskus olen antanut kultaisen suihkun kasvoihin mutta enimmäkseen vaimoni pitää että saa palvella minua ja silloin tällöin piiskaa vyöstä. Töissä ja arjessa vaimoni on itsenäinen vahva nainen, jota ei todellakaan käskytetä mutta kotona hän nauttii "alistamisesta" ja kurin pitämisestä. Hän haluaa että mies päättää ja johtaa.
En tiedä mitä tämä määritellään mutta näin meillä :)

AlfaX

Headmaster_

Vs: Kotikuri
« Vastaus #25 : 17.10.2020, 13:55 »
Liikkuuko täällä kotikurihenkilöitä vähemmän puhetta, enemmän toimintaa -linjalla?
Onhan meitä vielä jäljellä.

Kotikuri-Ina

Vs: Kotikuri
« Vastaus #26 : 17.10.2020, 14:28 »
 :o

Pioni

Vs: Kotikuri
« Vastaus #27 : 17.10.2020, 15:09 »
Kyllähän tuo kotikuri kiinnostaa  :)

tuhmapoju

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 11
  • En muuta, kun saisinpa joltain selkäsaunan
  • Galleria
Vs: Kotikuri
« Vastaus #28 : 18.10.2020, 11:34 »
Kotikuri kiinnostaa ja on ihan hyväksikin välillä. Vielä näin aikuisenakin  :'(

TuhmaTe

Vs: Kotikuri
« Vastaus #29 : 18.10.2020, 15:15 »
Kotikuri kiinnostaa kyllä, eikä olisi pahitteeksi jos olisi joku, joka sitä pitäisi.