Kirjoittaja Aihe: Onko Romantiikka kuopattu?  (Luettu 12657 kertaa)

Helmi77

  • Vieras
Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #30 : 01.03.2019, 08:20 »
Mun mielestä romanttista on, jos antaa kaikkensa toisen eteen, vaikka välillä joutuiskin omalle epämukavuusalueelle. Kokeilee uusia asioita jotta toisella on kiva olla. Ja siinä sivussa saattaa ehkä huomata, että "hei, löysinkin tässä samalla uuden oman jutun!"

Just tästä aion luopua. Osa ihmisistä vain hyväksikäyttää jos antaa kaikkensa ja poistuu omalta mukavuusalueeltaan.

SaRu

Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #31 : 01.03.2019, 08:35 »
Mikään ei ole romanttisempaa kuin jälkikäteen kaivella niitä saatanan ruusun terälehtiä persvaosta...
Koettu on.

Tuo on malliesimerkki miten tuollaiset romanttiset eleet on mun elämässä menny.
En tykkäisi suuren linjan eleistä, koska miettisin kuitenki, et vituiks menee kohta.
Kuitenkaan mulla ei ole ollut yhtään suhdetta, missä en olisi saanut kukkia.
Nahkaruusu on kuitenkin yllättävyydessään paras  :love:
Voitti jopa 10 tonnin multakuorman.

Tuollaiset pienet asiat voi olla mun mielestä hyvinkin romanttisia, ilman että niistä sen enempää edes kumppanille sanon. Emme puhu romantiikkaa  ;D (ainakaan vielä toistaiseksi olla puhuttu)

Mutta romantiikka ei ole kuollut. Edes yleisesti ajatellen. Joidenkin kohdalla se vaatinee vähän tekohengitystä vaan ..

Gitta

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 810
  • Elukka
  • Galleria
Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #32 : 01.03.2019, 10:44 »
Mun mielestä romanttista on, jos antaa kaikkensa toisen eteen, vaikka välillä joutuiskin omalle epämukavuusalueelle. Kokeilee uusia asioita jotta toisella on kiva olla. Ja siinä sivussa saattaa ehkä huomata, että "hei, löysinkin tässä samalla uuden oman jutun!"

Just tästä aion luopua. Osa ihmisistä vain hyväksikäyttää jos antaa kaikkensa ja poistuu omalta mukavuusalueeltaan.

Osa, ehkä. Mut ei todellakaan kaikki. Mä haluun uskoo ihmisistä pääasiassa hyvää. Oon iteki saanu paskaa niskaan, ja sen takia mulla on aika kova kuori aluksi. Mut sehän se kaikista romanttisinta onkin, jos sen suojakuoren saa putoamaan ja pystyy olemaan sellainen kun oikeasti on.

Apollyon

Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #33 : 01.03.2019, 15:18 »
Tuota on kyllä tosi surullista lukea, oma elämä onneksi on antanut ymmärtää jotakin ihan muuta.

Romantiikkaa voi olla ihan yhtä pätevästi kylmät oluet maisteltaviksi yhdessä kuin pesty vessa tai kynttiläillallinen.

Tai vaikka uniikki kaulapanta ja gägi.

Macy

  • Vieras
Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #34 : 01.03.2019, 16:38 »
Yh äh öh. Nojaa, nojoo. Mitenhän tämän osaisi omassa päässään vääntää.

Kyllä pidän romantiikasta, sitä pitää olla. Mutta kynttilänvalossa toisen silmiin tuijottelu ei ole ehkä se omin juttu. Arjen romantiikka sen sijaan on. Se piilee pienissä eleissä ja asioissa joissa toinen otetaan huomioon, kehut, empatia ja palvelukset. Juhkapäivinä lahjukset, oli ne sitten aineellisia tai ei.

Piki

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Taistelukääpiö
  • Galleria
Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #35 : 01.03.2019, 17:02 »
Riippuen tietysti siitä, kuinka itse kukin haluaa maailmansa nähdä, mutta omasta näkökulmastani romantiikkaa ei ole kuopattu koskaan. :love:

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #36 : 01.03.2019, 17:20 »
Omassa pitkässä parisuhteessa se on sitä arkiromantiikkaa, vaikka että käyttää  koiran ulkona etttä toinen saa nukkua.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2019, 17:37 kirjoittanut kuunlilja »

-Mermaid-

  • Vieras
Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #37 : 01.03.2019, 19:24 »
Miksi pitäisi laskea suojamuuri, jotta toinen lähestyisi paremmin tai tekisi helpommin aloitteen? Pitäkää vain se suojamuuri yllä ja antakaa toisen tehdä se työ! Miehiä ei pidä koskaan päästä helpolla >:D Niin ne jyvät erotetaan akanoista ja itsekin voi paremmin :-*

Nyt kun romantiikasta on puhe niin suosittelen katsomaan hulvattoman komediaelokuvan: Isn't it romantic!  :love:

Netflixissä parhaillaan  ^-^




vanDaali

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 653
  • Kutsumapronomini: "se"
  • Galleria
Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #38 : 01.03.2019, 20:27 »
Miksi pitäisi laskea suojamuuri, jotta toinen lähestyisi paremmin tai tekisi helpommin aloitteen? Pitäkää vain se suojamuuri yllä ja antakaa toisen tehdä se työ! Miehiä ei pidä koskaan päästä helpolla >:D Niin ne jyvät erotetaan akanoista ja itsekin voi paremmin :-*

Riippuu haluaako jyvät vai akanat.  Aika paljon erinäisiin ihmisiin on jollain tasolla tutustunut ja tuo näyttää olevan aika hyvä keino erotella jyvät pois siten että vain sitkeimmät akanat jää.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #39 : 01.03.2019, 20:35 »
Kannattaa muistaa ettei vaikea ole koskaan sen arvoinen, vaikka moni itsestään moista sanoo ja uskoo.

Vaikea on vaan vaikea, eikä siinä ole mitään romanttista.

IKRM

Piki

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Taistelukääpiö
  • Galleria
Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #40 : 01.03.2019, 20:59 »
Kannattaa muistaa ettei vaikea ole koskaan sen arvoinen, vaikka moni itsestään moista sanoo ja uskoo.

Vaikea on vaan vaikea, eikä siinä ole mitään romanttista.

IKRM

Komppaan.

-Mermaid-

  • Vieras
Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #41 : 01.03.2019, 21:30 »
Kannattaa muistaa ettei vaikea ole koskaan sen arvoinen, vaikka moni itsestään moista sanoo ja uskoo.

Vaikea on vaan vaikea, eikä siinä ole mitään romanttista.

IKRM

Vaikea on subjektiivinen asia eikä tietenkään kannata yrittää mitään sellaista mihin luule ettei kykene.

... mutta metsästäjä, jolla on hyvä saalistusvietti, tietää, että se paras herkku on se vaikein herkku  ^-^  joten... mitä vaikeampi naissaalis, sitä arvokkaampi nainen  :-*

Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #42 : 01.03.2019, 23:24 »
Ei ole.

Kannattaa muistaa ettei vaikea ole koskaan sen arvoinen, vaikka moni itsestään moista sanoo ja uskoo.

Vaikea on vaan vaikea, eikä siinä ole mitään romanttista.

IKRM

Vaikea on subjektiivinen asia eikä tietenkään kannata yrittää mitään sellaista mihin luule ettei kykene.

... mutta metsästäjä, jolla on hyvä saalistusvietti, tietää, että se paras herkku on se vaikein herkku  ^-^  joten... mitä vaikeampi naissaalis, sitä arvokkaampi nainen  :-*
Eli miesten pitäisi tavoitella nimenomaan niitä naisia jotka eivät ole heistä kiinnostuneita. Onko tämä nyt sitä Speden naisten logiikkaa?  :D

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #43 : 01.03.2019, 23:52 »
On olemassa erittäin paljon naisia joitten keino pönkittää omaa itsetuntoa on kilpailuttaa miehiä keskenään monenlaisin keinoin, sellaiseen ei kannata lähteä, ellei ole etsimässä hetken huvia, eikä silloinkaan, ellei nauti juuri siitä kilpailusta, metsästämisestä.

Pitempiaikaiseen onneen sellaisesta naisesta ei ole.

IKRM

Valerie

  • OuSM
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 233
  • Nii. Kerta.
  • Galleria
Vs: Onko Romantiikka kuopattu?
« Vastaus #44 : 02.03.2019, 01:20 »
Kuten moni muukin on vastannut, niin mullekin se romantiikka on enemmänkin niitä arkipäiväisiä juttuja, kuin yltiöromanttista ja siirapissa uitettua Hollywood-oksennusta.

Sen verran minussa on piiiiientä romantikkoa, että tykkään saada kukkia, minusta se on aivan ihanaa. Ja jonkun pienen lahjan silloin tällöin, ihan ilman mitään sen suurempia syitä. Lahjalla en tarkoita korvakoruja tai mitään älyttömän kallista, se voi olla vaikka joku kiva muki josta olen puhunut pitäväni, lehti tai kirja tai vaikka jokin kinkyilyjuttu. Ja ehkä juuri sellainen, että olen siitä joskus maininnut vaikka ohimennen, mutta se on silti huomioitu, vaikka en itse siitä sen kummemmin puhuisi. Itsekin tykkään yllättää toisen spontaaneilla pienillä lahjoilla, ihan vaan vaikka kauppareissulla tuomalla jotain hyvää mistä tiedän toisen pitävän ja ilahduttavan häntä. Myös ihan simppelit kortit tai pienet kirjeet saavat suun erittäin leveään hymyyn ja askeleen keveämmäksi.

En halua ällöromanttisia runoja, en serenaadeja ikkunan alla, en kynttiläillallisia kalliissa pönötysravintolassa tai rakkaudentunnustuksen lähettämistä radiossa. Ei kiitos.

Mieluummin otan niitä kotipizza-iltoja saman huovan alla elokuvan ääressä, laiskoja sunnuntaipäiviä sängynpohjalla pitkään nauttien, kehujen antaminen ja saaminen, valmiin aamupalan saaminen sänkyyn tai sen tekeminen yhdessä, suudelmia otsalle, halaus ohimennen ja siihen yhdistettynä pitkä ja ihana suudelma, pyllyn puristaminen kauppajonossa, käsi kädessä käveleminen, spontaani seksi, post-it-lappu johon on kirjoitettu jotain ihanaa - lista voisi olla loputon. Mulla romantiikka nivoutuu kuitenkin hyvin paljon siihen välittämiseen ja toisesta huolehtimiseen. Minusta voisi olla hyvinkin romanttista, että makaan räkätaudissa, niin toinen tuo juotavaa, lisää nenäliinoja, pastilleja, vie vaikka suihkuun - se että toinen oikeasti välittää ja osoittaa sen ihan vain arkisilla teoilla. Ne kuitenkin loppupeleissä merkkaa paljon enemmän kuin ne suuuuuret eleet. Koska se arkipäiväinen läheisyys, välittäminen, romantiikka ja kiintymys on ne asiat, jotka kantaa sitä suhdetta eteenpäin.

Joten ei, minusta romantiikka ei ole kuopattu, se vain tarkoittaa ihmisille niin paljon eri asioita ja minusta se on ihanaa. Olisi kamalaa, jos romantiikan pitäisi olla jotain tietynlaista ollakseen romanttista. Se, että pitäisi olla pitkiä punaisia ruusuja, kynttilänvalossa toisen silmiin tuijottelua viiniä nauttien ja syvällisiä rakkaudentunnustuksia. En kuitenkaan sano, että se on väärin, en missään nimessä. Jollain voisi lähteä jalat alta tuollaisessa tilanteessa, siis hyvällä tavalla. Mutta onneksi voimme itse määritellä oman romantiikkamme ja ehkä parhaassa tapauksessa löydämme itse kukainenkin rinnallemme sen, joka ajattelee samoin. Tai yllättää meidät täysin ja käsityksemme  romantiikasta menee ihan uusiksi.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2019, 12:22 kirjoittanut MissValeria »