Kirjoittaja Aihe: Alottelijan miittiuskallus  (Luettu 21670 kertaa)

Rick

  • Vieras
Alottelijan miittiuskallus
« : 03.03.2019, 16:35 »
Olen tavallaan aloittelija siinä mielessä, että haluaisin tutustua livetapaamisiin eli miitteihin. (Tästä aiheesta lienee aiemminkin keskusteltu) Tiedän että täällä Tampereella on aika vilkaskin kinkyskene ja miittejä miltei viikottain. Kuitenkaan en ole yksin rohjennut lähteä paikan päälle tutustumaan, vaikka mieli tekisi. Olen muuten kyllä alan juttuja harrastanut ex suhteissani jne, mutta kynnys lähteä miittiin on aika korkea. Kuinka te muut sinkut olette rohjenneet mennä "pimeisiin luoliin" miitteihin, useinhan sinne mennään pariskuntina? Jos joku ihana tarjoutuu lähtemään oppaaksi, mielelläni otan tarjouksia vastaan  :)

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2228
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #1 : 03.03.2019, 16:57 »
Suurimpana kynnyksenä taitaa olla se mielikuva, että kyseessä on "pimeä luola", johon pitää jotenkin uskaltautua kummallisten nahkapervojen sekaan, nöyränä ja pelokkaana. Tosiasiassa se ei mene ihan noin.

Puhun nyt torstaimiiteistä, kun ne parhaiten tunnen, ja ne järjestetään ihan tavallisessa anniskeluravintolassa, tavallisessa pöydässä, siviilit päällä ja ulospäin ihan miltä tahansa kaveriporukalta näyttäen. Porukka istuu pöydän ympärillä, juttelee tutuille ja tuntemattomillle, syö hyvää ruokaa ja viihtyy. Itse asiassa kinkyilystä puhutaan melko vähän, vaikkakin moneen aiheeseen tulee aina jostain suunnasta pieniä twistejä. Esimerkkinä viimeksi taidettiin jutella kirjoista, autoista, ihmissuhteista, töistä, koulusta, liikuntaharrastuksista, musiikista ja ties mistä. Mihinkään ei ole pakko osallistua, kaikkeen saa osallistua halutessaan.

Jos haluat oppaan, kannattaa tulla paikalle vaikka puoli tuntia ennen miitin alkua. Siellä on lähes satavarmasti joku jo odottamassa, eikä tarvi ensimmäisenä sukeltaa isoon joukkioon. Tai laita yksityisviestiä miitin järjestäjälle, jos haluat sopia tarkemmin.

LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1422
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #2 : 03.03.2019, 17:22 »
Menet miittiin ja ongelmasi on ratkaistu :)
Sinkkuna miittiin meneminen on ihan samanlaista kuin pariskuntanakin; astut ravintolaan sisään ja istuudut pöytään. Muille saa puhua tai olla puhumatta. Ja sinkkujahan nois miiteis suurin osa on, eikä ketään kyllä vissiin sen suuremmin kiinnostakaan mikä kenenkin siviilisääty on.

Miittiin taluttajia varmasti löytyy. Järjestäjälle kun laittaa viestiä niin homma varmasti hoituu.

ofelia

Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #3 : 03.03.2019, 20:33 »
En tiedä Tampereesta, mutta ei ainakaan Oulun miitteihin tulla mitenkään pääsääntöisesti pariskuntana, taitaa uudet olla päinvastoin yleensä yksinään liikenteessä? Ei se miitti tosiaan niin ihmeellinen ole kuin voisi kuvitella, porukka ihmisiä istuu baarissa ja juttelee niitä näitä. Ihan kuin mikä tahansa kaveriporukka. Ainakin Oulun miiteissä uudet otetaan tosi hyvin vastaan. Ei muuta kuin katsomaan menoa, ei siinä voi mitään hävitäkään :)

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 617
  • Galleria
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #4 : 03.03.2019, 20:53 »
Pariskuntana meneminen sopii ehkä enemmän bileisiin, jonen mennään juhlimaan, miitteihin mennään enemmän tapaamaan muita.

Huomauttaisin hihattomalle, että viime torstaimiitissä keskustelimme myös teatterista, taidenäyttelyistä ja kirjallisuushistoriasta. Ja  toukokuun Linnan juhlista. Että ei väheksytä meidän pöytää! ;)

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2228
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #5 : 03.03.2019, 20:57 »
Huomauttaisin hihattomalle, että viime torstaimiitissä keskustelimme myös teatterista, taidenäyttelyistä ja kirjallisuushistoriasta. Ja  toukokuun Linnan juhlista. Että ei väheksytä meidän pöytää! ;)

Voi ei, miten onnistuinkaan olemaan kuuntelematta teitä. Oisitte kirjottanu nää miittikirjaan!

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #6 : 03.03.2019, 22:08 »
Kissoista.

Kissoista on melkeen joka miitissä keskustelua.

Niin ja kannibalismista, jos mä olen paikalla.  ;D

Mutta joo, ei miitit ole mitään "pimeitä luolia", normaalinolosia ihmisiä joita yhdistää intressit ja ketään tuskin tuomitsee mistään.

Suurin pelko minkä mä olen kuullut on se, että miitissä tulee joku "tuttu" vastaan.
No jos tulee, sehän on siellä samasta syystä samoine pelkoineen ?



Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 669
  • Little with an attitude
  • Galleria
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #7 : 03.03.2019, 22:41 »
Oma sinkkusen kokemus juurikin Tampereen torstaimiitistä ekaa kertaa:

Panikoin, huutelin kaikille ja kaikkialla että MINÄ TULEN!  ::) :)) En kuitenkaan ottanut saattajaa, koska kyllähän nyt isot tytöt osaa kävellä paikalle yksinkin vaikka kuinka ois pikkunen! Plus pelkäsin tarjoutujien olevan hämärähemmoja..(Anteeksi kaikille itsensä tunnistaville..)

 hihiii.. Uhmasin paniikkia ja hämmennyin ovella - "Ainiin täällä on kaksi puolta.. hmm.. no ei ne noita pukusetiä tuolla toisella puolella ainakaan ole.. " Hiipparoin siis baarin puolelle ja kävelin niin pitkälle että huomasin minua tuijotettavan, pysähdyin..  :o ??? 'Onko tämä joukko nyt se?' - ehdin ajatella ja heilautin kättäni...  Kunnes jostain kuului "Moi, Ootko sä Nellie?" ja heti perään "Ai sä olet nyt se uusi.."  tai jotain sinnepäin..

Ja tadaa - kohta istuskelin ujosti sivupöydässä ja seurasin meininkiä ja hörötin miittikirjan kanssa ja.. Hupsis.. Yhtäkkiä olin jo kotimatkalla ja tyytyväinen koska: "JEEEE, kävin miitissä, ihan yksin osasin!!!"

Eli ensikertalaisen kokemuksella: Ei se ole ydinfysiikkaa, sinne vaan kävelee jännäkakka housussa ja aivan kankeana ja naama peruslukemilla - ja loppuillasta tajuaa että siellä oli pari tuttuakin ja ompahan ainakin käynyt katsomassa meininkiä... 

Allekirjoittanut itse jännäkakattaa ensikertalaisuudessaan tällä hetkellä jo ensiviikonlopun bileitä - koska se on isompi juttu kun siviilihörötys miitti missä kaikki on keskenään vaan höröttelemässä..

Kink

  • Vieras
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #8 : 04.03.2019, 01:45 »
On muuten varmaan hyvin, hyvin yleistä se, ettei löydy tarpeeksi paljon uskallusta lähteä miitteihin, eli kynnys on siihen aivan liian korkea.

Mielestäni hyvin ymmärrettävää. Miitteihin saattaisi olla helpompi mennä jos ajattelee niin, että ne muutkin ovat kutakuinkin samanlaisia kuin sinä itse, eli aivan normaaleita ihmisiä. Pitää muistaa myös se, että jokainen meistä on joskus ollut aloittelija.

Maria

Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #9 : 04.03.2019, 02:19 »
Mäkin olen ihan uusi näissä jutuissa (oikeastaan tännekin rekisteröidyin vasta pari päivää sitten), mutta miitit kyllä kiinnostaisi paljon. Tampereelta siis minäkin. Pelottaisi kamalasti mennä miittiin, jos en löytäiskään oikeeta porukkaa sieltä ravintolasta.

Pip

Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #10 : 04.03.2019, 02:27 »
Mäkin olen ihan uusi näissä jutuissa (oikeastaan tännekin rekisteröidyin vasta pari päivää sitten), mutta miitit kyllä kiinnostaisi paljon. Tampereelta siis minäkin. Pelottaisi kamalasti mennä miittiin, jos en löytäiskään oikeeta porukkaa sieltä ravintolasta.
Bar Bertelistä et voi erehtyä, menet vaan ovesta vasemmalla olevia portaita alas (voit hakea haluamasi juoman myöhemmin). Mixeissä taas reitti on vähän hankalampi, pitää kiertää vasemman kautta portaille, jotka laskeutuvat tulosuuntaasi. Torstaisin valitset oikeanpuoleisen oven baariin ja kävelet sinne ihan perälle. Kaikissa näissä toimii toi juomatilausvihje.

Pip

Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #11 : 04.03.2019, 02:36 »
Se pitää mainita vielä, että mikäli olet ujo, tai arka tai jotain siihen suuntaan, niin ei tarvitse edes sanoa "Hei". Istuudu porukan mukaan ja kuuntele rauhassa huonoja vitsejä, tai sitten muuta keskustelua. Kaikki me siellä ollaan "normaaleja" ulkoasultamme. Jos haluat sanoa hei, niin kanssakäyminen helpottaa helvetisti, koska uudet otetaan aina hyvin vastaan. Mikäli yhtään epäröit, niin ota johonkin järjestävään tahoon etukäteen viestillä yhteyttä ja sopikaa vaikka johonkin läheiseen paikkaan tapaaminen, niin sinut talutetaan turvallisessa seurassa ihan tavallisten ihmisten seuraan.

CuriousByHerDesires

  • Vieras
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #12 : 04.03.2019, 17:03 »
Mäkin olen ihan uusi näissä jutuissa (oikeastaan tännekin rekisteröidyin vasta pari päivää sitten), mutta miitit kyllä kiinnostaisi paljon. Tampereelta siis minäkin. Pelottaisi kamalasti mennä miittiin, jos en löytäiskään oikeeta porukkaa sieltä ravintolasta.
Bar Bertelistä et voi erehtyä, menet vaan ovesta vasemmalla olevia portaita alas (voit hakea haluamasi juoman myöhemmin). Mixeissä taas reitti on vähän hankalampi, pitää kiertää vasemman kautta portaille, jotka laskeutuvat tulosuuntaasi. Torstaisin valitset oikeanpuoleisen oven baariin ja kävelet sinne ihan perälle. Kaikissa näissä toimii toi juomatilausvihje.

Jahas, eli meitsi eksyy ihan varmasti tulevana lauantaina kun yrittää löytää oikeaan paikkaan.. :D Jos nyt saan veljeltä kyytiä keskustaan ja sieltä pois. Pitää vielä varmistaa.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2228
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #13 : 04.03.2019, 17:15 »
Mäkin olen ihan uusi näissä jutuissa (oikeastaan tännekin rekisteröidyin vasta pari päivää sitten), mutta miitit kyllä kiinnostaisi paljon. Tampereelta siis minäkin. Pelottaisi kamalasti mennä miittiin, jos en löytäiskään oikeeta porukkaa sieltä ravintolasta.
Bar Bertelistä et voi erehtyä, menet vaan ovesta vasemmalla olevia portaita alas (voit hakea haluamasi juoman myöhemmin). Mixeissä taas reitti on vähän hankalampi, pitää kiertää vasemman kautta portaille, jotka laskeutuvat tulosuuntaasi. Torstaisin valitset oikeanpuoleisen oven baariin ja kävelet sinne ihan perälle. Kaikissa näissä toimii toi juomatilausvihje.

Jahas, eli meitsi eksyy ihan varmasti tulevana lauantaina kun yrittää löytää oikeaan paikkaan.. :D Jos nyt saan veljeltä kyytiä keskustaan ja sieltä pois. Pitää vielä varmistaa.

Lauantaina Mixeistä ei oikein voi eksyä, silloin koko paikka on varattu bileille. Tuo ajo-ohje pitää paikkansa vain keskiviikkomiiteissä.

CuriousByHerDesires

  • Vieras
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #14 : 04.03.2019, 17:43 »
Mäkin olen ihan uusi näissä jutuissa (oikeastaan tännekin rekisteröidyin vasta pari päivää sitten), mutta miitit kyllä kiinnostaisi paljon. Tampereelta siis minäkin. Pelottaisi kamalasti mennä miittiin, jos en löytäiskään oikeeta porukkaa sieltä ravintolasta.
Bar Bertelistä et voi erehtyä, menet vaan ovesta vasemmalla olevia portaita alas (voit hakea haluamasi juoman myöhemmin). Mixeissä taas reitti on vähän hankalampi, pitää kiertää vasemman kautta portaille, jotka laskeutuvat tulosuuntaasi. Torstaisin valitset oikeanpuoleisen oven baariin ja kävelet sinne ihan perälle. Kaikissa näissä toimii toi juomatilausvihje.

Jahas, eli meitsi eksyy ihan varmasti tulevana lauantaina kun yrittää löytää oikeaan paikkaan.. :D Jos nyt saan veljeltä kyytiä keskustaan ja sieltä pois. Pitää vielä varmistaa.

Lauantaina Mixeistä ei oikein voi eksyä, silloin koko paikka on varattu bileille. Tuo ajo-ohje pitää paikkansa vain keskiviikkomiiteissä.

Miun suuntavaistolla saatan silti onnistua eksymään. :D Tai ainakin hetkeksi harhailemaan.