Kirjoittaja Aihe: Alottelijan miittiuskallus  (Luettu 21475 kertaa)

minikettu

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 490
  • Prumm prumm!
  • Galleria
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #60 : 02.06.2019, 11:26 »
Lähinnä en viitsi lähteä mihinkään sen takia, etten tiedä miten niissä pääsee liikkumaan pyörätuolilla.

Tampereella ei ole ainuttakaan esteetöntä miittiä. Kurjaa. :|

Orjat vain kantamaan ja yhdistykselle pari kantotuolia.

Esteettömyys ei ole sama asia kuin julkinen nöyryytys. Ja julkinen nöyryytys se nimenomaan olis, jos ihminen ei itse sitä toivo ja järjestä. Esteettömyys vaatis sen, että jokainen pääsis sisälle tiloihin ilman mitään massiivisia erityisjärjestelyjä.

vila

  • Vieras
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #61 : 02.06.2019, 12:48 »
Esteettömyys ei ole sama asia kuin julkinen nöyryytys. Ja julkinen nöyryytys se nimenomaan olis, jos ihminen ei itse sitä toivo ja järjestä. Esteettömyys vaatis sen, että jokainen pääsis sisälle tiloihin ilman mitään massiivisia erityisjärjestelyjä.


+1

Kyllä varmaan kantamalla pyörätuolilla liikkuvat pääsevät moneenkin paikkaan, mutta sehän vain korostaisi heidän rajoitteitaan joten en yhtään ihmettele jos ei jota kuta kiinnosta lähteä esteettömään paikkaan. Sitä paitsi tuohan on turvallisuustekijäkin - ihmisen kantaminen useita kerroksia on tekniikkalaji.

ghettoblaster

  • Vieras
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #62 : 02.06.2019, 14:45 »
Mä oon 195 pitkä ja lihavakin, painoa en tiedä kun en uskalla enää käydä vaa'alla. Musta olis nöyryyttävää olla kannettavana, eikä se välttämättä olis edes sitä kivaa nöyryytystä. Suomalaista junttiutta ehkä.

Mun jalka amputoitiin kun olin 20. Mulla oli ollut jalka kipeä useamman vuoden, mutta sitten vasta kun kaaduin pyörällä ja murtui asioita niin menin lääkäriin ja röntgenissä näkyi syy vuosia jatkuneeseen jalkakipuun. Aikaisemmin jos olisi mennyt niin ei olisi tarvinnut amputoida. Aikaisemmin ei voinut mennä kun piti olla "mies" eikä lähteä pienistä lääkäriin. Samaa suomalaista junttiutta joka on jostain jäänyt päähän.

Kaikista mieluimmin tulisin johonkin ihan täysin esteettömään tilaan. Harmi että Hospital ei enää ole toiminnassa (viimeksi joskus 99?), se oli muistaakseni aika esteetön. Mixeissä olen käynyt koskikeskuksen vieressä omilla jaloilla ja tullikamarin vieressä jalkaproteesin kanssa, mutta nyt olen istunut tuoleissa ja muissa useamman vuoden niin on jäänyt oikeastaan kaikki baarit käymättä.

Mixein alakertaan pääsisin ehkä konkkaamalla jos joku toisi tuolin ja vähän tukisi ja katsoisi etten pää edellä sukeltaisi portaita alas. Kantamiseen en pysty suostumaan, tai se tuntuu ainakin tosi kamalalta ajatukselta. Muutenkin toisten vaivaaminen omilla ongelmilla ei oikein ole mun juttu.... vai onko tämä juuri sitä?

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2248
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #63 : 02.06.2019, 14:54 »
Toivottavasti Tampereella keksittäisiin joku esteetön miittitila! Oon varma että saitilla on enemmänkin henkilöitä, joiden kulkemista esteettömyys auttaisi  :)

minikettu

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 490
  • Prumm prumm!
  • Galleria
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #64 : 02.06.2019, 15:00 »
Toivottavasti Tampereella keksittäisiin joku esteetön miittitila! Oon varma että saitilla on enemmänkin henkilöitä, joiden kulkemista esteettömyys auttaisi  :)

+1

Pitää ehkä alkaa kartottamaan vähän noita tiloja, mikä olis mahdollisimman esteetön. Tällä hetkellä Tampereen vakituisiksi muodostuneista miittitiloista 2H+K eli kaksio on eniten edes esteettömään päin, mutta ei sekään esteetön ole, kun on isoja kynnyksiä. Mutta varmasti löytyis joku paikka, jos tosissaan alettais miettimään :)

ghettoblaster

  • Vieras
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #65 : 02.06.2019, 15:06 »
2H+K eli kaksio on eniten edes esteettömään päin

2H+K onnistuu multa ainakin, kynnykset ei haittaa. Vähän ahdasta siellä ehkä on ja tietysti sellaiset vanhat sisääntuloaukon kynnyskivet voi tuottaa ongelmia, muttei liikaa jos on apujoukkoja.


Lainaus
Lisäksi Tampereella pidetään joka torstai kaikille avoin tapaaminen, jossa pääsee tutustumaan muihin kinkyihin matalalla kynnyksellä.

Vai tuostako kynnyksestä oli kysymys?
« Viimeksi muokattu: 02.06.2019, 15:22 kirjoittanut ghettoblaster »

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #66 : 02.06.2019, 15:55 »
Toivottavasti Tampereella keksittäisiin joku esteetön miittitila! Oon varma että saitilla on enemmänkin henkilöitä, joiden kulkemista esteettömyys auttaisi  :)
Ei mikään simppeli homma löytää moista. Esteettömiä baareja ei sinälläänkään kauheasti ole ja missä olisi edes vähän mahdollista löytää omaa rauhaa.

Mutta ihmeiden aika ei ole ohitse.

minikettu

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 490
  • Prumm prumm!
  • Galleria
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #67 : 02.06.2019, 16:33 »
Lainaus
Lisäksi Tampereella pidetään joka torstai kaikille avoin tapaaminen, jossa pääsee tutustumaan muihin kinkyihin matalalla kynnyksellä.

Vai tuostako kynnyksestä oli kysymys?

Ei ollut tuosta kynnyksestä kyse, se on ihan vertauskuvallinen matala kynnys ;D
Mutta tiedän että monella muulla on vaikeuksia päästä kaksioon niiden (ei vertauskuvallisten) kynnysten takia. Siksi se ei ole esteetön paikka, vaikka se jollekin ihmiselle oliskin :) Hyvä tietenkin että itse pääset sinne.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2608
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #68 : 02.06.2019, 16:44 »

Ei mikään simppeli homma löytää moista. Esteettömiä baareja ei sinälläänkään kauheasti ole ja missä olisi edes vähän mahdollista löytää omaa rauhaa.

Mutta ihmeiden aika ei ole ohitse.

Tuo on harvinaisen totta, että esteettömyys ei ole kyllä kovin monen pienen baarin/pubin prioriteettilistalla. Noin äkkiseltään ajateltuna vain kauppakeskuksissa sijaitsevat baarit (täällä suunnalla) tarjoavat esteettömyyttä, koska siellä on jo rakentamisvaiheessa mietitty tämä asia loppuun asti. Kauppakeskuksista, kun pyritään tekemään aika sujuvia tiloja niin yrittäjälle (tavaran tuonnin takia) sekä asiakkaille.
Kun taas taloyhtiöiden alakerroissa sijaitsevat paikat on rakennettu tiloihin yleensä myöhemmin ja monen osalta osa tiloista on myös maan alla eikä katutasossa. Eikä tosiaankaan kaikkialla tilat yksinkertaisesti mahdollista sitä esteettömyyttä. Ei sisällä, eikä suoraan kadulta vaan jo tuossa vaiheessa pitäisi pyytää apua.

varta

  • Vieras
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #69 : 20.06.2019, 01:55 »
Vaikka tämä nyt on vanha ketju niin Mixeihinkin luultavasti pääsisi rullatuolilla taka ovesta ja miitin voisi järjestää entisessä tilassa ylä kerrassa vaihtelun vuoksi
eikä olisi huono jos bileissä tai miitti-ilmoissa olisi mainittu miten saavutettavissa tilat on
järjestely kysymyksiähän nämä useimmiten ovat niihin pitäsi vain tarttua !


ainoa mikä tulee heti mieleen on Turun clubi johon pääsy on melko helppoa ja siellä on ollut ihmisiä rullatuolillakin

Sindex

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 745
  • Galleria
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #70 : 20.06.2019, 12:39 »
Espoon miitti Kannunkulmassa on esteetön, kun tulee parkkihallin kautta, kuten lähes kaikki muutkin autolla liikkuvat. Etuovestahan harvempi tuleekaan.

meru

  • Vieras
Vs: Alottelijan miittiuskallus
« Vastaus #71 : 07.07.2019, 13:57 »
Hmm, kiva lukea tätä ketjua nyyppänä. Josko sitä vihdoin uskaltaisi alkavalla viikolla tulla tsekkaamaan Tampereen torstaimiitin. :)