Kirjoittaja Aihe: Tulipa käyttädyttyä typerästi ja loukattua mukavaa ihmistä  (Luettu 1239 kertaa)

Merit

Tapahtuipa päivänä muutamana:

Tapasin minua miellyttävän ihmisen ja keskusteltuamme yleisesti asioista halusin oppia hänestä enemmän. Seuraavan päivän viestittely johti puhelinkontaktiin ja lopulta tapaamiseen.
Tapaaminen oli mukava paitsi että molemmat tulivat siihen tulokseen sisällään että asia ei ainakaan parisuhdemielessä tulisi johtamaan toivottavaan suhteeseen.
Asia varmistui seuraavana päivänä viestillä. Ja siitä sitten minun puoleltani mentiin metsään oikein urakalla.
Vastasin ystävälliseen ja kannustavaan viestiin vihaisena, loukattuna, nopeasti ja sen enempää miettimättä.

Miksi ?

Tottakai tilannetajuni oli fyysisistä seikoista johtuen huono, väsynyt, nälkäinen ja vittuuntunut, ja jo sen olisi  pitänyt hillitä vastausintoa mutta ehkä suurin syy oli kokemani, täysin perusteeton loukkaantuminen asiallisen ja ystävällisen ilmoituksen johdosta, minut oli hylätty.

En tiedä kuinka yleistä tämä kaiken kaikkiaan on mutta jos edes muutamilta turhilta loukkauksilta sekä itsensä täysin turhalta nolaamiselta haluaa välttää niin tässä muutamia neuvoja.

Jos olet vastaamassa ja huomaat että arvostelet, mollaat tai jotenkin muuten käytät negatiivistä kieltä niin älä lähetä, kirjoita vaikka kaikki pahaolo ensin vastaukseen ja sen jälkeen mieti mitä olet tekemässä ja miten se vaikuttaa kuvaan sinusta.

Odota, odota vaikka useampi päivä ja jos vielä sittenkin olet sitä mieltä että haluat toisen lukevan sen mitä olet kirjoittanut niin harkitse vielä kerran.

Jos sinua ei ole loukattu mutta koet olevasi loukkattu mieti miten sen kerrot jos sitä nyt ylipäänsä on tarvetta kertoa.

Ystävällisyyteen vastatataan ystävällisyydella.

Negatiiviseenkin palautteeseen voi vastata positiivisesti.

Sanomisien peruminen on hankalaa ja joskus mahdotonta.

Aikuismaisella neutraalilla käytöksellä annat kuvan että olet aikuinen, vaikka kaikilla on hetkiä jolloin se on vaikeaa tai mahdotonta kannattaako sitä kuitenkaan toiselle näyttää.

Ole aikuinen.

Nämä samat ohjeet varmaankin löytyvät moneen kertaan virtuaalimaailmasta mutta toivon että itse ainakin muistaisin nämä asiat myös tulevaisuudessa.

Snowbunny

• Uusi asiakas
  • *
  • The Legendary Killer Rabbit
  • Galleria
Tosi hienoa että huomasit ja myönsit tökerön käytöksen ja vieläpä päätit kirjoittaa siitä! Varmaan jokainen meistä on joskus reagoinut huonosti ihan asialliseen ja järkevään torjuntaan, koska ainahan se ikävältä tuntuu. Mutta tosi hyvä teksti ja muistutus meille kaikille tästä tuli :) Tsemppiä siulle

Jukkis

• Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Ennen olin Jukka31 nikillä
  • Galleria
Olen itsekin tähän sortunut tunnepäissäni. ja katunut miksi perkeessä piti toi viesti lähettää kuin olisi voinut edes sekunnin miettiä kannattaako. Ehkäpä ensi kerralla ajattelen kaksi sekunttia Ja odottaa että järki voittaa sen hetkisen tunnemyrskyn.

ofelia

Pahoittele käytöstä (minkä varmaan olet jo tehnytkin kun noin fiksusti kirjoitat) ja sitten anna itsellesi anteeksi. Torjutuksi tuleminen ei ole helppoa ja on vain inhimillistä että se tuntuu pahalta.