Kirjoittaja Aihe: "Great balls on fire"  (Luettu 5049 kertaa)

scar

  • Vieras
Vs: "Great balls on fire"
« Vastaus #15 : 11.03.2019, 18:47 »
^Mietin mistä naisten tarve alistaa ja halveksua miehiä sitten tulee ? Vaikuttais, että sekin on peruja alistavasta äidistä ja torjutuksi tulemisesta.

IKRM

Henk. koht. uskon, että voit hyvinkin olla oikeassa. Jos ihminen on kosketuksissa itseensä ei hänellä ole tarvetta kohdella muita ihmisiä alistavasti tai halventavasti. Tätähän on tutkittukin - vanhemmat antavat mallin siitä mitä vastakkaiselta sukupuolelta on luvassa odottaa. Poissaoleva vanhempi antaa mallin myös.

 Ja tässä ei nyt taaskaan puhuta BDSMstä

Tässä on eräs asia,voiko sanoa dilemma,joka on itseäni jo pitkään mietityttänyt:

Miksi ihmisellä on tarve tai taipumus,halu jne. hallita,konrolloida,jopa juoksuttaa, muita ihmisiä?
 
Itsehän olen henkilö,jota on jo taaperosta saakka hyppyytetty,ikävilläkin tavoilla. Maininnut varmasti kerran jos toisenkin,että tämä kuvio näyttää toistavan itseään,kunnes on Itse otettava Vastuu tästä hamsterinpyörästä ja uskallettava katkaista se.
Se voi vaatia hyvin pelottavia asioita tehtäväksi,kuten jonkun läheisen hylkäämistä,jopa kokonaan. Oli se sitten äiti,isä,veli,sisko,mummu,vaari ,kumppani.. Mutta oma elämän jatkumisen takia pakko tehdä lopulta jotain hirveän pelottavaa.. Sanoa ei ja rajata.

(Jopa kissani yritti joskus alistaa meikää hyppäämällä selkään neliraajariipuntaan  ;D )

Yksi vaihtoehto on,että toisia sairaaloisesti kontrolloiva on pohjimmiltaan hyvin pelokas ,epävarma,haavoitettu,sisimmältään pikkuinen lapsi- Elämä pysyy kasassa vain kun kaikki ohjat on käsissä ja on sellaista näennäistä ja harhaista valtaa muihin.

Tässä otin puheeksi naissukupuolisen,näistä "traditioista" ja tavoista,historiasta johtuen,mutta kaikkihan tuota tekevät jos niikseen tulee,jopa karvaiset ystävämme  :D

Lisättäköön vielä se,että ei taida olla mikään ihme,jos ihmisillä menee puurot ja vellit sekaisin sekä kiisselit,kun miettivät,että mikä on konsensuaalista ja mikä ei...

Brak

  • Vieras
Vs: "Great balls on fire"
« Vastaus #16 : 14.03.2019, 04:19 »
Tässä on eräs asia,voiko sanoa dilemma,joka on itseäni jo pitkään mietityttänyt:

Miksi ihmisellä on tarve tai taipumus,halu jne. hallita,konrolloida,jopa juoksuttaa, muita ihmisiä?

Koska olemme vain eläimiä, apinoita. Jos katsot luontodokkareita, niin ihmetteletkö, miksi kädelliset manipuloivat ja valehtelevat toisilleen omaa etuaan ajaakseen, miksi ne kiusaavat toisiaan ja miksi ne tarvittaessa käyttävät väkivaltaa ajaakseen tahtonsa läpi? Me olemme samankaltaisia eläimiä kuin nekin. Isommat aivot eivät poista alkukantaista laumaeläinkäytöstä, johon kuuluu hierarkioiden rakentaminen.

Olen itse ollut syrjään jätettävä koko elämäni. Neljän oksan järjestelmässä sijoitun alimmalle oksalle. Joskus olen yrittänyt tehdä jos jonkinlaisia temppuja päästäkseni ylemmäs ja pystyäkseni ajamaan paremmin oikeuksiani, mutta se on epäonnistunut toistuvasti.

Ei minua varsinaisesti kiusattukaan ole, koska olen ymmärtänyt alistua. Alistuminen on sujunut minulta jotenkin luontevasti, se on ollut helpoin tie selvitä sosiaalisissa suhteissa. Lopulta olen vain hyväksynyt sen, että ihmiseläinlaumassa kuulun perimässä saatujen ominaisuuksieni vuoksi alimmalle oksalle, ylempien alle.

En osaa olla asiasta mitenkään erityisen katkera. Apinalaumassakin alistetuimmalla on oma paikkansa, evoluutiossa sille on rakentunut oma roolinsa, jonka on oltava olemassa, jotta lauma pärjäisi ja laji menestyisi.

scar

  • Vieras
Vs: "Great balls on fire"
« Vastaus #17 : 14.03.2019, 08:45 »
Lainaus
   Apinalaumassakin alistetuimmalla on oma paikkansa, evoluutiossa sille on rakentunut oma roolinsa, jonka on oltava olemassa, jotta lauma pärjäisi ja laji menestyisi. 

Mitäs Brak,jos yritettäs vielä tehdä "Jong Unit";D

scar

  • Vieras
Vs: "Great balls on fire"
« Vastaus #18 : 19.03.2019, 02:15 »
Monin paikoin maailmaa sukupuolten tasa-arvo "ikäänkuin vaatii" suuria uhrauksia,jopa henkensä kaupalla.

Mitä jos ihmiset joskus pääsisivät vapaiksi stereotypioista ja lokeroista,joissa heidän pitää olla,siksi koska ikivanhat kirjoitukset,tuhansien vuosien heimo-tai lauma-ajattelu- ?

Kuten nähdään ja koetaan,ei nuo ole edistäneet millään tavalla mitään ihmisarvoista olemista- Tänään Trumphit,Jongunit,puuttinit senkun vain sekoilevat,ei mitään tolkkua- muka jossain traditioissaan leuhottavat,voisiko sanoa jopa mielisairaat maailman häikäisevimmissä osissa olevat- kuitenkin.

Ei ehkä ole muuta keinoa vieläkään,kuin "hiekanjyvä kerrallaan" viedä avointa mieltä etiäpäin-
Arvostan Suomessa koulutusta ja sitä hieman hihiteltyäkin tolkun ihmisyyttä-
Liekö sotien arvetkin vähän harmaassa muistissa vielä- kun ei puhuttu varsinkaan.

Kommunikaatio- Yes indeed!¡¡

Brak

  • Vieras
Vs: "Great balls on fire"
« Vastaus #19 : 20.03.2019, 14:07 »
Apinalaumassakin alistetuimmalla on oma paikkansa, evoluutiossa sille on rakentunut oma roolinsa, jonka on oltava olemassa, jotta lauma pärjäisi ja laji menestyisi.

Luulen muuten, että nöyryyttämisen mielihyvä on jollain tavalla yhteydessä tuohon.

Kun ihmiseltä riisutaan naamiot ja hän saa alistua omaksi itsekseen joutumatta pyrkimään ylöspäin, se on vapauttavaa.

Ei tietenkään koskea kaikkia.