Kirjoittaja Aihe: Kirjavinkkejä yhdessä luettavaksi  (Luettu 5440 kertaa)

pikkusisko

Kirjavinkkejä yhdessä luettavaksi
« : 21.03.2019, 10:39 »
Yhdessä lukeminen on ihanaa ja intiimiä, ja tekstistä saattaa parhaimmillaan saada paljon enemmän irti kun voi samantien keskustella toisen kanssa sen herättämistä ajatuksista ja tunteista. Olen ehdottomasti sitä mieltä, ettei yhteisiä lukuhetkiä kannata jättää lapsuuteen, vaan se on mitä parhainta puuhaa läheisten ihmisten kanssa läpi elämän.

Siispä! Tähän ketjuun voi heitellä kirjavinkkejä yhdessä luettavaksi, joko lyhyesti tai pitemmin hehkuttamalla perustellen tai ihan vain kirjoja mainiten. Itse olen erityisen viehtynyt kuvakirjoihin ja satuihin, mutta mikä tahansa lajityyppi käy. Vapaasti saa myös jakaa lukuhetkiin liittyviä muistoja, olivat ne sitten lapsuudesta tai aikuisiältä ja tapahtuivatpa ne kinkykontekstissa tai muussa tilanteessa. Muutenkin olisi kiva kuulla, kuinka moni yhdessä lukemista harrastaa ja millaisena kukin sen kokee.

Mä aloitan! Tekisi mieli laittaa heti sata mutta koitan pitää näppini kurissa :))

Enna Airik: Korppipäinen mies

Kenties kamalinta ja kauneinta mitä olen koskaan lukenut. Pieni tyttö näkee unissaan pahan korppipäisen miehen, joka pitää toista tyttöä vankinaan, kahlittuna karmivan kartanonsa kellarissa. Tajunnanräjäyttävän hieno kuvitus, jossa on myös paljon kinkyä silmää kiehtovia elementtejä, kuten kahleita ja naamioita.

Inka Nousiainen & Satu Kettunen: Yökirja

Sellainen hän on. Minun Raani. Ketunsilmäinen tyttö, jonka takia minua ei enää huolestuta mikään.
 
Puolisolla oli tapana kutsua minua ketuksi kun aloimme tapailla. Tämän kirjan yhdessä lukeminen on edelleen yksi kauneimpia rakkaushetkiä joita olen kokenut.

Hannele Lampela & Ninka Reittu: Prinsessa Pikkiriikki -sarja

Aivan ratkiriemukasta ja toisinaan kantaaottavaakin luettavaa:
 
Kuulkaapas nyt prinssi ja ilkeä kuningatar! Se on semmoinen homma, että minua EI saa kiusata EIKÄ pussailla ilman lupaa. Jos te vielä kerrankin minua häiritsette, niin minä nostan sellaisen metelin, että teiltä pyörähtävät pöksytkin ympäri!

(Prinsessa Pikkiriikin astetta paremmat iltasadut)

Debi Gliori: Kulta pieni


"No kun minä olen möhnää" , sanoi Pieni. "Möhnää ja pöhnää ja myrkkysientä, eikä kukaan rakasta Pientä."

 :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Mitkä ovat teidän suosikkejanne?  :)

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Kirjavinkkejä yhdessä luettavaksi
« Vastaus #1 : 21.03.2019, 16:36 »
Ihana aloitus. Taas skenemuumiolle tuli mieleen wanhat ajat ja Tuntematon maa -foorumin Kirjarovio - eli oli oma suljettu alue kirjallisuuden ystäville. Olikohan Lukupiirikin - eli kuukauden kirja tms. En ole ihan varma. Joka tapauksessa jotenkin selkeää, jos joka kirjalle on oma ketju (kuten täälläkin on), mutta ehkä tämä inspiroi paremmin ajatustenvaihtoon :)

Mutta siis hienoa näinkin. Kiitos ja anteeksi :)

pikkusisko

Vs: Kirjavinkkejä yhdessä luettavaksi
« Vastaus #2 : 21.03.2019, 17:44 »
Ajattelin, että näin olisi kätevä kurkkia vinkkejä mitä lukisi vaikkapa oman D:nsä/subinsa taikka isonsa tai pikkuisensa kanssa  :) ja myös iloa irti siitä jos huomaa että jotkut muutkin on saaneet samasta kirjasta jotain yhdessä irti  :love:

Yhdessä lukeminenhan voi olla seksuaalisestikin intiimi tai jopa varsin stimuloiva hetki  :))

Aino

  • Vieras
Vs: Kirjavinkkejä yhdessä luettavaksi
« Vastaus #3 : 21.03.2019, 18:16 »
Tällä ei ole mulle oikeasti mitään tekemistä kinkyn kanssa, eikä olla isoja eikä pikkuisia, mutta ISO komppi yhdessä lukemisen hehkutukselle!  :love:

Pääasiassa luetaan toisillemme ääneen artikkeleita (saatan lukea vaikka pitkillä automatkoilla, kun poju ajaa), mutta yksi mieleen painuvimmista yhteislukemisista oli häämatkalla Venetsiassa, kun luettiin toisillemme vuorotellen Juoppohullun päiväkirjaa. Naurettiin vähän väliä vedet silmissä, ihan parasta.  ;D :love:

pikkusisko

Vs: Kirjavinkkejä yhdessä luettavaksi
« Vastaus #4 : 22.03.2019, 19:15 »
Tällä ei ole mulle oikeasti mitään tekemistä kinkyn kanssa, eikä olla isoja eikä pikkuisia, mutta ISO komppi yhdessä lukemisen hehkutukselle!  :love:

 :love:

On tosi vaikea itse asiassa kuvitella ihmistä, joka ei nauttisi kun sille luetaan ääneen, tai vastaavasti sellaista jolle jonkin hauskan, koskettavan tai muuten vain kiinnostavan pätkän ääneen lukeminen luotetulle ihmiselle ei olisi nautinnollista tavalla tai toisella.

Tämän foorumin lukuisia keskusteluja sukupuolen ja seksuaalisuuden kokemisen moninaisuutta liipaten on pakko suositella yhdessä luettavaksi Siri Kolun teosta Kesän jälkeen kaikki on toisin. Pieni suuri teos täynnä yhtä aikaa kipeitä ja avaavia ajatuksia, ääneenlukua ajatellen kappalejaoin älykkäästi tauotettuna. Huikea, mä sanon, synnyttää takuulla hedelmällistä keskustelua rakkaan ihmisen kanssa.

heinrich

  • Vieras
Vs: Kirjavinkkejä yhdessä luettavaksi
« Vastaus #5 : 15.01.2020, 11:52 »
Shakespearen sonetteja on nyt menossa iltalukemistoksi.
Sonetti / ilta.

Ei kauhean kinkyä mutta sangen yleissivistävää  ;)