Kirjoittaja Aihe: Maksamme velkaa- Varallisuuden merkitys suhteissa,kinkyilyssä jne.  (Luettu 12772 kertaa)

scar

  • Vieras
Sekä että. Omakohtainenkaan kokemus ei isossa mittakaavassa poikkea noista "keskiarvoitetuista".
Jos sinä koet olevasi hengenlahjoiltasi heikko, niin kelpaisiko sinulle joku vielä sinua heikompi niiltä hengenlahjoiltaan? Tai kelpaisiko sinullle joku kuka tienaa vielä sinua huonommin? Entä jos mies olisi 5cm sinua lyhyempi?
Kaikkiin noihin kohtiin löytyy itseasiassa evoluutiopsykologiset syyt, että miksi näin on, ja seksuaalivalintaa ajatellen, on kyse karkeasti esitettynä kysynnästä ja tarjonnasta; eli naisilla on paljon enemmä nkysyntää, niin näillä on yleensä varaa valita - toki myös miehillä on varaa valita, jos sattuu ominaisuuksiltan siihen parhaaseen prosenttiin (ja monesti silloinkin kysyntä on samoilta ominaisuuksilta parhaan kahden prosentin naisista).
Niin..olen ehkä huono valinta noille kysymyksille,kun ei ole "kelvannut" kukaan- Nyt tarvitaan huumoria vähän kehiin,kun ei voi lähteä juurtajaksain avautumaan kaikesta vaikka ikävuosilta 16-49 v.

En ole tiedemies,mutta itse koen evoluutiopsykologiset keissit sellaisiksi,jotka pätee siellä, missä toiminta on vielä melko primitiivistä ja jopa,alkeellista,eläimellistä. Ei ole juurikaan koulutusta,hyvä jos alkeet(tytöiksi syntyneet eivät ehkä pääse kouluun ollenkaan,mutta kelpaavat porttoloihin esim.)
Lisääntymistarkoitus ihmisotuksen kyseessä ollessa on kanssa vähän niin ja näin.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen,mutta älykkyys esim. ei vaikuta olevan sama asia kuin viisaus ja tolkku.
Hengenmies siinä missä narkkari näyttää voivan tehdä asioita,mitä eläimetkään eivät tee-

Tiede ei tiedä vielä kaikkea,mutta ehdottomasti olen oppimisen ja sivistyksen kannalla-
Rahallakin sitä tuetaan- Veikkauksen peliongelmaisten turvin esim.

No joo,meen nukkumaan ;D

No5

  • Vieras
Tuskin maksaa. Meillä on rakenteellisesti virheellinen valuuttajärjestelmä, joka perustuu siihen, että pankit lainaavat valtioille rahaa korkoa vastaan  ja maksaakseen tämän valtiot lainaavat pankeilta rahaa korkoa vastaan. Ei tarvitse Mensaan kuulua oivaltaakseen, että tämä on täysin mahdoton yhtälö. Jo nyt maailmassa on enemmän velkaa kuin rahaa.

Kiva seurata että kuka tai mikä taho tämän kuplan lopulta puhkaisee. Eipä taida kukaan uskaltaa, epäilen. Systeemihän näyttäisi olevan luotu muutamalle sadalle maapallon ökyrikkaalle.

Jos sovittais niin että rikas ottaa köyhän. Lopulta voi käydä niin että köyhät ottaakin sitten väkisin. Heidän määrä kun näyttäsi kasvavan huimaa vauhtia.


Lucy

  • Vieras
Riippuvuus on todella perseestä ja luo suhteeseen aika nopeasti ikäviä sävyjä - mutta jos ei ole periaatteellista riippuvuutta niin varakkuus sinänsä on kyllä turn on. Onhan se puhdasta valtaa - jos on valtaa ja haluaa käyttää sitä kumppanin tyydyttämiseen niin se on, no, tyydyttävää. Tyyppillä joka haluaa viedä mua vaikkapa japanilaisiin ravintoloihin syömään munakoiso- ja muita herkkuja joista saan ruokaorgasmeja on kyllä myös sänkyyni etulyöntiasema.

Tää on musta vähän samantyyppinen juttu kuin iso penis - se myös on tapa päästä joihinkin sellaisiin paikkoihin mihin kaikki eivät pääse. Kuitenkin jos munan kantaja on täysi mulkku itse tai kemiaa ei muuten ole, niin siitä peniksestä ei ole mitään hyötyä, koska se ei ole mikään perimmäinen syy olla ihmisen kanssa. Myös, jos tyyppi on elämän rakkaus, on aika samantekevää minkä kokoinen muna sillä on. Analogia jatkuu niinkin pitkälle että jos iso muna käy ilmi yllätyksenä se on turn on, mutta jos tyyppi leveilee tai ajaa mersulla, se on vähän kuin heiluttaisi munaansa keskellä katua.

Varallisuuden tällöin on parasta olla vanhaa rahaa tai perittyä - koska koko kilpailuedun voi menettää tyystin jos tekee niinkuin monet niistä tekevät joilla on paljon rahaa - nimittäin paljon töitä. Mitä minä tyypillä joka voi tehdä kivoja juttuja, jos hänellä on aina kiire ja stressi eikä aikaa minulle? Tietysti äly on myös turn on, eli jotain voi saada anteeksi jos on joku todella siisti tech startup varallisuuden taustalla.

Lucy

  • Vieras
Siitä talousteoriasta - joo raha on velkaa, mutta se ei ole ongelma niin kauan kuin talous systemaattisesti kasvaa. Ongelma on että kun kasvun rajat tulevat vastaan ja talous ei enää voi kasvaa koska ekologia täytyy alkaa leppoistaa. Silloin tarvitaan samalla uusi rahajärjestelmä ja uusi sosiaalinen järjestys. Voi olla että kryptovaluuttain päälle rakentuu jotain.

OutoVelho

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 95
  • Polyamorinen Citykissa
  • Galleria
Kyllä koen itse että varallisuus valitettavasti ainakin omaan elämään vaikuttaa omalta osaltaan. Opiskelijan elämä kun on mitä on. Aina ei voi mennä ja tulla miten mielii. Ei voi noin vain lähteä sessioimaan tai näkemään tuttuja muissa kaupungeissa. Joinain päivinä en syö lainkaan jos sattuu paha aika, toisina päivinä syön senkin edestä jos kumppani tai ystävä päättää minut hyvää hyvyyttään ruokkia. Opintolaina kasaantuu ja töitä etsiessä sitä toivoo että sitä löytäisi niin ei tarvitsisi aina stressata ja laskea pennosia budjettilaskelman kautta.

Sanotaan että raha on kaiken pahan alku ja juuri. Ehkäpä juuri siksi kun se on niin himskatin tarpeellista.

Ja kyllä sitä itsenäisenä naisena on kivaa ja samalla kuitenkin ketuttaa niin vietävästi kun suhteissa toinen ostaa sinulle kaikkea kivaa ja itse miettii vaan että mitenhän tämän tulevaisuudessa korvaan takaisin. Toivon että lähitulevaisuudessa työnhaku tuottaisi tulosta niin ehkä sitten voisin itse välillä leikkiä sitä 'sugar mommya'.

Pohja

Raha on aina arka aihe, sillä rahaton mies ei armoa saa. Tuloni on KELAn eläke ja TIEDÄN, että minut tuomittaisiin paitsi tulojeni pienuuden, myös niiden lähteen takia (sossupummi, loinen, öyh! Mee töihin ja lakkaa teeskentelemästä sairautta muvvitun vero rahoilla, öyhöyh). Lannistaa edes yrittämästä mitään...

Azzurro68

  • Vieras
Kyllä rahalla on merkitystä.

Parhaiten sen näkee omien lasten kavereiden tilanteista. Muutama lasten kaveri on oikeasti todella köydästä perheestä (alkoholismia, työttömyyttä) ja se näkyy negatiivisella tavalla lasten asenteista.

Kärjistän ja vedän mutkat suoriksi, mutta lasten kavereissa on sekä erittäin rikkaan perheen lapsia ja sitten todella köyhien.

Vanhempien varallisuus vaikuttaa lasten ja nuorten psyykkeeseen haluttiin sitä tai ei.

Itse pärjään riittävän hyvin ja en ole kiinnostunut toisen ihmisen taloudellisesta tilanteesta. Rikas voi olla tylsä ja naurettavan saita ja köyhempi voi olla paljon mielenkiintoisempi ja ymmärtää taloudelliset realiteetit.




UW

  • Vieras
Varallisuus/kunnianhimo/kulutustottumukset jne.
Kaikki vaikuttaa hieman toisiinsa. Jos jotain vakiompaa ajattelee niin jonkinlainen tasapaino olisi toivottavaa. Suhde erityisen varakkaan henkilön kanssa saattaisi tuntua atm oudolta.

En etsi varakkaita tai hyvätuloisia, mutta kyllähän se viestittely yleensä loppuu kun tulee näitä:” Vois tuossa kuunvaihteen jälkeen olla varaa käydä kahvilla.” ”No tiedän kyllä jo, ettei ole tänä vuonna varaa käydä missään festarilla.” Köyhyyttä voi paikata kekseliäisyydellä. Jos ei ole varaa vaikka festariin niin kääntää sen tienaamiseksi  O0
Vähintään kohtuullinen mahdollisuus tehdä asioita ja liikkua paikasta toiseen olisi toivottavaa.

Azzurro68

  • Vieras
Toiselta foorumilta lainattu ja siellä pohdittiin huippumiehen kriteerejä


Jos ajattelet vaikka pudotuspeliä jossa laitat sata ukkoa riviin.
Tiputa pois lyhyet, montako jää jäljelle? 70-80?
Tiputa noista pois hintelät ja tosi lihavat. Montako jää jäljelle?
Tiputa näistä pois muuten rumat tai feminiinisen näköiset.
Tiputa näistä pois seksuaalisesti alistuvat (n. 20% miehistä).
Tiputa näistä pois kouluttamattomat.
Tiputa näistä pois liian ujot ja epäsosiaaliset.
Jne.
Montako ukkoa jää jäljelle? 5-10?
Eli naiset kuvittelee etteivät vaadi missään asiassa mahdottomia, mutta oikeasti ne jäljelle jäävät 5-10 "tavismiestä" ovat miesten huipputasoa


Jos olet kouluttamaton = heikkotuloinen ja alistuva et pääse huippumiesten joukkoon.

Siksi mun ohje nuorille alistuville miehille on, että pyrkikää kaikin keinoin eroon näistä piirteistä. Oma kokemukseni naismaailmassa on se, että naiset palvovat Trumpin kaltaisia rikkaita, älykkäitä ja naista omalla tavalla kunnioittavia miehiä.

Nössöt ja ujot jäävät kakkoseksi (kts. lista),  itsevarma mies nappaa naisen syliin ja ottaa rajusti. Haasteena on vain se, että lemmenulina häiritsee naapureita.






vesimies

Siitä talousteoriasta - joo raha on velkaa, mutta se ei ole ongelma niin kauan kuin talous systemaattisesti kasvaa. Ongelma on että kun kasvun rajat tulevat vastaan ja talous ei enää voi kasvaa koska ekologia täytyy alkaa leppoistaa. Silloin tarvitaan samalla uusi rahajärjestelmä ja uusi sosiaalinen järjestys. Voi olla että kryptovaluuttain päälle rakentuu jotain.

Rahan arvo on uskonasia ja kullan arvo sitä vieläkin enemmän.

SpankingDaddy

  • Vieras
Siitä talousteoriasta - joo raha on velkaa, mutta se ei ole ongelma niin kauan kuin talous systemaattisesti kasvaa. Ongelma on että kun kasvun rajat tulevat vastaan ja talous ei enää voi kasvaa koska ekologia täytyy alkaa leppoistaa. Silloin tarvitaan samalla uusi rahajärjestelmä ja uusi sosiaalinen järjestys. Voi olla että kryptovaluuttain päälle rakentuu jotain.

Rahan arvo on uskonasia ja kullan arvo sitä vieläkin enemmän.

Kryptovaluutta on vieläkin enemmän uskonasia. Nopealla vilkaisulla Bitcoinin kurssi on nyt noin puolet siitä, mitä se oli vuosi sitten.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Rahan arvo on sopimusasia, ei uskon asia.

Se perustuu yhteisesti sovittuun järjestelmään, johon toki kaikkien pitää uskoa / luottaa.

IKRM

No5

  • Vieras
Tämäkin seteli oli aikanaan sopimusasia. Usko loppuu jossain vaiheessa. Nytkin setelikoneet painavat rahaa kuin viimeistä päivää. Historialla on tapana toistaa itseään.

https://rahakabinetti.files.wordpress.com/2012/11/maailman_suurin-seteli.jpg

"Nollasarjojen kasvaessa apuyksiköksi otettiin miljoona eli Milpengö, jossa oli 6 nollaa. Pian tämän jälkeen käyttöön jouduttiin ottamaan B-pengö, jossa oli 12 nollaa. Triljoonan tilalle otettiin toukokuussa 1946 Adopengö –niminen yksikkö, joka alun perin tarkoitettiin vain veronmaksuun ja kirjanpitoon, mutta joka pian päätyi kiertoon maksuvälineeksi.

Lopulta hyperinflaatio ajautui, niin pahaksi, että ihmiset luopuivat kokonaan rahankäytöstä maksuvälineenä ja palasivat takaisin puhtaaseen vaihtokauppaan. Pengö oli tullut tiensä päähän. Tarvittiin täydellinen rahauudistus. Tällöin  maan rahayksikkö muutettiin forinteiksi. Forintti esiteltiin vaihtoarvolla yksi 400 000 kvadriljoonaan (4×1029) pengőhön!"

Tosi kinkyä ;D.

bondm74

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 162
  • Nick: Bondi
  • Galleria
Alkuvuonna päättyi yli kymmenen vuoden suhde. Homma alkoi olla että itse maksoi kaikki elämisen kulut ja kumppani kun sai rahaa niin osti itselleen kivaa. Matkusteltiin ja käytiin välillä ulkona syömässä yms mutta maksajan rooli oli mulla. Olisin ehkä hyväksynyt sen mutta ei ollut erityisen siistiä, vesilasku oli aina karsea (n. 1300eur/vuosi), ja kotiruokaakaan ei saanut. Makuuhuoneessa elämä kuollutta useita vuosia. Lisäksi olin lainanut hänelle tuntuvan summan rahaa.
Itse joutunut tinkimään monesta asiasta ja luottokortit oli tapissa mutta nyt alkaa näyttää että kulut on saatu minimoitua ja voi miettiä mitä itse haluaa. (kumppani ei välillä ymmärtänyt että mulla tili tyhjä).
Osa kuluista kyllä että itse halusi myös tarjota kivaa yhteistä tekemistä.

Kyllä rahalla merkitystä on. Harmittaa enemmän että tulee itselle hyväksikäytetty olo ja sitten kun laittaa suhteen poikki niin on ihan rikki kun jättää toisen oman onnensa nojaan. Itsekäs minä.... (ymmärrän että toisella myös omat vaikeutensa)


Lucy

  • Vieras
Rahan arvo on sopimusasia, ei uskon asia.

Se perustuu yhteisesti sovittuun järjestelmään, johon toki kaikkien pitää uskoa / luottaa.

IKRM

Mitä tarkoitat "yhteisesti sovitulla"? Siis kuka sopi mitä missä ja kenen kanssa?

Ainakaan minua ei kutsuttu kyseiseen paikkaan jossa moinen "sopimus" olisi tehty.