Kirjoittaja Aihe: Maksamme velkaa- Varallisuuden merkitys suhteissa,kinkyilyssä jne.  (Luettu 12782 kertaa)

scar

  • Vieras
Kuunnellut toisella korvalla vaalipuheita ja miettinyt omaa tilannetta muunmuassa.

Itselläni ei ole yhtään velkaa,muttei myöskään mitään omaisuutta.
Joskus tuntuu,että olisi mukavaa olla varakkaampi ja ehkä se avaisi ovia ja mahdollisuuksia,hehee,rikkaampaan elämään,sisällöisesti.

 Ehkä jaksaisi myös paremmin-vrt.työn raskaan raadanta/jaksaminen muussa elämässä.

No löysin tuollaisen melko säväyttävän laskurin,joka todentaa,että sittenkin olen velkaa 19 000 ja rapiat-
http://velkakello.fi

Koetko sinä rahan ja varallisuuden/rahattomuuden vaikuttavan suhteisiisi?

Lisään vielä semmoisen jutun,että joskus melko kauan sitten mulla oli mielikuva BDSM:stä nimen omaan varakkaiden ihmisten vähän erikoisempana harrasteena- ehkä painottuen hedonismin,bakkanaalien ja ylenmääräisyyden suuntaan-

Nimim.ikiaikainen kyselijä  ^-^

LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1423
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Mun omiin mieltymyksiin bdsm:n parissa ei rahalla ole merkitystä. Tarvitsemani välineistö ei ole mitään kallista. Toisin ehkä olisi, jos pukeutumisella olis itelle merkitystä.

En kyllä näe, että rahalla olis mihinkään muuhunkaan merkitystä.  Kun pysyy katto pään päällä, saa ruokaa pöytään ja on varaa joskus tehdä muutakin kuin tuijottaa elokuvia kotona niin se on mun mielestä riittävästi. Kavereiden ja ystävien raha-asiat kiinnostaa vielä vähemmän kuin esim. kumppanin tulot ja menot. Tai velka ja varallisuus.

Koskaan en ole kokenut tulojeni vaikuttavan siihen onko elämässäni riittävästi sisältöä vai ei.

SpankingDaddy

  • Vieras
Kuunnellut toisella korvalla vaalipuheita ja miettinyt omaa tilannetta muunmuassa.

No löysin tuollaisen melko säväyttävän laskurin,joka todentaa,että sittenkin olen velkaa 19 000 ja rapiat-
http://velkakello.fi

Koetko sinä rahan ja varallisuuden/rahattomuuden vaikuttavan suhteisiisi?

Lisään vielä semmoisen jutun,että joskus melko kauan sitten mulla oli mielikuva BDSM:stä nimen omaan varakkaiden ihmisten vähän erikoisempana harrasteena- ehkä painottuen hedonismin,bakkanaalien ja ylenmääräisyyden suuntaan-

Nimim.ikiaikainen kyselijä  ^-^

Niin, jokuhan tuon valtionvelan joskus maksaa, kun pieni maa ollaan. Eli sen maksavat jälkikasvu ja tulevat sukupolvet... :(

Juha K

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 333
  • Kissakuiskaaja
  • Galleria
    • "Anarchosyndicalism by Rudolf Rocker"
Tuskin maksaa. Meillä on rakenteellisesti virheellinen valuuttajärjestelmä, joka perustuu siihen, että pankit lainaavat valtioille rahaa korkoa vastaan  ja maksaakseen tämän valtiot lainaavat pankeilta rahaa korkoa vastaan. Ei tarvitse Mensaan kuulua oivaltaakseen, että tämä on täysin mahdoton yhtälö. Jo nyt maailmassa on enemmän velkaa kuin rahaa.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 574
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Kiehtova ajatuskuvio aloittajalta, vaikka en itse yhtään samaistukaan siihen. Itse olen erittäin pienituloinen, mutta ollut leikkisuhteessa niin monesta lähtökohdasta tulleiden ihmisten kanssa ihan biljonääristä tavalliseen duunariin asti. Omassa elämässä kun ei rahalla ole ikinä ollut mitään merkitystä. Keskityn ihmissuhteissani persoonaan, en lompakon sisältöön, sukupuoleen, ikään tai mihinkään muuhunkaan. Olisi siis mukavaa tietää vähän tarkemmin mihin alkuperäinen ajatuksesi on perustunut? Mikä on saanut sinut ajattelemaan noin?

Greta

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 918
  • väkivaltiatar
  • Galleria
    • Löydät mut täältä
Kinkysuhteisiin vastapuolen varakkuus saattaa vaikuttaa hyvinkin positiivisesti näin rahafettarin näkökulmasta. Se ei kuitenkaan ole edellytys ihmissuhteelle, oli kyseessä minkälainen suhde hyvänsä.
(Mulla olis tästä paljonkin pohdittavaa mutta käsittääkseni tietyt rahaa koskevat keskusteluaiheet on baarissa ymmärrettävistä syistä kielletty.)

scar

  • Vieras
Olisi siis mukavaa tietää vähän tarkemmin mihin alkuperäinen ajatuksesi on perustunut? Mikä on saanut sinut ajattelemaan noin?

Yleensä aina n. 9 vuoden ajan on pitänyt todeta,että "Tämä on yksi topikki muiden joukossa,ei sen kummempaa"

Mikäli viittaat tuohon n.15 vuotta sitten olleisiin ajatuksiini,niin en osaa sanoa,mistä silloinen fundamentalistikristitty oli onnistunut jopa BDSM:stä saada jonkin käsityksen  ;-D

Adrenalynnie

  • Vieras
Ei välttämättä vaikuta suhteisiin, mutta vaikuttaahan sen hetkinen varallisuus noin muuten elämään.

Jos elää pakon edessä tai vapaaehtoisesti ilman ansiotuloja - niitä harmaitakaan, niin kyllähän sellainen elämänvaihe saattaa vaikuttaa siihen, voiko miten usein esim. matkustaa satojen kilometrien päähän kinkybileisiin tms. Huono, eikä ehkä elämänlaadun mittarina se paras esimerkki :D

Tähänastiseen elämääni mahtuu monenlaisia jaksoja, opiskelua, (vapaaehtoista) kotiäiteyttä, puolison tai omaa sairautta, työttömyyttä ja onneksi palkkatyötäkin.

Tossa nyt ei mitään ihmeellistä, mutta koettuna on, että varallisuus kyllä vaikuttaa siihen, miten vapaa-aikansa käyttää ja osin varmasti myös parisuhdevalintoihin - noin yleisellä tasolla. Osa ihmisistä ei missään nimessä halua olla tekemisissä ”luusereiden”/työttömien kanssa.

Mietin, että kyllä saa melkoinen ajatusjoogaaja olla, jos esim. lapsiperheenä onnistuu elämään Suomessa täysipainoista ja hyvää elämää jos perhe elelee köyhyysrajan alapuolella. Sinkkuna elämäntapahippeily ja köyhäily  onnistuu helpommin.


Ja jos mennään kinkyilyyn, niin olenko sovinisti, jos väitän että subityttösen tuloilla ei niin väliä, mutta köyhän yksinhuoltajamasterin voi olla haasteellisempaa esim. harjoittaa hotellipohjaisiin tapaamisiin perustuvaa sessiosuhdetta omasta pussista.

Hiukan unisena kirjoitettu - sorvin ääreen kohta :)

PS. En tiennyt, että Baarissa ei saisi keskustella rahasta? Jos näin on, senkus poistoon :D


PS2. Parisuhteista: Olen valinnut rakkaudesta. Toivottavasti minutkin - siitä on helppo olla varma, että rahan takia ei ole kukaan valinnut ;)

scar

  • Vieras
Tuskin maksaa. Meillä on rakenteellisesti virheellinen valuuttajärjestelmä, joka perustuu siihen, että pankit lainaavat valtioille rahaa korkoa vastaan  ja maksaakseen tämän valtiot lainaavat pankeilta rahaa korkoa vastaan. Ei tarvitse Mensaan kuulua oivaltaakseen, että tämä on täysin mahdoton yhtälö. Jo nyt maailmassa on enemmän velkaa kuin rahaa.

Olen matematiikassa todella kehno,mutta onko sitten niin,ettei kukaan tuota velkaa pysty maksamaan lopulta..

En ole rahasta paljoa ymmärtänyt myöskään,ennen kuin tajusi että omalla kohdalla se tulee valtavan työmäärän kautta ja sittenkin jää alle keskitulon.
Ehkä tämä aihe on osin leijuntaa,että "mitä jos"-

Olisiki sitä onnellisempi ja jaksavampi vähän rikkaampana-kun voisi ottaa lungimmin.

Toisaalta en edes tee niin pitkiä päiviä kyin joku muu- säännöllisesti pari työvuoroa peräkkäin ymv.

Silloin kun elettiin kaksi yhden tuloilla,oli se kanssa aika ihmeellistä aikaa- Oli mulla varaa joskus käydä hippaloissakin,mutta ei kyllä uusiin vermeisiin ollut varaa,kuten vaikka nahkapukuun
;D.
No tämmösiä ajatuskuvioita- Sorville mentävä,avainnippukin löytynyt tänään :O

Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 774
  • Way of the Asatru
  • Galleria

Raha ei ole syy,
mutta on se mahdollistaja.

En valitse ihmisiä elämääni statuksen tai tulojen perusteella.
Mutta ymmärrän ihmisiä jotka sitä tekevät.
Jos haluat lomailla vuosittain ulkomailla, omistaa mökin,
tai vaikka vain liikkua eri paikkakunnalle suhteen takia,
se kaikki vaatii ikävä kyllä - rahaa.

Irwin Goodmankin jo lauloi
’menet minne vaan, vaikka ravintolaan
- raha ratkaisee.’

Uskon että ’miljönääri - masalla’ on paremmat mahdollisuudet,
myös seuranhakuun, täällä kinkypiireissäkin,
kuin ’pentti putkimiehellä’ (ei kosketusta oikeisiin ihmisiin)
Olemme kuitenkin kaikki lopulta,
fetissejä tai ei,
vain ihmisiä ja ihminen monesti tavoittelee,
myös helppoa elämää - jonka raha mahdollistaa.

Kinkykundi

Tottakai raha nyt ainakin helpottaa elämää - mutta iso merkitys sillä on sille, että millaisen kumppanin pystyt itsellesi saamaan, koska naisten parinvalinnassa tällaiset asiat painottuvat. Korkeasti koulutettu ja hyvätuloinen nainen kelpuuttaa näin karrikoiden vain korkeasti koulutetun ja hyvätuloisen miehen, kun miehillä em. kriteerit ovat parinvalinnassa toissijaisia. Riippuen aina siitä, että millaisen naisen kanssa olen juttusilla, tuon hyvinkin nopeasti omat tienestini puheeksi. Pari tonnia/kk tienaavalle lähihoitajalle tai kaupan kassalle ei oikeastaan ole juuri merkitystä, että minkä verran potentiaalinen kumppani tienaa, koska todennäköisesti tämä tienaa enemmän, ja rahasta on aika turha puhua, mutta DI tai ekonomi ovat sitten oma lukunsa, kun alle neljän-viiden tonnin on harvemmin mitään saumaa.

Tuskin maksaa. Meillä on rakenteellisesti virheellinen valuuttajärjestelmä, joka perustuu siihen, että pankit lainaavat valtioille rahaa korkoa vastaan  ja maksaakseen tämän valtiot lainaavat pankeilta rahaa korkoa vastaan. Ei tarvitse Mensaan kuulua oivaltaakseen, että tämä on täysin mahdoton yhtälö. Jo nyt maailmassa on enemmän velkaa kuin rahaa.

Olen matematiikassa todella kehno,mutta onko sitten niin,ettei kukaan tuota velkaa pysty maksamaan lopulta..

En ole rahasta paljoa ymmärtänyt myöskään,ennen kuin tajusi että omalla kohdalla se tulee valtavan työmäärän kautta ja sittenkin jää alle keskitulon.
Ehkä tämä aihe on osin leijuntaa,että "mitä jos"-

Olisiki sitä onnellisempi ja jaksavampi vähän rikkaampana-kun voisi ottaa lungimmin.

Toisaalta en edes tee niin pitkiä päiviä kyin joku muu- säännöllisesti pari työvuoroa peräkkäin ymv.

Silloin kun elettiin kaksi yhden tuloilla,oli se kanssa aika ihmeellistä aikaa- Oli mulla varaa joskus käydä hippaloissakin,mutta ei kyllä uusiin vermeisiin ollut varaa,kuten vaikka nahkapukuun
;D.
No tämmösiä ajatuskuvioita- Sorville mentävä,avainnippukin löytynyt tänään :O

No ei se enemmän tienaaminen tarkoita, että voisi ottaa rennommin, kun yleensä paremmat tulot tulevat pitempien työpäivien seurauksena.

Mitä tuon velan maksuun tulee, niin periaatteessa kyllä, sitä ei tarvitse edes maksaa pois. Riittää, että velkasumma kasvaa alle inflaatiotahdin, niin todellinen velka vähenee.
Kaikki korkona maksettu raha palautuu kuitenkin tavalla tai toisella markkinoille; ohjauskorko palautuu keskuspankin kautta jäsenvaltioille, ja pankin ottama korko taas pankin kulujen ja osinkojen kautta yksityisille markkinoille.

Sitä konkreettista rahaa ei kierrä kuin muutama prosentti suhteessa velkarahaan, mutta se ei ole niin olennainen asia, koska BKT muodostuu kuitenkin siitä, minkä verran se raha kiertää; jos satanen vaihtaa omistajaa kymmenen kertaa, on se sama satanen luonut bruttokansantuotetta 1000€ verran.

Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 774
  • Way of the Asatru
  • Galleria
Turisti saapui keskellä talouslamaa pikkukylän paikalliseen hotelliin. Hän asettaa 100 euroa vastaanoton tiskille ja lähtee katsomaan huoneita. Hotellin johtaja lähtee saman tien 100 euron rahan kanssa lihakauppiaalle maksamaan velkaansa.

Lihakauppias menee karjankasvattajalle ja maksaa samalla setelillä velkansa tälle. Karjankasvattaja menee paikalliselle huoltamolle ja maksaa velkansa sinne. Huoltamoyrittäjä menee kylän ilotytön luo ja maksaa tälle 100 euron velkansa.

Ilotyttö menee hotelliin ja maksaa velkansa sinne 100 euron rahalla. Hotellinjohtaja laittaa setelin takaisin tiskille. Turisti palaa takaisin vastaanottoon. Hän ei pitänyt huoneista ja ottaa 100 euron setelin takaisin.

Kukaan ei ansainnut mitään, mutta koko kylästä tulee velaton ja kaikki katsovat myönteisesti tulevaisuuteen.


Jos hotellinjohtajalla vaan oli munaa varastaa asiakkaan satanen hetkeksi niin kylän kaikki asukkaat hyötyivät. Mutta ilman sitä turistia ei homma toimisi - kukaan ei vaan sovi velkojaan, pitää olla tuo mystinen raha.


Dxlightxd

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 45
  • Kaikkee voi kokeilla kerran
  • Galleria
Ite aina pienintulosena elänyt nii voin kyl sanoo et raha kyllä helpottaa elämää ja en kyllä partneriks haluis ihmistä joka on isois veloissa tai muuten vaa kussu rahaasiallisesti elämänsä (eikä olis valmis korjaamaan asiaa yms velkakierre) eli ei ymmärtäis sitä rahan arvoa.

Kinkyilyssä tykkään ite välineistä ja vaatteista ja lyömäaseista ja köysistä nii hyvät välineet kyllä maksaa ku ei niitä ite osaa tehä. Ja onha se kiva ku voi kinkybileis käyttää joka kerta eri vaatteit jotka just tuntuis hyvältä nii ihan sanomattakin selvää et ne kaikki maksaa ja ihan reippaasti.
 Kumminki ku haluu ostaa just hyvä laatusia seksileluja ja lyömäaseita sitte ku niitä ostaa. Et vaik ei mitää häkkii tai crossii tai omaa dunkkarii löydy nii jo irtaimisto pikkuvälineet on jo suht hintavia

Perjaatteessa domi jolla on ollu aikaa halii kaikkii välineitä nii on musta jotenki ds suhdetta helpottavaa kun ei iteltä vielä tarpeeks hyvää väline arsenaalii löydy.

 Raha helpottaa välineharrasteluu vaikka bdsm leikit ei muuten maksa muuta ku aikaa ja vaivaa

hiitamus

  • Vieras
::D itsehän olen kirkonrottaakin köyhempi, mut kaipa mä kelpaan lompakostani huolimatta. Mä koitan ehdottaa tekemistä omalla budjetillani - oletan et aina maksan oman osuuteni.

Kumppanin varallisuudella ei oo mulle väliä. Tällä hetkellä elämästä löytyy muitakin rottia (kaikella rakkaudella) ja myös ihan toimeentulevia. En kysele. :d niin kauan kun on omat tilit ja rahat ja jääkaapit, en ihmeemmin välitä mistään luottotiedoistakaan, elämässä välillä sattuu ja tapahtuu.

bin_hki

  • Vieras
- mutta iso merkitys sillä on sille, että millaisen kumppanin pystyt itsellesi saamaan, koska naisten parinvalinnassa tällaiset asiat painottuvat. Korkeasti koulutettu ja hyvätuloinen nainen kelpuuttaa näin karrikoiden vain korkeasti koulutetun ja hyvätuloisen miehen, kun miehillä em. kriteerit ovat parinvalinnassa toissijaisia.

No ei se enemmän tienaaminen tarkoita, että voisi ottaa rennommin, kun yleensä paremmat tulot tulevat pitempien työpäivien seurauksena.


En allekirjoita ensimmäistä kappaletta. Se on vanhanaikainen ja perustunee aikoihin jolloin naisella ei ole ollut itsenäistä taloudellisesti riippumatonta asemaa ja mahdollisuutta opiskella ja tehdä uraa. Olen myös ollut tilanteissa, joissa nimenomaan mies hakee koulutettua/varakasta/tietyn aseman omaavaa naista (variaatioita löytyy köyhästä/kouluttamattomasta miehestä hyvätuloiseen/koulutettuun). Jokaisella on oikeus itse asettaa kriteerinsä, mutta yleistys naiset/miehet ei oikein sovi tässä tilanteessa. Ihmisillä on hyvin erilaisia näkemyksiä siitä, miten haluaa elää elämäänsä: Kelpaako kerrostalo ja skoda vai pitääkö olla merenrantahuvila ja tesla.

Mitä tulee siihen, että raha toisi helpotusta, niin sitä pitäisi ehkä olla merkittävästi, että näin olisi. Samaa mieltä kinkykundin kanssa, että jos hyvätuloisen pitää käydä töissä, niin siellä usein saa sitten viettää enemmän aikaa fyysisesti tai henkisesti eli kaikelle harrastamiselle jää vähemmän aikaa ja jaksamista.