Kirjoittaja Aihe: kategorisointi, nimikkeet tutuksi  (Luettu 8679 kertaa)

Irwikissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 568
  • Kiltti niin halutessaan
  • Galleria
kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« : 29.03.2019, 16:19 »
Noniin, koska mä olen yhtä typertynyttä kysymysmerkkiä ihan jo tästä lähtökohdasta alkaen et mikä on mun paikkani kuvioissa, mikä nimike sopii parhaiten kuvaan mitä olen, mieltymykset ym. Tarkoituksella olen jättänyt profiilissa kohdan määrittelemättömäksi, koska tuntuu et mussa on piirteitä sieltä täältä ja tuolta.
Valaiskaa eksyvää tiellä!

Voiko henkilö silloin nimittää itseään subiksi, jos se alistuminen tapahtuu vain rajallisesti ja tietyillä ehdoilla? Kuuluuko vastaan paneminen, haastaminen subille lainkaan, vai onko silloin kyse jo jostain muusta? Itseä on aina innostanut asetelma alistunut/alistaja, mutta mä haluan myös haastaa sitä toista, en "antaa helpolla", eli laittaa vastaan, laittaa toisen jopa ottamaan lähes väkisin. Voiko tämmöinen henkilö olla sub? Sekoittuuko tuohon jotain primal -henkeä vai olenko hakoteillä sanan merkityksen kanssa?
Ja kuten nimimerkillä olen vähän lähtenyt vihjaamaan, toiselta osapuolelta romanttiset eleet, pitää huolta, kokea olevansa turvassa, huolehdittu..edelleen sub vai onko tuossa jotain..mmh..daddy/pikkuinen henkeä kun mukana on tuo vaatimus toisen empatiasta, pehmeästä tunneilmaisusta, huolenpidosta, turvallinen kainalo -toive?  ???

sanat on niin tönkköjä ja rajoittavia, tuntuu ainakin itsestä nyt et jotain jää pois ja tulee vääriä oletuksia jos käyttäisi tiettyä nimikettä



Punapää

  • Vieras
Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #1 : 29.03.2019, 16:23 »
Brätti subi ehkäpä...

Kinkykundi

Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #2 : 29.03.2019, 16:25 »
Kategorisointi on itse kullekin jonkinasteinen ongelma, kun ei kukaan kuitenkaan sovi täysin mihinkään kategoriaan ilman piirteitä muista kategorioista. Kaikki käyttävät sitä määritelmää minkä kokevat lähimpänä omakseen.

momoi36

  • Vieras
Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #3 : 29.03.2019, 16:39 »
Hedonisti on aika hyvä lokero tämmöselle monipuoliselle tyypille.  8)

Irwikissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 568
  • Kiltti niin halutessaan
  • Galleria
Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #4 : 29.03.2019, 16:48 »
Hedonisti on aika hyvä lokero tämmöselle monipuoliselle tyypille.  8)

Hah  ::) kuulostaa liian pinnalliselta oman edun tavoittelulta mun korvaani

brätti? bratt=kakara?

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #5 : 29.03.2019, 18:24 »
sub on aika huono ilmaisu, se ei kerro paljoakaan. Enemmän kertoo sanat alistuva ja alistettava, kaksi hyvin eri asiaa. Brättäilyssä ei ole mitään pahaa, ellei sitä käytetä huonojen käytöstapojen selityksenä, ja se istuu hyvin alistettavalle.

Coach

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • The Grand Daddy
  • Galleria
Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #6 : 29.03.2019, 19:01 »
Termit schmermit... ei sillä niin hirveesti väliä ole miksikä itseään tai tekemisiään kutsuu, tekee vaan niinkuin kivalta tuntuu.

Primal viittaa alkukantaiseen ja eläimelliseen saalistus/saalis asetelmaan ja tosiaan alistettava subi osuis varmaan tohon kuvailemaasi ehkä parhaiten. Sub tarvitsee aina huolenpitoa Deeltä eikä musta resonoi mitenkään ristiin aiemman kanssa. Littleen/pikkuiseen liittyy kuitenkin jonkinlainen ikäleikki, nuori tai lapsi. Itse Daddynä haluan pitää huolta, mutta en koe tarvitsevani siihen välttämättä pikkuista. Joten perseelleen menee nää termit mitä pitemmälle alkaa kelaamaan  ::)

Subiksi voi minusta kutsua kaikkia alistuvia tai alistettavia mieltymyksistä tai rajoituksista riippumatta. Harvalle käy maustehyllyn kaikki mausteet. Sub tarkoittaa kuitenkin alistuvaa ja on varsin laaja kattokäsite.

-Mermaid-

  • Vieras
Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #7 : 29.03.2019, 19:52 »
Lainaan Pinkun tekstiä:

Mie oon aatellu, että Daddy on semmonen pehmo ja söpö, Daddy Dom on sitten vähän särmempi ja tervävämpi ja Dom on särmä, terävä, mutta on myös hellä puoli. Niinku että dom on enemmän semmonen, joka sannoo, että kengät jalkaan ja sillon ne kengät jalkaan tai muuten tullee seuraamuksia. Daddy Dom on semmonen joka sannoo, että kengät jalkaan tai pyldeen sattuu. Ja daddy on semmonen joka tullee ja laittaa kengät jalkaan.  :))

Daddy on se ihanin hahmo! Ei satuta tyttöään, ei edes sanallisesti  :love: ja se on parasta, kun ottaa huomioon kuinka kova, vaativa on maailma.

Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1448
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #8 : 29.03.2019, 20:50 »
Todellakin hankalaa ainakin "uran" alkutaipaleella on määritellä jonkun lokeron asukkaaksi. Jos ei ole kummempaa kokemusta eri vaihtoehdoista ja yhdistelmistä niin kannattaa mennä avoimin mielin ja jättää turhan tiukka lokerointi. Jos haluaa tarkentaa halujaan ja mieltymyksiään niin profiiliin vaan sitä tietoa. Itse olen puhtaasti masokisti fyysisen kivun kautta joten ei paljon tarvinnut miettiä. Kuitenkin olen jo hieman heräillyt kiinnostumaan myös kivun tuottamisesta.

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 670
  • Little with an attitude
  • Galleria
Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #9 : 29.03.2019, 23:00 »
Itse en myöskään määrittele omaani.. Ihan siksi että tykkään siitä toisesta puoliskosta riippuen eri asioista - Yhdelle olen silkkaa saatanaa nahkahousuissa ja raipan kera, toiselle ehkä sitten se kehräävä, rapsuteltavan pieni paijattava pörrökasa ja kolmannelle taas oma päikkäritakkutukkainen, tarra ja tikkarilover, joka tahtoo ainakin 100 pehmoo ja tuhlaa rahansa sokeriin tai tutteihin tai väritys juttuihin tai..

Niinh.. Itsensä määrittäminen heti alkuun voi olla hankalaa...
Mä sanoisin että omaan korvaa oot ehkä ihan vaan Sub. Selkeästi siis jollain asteella alistuvaa sorttia mutta ehkä haet sitä omaa lokeroa vielä? Alistumisen osalta se on kunkin oma henkilökohtainen ajatus josta nimikkeiden tulkinta lähtee. Ja toki tietyt asiat sitten taas tarkoittaa aivan eri ääripäitä tai tyyliä mutta esimerkiksi subius pitää sisällään niin paljon ettei niistä ehkä edes kannata valita tarkasti yhtä ennenkuin on kokeillut jotain ja tietää enemmän ja tarkemmin mitä haluaa...

Mäkin tykkään haastaa toista alistuessani mutta se on itselläni kokemuksen kautta vahvistunut olemaan selkeää pikkuisuus/kakara puolen impulssia "vastustaa kaikenlaisia auktoriteetteja", vaikka oikea syy on että rakastavaan sadistisuuteen ihastuneena masokisuna nautin siitä kun asiat kielletään ja kiellon rinkomisesta tulee rankkua..  >:D O:-)

Toisin sanoen: Älä määritä itseäsi vielä jos alkuun tuntuu hankalalta ja kokeile rauhassa millaisten määritelmä sanojen fiilis ja tavat tuntuu eniten omalta! Näin ainakin varmistuu se ettet käytä skenessä ns. "vääriä termejä" mutta saat myös lisää tuulta tutkimusmatkan purjeisiin kun seilaat hetken vapaalla tuuliajolla etsien omaa saarta, jolle asettua..

Irwikissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 568
  • Kiltti niin halutessaan
  • Galleria
Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #10 : 30.03.2019, 00:25 »
Tuo brättäily särähtää omaan korvaan juurikin tuossa mielessä etten koe toisen osapuolen voivan olla mulle auktoriteetti, ylempi, enkä itsekään haasta siltä pohjalta..hmm se haastaminen on lähinnä fyysistä vastaan laittamista, voimien testaamista. Onko toinen oikeasti voimakas ja vakavasti otettava et hän todella haluaa näin toimia..tai jotain sellaista. Ei tällä kokemuksella pysty edes purkamaan tarkasti. Mutta en koe että mussa olis niin paljon lapsenmielisyyttä et tuo brätti-nimike vois istua  ???
Täytyy tosiaan yrittää pitää nimikkeet minimissä ja puhua enemmän asioista ja fiiliksistä. Mutta alistuva ok vaikka pientä haastetta ja ehtoja matkassa  ;)

Ja Nellietied, epäilen et omalla kohdalla ihan sama homma et ne tietyt piirteet korostuu ja toiset jää piiloon riippuen kenen kanssa on tekemisissä. Niinhän se on tähänkin mennessä ollut

inquisitor

  • Vieras
Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #11 : 30.03.2019, 10:53 »
Ei kai kaikille asioille tarvi tarkkaa termiä tai nimitystä ollakkaan. Kunhan itse tietää (ja kumppani tietää), että minkälaiset asiat toimii ja missä mennään  8)

Ja ei kannata turhaan pelätä minkään väärän termin käyttämistä. Tuskin kukaan alkaa siitä vittuilemaan, ja jos alkaa, niin ei semmoseen ihmiseen kannata varmaan muutenkaan paljon aikaa tuhlata. Asiallisestihan voi aina huomauttaa ja se on monesti myös ihan toivottavaa.

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 778
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #12 : 30.03.2019, 11:22 »
Vaikuttaa aika perussubinaiselta. Alistuminenhan tapahtuu käytännössä aina rajatusti ja tietyillä ehdoilla. Kiinnostus panna vastaan on enemmän sitten sitä, miten alistuminen tapahtuu enkä näe, että sitä varten pitäisi erikseen kategorisoida, lähinnä vain kuvata dominoivalle, jotta tämä ymmärtäisi paremmin subin mielenliikkeitä. Kuten Netlied jo totesikin, niin subin kaltainen hyvin yleinen termi voi olla jopa parempi aloittelijalle, joka ei vielä ehkä hahmota kiinnostuksiaan, jotka voivat muuttuakin.

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #13 : 30.03.2019, 12:43 »
Mielestäni voi hyvin käyttää sub-/subi-nimitystä itsestään aloittajan tapauksessa.

Itse olen vähän erilainen erilaisten Dominoivien seurassa. Joidenkin kanssa on kiva haastaa verbaalisesti, olematta kuitenkaan brätti. Mentaalista leikkimistä ja haastamistakin välillä.

En myöskään ole selkeästi joko alistuva tai alistettava. Joskus tarvitsee pientä puskemista, jotta uskaltautuu johonkin.

Hirvaz

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 494
  • Murrur.
  • Galleria
Vs: kategorisointi, nimikkeet tutuksi
« Vastaus #14 : 31.03.2019, 01:57 »
Hedonisti on aika hyvä lokero tämmöselle monipuoliselle tyypille.  8)

Hah  ::) kuulostaa liian pinnalliselta oman edun tavoittelulta mun korvaani
 


Kärkeen tekisi mieleni ehdottaa siitä sellaisesta syvään juurrutetusta synnintunnosta luovuttamista.

It's good if it makes you feel good, jotkin reunaehdot tietenkin huomioiden (älä tuo kolmitoistiaista tytärtäsi vaikka se kuinka hinkuisi, esim.).

On toki juttuja ja kokemuksia joita voi vasta sittemmin silmät hehkuen tyttökavereiden kesken arvioida, muistella ja kauhistellakin.

So it goes.



  * )
« Viimeksi muokattu: 31.03.2019, 16:20 kirjoittanut Hirvaz »