Kirjoittaja Aihe: BDSM arkielämässä  (Luettu 21210 kertaa)

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #15 : 23.02.2012, 17:35 »
Esimerkiksi Triskelionin koruista on helppo tunnistaa kinkyihminen (Ja huom, lahjaksi ostamani olen myös maksanut, vastoin ikäviä ja valheellisia juoruja) :))

canopy

  • Vieras
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #16 : 23.02.2012, 23:04 »
Triskelion tuli ensimmäisenä itsellekin mieleen, samankaltaisia symboleja on hauska bongailla kaikenlaisesta mainonnasta ja yhtiöiden logoista :D itse olen sellainen sub ettei minusta varmaan uskoisi, ei osaisi edes epäillä, ellei vastaan sitten tulisi joku joka pistää ihan vaan katseellaan ja olemuksellaan ymmärtämään, että hän on se ylempiarvoinen ja muiden tulisi tietää paikkansa jos ovat ollenkaan siihen taipuvaisia. Näin nimittäis kävi kerran tutustuessani aivan uuteen ihmiseen ja ystävä siinä vieressä kuiskasi sitten hetken kuluttua keskustelun aloituksesta "mikä sulle tuli!" tietämättä tästä puolesta elämässäni ;D

narri

  • Vieras
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #17 : 24.02.2012, 01:41 »
Triskelion - itse en kyllä ihan pelkkien korujen perusteella tekisi minkään näkösiä johtopäätöksiä vieraasta tai toisinaan välttämättä edes tutummasta ihmisestä, sillä jonkun silmissä se on vain pelkkä nätti koru ilman hajuakaan jostain piilomerkityksistä. Mikäli ihminen ei ole elämässään ollut paljoa /ollenkaan tekemisissä bdsm-asioiden tai -ihmisten kanssa, ei välttämättä tule pieneen mieleenkään tarkistaa interwebin ihmeellisestä maailmasta, onko juuri tämä kolmihaarainen spiraali jokin erityissymboli, jos se vain näyttää ihan arkisesti kivalta tai jos siihen haluaa liittää jotain muita merkityksiä joita triskelioniin yleisesti on liitetty (eri tavoin symboli esitettynä -> Kolme uloketta voivat symboloida esimerkiksi mennyttä, nykyisyyttä ja tulevaa; henkeä, mieltä ja ruumista; Isää, Poikaa ja Pyhää henkeä jne).

Sama juttu on noiden kaulapantojen ynnä muiden kanssa, erityisesti nuorten / teinien mielessä ei välttämättä ole minkäänlaisia bdsm-kytköksiä vaan pannat on osa alakulttuuripukeutumista. Gootit ja animetyypit (näille lienee joku oma termikin...) esimerkiksi. (Kuten jo Kettu ja Lise jo mainitsivatkin goottipukeutumisesta.)

Ihan rehellisesti itse en ainakaan arkielämään edes kaipaa mitään tuntomerkkejä joista tuntemattomien tarvitsisi tunnistaa millään tavoin kinkeyttä tms.

On muuten aika puhtaasti jo off topickia alkuperäiseen aloitukseen nähden.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #18 : 24.02.2012, 16:59 »
Esimerkiksi Triskelionin koruista on helppo tunnistaa kinkyihminen

Pilkunviilaus: Ei "kinkyihminen", vaan "BDSM-ihminen" (vaikka toki BDSM on myös kinkyä). Ei kaikki kinkyt ole kiinnostuneet BDSM-leikeistä. Joskus kauan sitten piirsin aiheesta ihan sarjakuvankin kun tuli jossain tappelua, millainen yhteinen symboli olisi hyvä BDSM-harrastajille ja mikä ihan vaan yleisesti kinkyille:
http://vinokettu.deviantart.com/art/Yhteinen-tunnus-kinkyille-185574542

Triskelionilla on hirveän monta merkitystä, joten BDSM-harrastajat tuskin voivat symbolia omia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Triskelion
Toki juuri tätä triskelionia on usein käytetty BDSM-piireissä:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:BDSM_logo.svg
mutta täsmälleen samaa logoa on todella käytetty muuallakin ja lisäksi BDSM-piireissä olen nähnyt käytettävän myös muunlaista triskelionia.

Sarastuskävijä

  • Vieras
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #19 : 28.02.2012, 18:01 »
Huu, triskelion oli uusi jännä asia... Hassua sinänsä, koska olen tottunut yhdistämään sen muun muassa keltteihin ja kristillisyyteen, niin kuin narrikin tuossa valisti. Mutta onhan tuolla nimenomaisella korulla totta kyllä ihan oma designinsa.

Rakastan sellaisia sanattomia viestejä, jotka eivät tavalliselle pulliaiselle tarkoita mitään, mutta jotka muu saman asian sisällä oleva tunnistaa heti. Ties vaikka päätyisin suunnittelemaan vihjailevia koruja ja vaatteita :P

Tekee mieli kertoa kinkylle ystävälle sattunut ihastuttava kohtaus arjesta, kun tämä oli kaupungilla tavallisena raskasta musiikkia kuuntelevan näköisenä. Vastaan tuleva rattaita työntävä äiti katsastaa hetkeksi hänen "I love Bondage" -paitaansa, mistä seuraa kahden ihmisen jaettu katse ja hyvin tietäväinen hymy.

Siitä vasta toisen kinkyn tunnistaa. Kun huomioi tämän kantaman symbolin jotenkin, ja hän viestii sanattomasti takaisin, että "Kyllä vain, ja sinäkin näköjään ;) "

canopy

  • Vieras
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #20 : 28.02.2012, 21:31 »
ot nappaus edelliseen, eräs tuttu suunnitteleekin korumaisia kaulapantoja, vöitä ja muita asusteita, joita voi ihan surutta pitää arkenakin (itsekin olen sellainen panta kaulassa kaupungilla kerran kulkenut ja olipa hivelevän jänskää katsella hoksaako kukaan :) ) mutta joista tietävä kyllä tunnistaa. Myöskin erään kerran kahvilassa naapuripöydän kukkahattutäti taisi kuulla kun istahtaessani reisikahleet kilahtivat muuten hyvin hillityn kotelomekkopukeutumiseni alla :D

Triskelionista vielä, se on itsellenikin ollut aikanaan kelttisymboli, täysin viaton, mutta jotenkin kun opin tuntemaan sen merkityksen näissä piireissä olen heti kiinnittänyt eri tavalla huomiota muihin vastaavanlaista kuviota noudattaviin tatuointeihin sun muihin. Eihän se koskaan satavarma merkki ole, mutta sellaista kantavan nähdessäni alan heti kiinnittää enemmän huomiota muihin ulkoisen habituksen vinkkeihin :)

Sarastuskävijä

  • Vieras
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #21 : 29.02.2012, 00:29 »
Eihän se koskaan satavarma merkki ole, mutta sellaista kantavan nähdessäni alan heti kiinnittää enemmän huomiota muihin ulkoisen habituksen vinkkeihin :)

Näin juuri, näin täsmälleen juuri!

Ja kun siitä pukeutumisesta oli muutenkin puhe...
Niin kuin ihmisen aivotoiminnassa muutenkin kaikki vaikuttaa kaikkeen - varhaisen lapsuuden kokemukset persoonallisuuteen, hymyileminen ilon tuntemiseen - tiedostan kyllä, miten seksuaalisuuteni vaikuttaa elämän eri alueilla, myös pukeutuessa. Toteutan, muun muassa, seksuaalisia mieltymyksiä pukeutumisellani. Arjessa. Ja pukeutuminen voi vaikuttaa itsevarmuuteen ja seksuaaliseen aktiivisuuteen päivän aikana.

Sitähän se on, jos tykkää pitää huolta siitä, että näyttää niin hyvältä, että itse tykkää. Jopa parhaimpina päivinä peiliin katsoessaan on sitä mieltä, että "Panisin!" (Tai ehkä olen hieman autoerotikko...)

Pukeutuminen on myös ikiaikainen sanattoman viestinnän muoto. Oen aina vaatetuksellani pyrkinyt, vähemmän ja vielä vähemmän tietoisesti, myös kertomaan hieman, kuka olen. Ja jos jokin tietty asu, yksityiskohta tai koru on vaikuttanut erityisen seksikkäältä, kiihottavalta, olen laittanut sen päälleni. En vain miellyttääkseni itseäni, vaan viestittääkseni myös viestin tajuaville, että olen hieman pervompi tapaus.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #22 : 26.03.2012, 15:07 »
Minusta on samalla mielenkiintoista ja kiihottavaa, kun BDSM-aihe ja non-kinky-arkielämä sekoittavat, ainakin mielessä. Kun nätti siivooja tulee pesemään toimistossani joka aamulla, haluaisin mielelläni heti vaihtaa hänen kanssa  ::). Pidän yleisesti itselleni naurettavaa tekemisestä viehättävien naisten edessä.

Myös TV:ssä BDSM-aihe ilmestyy odottamatta, esimerkiksi sääennusteessa; näyttää siltä, että Dominat erilaisissa maissa pitävät siitä: Englannissa - http://www.youtube.com/watch?v=zvf6oOLdZBg&feature=related , Saksassa - http://www.youtube.com/watch?v=6lidrooZ-I0&feature=related , tai Puolassa - http://www.youtube.com/watch?v=BIWeYYYloKQ&feature=related  :P. Subina en voisi muistaa sellaisten ennusteiden jälkeen, miten sää oikein tulee.

Olisi mielenkiintoista tietää, millaisia mielikuvituksia tai kokemuksia muilla on tässä suhteessa tai jos kukaan teistä on löytynyt D/s suhteen jossakin arkielämässä.

Tuo puolalainen kyllä näyttäisi pukeutuneen kumimekkoon. Olisinko väärässä?

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #23 : 26.03.2012, 15:08 »
Joo, toi valikoiva lukihäiriö on mullekin tuttu. Sitten tulee tahattomia mokia puheessakin joskus - kerran töissä sairaalassa, sanoin ousm(i) (oululainen kinky-yhdistys), kun piti sanoa oys -> ääntyy helposti ous(si) (oulun yliopistollinen sairaala).

- Terkkuja duuniin, jos joku tunnisti ;)

No jospa se pääasia kumminkin tuli selväksi.  >:D

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #24 : 26.03.2012, 15:17 »
Aika usein kesällä tulee bongattua kaikenlaisia aspekteja; kaulapantoja, alan pukeutumista yms. Seisoin yhden kerran Hakiksessa bussipysäkillä, jossa oli kanssani erittäin kaunis ja pukeutunut goottityttö kaulapannassaan sekä animetyttö oikein viimeisen päälle laitettuna, hänkin kaulapannassa.  Kerran keskustassa kahvitelessani ohitseni käveli kolmikko, jossa naisella oli talutushihnoissa nainen ja mies. Ihanaa, kun jotkut uskaltavat näyttää homman avoimesti! Okei, olen minäkin joskus käynyt panta kaulassa kaupoissa tms. mutta se tuntui hyvin kiusalliselta.

Näyttäähän nuo kaulapannat olevan hyvinkin arkistakamaa jopa täällä pohojammaalla.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #25 : 26.03.2012, 15:42 »
Tuosta puolalaisesta sääprofeetasta tuli mieleen että eräässä suomalaisessa rahapeliohjelmasakin oli eräs moottoriturpa pukeutunut kumimekkoon.

Sarastuskävijä

  • Vieras
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #26 : 26.03.2012, 17:53 »
Se oli tää uus muotimaailman keksintö tehdä ihan kaikkea tekonahkan näköisestä kankaasta... Kaikkea legginseistä mekkoihin. Tässä näin jopa kuusivuotiaan hameen...
Näyttää niin oudolta, kun siellä sitä kumin tai nahkan vastinetta on ihan tavallisten ihmisten päällä ilman minkäälaista kinkyviestiä...
http://leather-dress-online.blogspot.com/2012/02/trend-black-leather-dress.html
http://cdni.condenast.co.uk/320x480/k_n/MM806632.jpg

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #27 : 26.03.2012, 18:38 »
Jos katsoo 1990-luvun alun telkkarisarjoja, huomaa miten suosittuja PVC-vaatteet olivat ihan arkikäytössäkin. Nyt ne sitten ovat "kinkyä". Muoti ja muodikkaat materiaalit vaihtelevat onneksi vauhdikkaasti, joten jos undergroundin muuttuminen mainstreamiksi potuttaa, voi viimeistään vuoden kuluttua huokaista helpotuksesta. Sitten onkin jonkun toisen kinkymateriaalin vuoro tulla muodinluojien "raiskaamaksi".

palvelija79

  • Vieras
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #28 : 27.03.2012, 08:58 »
Näyttää niin oudolta, kun siellä sitä kumin tai nahkan vastinetta on ihan tavallisten ihmisten päällä ilman minkäälaista kinkyviestiä...
http://leather-dress-online.blogspot.com/2012/02/trend-black-leather-dress.html
http://cdni.condenast.co.uk/320x480/k_n/MM806632.jpg

Olen sama mieltä. Varsinkin tämä keinotekoinen hymy ja nahkavaatteita eivät sopi yhteen. Mutta toisaalta, tämä mekko toisessa linkissä on minusta ihan kaunis.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: BDSM arkielämässä
« Vastaus #29 : 27.03.2012, 11:12 »
Varsinkin tämä keinotekoinen hymy ja nahkavaatteita eivät sopi yhteen.

Sitten ei kannata koskaan katsoa tätä tekohymy-nahkapuku-musiikkivideota:  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=0bQM5G5y7ik
(parodia-blackmetalbändi The Black Satans: The Mutilation Of Christ)