Newbie-nurkka > Kysy ja vastaa

Aftercaresta

<< < (2/7) > >>

Ninth:
Kyllä mä näen sen välttämättömänä, jos sitä jompikumpi osapuoli tarvitsee, mutta eihän sitä nyt väkisin kannata suorittaa jos kummastakin olisi parempi jättää väliin.

Käytännössä jälkihoito tarkoittaa mun henk.koht. elämässä sitä, että laitan omat tarpeeni sivuun ja otan 100% turvallisen ihmisen roolin (versus session aikainen rooli, joka voi olla hyvin uhkaava) kunnes subi on palautunut muuntuneesta tajunnantilasta (johon saattaa sisältyä euforiaa, ahdistusta, liikkumattomuutta, mitä ikinä) tai muista jännäfiiliksistä. Subin kulloisistakin tarpeista riippuen tarjoan kosketusta ja sylissäpitoa tai sitten vain vieressä olemista ilman mitään ihokontaktia. Varmistan, että subi on fyysisesti mukavassa asennossa ja että hänellä on tarpeeksi lämmin. Saatan jutella normaaleita asioita (jos subi esimerkiksi haluaa palata normaalitilaan nopeammin kuin itse pystyy), kertoa että subi on turvassa tai sitten vain olla hiljaa. Kun akuutti lähelläolon tarve poistuu tai jos sitä ei ole, yritän muistaa tarjoilla vettä. :D

Itsekin D:nä tarvitsen aftercarea joskus, useimmiten silloin jos sessio on ollut psyykkisesti erityisen sadistinen. Ensiapuna toimii halailu ja normaaleista aiheista jutustelu, ja lopullisesti droppiin tehoaa yleensä se, että subi parin päivän kuluessa mehustelee ääneen rääkin aikana kokemiaan positiivisia tuntemuksia. (Negatiivisista kokemuksistakin tietty puhutaan, mutta se on sitten eri juttu kuin aftercare.)

Lettu:
Vähintään rasvaa hakatuille persposkille.

MrsSofia:
Itse tarvitsen halailua, makoilua, juttelua ja viestittelyä. Ilman tippuisin varmaan pahasti, koska näidenkin kanssa on pieniä oireita ollut.
 Ymmärrän kyllä hyvin että kaikki eivät kaipaa - eikä siinä mielestäni ole mitään ongelmaa. Tietysti jos osapuolien tarpeet ovat täysin erilaiset voi haasteita tulla, mutta kommunikoinnilla siitäkin pitäisi selvitä.

Wasabi:
Riippuu varmasti henkilöstä. Mut pitää yleensä ruokkia, juottaa ja halia, ja kun olen toipunut zombie-moodista niin tykkään siitä että tapahtunutta käsitellään keskustellen. On ihan fiksua jutella omista aftercare tarpeistaan uuden tyypin kanssa ennen leikkimistä, koska jos ne poikkeavat toisistaan paljon, niin osaa ainakin varautua siihen ja kehittää vaikka jonkun kompromissin.

Parasta on jos Daddy lellii mut piloille rankan kohtelun jälkeen ja kertoo olevansa ylpeä omastaan.  :)) :love:

cheri:
Mielestäni jälkihoitoa ei voi skipata vain subin toiveesta, sillä monesti domitkin kaipaavat aftercarea. Se millaista se on riippuu ihan ihmisistä ja tilanteesta - toisinaan mäkin kaipaan haleja, mutta yleensä ihan vain rauhoittumista, ruokaa, juomaa ja mahdollisimman pian unta. :D Keskustelen myös mielellään sessiosta jälkeenpäin, sitten kun ajatus taas kulkee ja keho on saanut levätä. Silloin mulle on tärkeää kuulla että toisella on ollut hauskaa ja mä oon ollut riittävä ja hyvä.

Aftercare lienee toimivaa silloin kun kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä, tyyli on siis vapaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta