Kirjoittaja Aihe: Koirat eivät käytä housuja  (Luettu 29718 kertaa)

Virgo

Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #30 : 09.11.2019, 08:51 »
Ei ollut kaksinen mun mielestäni.
Enemmän jäin miettimään, millaisen kuvan se antaa valtaväestölle...

nuoripoika97

Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #31 : 09.11.2019, 18:51 »
Ina Mikkola & Krista Kosonen

SPOILEREITA!

https://www.youtube.com/watch?v=ZD68r9qX06U

"Jotkut asiat tos oli musta aika hauskoja, mä löysin itsestäni semmosia pieniä et okei ehkä täst mä diggailenkin..." Hmm...  ;D


Siis apua mie niin tykkäsin tost ku Krista selitti siit et tykkäs ruoskii. Tos kun saa naisen löytää dominan itestää on vaa niin jotain :love:

RsT

Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #32 : 09.11.2019, 22:07 »
Ei ollut kaksinen mun mielestäni.
Enemmän jäin miettimään, millaisen kuvan se antaa valtaväestölle...

Ajattelin täsmälleen samoin.

Minea

Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #33 : 11.11.2019, 00:54 »
Ensimmäinen katsomiskokemus koettuna, täytynee liittyä vielä Turun Baletin väen seuraan 16.11 ja mennä uudelleen katsomaan sekä keskustelemaan leffan jälkeen. Tämä teos tosiaan mielestäni vaatii toisenkin tovin leffan äärellä jäsentyäkseen kaikilta osiltaan.

Elokuvaa voi tarkastella niin monenlaisen vinkkelin läpi,  teos kun ei auliisti asetu skaalle hyvä tai huono. Kertoiko "oikein tahi väärin" asiat. On niin vahva kokonaispaketti, täytyy hiukan vielä pureskella. Kirjoitan joitain huomioita nyt ekan katselukerran jälkeen, pidätän itselläni täydenoikeuden mielenmuutoksiin kun menen katsomaan toisen kerran  ;)

Kaikki tyynni hienoa kun on tehty, näyttelijät ovat laittaneet itsensä todella likoon. Se laskettakoon isoksi ansioksi.
Olen antanut lukemastani itseni ymmärtää ensimmäisen kerran heidän olleen asian äärellä lähtiessään elokuvaa työstämään.Ohjaajan vahva henkilöohjauksen ote välittyi penkkiin saakka. Varsin tarkkaa työtä, josta välittyi aiheeseen paneutuminen.

Visuaalisuus oli linjakkaan yhtenäistä kautta leffan. Joskin itselleni melkoisen ennalta tunnistettavaa sekä  siksi yllätyksetöntä ja valmiiksi koettua isolta osin. Ei siltä osin järisyttäviä uusia ahaa elämyksiä tarjonnut. Vahvaa ja perusteltua kuvaa toki tarjosi. Laadukkaasti toteutettua koko leffan matkalta. Kokonaispaketti kasassa visuaalisuuden osalta, kuvaajan työ siis mielestäni loistavaa.

Kohtaamista ja kohtaamattomuuttakin käsiteltiin Isän ja tyttären suhteessa, "ole läsnä ja lähellä, älä väitä ymmärtäväsi kun et tee sitä kuitenkaan"- lause kieppui mielessä illalla kun pohdin näkemääni. Kuinka saman katon alla voi olla lähellä konkreettisesti ja samalla aivan toisaalla, monella tavalla.

Elokuva ei ollut paikoitellen "helppo" edes kinkyn katsoa, jäänee varmasti mieleen katsomiskokemuksena useimmalle elokuvan nähneille, piti sitten tai ei. Kokonaisuuteena katsomisen väärti. Suosittelen. On jo nyt mielestäni yksi parhaimmista näkemistäni elokuvista, jättää teoksena hyvälläkin tavalla ristiriiatisen fiilikseen salista lähtiessä. Asettaa pohtimaan niin monesta suunnasta, itse teosta, aihetta ja sen sisällöllisiäkin nyansseja monen asian osalta.

Menkää ihmeessä katsomaan avoimin mielin, ei ehken jätä ketään kylmäksi. Se mielestäni  taiteen tärkein tehtävä, pistää ajatteluttamaan, hyvällä tavalla mieltä kaihertamaan . Tarjolla elokuva, joka herätti enemmän kysymyksiä kuin tarjosi selkeitä vastauksia. Hyvä niin. Kiitos suloisen pervolle leffaseurueelleni illasta  :love: :love: :love: :love:


https://www.episodi.fi/elokuvat/koirat-eivat-kayta-housuja/

https://www.akateemisetkinkyt.fi/kolumni/rasti-seinaan-on-syntynyt-kinkyelokuva-johon-kinkytkin-ovat-tyytyvaisia/

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006291532.html

https://kulttuuritoimitus.fi/kritiikit/kritiikit-elokuva/pekka-strang-ja-krista-kosonen-smn-pyorteissa-koirat-eivat-kayta-housuja-lyo-lujaa-myos-katsojaa/

idänmusta

Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #34 : 13.11.2019, 19:20 »
Jos elokuva ei ollut mieleen, niin tämä tuoli on Kirkkonummen kartanolla nykyään. Jokainen voi sessiossa fiilistellä ja kokea tuolissa sellaisen session kun itse haluaa.  Tilathan ovat myös vuokrattavissa kahdenkeskenkin.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 721
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #35 : 13.11.2019, 22:02 »
Ensikuulemalta olin innoissani odottelemassa leffan ensi-iltaa, mutta kuunneltua radiosta muutaman haastattelun aloin epäröidä. Kuvittelenko minä vai onko valtamediassa tosiaan pyrkimys käsitellä BDSM aina traumojen kautta? Tuo lasti tuo leffan katseluun niin masentavan pohjavireen, että jäänee elokuva kokonaan katsomatta...

nayara

Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #36 : 13.11.2019, 23:38 »
Isabel-sissy, tarkennatko mikä on Kirkkionummen kartano? Sillä nimellä ei suoraan löydy mitäänk

idänmusta

Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #37 : 14.11.2019, 00:06 »
wildclub.fi

helmiketju

Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #38 : 14.11.2019, 21:30 »
Minusta elokuva oli kuvaus suuresta surusta/syyllisyydentunteesta irti päästämisestä  ehkä enemmän kuin varsinaisesta kinkyyden löytymisestä. BDSM:n henkistä tasoa avattiin hieman, mutta olisin suonut syvempää käsittelyä. Syviä kohtaamisen hetkiä hipaistiin, muttei uskallettu viedä katsojaa niihin mukaan. Ehkä ne tunnisti vain, jos oli henkilökohtaista kokemusta sessiosta. Vertauskuvallinen äärimmäinen antautuminen (mitä tahansa) olisi voitu kyllä toteuttaa jollain vähemmän brutaalilla tavalla kuin hampaan irrottaminen. No, minä en ole sadisti enkä saa minkäänlaista nautintoa veren näkemisestä, päinvastoin. Tosin pidin toisaalta elokuvan realistisuudesta jos vertaa ns. viihde-elokuviin, joissa vilahtaa BDSM aiheita. Verta, hikeä ja muitakin eritteitä.
Pidin kyllä elokuvasta, se herätti  paljon ajatuksia ja tunteita ja kuvasi hienosti sitä, kuinka fyysinen yhteys voi avata tien syvälle sieluun :love:.
Katsomisen arvoinen ehdottomasti, niin elokuvana kuin aiheensakin puolesta.

Lumikello

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 92
  • Someday but not today/ I will take the easy way
  • Galleria
Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #39 : 14.11.2019, 21:45 »
Kuvittelenko minä vai onko valtamediassa tosiaan pyrkimys käsitellä BDSM aina traumojen kautta?

On. Aina. Todella vaikea keksiä esimerkkiä, jossa näin ei olisi (Miina Supisen romaani Liha tottelee kuria tulee nyt mieleen poikkeuksena, ennen kuin joku sanoo että taas yleistetään liikaa). Ajattelin silti mennä katsomaan, mutta traumat ja varsinkin traumatisoituneet miehet... en jaksaisi. Sellainen elokuva olisi kiva, jossa joku henkilö olisi kinky ihan muuten vain.

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #40 : 14.11.2019, 21:48 »
^ Itsekin aion käydä katsomassa. Odotan sitä, että leffasta löytyisi jonkinlaista (mustaa?) huumoria.

idänmusta

Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #41 : 14.11.2019, 22:08 »
Jospa ens viikolla kerkeis kyseisen leffan käydä katsomassa ja jospa sais seuraakin joensuu/Kuopio akselilta, Kuopioon ois kaks lippua, kun voitin ne instan arvonnasta. Mutta toki käydä pitää leffa katsoo, kun kerrankin aiheena itseä kiinnostava

LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1421
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #42 : 14.11.2019, 22:16 »
^ Itsekin aion käydä katsomassa. Odotan sitä, että leffasta löytyisi jonkinlaista (mustaa?) huumoria.

Kyllä siellä oli montakin kohtaa mille tuli ääneen hymyiltyä. Käytiin Rsykeen järkkäämässä yksityisnäytöksessä niin uskalsi ja pystyi reagoimaan hyvin vapaasti asioihin. Uskoisin, että vaniljayleisön seassa ei ehkä niinkään olisi tullut ääneen naurettua.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 721
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #43 : 14.11.2019, 23:09 »
Sellainen elokuva olisi kiva, jossa joku henkilö olisi kinky ihan muuten vain.
Sitä odotellessa. :)

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 617
  • Galleria
Vs: Koirat eivät käytä housuja
« Vastaus #44 : 14.11.2019, 23:59 »
Vertauskuvallinen äärimmäinen antautuminen (mitä tahansa) olisi voitu kyllä toteuttaa jollain vähemmän brutaalilla tavalla kuin hampaan irrottaminen.

Minusta tämä oli hyvä! Siis nimenomaan valistuksen näkökulmasta: jos sanot, että "saat tehdä mitä vaan" ja toisen kaivaessa pihdit esiin mumisetkin että "en mä tota tarkoittanut, vaan vaikka piiskaa". 

Tässä elokuvassa se alleviivataan brutaalisti ja ihastuttavasti.

Lisäksi kohtaus jatkuu niin, että kohde mumisee "ei.. ei se.." ja sadisti lopettaa samantien. Ja jatkaa, kun kohde saa sanottua että väärä hammas ja pyytää jatkamaan.

Eli myös konsensuaalisuutta käsiteltiin ja sitä, että lopetetaan, jos eimolla varmoja luvasta.