Kirjoittaja Aihe: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?  (Luettu 11586 kertaa)

Icebug85

  • Vieras
Merkitseekö sinulle mitään osaako kumppani tehdä asioita itse? Puu- ja metallitöitä, leipomista, ompelua?

Itselläni on aina jokin projekti kesken..nyt rakentelen omavalmistetraktoria ja tänään sain inspiraation steam-punk tyyliseen pöytälamppuun. Käteni siis ovat harvoin täysin puhtaat..

Turn on vai off?

-Mermaid-

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #1 : 04.07.2019, 22:29 »
TURN ON!

Ehottomasti. On se kivaa ku mieskin osaa jotain käsillä tehdä ja käyttää luomisvoimaansa  :love:
« Viimeksi muokattu: 04.07.2019, 22:45 kirjoittanut -Mermaid- »

Nicole

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 167
  • Hyvä Tyttö
  • Galleria
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #2 : 04.07.2019, 22:44 »
Ehdottomasti turn on! ❤ Jokin siinä vaan kiehtoo ja viehättää, jos mies on taitava käsistään ja osaa tehdä ja rakennella kaikenlaista. Ja on taitava myös ihan arkisissakin asioissa.

aureelia

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 32
  • Askel ja pysähdys kerrallaan
  • Galleria
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #3 : 04.07.2019, 23:10 »
Arvostan. On kätevää, että osaa itse tehdä jotain. Mitä enemmän sen parempi. Tekevä mies on  :love:.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #4 : 04.07.2019, 23:33 »
Turn on ylipäätään se, että toinen osaa tehdä asioita. Helvetin kätevää, jos toinen osaa tehdä niitä asioita, mitä ite en osaa.

LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1422
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #5 : 04.07.2019, 23:58 »
Oon kerran tykänny tinderissä miehestä vain sen takia, kun harrastuksenaan oli ompelu.
Ainoille sokkotreffeille tällä vuosikymmenellä olen suostunut, kun mies kertoi puhelimessa mitä kaikkea onkaan mökillä remontoinut.

Että voi sillä merkitystä olla, paljonkin.

emi~

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #6 : 04.07.2019, 23:59 »
Kaikki remontointi/tekninen/käytännön osaaminen herättää  nimenomaan arvostusta, ja varsinkin jos on avulias ja auttavainen luonne jeesimään muitakin tarvittaessa.

joku veneenveistäjä ois ihan :love:

vila

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #7 : 05.07.2019, 06:53 »
Olisi vaikeaa kuvitella olevansa parisuhteessa ihmisen kanssa, joka ei osaa millään tasolla käyttää käsiään. Toisaalta erityisen kätevää on se, että toinen osaa sellaisia asioita joita en itse osaa :D Esim. osaan leipoa ja ommella oikein kätevästi, puutarhassakin menestyn ihan malliikkaasti - mutta en osaa tehdä puutöitä tai käyttää porakonetta (feministiystävät vaahtoavat, että pitäisi opetella - mutta olen itsekäs pervo ja istun mieluummin lammikossa katsellen kun puoliso tekee :P). Kun omaan itsekin käsityötaitoja (tosin taitoni ovat niitä hyvin perinteisiä "naisten taitoja" eikä se ole mitään erityistä jos nainen osaa laittaa ruokaa, leipoa, paijata kasvia tai kutoa sukkia) niin en sillä tavalla osaa arvostaa pelkkää ajattelua - minusta ihmisellä kuuluu olla monipuolisia taitoja.

Tykkään paljon intohimoisista ihmisiä, ja minusta käsillä tekeminen on osoitus intohimosta. Haluat jotain -> teet sen jonkun etkä vain suunnittele sitä.

latexbun

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #8 : 05.07.2019, 06:57 »
Osaan leipoa erinomaisen hyvin, ompelen ja virkkaan välttävästi sekä teen pieniä pintaremonttijuttuja dungeonillani. En tarvitse toista poraamaan reikiä seinään tai vaihtamaan renkaita fillariini, mutta arvostan toki, mikäli toinen tällaista osaa tai on halukas oppimaan. Useimmille kädentaidot auttavalla tasolla ovat opeteltavissa olevia asioita, enkä minäkään ole syntymästäni saakka osannut vaivata leipätaikinaa tai maalata seiniä.   

UW

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #9 : 05.07.2019, 07:34 »
Tottakai arvostetaan, nykyisin paljon uusavuttomia niin ehkä jopa kasvavassa määrin.
Kokannut 1/2 ammattimaisesti, tykkään moottorisahan kanssa heilumisesta ja halonhakkauksesta. Reissannut paljon autoilla ja vikojen analyysin abc onnistuu. Kaikenlainen koneiden rassaus, sähkötyöt jne jää kyllä naapurinsedälle  :))

Nörttitaidot ei kovin kaksiset, tosin oppinut nuorisolta, entä youtubessa vastaus jokaiseen kysymykseen jos jaksaa selaa.
« Viimeksi muokattu: 05.07.2019, 09:14 kirjoittanut Underworlds »

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #10 : 05.07.2019, 08:11 »
Kyllä arvostan kovastikin, jos naisella on käsityötaitoja, mutta vielä enemmän suullisia taitoja. Runkata kun voi omillakin käsillä

Gitta

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 810
  • Elukka
  • Galleria
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #11 : 05.07.2019, 08:15 »
Kyllä arvostan kovastikin, jos naisella on käsityötaitoja, mutta vielä enemmän suullisia taitoja. Runkata kun voi omillakin käsillä
Sika  :))

Arvostan hyvinkin paljon. Itse pystyn tarvittaessa monenlaiseen omin käsin, mutta mikään ei oo niin kivaa kuin katsella vierestä kun toinen hoitaa homman.  O:-)

Purppuratar

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #12 : 05.07.2019, 08:47 »
Kyllä arvostan kovastikin, jos naisella on käsityötaitoja, mutta vielä enemmän suullisia taitoja. Runkata kun voi omillakin käsillä

Siis minä luulin otsikosta ihan oikeasti että tässä puhutaan juurikin tälläisistä kädentaidoista  ;D ;D Ajattelin sen jotenkin niin että kaikenmoiset seksilelut ja härvelit vs käsin runkkaus  ;D

Mutta itse aiheeseen vastatakseni...kyllä minä arvostan paljon jos toinen on kätevä käsistään muutenkin, se on AINA plussaa!  :love: Varsinkin siis kaikki remontti-/korjaus-/puutyöt yms missä itse olen aivan onneton tapaus. Ja tietokone ongelmat, tai ylipäätään kaikki johtojen laitteiden kanssa pelaamiset!

Lumikello

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 92
  • Someday but not today/ I will take the easy way
  • Galleria
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #13 : 05.07.2019, 09:02 »
Kolvaustaitoja varsinkin arvostan sukupuolesta riippumatta  :love: (osaan kyllä itsekin). Arvostan myös sitä, että jos ei osaa, opettelee. (Taannoin minua nauratti kun kaverini miespuolinen kumppani, erittäin älykäs ja korkeasti koulutettu, joutui katsomaan youtube-videon napin ompelua varten. Mutta sentään halusi opetella, eikä heittäytynyt avuttomaksi!)

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #14 : 05.07.2019, 09:35 »
Vaikka olen hyvinkin näppärä paikoitellen omista kätösistäni ja työkalut ihan oikeassa käyttötarkoituksessaankin on tuttuja, niin kyllä mä vaan tykkään katsoa kun Mies tekee käsillään. Erityinen "heikkous" on nämä ns. miesten työt, kai mussa on sisällä kuitenkin sen verran vanhoillinen nainen. Vaikka sitten taas, mies imurin varressa!  :love: Siinä on jotain todella spesiaalia, kun mies pystyy/osaa/viitsii tehdä myös kotitöitä. Vaikka hommat ei olisikaan ns. kädentaitoja.
Tosin kun lähdin nyt vähän enemmän miettimään, niin ei sillä sukupuolella ole väliä, jos joku on hyvä jossain kädentaidoissa, niin se on aina arvostusta herättävää.