Kirjoittaja Aihe: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?  (Luettu 11584 kertaa)

JoeMan

Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #45 : 08.08.2019, 15:12 »
Täällä vähän sellainen tunne että ihmiset ovat keskimäärin aika kädettömiä mutta arvostavat kyllä jos joku osaa tehdä käsillään.


Itse olen koko pienen (42) ollut käsillä näprääjä. Lapsena aloittelin Legoilla mistä sai luoda sellaista mille ei ollut ohjeita. Kouluaikana puu ja metalli olivat ne mieluisimmat materiaalit. Kun saavutin ajokortti-iän alkoivat autot kiinnostaa ja sillä tiellä ajellaan edelleen. Noiden parissa on saanut venytellä omia rajojaan.
Puutöitä olisi kiva tehdä enemmän mutta se vaatisi kunnon tilat ja asialliset työkalut. Voisi sitten askarrella vaikka omat välineistöt näihin bdsm-juttuihin.

Mr.Inathu

Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #46 : 08.08.2019, 15:23 »
Itse olen ollut aina kova nikkaroimaan kaikenlaista ja nytkin alakerrassa on varsin hyvin varusteltu puusepän vertas odottamassa että omakotitalon remontoinnilta ehtisi rakentelemaan taas jotain kivaakin :)

Joten arvostan todella paljon sitä, miten ihmiset osavat ja erityisesti haluavat luoda jotain omilla käsillään. Ei oleellista ole se osaako toinen ommella tai maalata tai tehdä huonekaluja, vaan että todella haluaa luoda jotain uutta. Se voi olla vaikka perennapenkin jalostamista tai musiikin editointia, yhtä kaikki. Luominen ja itse tekeminen on jotain mitä todella arvostan ihmisissä.

Viime aikoina tosin tuntuu siltä, että omista kädentaidoistani on arvostettu eniten vain muutaman nimeltä mainitsemattoman sormen taitoja  ::)

-Mr.I

Master_Mind

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #47 : 08.08.2019, 15:24 »
Näpertely on kivaa!

Oon usein tehnyt geokätköjä itse ja niihin liittyy usein jokin työkalun tarve.

Nyt väsäsin minibaareja.

Oon vähän sellainen "sinne päin" mies mutta seurasavaksi ostan ihan uudet aihiot ja teen asiat paremmin, kuin sinne päin.
Nyt oli hiukan tekniikan hakua käytettyihin kannuihin jne.



Ompelu ja vaatteiden teko olisi kiva myös oppia

BlueRose

Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #48 : 08.08.2019, 16:52 »
Itse ompelen lähes kaikki vaatteeni itse, mekoista korsettien kautta tankotanssipöksyihin asti. Lähinnä itselle, joskus tuttaville, joiden kanssa ei tarvitse tapella hinnoista. :D
Ompelen lähes päivittäin, lisäksi teen koruja ja asusteita mm. hattuja. Haluan jatkuvasti oppia uutta, viimeisin projekti oli kun opettelin tekemään kaulakorsetteja. Kaavojen tekeminen oli oikein hauskaa; käytettiin muovipussia ja paljot teippiä, eli minun kaula vuorattiin tiukasti muovipussiin ja teippiin :D  tän muoviviritelmön  pohjalta sitten tein kaavat ja ensimmäisen kaulakorsettini.

scar

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #49 : 09.08.2019, 00:46 »
Otsikkoon: Joo kyllä- lähentelee fetisismiä oma arvostus. Vielä jos asiaan liittyy jonkinasteinen kierrätys,niin melki kuola valuu.
En tiiä,ehkä tuo tulee lapsuudesta-lähimmät ihmiset oli luontoa arvostavia ja kierrättäviä,vieraita ja kiertolaisia ruokittiin,vaatetettiin,vaari oli täysi ateisti- eli ei mitään jumalallista toteutettu,ihan vaan humaania hommaa- kaatopaikkakamat jopa oli suuria aarteita ja nikkaroitiin jos mitä autotallista savustusuuniin-
No noissa nyt tietenkään ole kinkyä yhtään,mutta ehkäpä arvostus johonkin mopon renkaasta käsityönä tehtyyn piiskaan tulee tuolta tosi kaukaa.

Vaikkei edes ole masokisti paljoakaan siis,hassua ;D

Master_Mind

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #50 : 18.08.2019, 15:37 »


Uus näperrys omaan käyttöön.
Alusta loppuu itse tehty, seuraava tulee myyntiin ja käytän koristelussa ja maalaamisessa siskoa, joka on erittäin taiteellinen

Icebug85

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #51 : 18.08.2019, 16:07 »
Tämmöisen kyhäelmän sain äskettäin valmiiksi. Kannen sisäpuolella on kaiuttimet ja avautuvan etuseinän takana on autoradio. Kansi ja etuseinä avautuu sähköisesti kaukosäätimestä painamalla..ja menee myös kiinni samoin.

Icebug85

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #52 : 18.08.2019, 16:11 »
Ja tämä "olutlaatikko" tuli tehtyä pari viikkoa sitten. Pinnaltaan poltettu sekä tervattu, polkupyörän kannattimelle ruosteisen korin tilalle. On nähnyt maantietä jo ihan mukavasti😊

aureelia

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 32
  • Askel ja pysähdys kerrallaan
  • Galleria
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #53 : 18.08.2019, 17:55 »
Ja tämä "olutlaatikko" tuli tehtyä pari viikkoa sitten. Pinnaltaan poltettu sekä tervattu, polkupyörän kannattimelle ruosteisen korin tilalle. On nähnyt maantietä jo ihan mukavasti😊

Tollanen ois upee puu"korina".  :love:

Icebug85

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #54 : 18.08.2019, 19:05 »


Tollanen ois upee puu"korina".  :love:
Isompi vaan saisi olla siihen🙂 Kuljetan siinä kahta 1,5l vesipulloa pyörälenkillä, ne mahtuu just vierekkäin kyljelleen ja päälle vaatteita

Ori

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #55 : 18.08.2019, 20:52 »
Ihan sama arvostaako muut, kunhan itse nauttii siitä mitä tekee.

Tein viime talvena 15-20 tuntia joka viikko omia projekteja. Kohta taas jatkuu kun ajokelit huononee. Haluaisin olla jossain niin hyvä että kannattais ihan myytäväksi tehdä. To do listalla on jo valmiiksi piirrettynä myös bdsm juttuja. Kunhan vaan kerkeis tekee...

Retsam

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #56 : 18.08.2019, 21:13 »
Taas tässä kesän aikana huomannut että pahimpia arvostelijoita ja tyhjän vinkujia ovat nämä ns. uusavuttomat tai heikkopeikot,joiden omat käden taidot ovat aloittelevan apumiehen taitotason alapuolella..

"Eihän tähän niin kauaa voi mennä" "Mikä tässä oikein maksaa"... on netistä katsottu pikaohjeet ja ulkomaisista remontointiohjelmista aikatauluja ja sen jälkeen esiinnytään niin asiantuntijana että...

Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 773
  • Way of the Asatru
  • Galleria
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #57 : 18.08.2019, 21:51 »

 On olemassa miehiä jotka tilaavat,
 asiat valmiina kaupasta,
 -> ns. IKEA-miehet.

Ja on olemassa Miehiä,
jotka hakevat,
puuta, metallia, sen mitä tarvitsevat,
-> ja rakentavat mitä haluavat.

Viimeksi tänään tein pöydän,
pari viikkoa sitten crossin haciendalle,
ja rakensin kesällä epic fire-pitin keskelle tonttia.

Arvostan ihmisissä,
kykyä nähdä vaivaa,
ja osata itse.
Kun itse tekee,
- on lopputulos tekijänsä näköinen.

8684

  • Vieras
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #58 : 18.08.2019, 22:32 »
TURN ON❤️
Arvostan kovin ja musta on ihana katsoa ko mies esim leipoo korvapuusteja kahville.
Kädentöissä kärsivällisyys mittaa aika paljon.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 718
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Arvostetaanko enää nykyään kädentaitoja?
« Vastaus #59 : 18.08.2019, 22:35 »
Malliesimerkki käsityön arvostuksesta: https://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=24914.0

Tämä on muuten ihan kelpo ketju, niin jos voisitte esitellä askartelujanne vaikka jossain muualla?