Kirjoittaja Aihe: Mistä hankitte mekot/vaatteet ?  (Luettu 4260 kertaa)

RedOne

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 25
  • it is what it is...
  • Galleria
Mistä hankitte mekot/vaatteet ?
« : 17.07.2019, 18:21 »
Eli mistä naiset tai naisenmieliset ostatte kinkyvaatteenne, tyyliin mitä vois sitten joskus bileissä pitää jos on sitä pukukoodia. Seksikaupasta? Jostai nettikaupasta? Miten eri nettikauppojen kokotaulukot pitää paikkansa vai pitääikö aina päästä johonki liikkeeseen kokeilemaan? Ite tykkään ehkä eniten semmosista gootti-vivahteisista jutuista, pitsistä, nahkaremmeistä, niiteistä, (muka-)korseteista... Plus-koon keholle sopivana.

Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1454
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Vs: Mistä hankitte mekot/vaatteet ?
« Vastaus #1 : 17.07.2019, 19:24 »
Teen itse.

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Mistä hankitte mekot/vaatteet ?
« Vastaus #2 : 17.07.2019, 19:44 »
Empistä.
Siis www.emp.fi

Lumikello

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 92
  • Someday but not today/ I will take the easy way
  • Galleria
Vs: Mistä hankitte mekot/vaatteet ?
« Vastaus #3 : 17.07.2019, 22:42 »
Mulla ei ole yhtäkään kinkyvaatetta, mutta vastaan silti kysymykseen, koska niitä "goottivaatteita" on kaappi täynnä. Ostan aika paljon käytettynä minihameita ym (kun kaverit lihoo tai saa lihaksia, tietävät aina kelle myydä). Seksikaupasta en osta oikeastaan ikinä, muutaman kerran olen hätätilanteessa ostanut sukkanauhasukkia niistä, mutta esim. pvc-vaatteita en lähtisi seksikaupoista ostamaan, jos haluaa laadukasta vaatetta.
Ei ole mitään yhtenevää linjaa, että pitääkö kokotaulukot paikkansa vaiko ei. Joskus pitää, joskus ei.
Tuollaista perusgoottivaatetta saa esim. tuolta: https://www.fantasmagoria.eu/. Ja Helsingissä Morticiasta. Ja esim. erinäisistä fb:n goottikirppiksiltä. Käytettyinä ostaessa on sit toki viel sellaisia hauskuuksia, että esim. Lip Servicen kokomitotus on vuosien varrella muuttunut.
PVC:n käytöstä olen itse lähes luopunut, mut jost jotain uutta ostaisin, kattoisin tuolta ekana: https://www.artificeclothing.com/em/shop/Scripts/default.asp

LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1421
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Mistä hankitte mekot/vaatteet ?
« Vastaus #4 : 17.07.2019, 22:57 »
On tainnu kaikki mun dresscode-bileisiin olleet mekot olla tilattu ebayst. Ja plussakokoo todellakin olen.
Mitään fetissikampetta en kyllä käytä, mutta gootahtavat on ihan ok.

Hallatar

  • PoVi
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 969
  • Tilaisuus tekee sadistin.
  • Galleria
Vs: Mistä hankitte mekot/vaatteet ?
« Vastaus #5 : 17.07.2019, 23:08 »
Kivijalka- ja nettikirppikset, niistä olen valtaosan vermeistäni ostellut, ja fb:n Goottikirppis varmaan se, josta eniten on löytöjä tullut vuosien saatossa tehtyä. Muiden mainitsemien nettiliikkeiden lisäksi täällä https://draculaclothing.com/ on paljon kaikkea kivannäköistä eikä ihan mahdottoman kallista.

Muinaista mustaanahkaa.fiitä on kyllä jo monesti ollut ikävä.

RedOne

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 25
  • it is what it is...
  • Galleria
Vs: Mistä hankitte mekot/vaatteet ?
« Vastaus #6 : 20.07.2019, 19:29 »
Kiitos paljon vastauksista arvon leidit, tutustun ehdotuksiin ja toivottavasti pian pääsis sitte pippaloihinki ^^

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 570
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Mistä hankitte mekot/vaatteet ?
« Vastaus #7 : 20.07.2019, 21:38 »
Mä tilaan aika paljon etsystä, ihan kaikenlaisia juttuja. Sitä kautta löytyy paljon käsityöläisiä, jotka tekee lähes uniikkeja vaatteita, asusteita ja leluja. Lisäksi koluan paljon kirppiksiä ja yhdistelen yhteenkuulumattomia osia sujuvasti yhteen. Muista nettikaupoista mm. Dracula clothing.

Jos vaatetta ei pääse sovittamaan paikan päälle, niin käyn aina kunkin kaupan mittataulukot läpi.

VeraT

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 701
  • Köysiä ja kiusoittelua
  • Galleria
Vs: Mistä hankitte mekot/vaatteet ?
« Vastaus #8 : 24.07.2019, 15:48 »
Ebay, Etsy, Wish, mitä näitä nyt on.. Jos kiire niin Cybershopistakin löytää asusteita.

Rebekka_TheWhippa

  • Vieras
Vs: Mistä hankitte mekot/vaatteet ?
« Vastaus #9 : 18.08.2019, 14:36 »
Tuntuu, että goottityyli on hallitseva. Täytyy myöntää, että se on kaunista mutta ei se ihan oma. Onko täällä muita, jotka luottavat enemmän punktyyliin tai vastaavaan? Itselle mieluisia kuteita ovat pitkät neulesukat, 80-luvun kiiltävä keinonahka, isot metallivetskarit, verkkosukat, mesh, nahka ja korkeat saappaat ilman platformia. Korsetit on mulle no no. Kaupoista en siis löydä haluamaani, vaan se pitää ommella itse. Tyylini on siis vaikea ja haluaisin tietää, onko foorumilla  muita vanhempia naisia, jotka luottavat tyyliin ennen goottia?  C:-)

tomi

Vs: Mistä hankitte mekot/vaatteet ?
« Vastaus #10 : 23.08.2019, 11:34 »
Tuntuu, että goottityyli on hallitseva. Täytyy myöntää, että se on kaunista mutta ei se ihan oma. Onko täällä muita, jotka luottavat enemmän punktyyliin tai vastaavaan? Itselle mieluisia kuteita ovat pitkät neulesukat, 80-luvun kiiltävä keinonahka, isot metallivetskarit, verkkosukat, mesh, nahka ja korkeat saappaat ilman platformia. Korsetit on mulle no no. Kaupoista en siis löydä haluamaani, vaan se pitää ommella itse. Tyylini on siis vaikea ja haluaisin tietää, onko foorumilla  muita vanhempia naisia, jotka luottavat tyyliin ennen goottia?  C:-)

Enpä osaa vastata itse kysymykseen, mutta toivottavasti on ja monia.  Kuulostaa meinaan todella hyvältä.

Lillith

  • Vieras
Vs: Mistä hankitte mekot/vaatteet ?
« Vastaus #11 : 23.08.2019, 13:15 »
Yleensä muokkailen vanhoista vaatteista ja kirppislöydöistä mieleisiäni. Yllättävää on, että Punanaamiosta ostamani ja modaamani Lumikki- ja sisäkköasut ovat kestäneet käyttöä ja pesua yllättävän hyvin!

Perusasuista saa paljon irti lisäämällä korsetin ja olen vasta ihastunut Corset Stroryn valikoimaan. Koot pitävät paikkansa ja tuotteet olivat laadukkaita ja monipuolisia ( https://corset-story-fi.com/pages/about ). Siellä on usein 2 for 1 -tarjouksia, joten jos tekee vaikka kimppatilauksen kaverin kanssa, on hinta -laatusuhde varmasti kohdillaan.

Pvc-mekkoja olen tilannut aikanaan muistaakseni ainakin ebaysta, mutta en ole hetkeen tarvinnut mitään uutta kun fettarikenkiäkin on löytynyt yllättävän hyvin Facebookin goottikirppiksiltä. Niin ja Lipidexillä (https://libidex.com/) on myös kaikkea ihanaa!

Ja jossain kommentissa mainittiin pitkän neulossukat. Jos joku tietää mistä moisia (kireitä ja vähintään  puoleen reiteen ulottuvia) löytää, vinkatkaa!