Kirjoittaja Aihe: Empatiakyvytön Dom  (Luettu 20732 kertaa)

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #75 : 07.08.2019, 23:44 »
Tuodta vilan kommentoinnista tulee jälleen kerran mielehen Risto Jarvan elokuva Mies joka ei osannut sanoa ei, jossa se pastori yrittää hyväntahtoisuuttaan ratkaista kaikkien parisuhteitten ongelmat kaikkia miellyttämällä.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #76 : 08.08.2019, 00:12 »

Kai tässä jotain perää on, kun miettii kuinka paljon ns rentut saavat naisia.

Itselläni kyllä sellainen hyväntahtoisuus ja muista huolehtiminen viehättää miehessä. Esimerkiksi jos mies avoimesti näyttää rakkautensa omaan lapseensa, mä oon myyty.

Se on eri asia kuin empaattisuus. Se on rakkautta omaa lasta kohtaan, sellaisen pitäis olla jokaisen DNA:ssa. Toki pitää uskaltaa näyttää sitä, kaikki ei uskalla tai osaa.


IKRM

vila

  • Vieras
Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #77 : 08.08.2019, 07:27 »
Loppujen lopuksi taitaa kaikesta huolimatta olla niin, että naiset ei pidä empaattisuutta juuri ollenkaan seksikkäänä ja haluja herättävänä ominaisuutena miehessä.

Pikemminkin taitaa olla niin, että empaattisuus miehessä on naisista melko luotaantyöntävä ominaisuus, empaattisuus kuitenkin lienee iso osa sitä mitä kiltit miehet ovat naisten silmissä.

IKRM

Kai tässä jotain perää on, kun miettii kuinka paljon ns rentut saavat naisia.

Saavatko rentut naisia? Tietynlaisia heikon itsetunnon omaavia naisia kyllä, mutta yleisesti tuo juttu taitaa olla lähinnä myytti. Ne ovat yleensä samoja naisia, joita ne rentut vaihtelevat - ja samoille naisille kerääntyy monta renttua. Suurin osa naisista kyllä pitää standardinsa sen verran korkealla, että rentut joutuvat lähinnä vaihtelemaan keskenään. Ja mikä on renttu? Aika usein näkee rentuiksi nimiteltävän miehiä, jotka eivät istu baarin takapöydässä hiljaa vihaamassa naisia (ja vihaa naisia kun "eivät ikinä voi tehdä aloitetta").

lemmikki

Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #78 : 08.08.2019, 11:16 »
Rentut on helppoja kohteita kertakäyttöön. Ei tarvitse pelätä peräänsoittelua tai potea huonoa omaatuntoa, kun voi olettaa miehen tehneen samoin useille naisille. En silti laskisi heidän saaneen naista vaan (hetken) naiselta..

Empatiakyky on tärkeä piirre niin naisissa kuin miehissä valta-asetelmaan katsomatta. Mutta etenkin silloin, kun on kyse dominoivasta, se korostuu, mikäli on riski, että alistuva ei aina uskalla/halua "rutista". Empatiakykyinen D osaa silloin asettua toisen asemaan ja kaivaa vähän, mikäli aavistelee jonkin olevan vialla.

Oikeastaan on vaikea nähdä, miten toista voisi menestyksekkäästi kovin pitkään alistaa, ellei osaa asettua hänen asemaansa tai aistia, mitä toinen käy läpi. Ainakin siitä olisi syytä olla kiinnostunut. Toki monelle se juttu on se, että toinen on vain käyttöesine, mutta se onkin sitten ehkä sessiopohjaisempaa.

Empatia vaatii kuitenkin toimiakseen myös kommunikointia. Kuka tahansa voi osua vikaan, jos asioista ei puhuta tarpeeksi.

Nuo jossain vaiheessa vilahdelleet esimerkit vaikka surusta.. Joku toinen kaipaa kovina hetkinä arjesta irrottautumista ja muuta ajateltavaa. Toinen taas tarvii aikaa velloa. Ihmiset tarjoavat herkästi avuksi sitä ratkaisua, joka toimisi itsellä. Silloin voi hyvääkin tarkoittaessaan tulla loukanneeksi toista.

Summa summarum, jos toivot toisen osaavan asettua pöksyihisi, tee niihin tilaa ja kerro millaista niissä kulloinkin on olla.


cicatrix

  • Vieras
Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #79 : 08.08.2019, 13:39 »
Aavistelu oli hyvä sana, kun puhutaan empatiakyvyttömyydestä. Empatiakyvytön ihminen ei voi kuin aavistella, mitä tounen voi ajatella, koska ei kykene siihen. Muuttuvissa ja äkkinäisissä tunne-elämää vaativissa asioissa empatiakyvytön ei pysty toimimaan. Kaikkeen kun ei ole olemassa niitä "valmiita" käyttäytymismalleja ja ohjeita. Tästä syystä esim lapsien kanssa empatiakyvytön ihminen ei koe oloaan luontaiseksi, vaan ahdistuu. Lapsi elää täysin tunteiden varassa ja kokee suurta turvattomuutta ihmisen kanssa, joka ei niihin pysty reagoimaan. Josta syystä esim narsistien lapsilla on paljon ongelmia ja lapsista kasvaa rikkinäisiä. Ja todennäköisemmin narsisteja. Tästä tietenkin voi päätellä, että miten hyvää aikuisellekaan ihmiselle tekee pidemmän päälle elää empatiakyvyttömän ihmisen kanssa. Tosin etenkin kiltit ihmiset ovat hyviä kumppaneita empatiakyvyttömälle, koska osaavat toisen laittaa etusijalle ja omat (tunne)tarpeensa sivuun toistuvasti itsensä kustannuksella.

lemmikki

Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #80 : 08.08.2019, 13:51 »
Aavistelu oli hyvä sana, kun puhutaan empatiakyvyttömyydestä. Empatiakyvytön ihminen ei voi kuin aavistella, mitä tounen voi ajatella, koska ei kykene siihen. Muuttuvissa ja äkkinäisissä tunne-elämää vaativissa asioissa empatiakyvytön ei pysty toimimaan. Kaikkeen kun ei ole olemassa niitä "valmiita" käyttäytymismalleja ja ohjeita. Tästä syystä esim lapsien kanssa empatiakyvytön ihminen ei koe oloaan luontaiseksi, vaan ahdistuu. Lapsi elää täysin tunteiden varassa ja kokee suurta turvattomuutta ihmisen kanssa, joka ei niihin pysty reagoimaan. Josta syystä esim narsistien lapsilla on paljon ongelmia ja lapsista kasvaa rikkinäisiä. Ja todennäköisemmin narsisteja. Tästä tietenkin voi päätellä, että miten hyvää aikuisellekaan ihmiselle tekee pidemmän päälle elää empatiakyvyttömän ihmisen kanssa. Tosin etenkin kiltit ihmiset ovat hyviä kumppaneita empatiakyvyttömälle, koska osaavat toisen laittaa etusijalle ja omat (tunne)tarpeensa sivuun toistuvasti itsensä kustannuksella.

Lasten kohdalla on usein niin, että he eivät itse osaa sanoittaa tunteitaan. Ja reagoivat ja oireilevat usein voimakkaastikin, tietämättä itsekään miksi. He tarvitsevat aikuista, joka auttaa tunnistamaan ja sanoittamaan tunteita, purkamaan niitä oikein.

Aikuisten kanssa voi olla toisinkin. Ainakin, jos osaa kuvata tuntemuksiaan ja uskaltaa tehdä niin. Siksi ihminen, joka ahdistuu lasten seurassa, voi silti olla mitä mainioin kumppani aikuiselle. Toki on olemassa ihmisiä, jotka ovat oikeasti narsisteja tai empatiakyvyttömiä. Rohkenisin silti väittää, että heillä, jotka jatkuvasti törmäävät tällaisiin, on itselläkin jotain puutteita kommunikoinnissa tai parisuhdetaidoissa yleensä. Hyvään suhteeseen tarvitaan kaksi. Ja huonoonkin.

Vika ei ole aina itsessä kokonaan. Ei toisessakaan. Yritän kai vain sanoa, että empatiakykyisimmät ihmiset eivät tyydy syyttelemään toista empatiakyvyttömyydestä tai narsistisuudesta vaan yrittävät myös pohtia, miksi toinen näyttäytyy sellaisena. Voisiko itse toimia jotenkin toisin myös?

cicatrix

  • Vieras
Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #81 : 08.08.2019, 14:02 »
Apua, en siis tarkoittanut, että lasten kanssa ahdistuvat ihmiset olisivat empatiakyvyttömiä.  >:D Vaan, että empatiakyvytön monesti ahdistuu lasten kanssa.

Kiitettävästi herättänyt keskustelua empatiakyvyttömyyden ns positiiviset puolet. Tosiaan, ei mikään asia itsessään ole automaattisesti hyvä tai huono. Tai mikään muukaan ominaisuus. 

ametistiaurinko

Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #82 : 08.08.2019, 14:22 »
Tästä syystä esim lapsien kanssa empatiakyvytön ihminen ei koe oloaan luontaiseksi, vaan ahdistuu. Lapsi elää täysin tunteiden varassa ja kokee suurta turvattomuutta ihmisen kanssa, joka ei niihin pysty reagoimaan. Josta syystä esim narsistien lapsilla on paljon ongelmia ja lapsista kasvaa rikkinäisiä. Ja todennäköisemmin narsisteja.

Löytyisikö näihin väittämiin jotain viitettä vai onko tämä "musta tuntuu"-osastoa?

cicatrix

  • Vieras
Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #83 : 08.08.2019, 14:38 »
Tästä löytyy tutkimuksia. Empatiahan on opittu taito ja pohja sille alkaa muodostua jo vauvana. Miten vauvan tarpeisiin vastataan. Perusturva jää puuttumaan, eräänlainen lapsuusiän trauma.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #84 : 08.08.2019, 15:34 »
"Empatia tarkoittaa kykyä ymmärtää mitä toinen ihminen kokee tämän näkökulmasta, eli itsensä asettamista
toisen henkilön asemaan. Empaattisessa vuorovaikutuksessa henkilö ymmärtää toisen henkilön tunteet."

Jo empatia pidetään wikipedian ylläolevan lyhen määrittelyn mukaisena käsitteenä, niin se on kovin ase mikä sadistilla voi olla.

:o

vila

  • Vieras
Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #85 : 08.08.2019, 16:27 »
"Empatia tarkoittaa kykyä ymmärtää mitä toinen ihminen kokee tämän näkökulmasta, eli itsensä asettamista
toisen henkilön asemaan. Empaattisessa vuorovaikutuksessa henkilö ymmärtää toisen henkilön tunteet."

Jo empatia pidetään wikipedian ylläolevan lyhen määrittelyn mukaisena käsitteenä, niin se on kovin ase mikä sadistilla voi olla.

:o

Mut eikö empaattisist sadistit ole parhaita :D


ametistiaurinko

Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #86 : 08.08.2019, 16:41 »
Tästä löytyy tutkimuksia.

Minulla on hieman eri käsitys narsistisen vanhemman vaikutuksesta lapseen ja tämän ihmissuhteisiin aikuisiällä, siksi olin kiinnostunut mainitsemistasi tutkimuksista. Mutta ryhdyn siis toiveikkaasti googlettamaan.

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #87 : 08.08.2019, 18:48 »
Mietin tuota aloitusviestiä, onko lopulta kyse empatiakyvyn puutteesta, vai siitä että, samaa hakevat eivät ole löytäneet toisiaan.

Pikkasen sivuraiteille, mutta osin seuraten aihetta: itse olen masokistina pelkuri, jos sadisti olisi liian empaattinen (BDSM-jutuissa), jäisi mun kokemukset puolitiehen/alkuunsa. Eli liiallinen (mun näkökulmasta) empaattisuuskaan ei välttis ole hyvä (mulle).

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #88 : 08.08.2019, 19:12 »

Pikkasen sivuraiteille, mutta osin seuraten aihetta: itse olen masokistina pelkuri, jos sadisti olisi liian empaattinen (BDSM-jutuissa), jäisi mun kokemukset puolitiehen/alkuunsa. Eli liiallinen (mun näkökulmasta) empaattisuuskaan ei välttis ole hyvä (mulle).

Sadistisena Dominana tuo empaattisuus välillä häiritsee. Jos antaa sen liikaa vaikuttaa.
Välillä sellainen ristiriitainen tunne takaraivossa. Käsi nousee iskuun mutta mieli sanoo,älä se sattuu.
Pään sisältä täytyy kytkeä tietyt tunteet (suojeluvaisto) pois päältä, kuunnella vain turvasanaa ja reaktioita. Subspace vie ihmisen siihen tilaan missä ei kykene sanomaan yhtään mitään. Kotikuripiiskauksessa turvasanaa en edes anna.

Kyllä voi yhtä aikaa tuntea vahvaa empatiaa, myötätuntoa mutta silti jatkaa kovaakin armotonta piiskaamista. Omalle toiminnalleen tekee oikeutuksen esim ajattelemalla: hän tarvitsee tätä.






Retsam

  • Vieras
Vs: Empatiakyvytön Dom
« Vastaus #89 : 08.08.2019, 19:19 »
Täällä joku penäsi vanhemman D-miehen mielipiteitä.

Lapsen mieli on kehittymätön eikä se kykene käsittelemään näitä asioita.
Siksi nämä jutut eivät ole lasten asioita, eikä kyse ole todellakaan pelkuruudesta tahi siihen rinnastettavista asioista.

esimerkki:
"D-mies" Mr. Paukapää on  varoitteluista huolimatta hakannut naisystävänsä siihen malliin että poliisi on soittanut paikalle lastensuojelun.
Aamupuurolla en kerro  eskari-ikäiselle miksi olen tullut paikalle,totean vain MR.Paukapään lähteneen kotiinsa oli kiire töihin..
Unenpöpperöinen lapsi ei edes ymmärrä ettei talossa pitkäkestoisesti loisivalla työttömällä  heebolla ole työkeikkoja..

Äidin naaman saamat vauriot ja muut mustelmat selitän liukastumisella ja kaatumisella jäisellä pihalla..

Mr.Paukapää pakoilee viikkokausia uskaltamatta tulla selvittelemään asioita,koska minä olen niin vaarallinen...