Kirjoittaja Aihe: Onko matchille vaihtoehtoja? Eli [spankot] rakenteiden vankeina  (Luettu 1923 kertaa)

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Otetaan vauhtia vähän kauempaa, ei nyt kuitenkaan muinaisista roomalaisista. Jotenkin havahduin, kun uutisissa taannoin käytettiin ilmausta "työelämän tinder". Yksi jos toinenkin sovellus on jo julistettukin sellaiseksi. Pikainen tiukasti rajattu googlaus löysi 147 osumaa. Tuo havainto tarkoittaa, että potentiaalisten työntekijöiden ja -antajien suhdetta kuvataan tietynlaiseksi matchiksi tietyn sovelluksen termein. On saatu aikaan tietty ajattelutapa, josta pitää erikseen pyristellä irti.

Taidan olla jonkinlainen anarkisti. Aloin näet päivänä muutamana miettiä, onko meillä matchin lisäksi enää muita ajattelutapoja käytössä tai sallittuina, kun ajatellaan esimerkiksi vaikkapa omaa kiinnostustani, [spankingia] ja sen toteuttamista. [Tähän] voit ajatella oman kiinnostuksesi tai viiteryhmäsi.

Valdemar Melanko kuvaa kirjassa Puistohomot: raportti Helsingin 1960-luvun homokulttuurista (SKS 2012) sosiologin silmällä tekemiensä havaintojen ja haastatteluiden pohjalta niitä rakenteita, joihin ko. kulttuuri oli järjestäytynyt ja joita ko. kulttuurin jäsenten oli noudatettava, mikäli mielivät siihen osallistua. Esimerkiksi sivuilla 26-29  hän kuvaa seitsemän erilaista ympäristöä (kuten Pisuaari, Puistokujanteet ja Kenttä), joilla kullakin on omat lähestymisrituaalinsa.

Rakenteet tarkoittavat sitä, että ne määrittävät meitä tai joidenkin näkemysten mukaan suorastaan luovat meidät ja tätä vastaan minä mielin kapinoida. (Mennään asiaan, ennen kuin tämä liikaa venyy!)

Pidän piiskasta sekä saatuna että annettuna. Tämä on ihan ok tietokokonaisuus ja rakenne ilmaista se, tämän hyväksyn. Mutten pidä siitä, että match-kulttuuri haluaa tietää aina vaan enemmän (Foucault puhui kontrolliviranomaisten tiedontahdosta, mutta se taitaa olla laajempi kulttuuripiirre).

Tarve esitetään tietysti hyvin perustein. Hyvä kortti on turvakortti: Minusta on tiedettävä enemmän, koska muuten saatan olla vaaraksi. Tai moraalikortti: saatan olla liian erilainen tai vaan vääränlainen, jolloin toiselle tulee huono fiilis, moraalinen krapula. Kvantikortti on myös hyvä: liian löyhällä määrittelyllä 5000 ihmistä turhautuu, kun ei tiedä, ottaako kontaktia vai ei. Haluaisin oikeastaan kiistää myös tuon kontaktinoton idean ja keskittyä yhdessä tekemiseen.

Asetetaan siis tavoite ja kysymys näin: mikä on vähin määrä informaatiota, jolla voimme toteuttaa yhdessä jotain [kiinnostus]ta? Mahdollisuuksien mukaan vapaana matchin viitekehyksestä.

Edit: pisteen paikka. (hih!)

 










RuoskaMikko

  • Vieras
No, sooloilu on aina vaihtoehto, eikö? Mulle ainakin, en jaksa nettimatchien jatkuvaa epävarmuutta. Kasvotusten ja kun kuulee toisen äänen vaikka puhelimessa niin voi saada jotain kosketuspintaa mutta pitäs olla pelkkä kasvokuva ja sit liirum laarumit joissa voi sanoo ihan mitä tahansa. Mun mielestä se kuva puhuu enemmän kuin liirum laarumin ja se kuvakin on vain nanosekunnin otos jossa et ole kuitenkaan oma itsesi ellei se ole kaverin ottama salakuva susta.

Mutta joo, jos haluat salailla omia juttujasi, varsinkin tuntemattomilta, ei siinä mitään. Sitten vaan sanot että en ole vielä valmis puhumaan siitä ja siitä jos joku kysyy, ja sanot että kerrot sitten enemmän kun kuulet toisen äänen tai kasvotusten tai jotain. Mun mielestä tommonen että pitäs olla eka paperilla täydellinen koska turvallisuus ja omat mieltymykset, on kunnon paranoiaa ja kermaperseilyä, voi kamalaa kun ihminen ei ole täydellinen ja voi jopa satuttaa sinun kallisarvoisia tunteita ja egoa.

Mun kanssa on moni jättänyt lähtemättä treffeille ja on sanottu enemmän kuin kerran että luultiin että oon psykopaatti tms, mutta sit ku tavattiin kasvotusten niin oli ihan eri meininki ja niistä muodostu vuosien ihmissuhteita. Vituttaa kun jengi pelkää ja luovuttaa, mutta oma elämä, en lähde taivuttelemaan että mennään ny ees yksille. Jos ei niin ei.

viaton

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 369
  • pikkuvikainen
  • Galleria
Asetetaan siis tavoite ja kysymys näin: mikä on vähin määrä informaatiota, jolla voimme toteuttaa yhdessä jotain [kiinnostus]ta? Mahdollisuuksien mukaan vapaana matchin viitekehyksestä.

Edit: pisteen paikka. (hih!)
Eräs tarjoutui chatissa tekemään mustelmia jollekin. Minä tarjouduin vastaanottamaan sellaisia iholleni kipuvajareissani. Edeltävä riitti nykyiselle omistajalleni viestittelyn avaamiseen ja minulle vastaamiseen. Itse tapaamista varten sain toki lisää infoa.

Täytyy tosin mainita, että olin kiinnittänyt huomiota kyseisen ihmisen foorumikirjoituksiin ja profiiliin jo aiemmin, joten se madalsi kynnystä vastata.

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Asetetaan siis tavoite ja kysymys näin: mikä on vähin määrä informaatiota, jolla voimme toteuttaa yhdessä jotain [kiinnostus]ta? Mahdollisuuksien mukaan vapaana matchin viitekehyksestä.

Edit: pisteen paikka. (hih!)
Eräs tarjoutui chatissa tekemään mustelmia jollekin. Minä tarjouduin vastaanottamaan sellaisia iholleni kipuvajareissani. Edeltävä riitti nykyiselle omistajalleni viestittelyn avaamiseen ja minulle vastaamiseen. Itse tapaamista varten sain toki lisää infoa.

Täytyy tosin mainita, että olin kiinnittänyt huomiota kyseisen ihmisen foorumikirjoituksiin ja profiiliin jo aiemmin, joten se madalsi kynnystä vastata.

Tämä on hieno esimerkki. Jotain tällaista avauksessani lähdin hakemaan.

Mr B