Kirjoittaja Aihe: Miesten dresscode-vaatetus  (Luettu 9746 kertaa)

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #15 : 19.09.2019, 10:08 »
Outoa, että hyvin pukeutuminen herättää näin paljon vastustusta väessä. Itseni on sitä vaikea ymmärtää, koska puku on minulle normivaate häissä, hautajaisissa, yo-juhlissa etc. Pukeutumalla kerromme arvostuksestamme tilaisuutta, juhlijoita ja kanssaihmisiä kohtaan, tai sen puutteesta.

Työvaatteet sopii töihin, casual miittiin ja parempaa päälle juhliin.

Tuli

  • Vieras
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #16 : 19.09.2019, 10:28 »
Outoa, että hyvin pukeutuminen herättää näin paljon vastustusta väessä. Itseni on sitä vaikea ymmärtää, koska puku on minulle normivaate häissä, hautajaisissa, yo-juhlissa etc. Pukeutumalla kerromme arvostuksestamme tilaisuutta, juhlijoita ja kanssaihmisiä kohtaan, tai sen puutteesta.

Työvaatteet sopii töihin, casual miittiin ja parempaa päälle juhliin.

Mä ajattelen niin, että kinkybileisiin laitetaan vaatteet, jossa kokee olonsa seksikkääksi. Jos se sopii dresscodeen, sitten voi mukavasti käydä fettaribileistä ja jos ei, sitten ei voi.

Ei siinä mitään ongelmaa ole, että ei voi, mutta siinä on jos ihmiset kuvittelee oman tapansa sopivan kaikille muille.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2229
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #17 : 19.09.2019, 10:46 »
Outoa, että hyvin pukeutuminen herättää näin paljon vastustusta väessä. Itseni on sitä vaikea ymmärtää, koska puku on minulle normivaate häissä, hautajaisissa, yo-juhlissa etc. Pukeutumalla kerromme arvostuksestamme tilaisuutta, juhlijoita ja kanssaihmisiä kohtaan, tai sen puutteesta.

Työvaatteet sopii töihin, casual miittiin ja parempaa päälle juhliin.

Mä ajattelen niin, että kinkybileisiin laitetaan vaatteet, jossa kokee olonsa seksikkääksi. Jos se sopii dresscodeen, sitten voi mukavasti käydä fettaribileistä ja jos ei, sitten ei voi.

Ei siinä mitään ongelmaa ole, että ei voi, mutta siinä on jos ihmiset kuvittelee oman tapansa sopivan kaikille muille.

Minä ajattelen asian niin, ettei se juhliin laitettava asu voi olla se kaikista mukavin, mutta siinä voi tehdä kompromissin mukavuuden ja näyttävyyden välillä. Puku on minusta aivan ok päällä, joten voin käyttää sitä vaikka häissä, mutta kotona olen mieluummin pieruverkkareissa. Kinkybileisiin vedän niskaani epäkäytännöllisemmän, mutta pääosin mukavan kiltti ja tavallisuudesta poikkeava yläosa -kombon, joka myöskään harvoin vastaa mukavuudeltaan kotivaatteita.

Jos taas kokisin oloni seksikkääksi vaikka collegeissa, fiksailisin huppariin juhliin sopivia värejä, köysiä, kangasmerkkejä tai muuta vastaavaa, jotta pukukoodin kanssa ei tulisi ongelmaa. Uskoisin, että tuollaisen tuuunauksen voi tehdä melkein vaatteelle kuin vaatteelle.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #18 : 19.09.2019, 11:43 »
Nyt heitän tähän vähän kärkkäästi, että tän voisi ottaa vähän huumorilla  ::) Osa naisista panostaa asuihin aika mittavalla budjetilla (esim. eri bileisiin aina eri asu), joten onko nyt liikaa vaadittu, että mies esim. ostaisi uuden itselleen sopivan puvun? Se kuitenkin menee sen jälkeen moneen tilaisuuteen, jos ei koko suuresti muutu. Ja että jos ei sen vertaa jaksa panostaa tai jännittää liikaa esim. laittaa nahkahousut tai bootsit tai köysinippu vyölenkistä roikkumaan tai kumikraka tai mitä ikinä, niin ehkä sitten kuuluukin vielä jäädä kotiin?  >:D
 

Suomalaista juhliin panostamista, asu ei saisi maksaa mitään, eikä mielellään tuottaa mitään vaivaakaan.
Meneekö nää tyypit kaverin häihinkin verkkareissa?
Juhlat on juhlat, jos ei oikeesti viitti panostaa mitenkään, niin sit kyllä munkin mielestä kuuluu jo jäädä himaan.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #19 : 19.09.2019, 15:15 »
musta jätesäkki legendojen drescode =)

Draugo

Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #20 : 19.09.2019, 17:15 »
Itse olen jo luovuttanut dresscodesta piittaamisen kanssa kun nahkahousut, nahkaliivit ja nahkakravatti ei ole kuulemma riittävän kinky pukeutuminen.

Rakentaja

  • Vieras
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #21 : 19.09.2019, 18:43 »
Itse olen jo luovuttanut dresscodesta piittaamisen kanssa kun nahkahousut, nahkaliivit ja nahkakravatti ei ole kuulemma riittävän kinky pukeutuminen.
Eikö kinkyä ole se mikä poikkeaa ryhmän tai piirin normista. Tällä ajatuksella jokin täysjyvä stereotyyppinen vanilja asu vois olla melko kinky esim bdsm bileissä.

FinnDom

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 305
  • Vinkulelujen vinguttaja/vinkulelu
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #22 : 19.09.2019, 18:54 »
Outoa, että hyvin pukeutuminen herättää näin paljon vastustusta väessä. Itseni on sitä vaikea ymmärtää, koska puku on minulle normivaate häissä, hautajaisissa, yo-juhlissa etc. Pukeutumalla kerromme arvostuksestamme tilaisuutta, juhlijoita ja kanssaihmisiä kohtaan, tai sen puutteesta.

Työvaatteet sopii töihin, casual miittiin ja parempaa päälle juhliin.

Mä ajattelen niin, että kinkybileisiin laitetaan vaatteet, jossa kokee olonsa seksikkääksi. Jos se sopii dresscodeen, sitten voi mukavasti käydä fettaribileistä ja jos ei, sitten ei voi.

Ei siinä mitään ongelmaa ole, että ei voi, mutta siinä on jos ihmiset kuvittelee oman tapansa sopivan kaikille muille.
Kyllähän sitä on ihmisiä, jotka kiihottuvat pukumiehistä, joten siinä mielessä puku menisi fetissipukeutumisena plus se on usein juhlava.

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #23 : 19.09.2019, 19:12 »
DC bileet jäävät väliin yksinkertaisesti. Tai on tähän daakka jäänyt. Herrasmies-sadistina en pystyy tulee juhlavaan tilaisuudeen shortsissa ja maihareissa. Eikä pikkupippelisenä kantti kestää latexhousuissa keikistelua.... 8)

Kiusa

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 91
  • Eihän sitä koskaan tiedä.
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #24 : 19.09.2019, 19:28 »
Pukeutumalla kerromme arvostuksestamme tilaisuutta, juhlijoita ja kanssaihmisiä kohtaan, tai sen puutteesta.


Yhdyn tähän *tirsk*

Meitsille DC:n raja on suunnilleen siinä että pukeutuu vaatteisiin joissa olisi himpan verran epämukava olla jos olisi ihan normibaarissa. Sitäpaitsi DC-bileissä on kuitenkin aina joku jolla on jotain vielä rohkeampaa kostyymia, joten reippaasti vaan!

Lmr01

Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #25 : 19.09.2019, 19:34 »
Outoa, että hyvin pukeutuminen herättää näin paljon vastustusta väessä. Itseni on sitä vaikea ymmärtää, koska puku on minulle normivaate häissä, hautajaisissa, yo-juhlissa etc. Pukeutumalla kerromme arvostuksestamme tilaisuutta, juhlijoita ja kanssaihmisiä kohtaan, tai sen puutteesta.
Sinulle normi, joillekin muille meistä se epämukavin ja epäseksikkäin asuste. Pitkin hampain voin suostua puvun käyttämiseen em. kangistelutilaisuuksissa kun ei ole tarkoituskaan ajatella omaa mukavuutta tai itseilmaisua. Minullakaan ei ole ollut mitään mieltymyksiä joiden toteuttaminen menisi pukukoodista läpi, joten olen pääosin välttänyt DC-bileitä. Kerran staffina ollessani olen vaivautunut pitämään omasta mielestäni mahdollisimman kulahtanutta ja kauheaa pukua, mutta toiseen kertaan ei riitä huumoria. Tämän vuoden puolella olen hurahtanut (minulle epäseksuaalisessa kontekstissa) erääseen modernia edeltävään asustukseen joka aika varmasti menisi läpi rooliasukategoriasta, mutta taidan kyllä jatkossakin harrastaa sitä vain omaksi ilokseni kotona.

Oranssilyhty

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 614
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #26 : 19.09.2019, 20:30 »
Mä taas ajattelen niin päin, että fettaribileet nyt eivät ole kaikkia kinkyjä varten. Ja DC-bileet on fettaribileitä.

Minusta on ihanaa, että fettaribileitä järjestetään, vaikken itse niissä käykään.

Tartuin tähän kun enemmän ehdin pohtia. Ei pidä puhua nykyisen hengen DC bileistä fettari bileimä universaalisti. Ne rajaavat kuitenkin aika paljon muita kuin materiaalit fetissejä pois. Pitäisi selkeästi järjestä joskus bileet missä DC on väline fetisismi. Sisään ei ole asiaa jos lyömävalineet ei ole mukana.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #27 : 19.09.2019, 20:41 »
Mä jämähdin tuohon ajatuksehen, jotta bileisiin pitäisi pukeutua tunteakseen olonsa seksikkääksi. Ajatuskin siitä alkaa ahdistaa.

Eräs keskustelu herätti kyllä ajatuksen, jotta dc-bileisiin voi pukeutua normistikin. Musta puku valkoinen paita ja musta kraka. Mielikuvakseni muodostui Microsoft tai IBM. Mutta jos siihen lisää musta fedoran ja viulukotelon tulee 30-luvun mafiagangsteri. Vain Thompson puuttuu.  ::) Toki voishan sitä vaihtaa puolta ja esittää JEH:n agenttia. Vain 30-luvun Cadillac puuttuu.  :D

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #28 : 19.09.2019, 23:24 »
Rsykkeen tapahtumista TAFFissa on dress code ja oli Valtiaissa ja vasalleissa, mut se oli kertaluontoinen juttu se. Siis neljät bileet ilman dc:tä ja yhdet joissa on dc, suhdeluku on kohtuullinen mielestäni.

tomi

Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #29 : 20.09.2019, 18:37 »
Itse olen jo luovuttanut dresscodesta piittaamisen kanssa kun nahkahousut, nahkaliivit ja nahkakravatti ei ole kuulemma riittävän kinky pukeutuminen.

Siis täh? Nahka ei enää kelpaa vai? No eipä sitten tarvii enää itsekkään harkita bileitä missä on DC, ainakaan suomessa. Ulkomaillahan tuo ei ongelmaa tuottannut..