Kirjoittaja Aihe: Miesten dresscode-vaatetus  (Luettu 9742 kertaa)

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #30 : 20.09.2019, 18:48 »
Mä taas ajattelen niin päin, että fettaribileet nyt eivät ole kaikkia kinkyjä varten. Ja DC-bileet on fettaribileitä.

Minusta on ihanaa, että fettaribileitä järjestetään, vaikken itse niissä käykään.

Tartuin tähän kun enemmän ehdin pohtia. Ei pidä puhua nykyisen hengen DC bileistä fettari bileimä universaalisti. Ne rajaavat kuitenkin aika paljon muita kuin materiaalit fetissejä pois. Pitäisi selkeästi järjestä joskus bileet missä DC on väline fetisismi. Sisään ei ole asiaa jos lyömävalineet ei ole mukana.
Mitäs jos köydet on se juttu? Taas mennään.mettään jos astalot pitää olla mukana että ovet aukeaa.
Laittakaa sukka mulkkuun ja menkää heilahtaen DC jutuista läpi, halpakin. Toinen aiemmin ryssyköiden tekemä jippo oli mennä vässykkä mummelin aikaan farkuissa ja t-paidassa sisään  ;D

Dante79

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 378
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #31 : 21.09.2019, 05:54 »
Oma vinkkini olisi jonkinsortin nahkaharnessiin sijoittaa hiukan varojaan. Ihan toimiva simppeli dc-asuste joka on helppo heittää mustan paidan päälle, mustat housut vaan ja se olisi siinnä.

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 620
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #32 : 21.09.2019, 08:21 »
Itse olen jo luovuttanut dresscodesta piittaamisen kanssa kun nahkahousut, nahkaliivit ja nahkakravatti ei ole kuulemma riittävän kinky pukeutuminen.

Siis täh? Nahka ei enää kelpaa vai? No eipä sitten tarvii enää itsekkään harkita bileitä missä on DC, ainakaan suomessa. Ulkomaillahan tuo ei ongelmaa tuottannut..

En tiedä missä ei kelpaa mutta ainakin Rsykkeen tapahtumissa tämä menee läpi.

Draugo

Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #33 : 21.09.2019, 17:43 »
Itse olen jo luovuttanut dresscodesta piittaamisen kanssa kun nahkahousut, nahkaliivit ja nahkakravatti ei ole kuulemma riittävän kinky pukeutuminen.

Siis täh? Nahka ei enää kelpaa vai? No eipä sitten tarvii enää itsekkään harkita bileitä missä on DC, ainakaan suomessa. Ulkomaillahan tuo ei ongelmaa tuottannut..

En tiedä missä ei kelpaa mutta ainakin Rsykkeen tapahtumissa tämä menee läpi.

RSykkeen tapahtumissa minulta on otettu kahteen kertaan tuon varustuksen kanssa täysi hinta bileissä jossa on Dresscode alennus ja vielä ilman teemaa.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #34 : 21.09.2019, 17:51 »
Olen pari kertaa yrittäny löytää apua tähän, mutta tuloksetta.

Ois "ihan kiva" käydä joskus kurkkaamassa isompia tapahtumia Tampereella, mutta en ole koskaan ollut sellainen että haluaisin pukeutua näyttävästi toisia varten. Joskus nuorena tuli osallistuttua cyberpunk-aiheisiin larppeihin, missä se pieni panostus oli vielä ok, mutta kun sinne pippaloihin ei olisi tarkoitus mennä larppaamaan mitään.

Mun hard limit soft limit (tällä hetkellä) tuntuis olevan kauluspaita. Siis että ostaisin sellaisen tätä varten. Sekin olisi jotain mitä en koe omakseni, mutta jos se kerran vaaditaan niin...

...vaan eipä se riitä.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2019, 00:48 kirjoittanut toysnstuff »

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #35 : 22.09.2019, 14:39 »
Apuva, ((bileiden nimi)) lähestyy, ja pitäisi löytää jotain päällepantavaa! Hameväkeä edustava yksilö mitä todennäköisimmin löytää aina kaapistaan nätin mekon ja siihen asustetta, mutta miten pukeutua bileisiin, jos on Lihaasyövä Valkoinen Heteromies™? Mekko ei tunnu omalta, kaapissa ei ole kumia, ja juhlavin mitä kaapista löytyy on kauhtuneen siniset ylppäreihin ostetut pukuhousut, jotka eivät ole mahtuneet jalkaan kuuteen vuoteen.

LVH™:n vaatekaapista ei löydy goottireleitä, mutta varustelekaa, urheilupaitoja ja laatikollisia raksafirmojen mainoslippiksiä kyllä niidenkin edestä.

Ongelma on todellinen, sillä olen saanut useammin kuin kerran todistaa, että LVH™ on jättänyt kokonaan tulematta bileisiin, koska ei ole löytänyt vaatetta. Joten vinkkejä! Miten kyhätä miehelle sopiva pukukoodista läpi menevä asu, kun kaikki farkkuja jännittävämpi nostaa sykettä?
LVH:n päivystävä yksikömme on saanut useita huolestuneita yhteydenottoja liittyen DC:hen. Hämmennystä on lisännyt Varustelekan maininta samassa lauseessa goottireleiden kanssa. Mutta ei hätää, sillä tiimimme on pitänyt hätäkokouksen, tavoitteenamme tilanteen normalisoiminen.

Sarkasmin joukosta löytyi muutama lanka, minkä tutkimusyksikömme aikoo oitis selvittää. Ensinnäkin, kyseessä on (usein virheellisesti pidetyn) seksuaalisen sijaan sosiaalinen konstruktio, minkä tapahtuman järjestäjä toiminnassa vaalii. Tilannetta pahentaa se, että monet jäsenistämme ovat pukeutumispositiivisissa saunailloissaan vuosikausia hoilottaneet "tule sellaisena kuin olet tai älä tule ollenkaan". Lukuisten raporttien mukaan tällainen, kognitiiviseksi dissonansiksi koettu ristiriita repii sisältä tuskallisella tavalla jopa LVH:n valioitakin.

LHV:n jäsen pääsee parhaiten käsiksi dress code -bileisiin suhtautumalla näihin samalla tavalla kuin hautajaisiin. Epämukavaksi koettu nappipaita on vain vedettävä päälle ja skragaan on taas kerran hirttäydytyvä. Positiivisena puolena voidaan nähdä molempien tilaisuuksien paikoin jopa harras tunnelma, minkä muutamat itkulla säestävät ulinat vain korostavat. Jokin joukko kerääntyy hiljaa ristin ympärille...

Raportimme mukaan keskivalkoisen, lihaa syövän heteron syke saattaa jopa ylittää lätkän MM-finaalin olevia arvoja. Tämä on terveydelle vaarallista. Parhaiten toimivat sijoittuminen paikkoihin, joissa stressiä aiheuttavia virikkeitä on mahdollisimman vähän. Kyselymme mukaan suosituimmaksi vaihtoehdoksi on osoittautunut juhlatilan pimein nurkka.

Pukukoodibileissä fetisistin erottaa kohtalotoverista kasvoilla olevasta hymystä. Hymyilevän pervon lähestyessä on suositeltava katsoa omia kenkiä tai leikkiä kuollutta. Ylipäätään, pakene tai taistele -reaktioita on vältettävä kaikin keinoin!

Tilanteen eskaloitumisen ehkäisyksi LVH:n alajaoston sivuhaaran keskiloosi pyytää kaikkia lihaa syviä valkoisia heteroita jäämään kotiin, ellei kyseessä ole sitten vappu.

LVH:n hattupäisen alajaoston päivystävä Master
Andy Diimän

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 620
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #36 : 22.09.2019, 18:05 »
Itse olen jo luovuttanut dresscodesta piittaamisen kanssa kun nahkahousut, nahkaliivit ja nahkakravatti ei ole kuulemma riittävän kinky pukeutuminen.

Siis täh? Nahka ei enää kelpaa vai? No eipä sitten tarvii enää itsekkään harkita bileitä missä on DC, ainakaan suomessa. Ulkomaillahan tuo ei ongelmaa tuottannut..

En tiedä missä ei kelpaa mutta ainakin Rsykkeen tapahtumissa tämä menee läpi.

RSykkeen tapahtumissa minulta on otettu kahteen kertaan tuon varustuksen kanssa täysi hinta bileissä jossa on Dresscode alennus ja vielä ilman teemaa.

Okei, ompa jännä.

Silloin kun lipunmyynnissä on pukeutusmisperusteinen alennus JA lipunmyynnistä huolehtii ravintolan portsari, on varsin haastava tilanne - hänen pitäisi osata nopeasti päätellä mikä on pukeutumisohjeenmukainen asu, vaikka se on välillä vaikeaa meillekin.

Rsykkeen tilaisuuksista on tänä kesänä poistettu juuri tuo alennus, ja siirrytty siihen että alennuksen saa jäsennyydellä. Tämä on reilumpaa kaikille - niin portsarille kuin juhlijoille.

Lämpimästi siis tervetuloa kertomassasi asussa Rsykkeen tilaisuuksiin. Se täyttää selvästi sivuiltamme löytyvän pukeutumisohjeen vaatimukset, jotka ovat voimassa isoissa juhlissa, clubeillahan ei perinteisesti ole ollut muita vaatimuksia asusta kuin että sellainen löytyy.

Ridik

Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #37 : 23.09.2019, 14:23 »
Itse en kulminoidu mihinkään fetishpukeutujaan, enkä voisi kuvitella ostavani kovin kalliita kinkyvaatteita.

Mutta jotain näpsäkkää pitää pistää päälle...Tässä muutamia ideoita tulevaisuuden varalle:

Pukuja ja erilaisia asuja voi vuokrata (pukuvuokraamot, teatterit, naamiaisliikkeet)

Naamiaisliikkeistä löytyy ostettavaksi myös teema-asuja sekä asusteita ihan parilla kympillä

Tampereella Deadfine kaupasta voi löytyä sopivia vaatteita (siellä on myös kilttejä)

Skenen urosmuumiot kertoivat että musta verkkopaita on ihan käypä yläosan asusteeksi

Modaamalla asuun niittejä, remmejä, ketjua, köyttä tai hakaneuloja tai vaikka jopa pultteja muttereilta

ebay / amazon ja muut verkkokaupat on käteviä kun niistä saa esim. wetlook t-paitoja, kauluspaitoja, huppareita 5 - 20 € hintaan (postikuluineen). Tekonahkahousut 15€ ja siitä ylöspäin. Kunhan tiedostaa että paketin saapuminen vie useamman viikon.

huuto.netistä löytyy (teko)nahkahousuja kympistä ylöspäin

Vyöt on käteviä asusteita kun pistää muualla kuin vyötärölle

Mustat verkkarit, pari kokoa liian isot ja mustalla teipillä nilkoista sidotaan kiinni ja ne alkaa näyttämään "harem joggers" (tai jos mielikuva 80-luvun leffoissa ninjojen housut ajaa asian) housuilta.

Nettikauppoissa näillä hakusanoilla pääsee pitkälle: clubwear, punk, goth, kinky, fetish, latex, wetlook, leather, men

Varmaan on myös erilaisia ihomaaleja, fetish teippejä...

Ja tietty se viimeinen oljenkorsi: Mustajätesäkki + roudarinteippi kombo mistä saa varmasti kaikenlaista tehtyä
« Viimeksi muokattu: 23.09.2019, 15:15 kirjoittanut Ridik »

Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1448
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #38 : 23.09.2019, 14:28 »
Voi ottaa myös yhteyttä vaatturiin joka tekee mittatilauksena, eikä tule lopulta kalliiksi koska materiaali ei ole kertakäyttöistä. Asua on mahdollista myös muokata.

Draugo

Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #39 : 23.09.2019, 15:03 »
Itse olen jo luovuttanut dresscodesta piittaamisen kanssa kun nahkahousut, nahkaliivit ja nahkakravatti ei ole kuulemma riittävän kinky pukeutuminen.

Siis täh? Nahka ei enää kelpaa vai? No eipä sitten tarvii enää itsekkään harkita bileitä missä on DC, ainakaan suomessa. Ulkomaillahan tuo ei ongelmaa tuottannut..

En tiedä missä ei kelpaa mutta ainakin Rsykkeen tapahtumissa tämä menee läpi.

RSykkeen tapahtumissa minulta on otettu kahteen kertaan tuon varustuksen kanssa täysi hinta bileissä jossa on Dresscode alennus ja vielä ilman teemaa.

Okei, ompa jännä.

Silloin kun lipunmyynnissä on pukeutusmisperusteinen alennus JA lipunmyynnistä huolehtii ravintolan portsari, on varsin haastava tilanne - hänen pitäisi osata nopeasti päätellä mikä on pukeutumisohjeenmukainen asu, vaikka se on välillä vaikeaa meillekin.

Rsykkeen tilaisuuksista on tänä kesänä poistettu juuri tuo alennus, ja siirrytty siihen että alennuksen saa jäsennyydellä. Tämä on reilumpaa kaikille - niin portsarille kuin juhlijoille.

Lämpimästi siis tervetuloa kertomassasi asussa Rsykkeen tilaisuuksiin. Se täyttää selvästi sivuiltamme löytyvän pukeutumisohjeen vaatimukset, jotka ovat voimassa isoissa juhlissa, clubeillahan ei perinteisesti ole ollut muita vaatimuksia asusta kuin että sellainen löytyy.

Mun alennusta ei ole teilannut portsari ainakaan toisella kerralla vaan ihan miittien vakiojäsenistö joka on ollut ovella ihmisiä tarkastamassa. Saman jäsenistön olen nähnyt teilaavan raskaissa goottikuteissa ja pitkävartisissa paksupohjasaappaissa olevan miehen DC alennuksen.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #40 : 23.09.2019, 21:44 »
Mikä vitun LVH? >:(

LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1422
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #41 : 23.09.2019, 22:12 »
Mikä vitun LVH? >:(

Lue keskustelun ensimmäinen viesti.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Miesten dresscode-vaatetus
« Vastaus #42 : 24.09.2019, 00:56 »
Tarkemmalla analyysilla omaksi kynnyskysymykseksi paljastui seuraavaa:

En tunne sitä merkityskoodistoa, joka on kytköksissä kinky-pukeutumiseen.

Tavalliseen pukeutumiseen liittyvä merkitysten järjestelmä rakentuu ajan myötä ihmisten ja median kautta - kulttuurillisen kuvaston myötävaikutuksella, josta sitä omaksutaan. Kukin omalla tapaa, mutta riittävän yhtenäisesti, jotta voidaan viestiä stereotypioilla: millä tavalla pukeutuu professori, millä tavalla vähän hipahtava opiskelija, millä tavalla klassista tyyliä tavoitteleva nainen, millä tavalla pukumieselämää fantasioiva kauppislainen.

Ja kaikkea näiden väliltä, yhdistelmiä ja variaatioita. Sitä osaa lukea. Vaikka ei lukisikaan juuri samalla tavalla, kuin itse pukeutuja on sen ajatellut (tietoisesti/tiedostamattaan), niin kuitenkin jollain tapaa.

Kinkyvaatteiden suhteen mulla ei sellaista koodistoa ole mielessä. Ja sekös häiritsee: jos alkaisin pukeutumaan, se olisi kuin laittaisi ylleen mummolan vaatekomerosta löytyneen metrinkorkuisen vaatekasan eri komponentteja, ilman, että niistä muodostuisi mitään yhtenäistä kokonaisuutta.

Ja vaikka sieltä löytyisi se yhtenäinen kokonaisuus, olo olisi samanlainen - "mitä vittua?" - kun olisi niiden vaatteiden verhoamana, tallustelemassa ympäriinsä, ihmetellen että onko tämä nyt noloa vai pitäisikö tässä olla ylpeä, niinkuin (anteeksi vain vertaukseni) se 6-vuotias serkkutyttö, joka samaisesta vaatekasasta hepenet poimittuaan juoksee taloa ympäriinsä kuin aito prinsessa. Kasvot loistaen ilosta ja ylpeydestä.

Mulle nuo vaatteet ei näyttäydy sillain 'minään'. Naisten vaatteet on joo esteettisesti hienoja, monesti, sekä joillakin miehilläkin voi olla. Mutta niillä ei ole sitä merkitys-yhteyttä, sitä mitä ne 'sanovat', mitä ne 'viestivät'. On vain estetiikka.

Ja näin kielellisenä olentona, joka kyllä nauttii kauniista naisista ja heidän verhoamisesta tarkoin valikoituihin alusasuihin, en vain koe omakseni pukeutua johonkin, minkä sanomaa en ymmärrä.

Image ja imago. Ne tulee kielen kautta, vaikka sanattomasta välittyvätkin.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2019, 11:19 kirjoittanut toysnstuff »