Kirjoittaja Aihe: Frendipyynnöt tällä foorumilla  (Luettu 16426 kertaa)

Peqman

  • Vieras
Frendipyynnöt tällä foorumilla
« : 19.09.2019, 20:26 »
Moi.
Todellinen newbie-kysymys:
Miten tällä foorumilla on suotavaa pyytää toista profiilia kaveriksi? Huomasin, että jotkut ilmoittavat, etteivät hyväksy kaveripyyntöjä, jos ei ole juteltu ensin. Tarkoittaakohan se chattia? Vai ehkä jopa liveä? Mikä on siis täällä kohtelias ja sovelias tapa kontaktoitua muiden kanssa?

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #1 : 19.09.2019, 20:45 »
Se voi tarkoittaa kumpaakin. Mutta aina kannattaa kysyä.

LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1422
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #2 : 19.09.2019, 20:50 »
No siis eihän kukaan oo sun kaveri ennenkuin se tuntee sua yhtään. Niin paras tapa ehkä saada kavereita on puhua ihmisille sillai suht asialliseen sävyyn (semmonen "lutka alistu mulle"-tyyppinen viestittelyn aloitus ei johda yleensä kuin ignoreen).
Eli lähetäpää vaikka mielenkiintoiselle ihmiselle viesti, jossa kerrot miks pidät häntä mielenkiintoisena. JA tadaa, saattaa se kaveripyyntökin joskus tulla kyseeseen.

Ja sitten on toki niitä, jotka hyväksyy kaveriksi kenet vain. Tai vain sellaisen, jonka on jo tavannut. Mutta yleensä kaikki tykkää kivoista viesteistä.

Rebekka

  • Vieras
Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #3 : 19.09.2019, 21:44 »
Toinen Newbie kysyy, että mitä se tarkoittaa, että toinen kaveri täällä? Onko se vain nimellinen vai tuoko se mukanaan jotain lisäarvoa? Muuta kuin, että näkyy profiilissa kuva? 🤔

Peqman

  • Vieras
Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #4 : 19.09.2019, 21:47 »
Toinen Newbie kysyy, että mitä se tarkoittaa, että toinen kaveri täällä? Onko se vain nimellinen vai tuoko se mukanaan jotain lisäarvoa? Muuta kuin, että näkyy profiilissa kuva? 🤔

Erittäin hyvä kysymys!

Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 773
  • Way of the Asatru
  • Galleria
Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #5 : 19.09.2019, 21:58 »

Itse hyväksyn kaveriksi vain ihmiset,
jotka olen henkilökohtaisesti joko tavannut,
tai joiden kanssa olen vaihtanut tarpeeksi mielipiteitä,
muita kanavia pitkin niin paljon,
että ihminen on jotenkin tuttu.
- tai ainakin voin sanoa että on hyvä tyyppi

Jos sulla on kavereita,
oletan että tunnet ihmiset,
jos meillä on yhteisiä kavereita,
voin kysyä mielipidettä,
tai näen ainakin sen profiilistasi,
että olet oikea ihminen,
jonka joku ehkä tuntee ja on tavannut.

Ei se sen enempää välttis lisäarvoa tuo,
mutta kyllä profiilikuva, pri viestiä foorumilla,
hyvä kuvaus itsestä, ja joku kaveri,
antaa luotettavwmman kuvan kuin nollaprofiili.
- onko sillä sitten väliiä?
Ei jos ei hae seuraa tai halua tutustua.
Muuten kyllä.

Rebekka

  • Vieras
Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #6 : 19.09.2019, 23:03 »
Kiitos vastauksesta.

Mietin, että onko alustalla jotain teknisiä toiminnallisuuksia jotka vaativat kaveruuden. :)


LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1422
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #7 : 20.09.2019, 00:32 »
Kiitos vastauksesta.

Mietin, että onko alustalla jotain teknisiä toiminnallisuuksia jotka vaativat kaveruuden. :)

Ei ole. Tai jos on niin ei oo itelle avautunut.

Kink

  • Vieras
Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #8 : 20.09.2019, 01:40 »
Jep, ei ole sellaisia toiminnallisuuksia, jotka vaatisivat kaveruutta, koska tällaiset foorumisoftat toteutettu aika simppelisti kuten tämä Simple Machines Forum.

Enemmänkin kosmeettinen ominaisuus, eli muut voivat katsella profiilisi kautta keitä sinulla on kavereina jne.

Osa tykkää pitää paljonkin kavereita listalla, osa ei taas niinkään välitä. Kuulun itse jälkimmäiseen junaan.

Leikkisa

  • Vieras
Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #9 : 20.09.2019, 07:22 »
Ainoa paikka, mihin olen havainnut kaveruuden vaikuttavan on pari kohtaa omassa profiilissa. Sieltä on mahdollista piilottaa lisäprofiilin tiedot (ne vapaat tekstikentät jne.) muilta kuin kavereilta, jos haluaa. Tai sallia profiilin kommentointi vain kavereille.

Peqman

  • Vieras
Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #10 : 20.09.2019, 07:31 »
Kiitos vastauksista kaikille. Alkaa märkäkorvakin oppia tavoille.

Mr Kinkerton

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 320
  • Utelias keski-ikäinen pervo
  • Galleria
Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #11 : 18.04.2021, 10:43 »
Meinasin just tullakin kysymään että mikä täällä on etiketti, uskaltaako kaveripyyntöjä lähettää millä perusteilla? Tässähän sitä vastausta jo tulikin.

Itellä on kyllä harmillisen valtava kynnys yleensä ees kysyä ketään kaveriksi, en tiedä miksi.. mutta sama se on Facessakin, eikä mulla livenäkään juuri tuttuja ole. Tinder on melkeinpä ainoa paikka jossa uskallan lähestyä, mut siellähän se on homman juju. Ja huom. en ole ikinä lähetellyt kenellekään mitään törkyviestejä tai kikkelikuvia pyytämättä, mutta jotenkin sellainen "likaisen sedän" stigma mulla on sit kai omassa mielessä, kun mielikuvituksessa nyt tietty välillä liikkuu vaikka ja mitä.

Mut lähtökohtaisesti hyväksyn sit kyl mielelläni melkein kaikki pyynnöt, jotka niitä mullepäin ehdottaa.. on se jännä.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #12 : 18.04.2021, 12:12 »
Tähän liittyen on hyvä tietää se, että kaveripyynnön hyväksyminen ei tarkoita välttämättä mitään.
Eli se ei ole pääsylippu sessioon, orjaksi, subiksi, Dommeksi ym.


Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1448
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #13 : 18.04.2021, 13:15 »
Oma tapani toimia kaveripyyntöjen suhteen on sellainen että hyväksyn pyynnön vain sellaisilta jotka olen tavannut naamatusten. Enkä kyllä ihan kaikilta niiltäkään. Usein tulee kutsuja sellaisilta joiden kanssa en ole edes yhtään viestiä vaihtanut, yleensä ovat 0 profiileita. Nämä jää kyllä ihan itekseen ihmettelemään..
Jos joskus joku profiili herättää kiinnostuksen on kiva katsoa onko yhteisiä tuttuja ja mahdollisesti heidän kauttaan varmistaa tyypin mahdollisuudet.

Blondewolf

Vs: Frendipyynnöt tällä foorumilla
« Vastaus #14 : 18.04.2021, 15:06 »
Oliko Gallerian/profiili kuvien kanssa vastaava vain kavereille ominaisuus kanssa. Joku tais mainita mutta en ole perehtynyt? Varmaan aika vähän käytetty ominaisuus muutenkin.