Kirjoittaja Aihe: Ahdisteltu  (Luettu 20560 kertaa)

Jenn

  • Vieras
Ahdisteltu
« : 08.10.2019, 05:44 »
Mä voin niin pahoin.. Eikö pitäs olla päivänselvää, ettei toisella tapaamisella yritetä vaan nuolla toista jos toinen on täysin passiivinen? Kiinnosti mua tutustua, mut ei se sitä tarkota et mulle voi tehä mitä vaan. Kaiken lisäks kyseinen tyyppi ei edes hyväksyny mua sellasena kun oon vaikka ite oli aivan karsee.. Puhuu varmaan täälläkin musta paskaa. Miten voin enää tavata ketään yäk..

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #1 : 08.10.2019, 06:38 »
Mitä tapahtuu milläkin tapaamisella pitäisi olla kiinni kummastakin ja olla konsensuaalista.
Ikävää, että kaikki eivät ihan ole perillä siitä mikä on oikein ja mikä väärin.

Kyllä niitä hyviäkin ihmisiä on maan päällä. Jaksamista.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #2 : 08.10.2019, 07:25 »
Eikö pitäs olla päivänselvää, ettei toisella tapaamisella yritetä vaan nuolla toista jos toinen on täysin passiivinen?

Ei, pelkkä passiivisuus ei tarkoita mitään. Senhän voi tulkita myös nauttimiseksi.
Vasta ääneen sanottu Ei on se mitä kuunnellaan. Ja tämä: En halua.

Jenn

  • Vieras
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #3 : 08.10.2019, 07:58 »
Mitä tapahtuu milläkin tapaamisella pitäisi olla kiinni kummastakin ja olla konsensuaalista.
Ikävää, että kaikki eivät ihan ole perillä siitä mikä on oikein ja mikä väärin.

Kyllä niitä hyviäkin ihmisiä on maan päällä. Jaksamista.

Samaa mieltä. Kiitos.

Jenn

  • Vieras
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #4 : 08.10.2019, 08:01 »
Eikö pitäs olla päivänselvää, ettei toisella tapaamisella yritetä vaan nuolla toista jos toinen on täysin passiivinen?

Ei, pelkkä passiivisuus ei tarkoita mitään. Senhän voi tulkita myös nauttimiseksi.
Vasta ääneen sanottu Ei on se mitä kuunnellaan. Ja tämä: En halua.

Ymmärrän.. Itse vain odotan vastavuoruisuutta kaikessa ja odotan että muutkin, mut joo toisille pitää näköjään vääntää rautalangasta. Sanoinkin jossain vaiheessa, ettei huvita mut kun sitäkin piti hokea.

Hiutale

Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #5 : 08.10.2019, 09:48 »
Eikö pitäs olla päivänselvää, ettei toisella tapaamisella yritetä vaan nuolla toista jos toinen on täysin passiivinen?

Ei, pelkkä passiivisuus ei tarkoita mitään. Senhän voi tulkita myös nauttimiseksi.
Vasta ääneen sanottu Ei on se mitä kuunnellaan. Ja tämä: En halua.

Ymmärrän.. Itse vain odotan vastavuoruisuutta kaikessa ja odotan että muutkin, mut joo toisille pitää näköjään vääntää rautalangasta. Sanoinkin jossain vaiheessa, ettei huvita mut kun sitäkin piti hokea.

Kaikki muu paitsi suora ääneen sanottu "kyllä" tarkoittaa, ettei toinen halua, varsinkaan jos toista ei tunne. Passiivinen hiljaisuus ei tarkoita kyllää, nihkeä "tän kerran" ei tarkoita kyllää. Humalaansa selväksi nukkuva ei voi sanoa ääneen "en halua", mutta ei sitä silti saa panna ja lääppiä.

Et oo tehnyt mitään väärää.

KumiTuomas

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 169
  • peruspervo
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #6 : 08.10.2019, 10:29 »
Eikö pitäs olla päivänselvää, ettei toisella tapaamisella yritetä vaan nuolla toista jos toinen on täysin passiivinen?

Ei, pelkkä passiivisuus ei tarkoita mitään. Senhän voi tulkita myös nauttimiseksi.
Vasta ääneen sanottu Ei on se mitä kuunnellaan. Ja tämä: En halua.

Ymmärrän.. Itse vain odotan vastavuoruisuutta kaikessa ja odotan että muutkin, mut joo toisille pitää näköjään vääntää rautalangasta. Sanoinkin jossain vaiheessa, ettei huvita mut kun sitäkin piti hokea.

Kaikki muu paitsi suora ääneen sanottu "kyllä" tarkoittaa, ettei toinen halua, varsinkaan jos toista ei tunne. Passiivinen hiljaisuus ei tarkoita kyllää, nihkeä "tän kerran" ei tarkoita kyllää. Humalaansa selväksi nukkuva ei voi sanoa ääneen "en halua", mutta ei sitä silti saa panna ja lääppiä.

Et oo tehnyt mitään väärää.
Just näin! (Paitsi hiutaleen "tän kerran" tarkoittaa mun mielestä, että "Kyllä, tän kerran!")
"Ei huvita" on ihan sama kuin "Ei". Se vaan on valitettavan yhdentekevää (toiselle) mitä sanot, jos sitä ei kiinnosta eikä se välitä. >:(
Tsemppii ja jaksamista!

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #7 : 08.10.2019, 11:13 »
Eikö pitäs olla päivänselvää, ettei toisella tapaamisella yritetä vaan nuolla toista jos toinen on täysin passiivinen?

Ei, pelkkä passiivisuus ei tarkoita mitään. Senhän voi tulkita myös nauttimiseksi.
Vasta ääneen sanottu Ei on se mitä kuunnellaan. Ja tämä: En halua.

Kaikki muu paitsi kyllä tarkoittaa ei, jos ei tunne toista ihmistä tosi hyvin ja on jo valmiiksi yhdessä sovittuja suostumuksen muotoja.

Jenn

  • Vieras
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #8 : 08.10.2019, 13:53 »
Eikö pitäs olla päivänselvää, ettei toisella tapaamisella yritetä vaan nuolla toista jos toinen on täysin passiivinen?

Ei, pelkkä passiivisuus ei tarkoita mitään. Senhän voi tulkita myös nauttimiseksi.
Vasta ääneen sanottu Ei on se mitä kuunnellaan. Ja tämä: En halua.

Ymmärrän.. Itse vain odotan vastavuoruisuutta kaikessa ja odotan että muutkin, mut joo toisille pitää näköjään vääntää rautalangasta. Sanoinkin jossain vaiheessa, ettei huvita mut kun sitäkin piti hokea.

Kaikki muu paitsi suora ääneen sanottu "kyllä" tarkoittaa, ettei toinen halua, varsinkaan jos toista ei tunne. Passiivinen hiljaisuus ei tarkoita kyllää, nihkeä "tän kerran" ei tarkoita kyllää. Humalaansa selväksi nukkuva ei voi sanoa ääneen "en halua", mutta ei sitä silti saa panna ja lääppiä.

Et oo tehnyt mitään väärää.
Just näin! (Paitsi hiutaleen "tän kerran" tarkoittaa mun mielestä, että "Kyllä, tän kerran!")
"Ei huvita" on ihan sama kuin "Ei". Se vaan on valitettavan yhdentekevää (toiselle) mitä sanot, jos sitä ei kiinnosta eikä se välitä. >:(
Tsemppii ja jaksamista!

Kiitos

Kesyeläin

Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #9 : 08.10.2019, 16:49 »
Avainsana: pitäis.
Ja kyllä, ehdottomasti pitäis olla itsestäänselvää, että kunnes tunnet niin hyvin, että tiedät, suostumus TÄYTYY varmistaa.
Valitettavasti vain on vain kaunis haave, että kaikki oikeasti toimisi näin. Mutta onneksi osa toimii.
Varovaisuutta tulevaisuuteen ja parempaa onnea! Muista, että sä et (näillä tiedoilla) tehnyt mitään väärää. Tsemppiä!

Nuttura

  • Vieras
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #10 : 08.10.2019, 18:30 »
Ei puhuta, ei pussata.

Joo. Kommunikointi on tärkeää ihmissuhteissa yleensäkin, mutta erityisesti bdsm-skenessä sen tärkeys mielestäni korostuu. Varsinkin ihan alussa on hyvä tutustua toistensa "mielen maisemiin", käydä läpi mieltymyksiä, rajoja, pelkoja jne. Eikä varmasti haittaa, jos sovitaan pelisäännöistä ennen ensimmäistä tapaamista. Tai toista.

Joka tapauksessa on kurjaa kuulla huonosta kokemuksestasi ja pahasta mielestäsi :( 

En tiedä, lohduttaako yhtään, mutta jos "pölyn laskeuduttua" tarkastelisit huonoa kokemustasi "kokemuksena". Kenties voisit todeta olevasi taas yhtä kokemusta rikkaampi (ja vahvempi)?

Tsemppiä!

minikettu

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 490
  • Prumm prumm!
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #11 : 08.10.2019, 18:35 »
En tiedä, lohduttaako yhtään, mutta jos "pölyn laskeuduttua" tarkastelisit huonoa kokemustasi "kokemuksena". Kenties voisit todeta olevasi taas yhtä kokemusta rikkaampi (ja vahvempi)?

Mä en tätä näkökulmaa ymmärrä sitten pätkääkään. Ei todellakaan ole okei tehdä toiselle yhtään mitään, mihin toinen ei ole antanut suostumustaan. Eikä sellaisen uhriksi joutumista pitäis alkaa käsitellä mitenkään "kokemuksena", että onpa nyt tämäkin koettu. Se ei ole mikään papakokeessa käynti, että tulipa koettua. Se on jotakin ihan muuta.

littleswitch

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 28
  • Trans mf pride
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #12 : 08.10.2019, 18:42 »
Tämä tulikin jo pariin kertaan, mutta komppaan kuitenkin. Et tosiaan tehnyt mitään väärää, suostumus pitää selkeästi antaa eikä sitä saa olettaa koskaan. Ikävää että sulle sattui tollanen ihminen kohdalle :(

Ja samaa mieltä miniketun kanssa, kenenkään ei pitäis joutua uhriksi. Tietysti joku saattaa vahvistua vaikeista kokemuksista ja saada siitä voimaa jatkaa eteenpäin, mutta se ei tee koko jutusta positiivista.

Nuttura

  • Vieras
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #13 : 08.10.2019, 19:21 »
En tiedä, lohduttaako yhtään, mutta jos "pölyn laskeuduttua" tarkastelisit huonoa kokemustasi "kokemuksena". Kenties voisit todeta olevasi taas yhtä kokemusta rikkaampi (ja vahvempi)?

Mä en tätä näkökulmaa ymmärrä sitten pätkääkään. Ei todellakaan ole okei tehdä toiselle yhtään mitään, mihin toinen ei ole antanut suostumustaan. Eikä sellaisen uhriksi joutumista pitäis alkaa käsitellä mitenkään "kokemuksena", että onpa nyt tämäkin koettu. Se ei ole mikään papakokeessa käynti, että tulipa koettua. Se on jotakin ihan muuta.

Olen pahoillani, jos käsitit tuon tsempiksi tarkoitetun osion siten, että toisen teko olisi oikeutettu.  Ei ole mitään epäselvyyttä siitä, että toinen toimi väärin.

Jotenkin ratkaisukeskeisenä ihmisenä yritin tsempata eteenpäin. Toki asiaa kannattaa käsitellä ja puhua siitä niin kauan, kun se tuntuu itsestä tarpeelliselta ja mielekkäältä. Meillä kaikilla on varmasti erilaisia keinoja päästä ikävistä kokemuksista yli ja käsitellä niitä itselle luontevalla tavalla.

Mikä olisi sinun mielestäsi hyvä keino päästä tuosta tilanteesta eteenpäin?

minikettu

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 490
  • Prumm prumm!
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #14 : 08.10.2019, 21:42 »
En tiedä, lohduttaako yhtään, mutta jos "pölyn laskeuduttua" tarkastelisit huonoa kokemustasi "kokemuksena". Kenties voisit todeta olevasi taas yhtä kokemusta rikkaampi (ja vahvempi)?

Mä en tätä näkökulmaa ymmärrä sitten pätkääkään. Ei todellakaan ole okei tehdä toiselle yhtään mitään, mihin toinen ei ole antanut suostumustaan. Eikä sellaisen uhriksi joutumista pitäis alkaa käsitellä mitenkään "kokemuksena", että onpa nyt tämäkin koettu. Se ei ole mikään papakokeessa käynti, että tulipa koettua. Se on jotakin ihan muuta.

Olen pahoillani, jos käsitit tuon tsempiksi tarkoitetun osion siten, että toisen teko olisi oikeutettu.  Ei ole mitään epäselvyyttä siitä, että toinen toimi väärin.

Jotenkin ratkaisukeskeisenä ihmisenä yritin tsempata eteenpäin. Toki asiaa kannattaa käsitellä ja puhua siitä niin kauan, kun se tuntuu itsestä tarpeelliselta ja mielekkäältä. Meillä kaikilla on varmasti erilaisia keinoja päästä ikävistä kokemuksista yli ja käsitellä niitä itselle luontevalla tavalla.

Mikä olisi sinun mielestäsi hyvä keino päästä tuosta tilanteesta eteenpäin?

Otin sen ennemmin vähättelynä. Sellasena asenteena, että tämmösiä sattuu. En oikeutuksena, tajusin kyllä ettet tarkottanut ihan sitä.
Se eteenpäin meneminen taas riippuu siitä miten kukakin yleensä pääsee asioista eteenpäin. Oli se sitten asian puiminen täällä tai jonkun kaverin kanssa tai sen ihmisen kanssa joka teki väärin.