Kirjoittaja Aihe: Ahdisteltu  (Luettu 20552 kertaa)

GraylingDainty

  • Vieras
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #45 : 10.10.2019, 17:02 »
Siks toisekseen alkuun mulla oli tapana kirjoittaa sellane kirje Domille illalla tai seuraavana päivänä,  jossa kävin omia fiiliksiä läpi. Ni sit kerran, kun sitä ei otettukaan hyvin vastaan..., veihän se inasti haluja antaa enää palautetta jälkeen päin.

Voih, mutta mä tälläisenä tunteikkaana domina kaipaisin tuollaisia kirjeitä, että tietäisi millä fiiliksillä toinen lähti sessiosta. Välillä kun tunteet velloo, niin ei aina ole ihan varma, että mentiinkö kuitenkin jonkun rajan yli, vaikka kaikki siinä sessiossa olisikin vaikuttanut olevan ok.

Nämä on ihan tolkuttoman vaikeita juttuja ja ainakin minä pohdiskelen pitkään, että tuliko tehtyä jotain väärin. Varsinkin jos on ollut joku tilanne mihin ei ole sääntöjä tehty, kun sen ei pitäisi mihinkään johtaa, sitten se johtaakin ja molemmat vaikuttavat olevan mukana. Viestinnällähän tuo ratkeaisi helposti, mutta ei sekään aina ole helppoa, kun ollaan jo niin kovaa vauhtia menossa. 

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #46 : 10.10.2019, 17:09 »
Mua kuitenkin vähän tympii, että osa on sitä mieltä, että ihmisten pitäisi oppia pois jähmettymisestä sen sijaan, että toiset opettelisi kyllän olevan kyllä. Eikä seksuaalisuus ole mikään jyräävä voima, jolla on oikeus ylittää se "väärä" selviytymismalli.

Vaan tässä on ne realiteetit:

Ei kaikki ihmiset toimi toisia ihmisiä kohtaan kivasti ja kunnioittavasti.

Ois tosi kiva, jos maailma ois sellainen. Mutta kun ei vaan ole.

Sen sijaan, että tästä ottais syyllisyyttä itselleen kannettavaksi, kannattaa mun mielestä ajatella tätä kautta: me ollaan alkujaan eläinlaji, joka on onnistunut kehittämään tämmöisen mahtavan systeemin, millä pystytään elämään jokseenkin sovussa, ilman reviirejä, ilman toisten ihmisten jatkuvaa tappamista/satuttamista/hyväksikäyttöä.

Jos kuluttaa hetken kaupungilla kävellessään tämän asian ihmettelyyn, niin seuraavaksi voi miettiä hetken aikaa sitä, miltä osin minä olen vastuussa omasta itsestäni ja itseni puolustamisesta? Jos kuvittelee itsensä siksi eläinlajin edustajaksi, joka liikkuu muiden täysi-ikäisten yksilöiden keskuudessa, voi käsittää helposti ettei ole ketään kenen tehtävänä, vastuuna ja velvollisuutena olisi pitää Sinusta (passiivina, ei Pikkusaurusta kohtaan osoitettuna) huolta. Olet itse se, jonka tulee tuottaa ne reaktiot ja viestinnät: aikoinaan murahdukset ja ölinät, nykyään sanat. Äänenpaino on kuitenkin se tärkein tekijä, se että siellä takana on sanoma että nyt olen tosissani! Näillä osoitetaan toisille, missä menee rajat joita ei ylitetä.

Kuten kaikki tietää, niitä rajoja ei kaikki kunnioita. Mutta jos niitä rajoja ei yritäkään pitää kunnolla yllä, niin on se aika helppoa toisten kävellä niiden yli - sellaisten, jotka ovat taipuvaisia niin tekemään.

Kun haluaa muutosta, on aloitettava itsestä. Ei toisia pysty muuttamaan.

Tosi ***tumaista tekstiä lukea, tiedän. Mutta se on edelleen vain yksilön itsensä vastuulla ja päätettävissä, haluaako pyrkiä pois siitä lamaantumisesta. Kehittääkö ja kasvattaako itseään sanomaan kunnolla sen "Ei!":n.

Kukaan muu ei tee sitä sun puolesta.

(Siihen voi toki saada apuja, mutta työ on tehtävä itse).

Dark Foxi

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 580
  • Onks toi paskaa taivaalla vai revontulia?
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #47 : 10.10.2019, 17:37 »
Ihmisillä on kovin erilaiset kyvyt ja taidot lukea toisten ihmisten signaaleja, etenkin siinä tilassa kun itse on kiihottunut ja himokas. Kauniin naisen seurassa.

Ja syy voi yhtä hyvin olla se, että mies on vanha/ruma/epätoivoinen.

Anteeks, mutta mitäköhän hemskuttia mä just luin...
Kolikolla on aina 2 kääntöpuolta, mutta ikävät kokemukset ei oikeuta toista haukkumaan.
Mietin, että onkohän tässä asiassa kääntöpuolella samanlainen juttu kerrottavana. En ota osaa enkä kantaa, mutta hyvin lapsellista käytöstä nyt. Huhhuijaa.

minikettu

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 490
  • Prumm prumm!
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #48 : 10.10.2019, 17:56 »
Ihmisillä on kovin erilaiset kyvyt ja taidot lukea toisten ihmisten signaaleja, etenkin siinä tilassa kun itse on kiihottunut ja himokas. Kauniin naisen seurassa.

Ja syy voi yhtä hyvin olla se, että mies on vanha/ruma/epätoivoinen.

Anteeks, mutta mitäköhän hemskuttia mä just luin...
Kolikolla on aina 2 kääntöpuolta, mutta ikävät kokemukset ei oikeuta toista haukkumaan.
Mietin, että onkohän tässä asiassa kääntöpuolella samanlainen juttu kerrottavana. En ota osaa enkä kantaa, mutta hyvin lapsellista käytöstä nyt. Huhhuijaa.

Ulkonäöllähän ei pitäis olla merkitystä, vaan ei on aina ei.

Mua myös tympii aika hiton lujaa tässä se, että annetaan tosi selvästi ymmärtää että uhrin pitäis puolustautua paremmin. Ihan sama kun raiskauksen uhrien kohtelussa. Mikset sanonu ei, mitäs päästit tyypin kotiis, mitäs pukeuduit noin.
Sen sijaan että alettais taas kerran vaahtoamaan siitä miten pitää osata puolustaa itteään ja sanoa ei, voitais keskittyä siihen että pitäis opetella kuuntelemaan mitä toinen sanoo- tai ei sano. Pitää oikeesti osata odottaa sitä kyllää. Eikä se kyllä saa olla painostuksen, pakottamisen tai pelottelun tulos. Sen pitää olla omasta halusta lähtevä kyllä. Muuten se on aina ei, ja se pitäis ihan jokaisen tajuta.

Dark Foxi

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 580
  • Onks toi paskaa taivaalla vai revontulia?
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #49 : 10.10.2019, 18:04 »
Mä nyt sanon suoraan, etten ihan usko asian olevan näin.

SaRu

Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #50 : 10.10.2019, 18:44 »
Mä nyt sanon suoraan, etten ihan usko asian olevan näin.
Minust tuntuu siltä, että nyt jää aloittajalta paljon kertomatta ja aika surutta kipataan vastuu toisen niskaan.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1019
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #51 : 10.10.2019, 19:03 »
Ahdistelijat on perseestä mutta vaikee tietää mikä on ahdistelua ja mikä ei.

Itselleni on käynyt niin että lelua olin erikseen kieltänyt koskemasta itseeni ennen kuin annan luvan. Huomioni herpaantui lelun ollessa polvillaan edessäni ja lelu nappasi sukupuolielimeni suuhunsa.

Oliko kyseessä ahdistelu,raiskaus vai oonko vaan huono D kun ei kieltoa totella...tai sit jotain muuta ?

Tuota suostumusta seksiin en myöskään oo kysellyt kun kyllähän sen tietää suostuuko toinen ihan kysymättäkin kun asian osaa ilmoittaa oikein  ;). Ensitreffeillä voi ihan hyvin toiselle kertoo että seuraavilla tapahtuu tällästä ja tällästä muttei tällästä. Sit jos ne tokat treffit tulee niin suostumus on tavallaan tullut kyselemättä jotain tyhmiä lupia >:D

Dark Foxi

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 580
  • Onks toi paskaa taivaalla vai revontulia?
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #52 : 10.10.2019, 19:19 »
Mä nyt sanon suoraan, etten ihan usko asian olevan näin.
Minust tuntuu siltä, että nyt jää aloittajalta paljon kertomatta ja aika surutta kipataan vastuu toisen niskaan.

Tämäpä. Ja AP:n vastaukset ovat olleet enemmän lynkkaamista, kuin itse asiasta puhumista.

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #53 : 10.10.2019, 19:30 »
Mä nyt sanon suoraan, etten ihan usko asian olevan näin.
Minust tuntuu siltä, että nyt jää aloittajalta paljon kertomatta ja aika surutta kipataan vastuu toisen niskaan.

Tämäpä. Ja AP:n vastaukset ovat olleet enemmän lynkkaamista, kuin itse asiasta puhumista.
Eli sisäpiirin tietoa, mistä on kyse? Meinaatteko, että alkuperäinen tarkoitus olisi mustamaalata jotain henkilöä, jonka tutut osaa yhdistää aloittajaan. Vai mikäs teillä on pointti? Joskus (usein) toivoisi ihmisten puhuvan suoraan. Ehkä tein itsekin vääriä tulkintoja nyt  :D

Tiia (Niina)

Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #54 : 10.10.2019, 19:42 »
Olisiko pitänyt kysyä lupa jokaiseen toimenpiteeseen erikseen. Olisiko pitänyt kysyä lupa koske hänen alastonta kehoa.

No olisi varmaan pitänyt ennen sessiota keskustella siitä, mitä siinä sessiossa saa tehdä. Tämä ei varsinaisesti riipu henkilöiden sukupuolista.

Pahoittelut OT-kommentista, mutta to-del-la-kin. Ja vastaavasti: jos rajat eivät ole täysin selviä ja subi ei reagoi (tai D ei osaa tulkita subin reaktioita), todellakin pitää pysähtyä kysymään, onko ok. Aivan sama, onko kyse kaupallisesta vai ei-kaupallisesta sessiosta. Valta on valtaa ja se tuo mukanaan vastuun.

SaRu

Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #55 : 10.10.2019, 19:44 »
Eli sisäpiirin tietoa, mistä on kyse? Meinaatteko, että alkuperäinen tarkoitus olisi mustamaalata jotain henkilöä, jonka tutut osaa yhdistää aloittajaan. Vai mikäs teillä on pointti? Joskus (usein) toivoisi ihmisten puhuvan suoraan. Ehkä tein itsekin vääriä tulkintoja nyt  :D
En tunne aloittajaa, mutta jotenkin ohut on kertomus.
Ja kaikissa tarinoissa on aina 2 puolta.

Jokseenkin nopeasti aloittajan vastaukset muuttui hyökkääviksi.
En väitä ymmärtäväni miltä tuntuu kokea tulleensa ahdistelluksi, enkä tiedä vaikka tilanteen yli pääsemiseksi hyökkäävä vastaustyyli olisikin avuksi.

Sanoin vain, että minusta tuntuu että paljon jää kertomatta.

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #56 : 10.10.2019, 19:56 »
Eli sisäpiirin tietoa, mistä on kyse? Meinaatteko, että alkuperäinen tarkoitus olisi mustamaalata jotain henkilöä, jonka tutut osaa yhdistää aloittajaan. Vai mikäs teillä on pointti? Joskus (usein) toivoisi ihmisten puhuvan suoraan. Ehkä tein itsekin vääriä tulkintoja nyt  :D
En tunne aloittajaa, mutta jotenkin ohut on kertomus.
Ja kaikissa tarinoissa on aina 2 puolta.

Jokseenkin nopeasti aloittajan vastaukset muuttui hyökkääviksi.
En väitä ymmärtäväni miltä tuntuu kokea tulleensa ahdistelluksi, enkä tiedä vaikka tilanteen yli pääsemiseksi hyökkäävä vastaustyyli olisikin avuksi.

Sanoin vain, että minusta tuntuu että paljon jää kertomatta.
Okei. Nyt hiffasin pointin. Toisaalta moni keskustelunavaus voi olla yleisellä tasolla kiinnostava, vaikka olisikin esim. trollaus tai keksitty juttu. En tarkoita, että tämä olisi - mutta niinhän nuo rönsyää. Keskustelut  ;D

Saeroe

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 310
  • "No niin, neiti suihkulähde"
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #57 : 10.10.2019, 20:22 »
Yleisellä tasolla sanottuna, ahdisteleminen on aina väärin. Piste. Tässä ei ole mitään epäselvää, mutta:

On mielenkiintoista huomata, miten aloittajan kuvailemaan tilanteeseen pystytään täällä ottamaan kantaa niin kevyin taustatiedoin. Tarkoitan, että monikaan - itseni mukaan lukien - ei tiedä, mitä juuri tuossa kyseisessä tilanteessa on oikeasti tapahtunut. Aloituksessa kerrotaan yksi versio tapahtuneesta, mutta kaivattaisiinko ehkä muidenkin (tilanteesta totuuspohjaisesti tietävien) näkemystä, jotta sitä voisi arvioida objektiivisesti? Epäilystä lähinnä herättävät aloittajan myöhemmät viestit ja niiden sävy.
Yleisesti ahdistelua voi aiheena toki kommentoida, mutta tuntuu kummalliselta puuttua tiettyyn yksittäiseen tilanteeseen, jonka kulusta ei ole mitään faktapohjaista, puolueetonta (tai puolueettomuuteen pyrkivää) tietoa.

Ylipäätään pohdin, mikä tällaisten yksittäisten tilanteiden nettifoorumeilla ruotimisen suola on? Miksi kaksi aikuista ihmistä ei voi selvittää sotkujaan keskenään, vaan ne pitää tuoda yleisön nähtäville?

Itse aloitusviestissä mainittuun tilanteeseen kantaa ottamatta.

Dark Foxi

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 580
  • Onks toi paskaa taivaalla vai revontulia?
  • Galleria
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #58 : 10.10.2019, 22:50 »
Mä nyt sanon suoraan, etten ihan usko asian olevan näin.
Minust tuntuu siltä, että nyt jää aloittajalta paljon kertomatta ja aika surutta kipataan vastuu toisen niskaan.

Tämäpä. Ja AP:n vastaukset ovat olleet enemmän lynkkaamista, kuin itse asiasta puhumista.
Eli sisäpiirin tietoa, mistä on kyse? Meinaatteko, että alkuperäinen tarkoitus olisi mustamaalata jotain henkilöä, jonka tutut osaa yhdistää aloittajaan. Vai mikäs teillä on pointti? Joskus (usein) toivoisi ihmisten puhuvan suoraan. Ehkä tein itsekin vääriä tulkintoja nyt  :D


Ei.
Miksi AP keskittymään lynkkaamiseen, kuin kertomaan hyvin epäselvästi tapahtuneesta ja lopuissa kommenteissa jatkaa haukkumista. Tämä herätti epäilyt todenperäisyydestä.
Ahsistelu on väärin, mutta tää kirjotus pistää epäilyttämään onko näin tapahtunut vai onko nyt vain kosto toimenpide.

scar

  • Vieras
Vs: Ahdisteltu
« Vastaus #59 : 11.10.2019, 03:16 »
Trollimiinaan nyt tai ei...ahdistelu aiheena jotenkin vain vetoaa-

Niin-
On olemassa ihmisiä,jotka eivät ymmärrä suomenkieltä,maan kulttuuria,tapoja- on ihmisiä, jotka ovat syntyperäisiä suomalaisia,mutta eivät ymmärrä suomenkieltä,maan kulttuuria,tapoja-

Ihmisiä,joilla ei ole empatiakykyä-
On vaan
 minä,minulle,minusta,minuun-...

Joten Just do it !, kuten nike  käskee