Kirjoittaja Aihe: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?  (Luettu 20907 kertaa)

Pervertti

  • Vieras
Olisitko tutustunut BDSMään mikäli internettiä ei olisi olemassa?

Se mitä tässä haen takaa, että kuinka paljon internetin olemassaolo on vaikuttanut sinuun ja BDSMään liittyen?

Olisiko sinusta tullut samanlaista kinkyä kuin mitä nyt olet? Tietäisitkö ilman nettiä, että mitä BDSM tarkoittaa?

Olisitko ajautunut BDSM-piireihin ilman nettiä? Vai onko netti näytellyt suurta osaa tässä kaikessa?

Fetisseihin liittyen: olisitko yhtä kiinnostunut kumista tai PVC:stä josset olisi nähnyt seksikkäitä kuvia tai videoita netissä?

Pervertti

  • Vieras
Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #1 : 17.10.2019, 23:15 »
Itse myönnän, etten olisi varmastikaan yhtä tietoinen BDSM:stä kuin mitä nyt, ilman internettiä.

Minua on tosin skidistä lähtien kiinnostanut sitominen, siihen netti ei ole ainakaan vaikuttanut.

Fetisseihini netti on vaikuttanut hyvinkin vahvasti.

raafael-k

  • Vieras
Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #2 : 18.10.2019, 00:30 »
Ensikosketukseni aiheeseen oli luultavasti muinaisen Radio Mafian Vapaa vyöhyke-niminen ohjelma. Sen yhdessä jaksossa käsiteltiin Markiisi de Sadea. Kirjastoonhan se tie sitten kävi. Että luultavasti olisin jotenkin sotkeutunut syvemmälle aiheeseen. Mutta kyllä netti on ollut upea juttu. Vaikka mitä olisi jäänyt tietämättä jos ei olisi ollut tälläistä väylää etsiä tietoa ja verkostoitua.

Varsinkin aikaisemmin hyvin ujona ihmisenä ja pienellä paikkakunnalla asuvana ei olisi mitenkään voinut törmätä tämän sortin touhuun.

Koulumestari

  • Vieras
Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #3 : 18.10.2019, 01:21 »
Hyvä ketjun aloitus :)
Kyllä se sen pelkän mustavalkotelkkarin aikaa vielä oli ???

4-vuotiaasta en muista niin pätkääkään, mutta ihan umpiperverssi olin kunnioitettavan 5:n vuoden iän saavutettuani ??? Niitä jostain ties mistä
esiin työntyneitä hekumoita iha oikeesti tekemään olisin voinut työntyä kinky-juhliin jo silloin sanoen lippua tiskiltä kurottaessani, "et en mä
ihan vielä oo 18, haittaaks se?  Mut kyllä likat on vähän väliä saanu piiskaa pyllylle. Siis silleen niiku mun  pään mielikuvituksellisessa osastossa,
ei vielä niiku oikeesti".
Netttiä ei ollu.Ei edes alkeellisinta tietokonetta... En muista milloin yhdistelmä bdsm "tuli" tietoon mulle, mutta se ei enää, tietenkään, oleellista
ollut.
Jo ennen nykyiselle "tasolleen" avautunutta nettiä minulla oli switchtapaiseksi muokkautunut ajatusmaailma mitä piiska-asioihin tulee.

Mutta fetissien osalta netin myötä entiset ovat "syventyneet" yhä enemmän seksikkäiksi tiedostettujen asujen(siis naisten), asusteiden,
tyylien suhteen. Netin myötä jakkupuku tietynlaisena, tiukkakatseisen  naisen yllä soittaa jo jotain kelloa heti, sieltä jostain Ei-Domme puolelta, korsetit ovat korostuneet, tiukat nahkahousut korostuneet-ei saa silmiään irti kuin puoliväkisin päätä kääntäen, vääntäen ja ihan ihka
uusia/"uusia ilmaantunut kuin "tyhjästä", joihin netin kuvastot ovat varmastikin jollakin tavoin vaikuttaneet.  Juuri sieltä Ei- hirmuisesti komentelevaisen, pahapäisten naisten kurittajan "kääntöpuolelta"(kun) - tunnustettakoon- hyvännäköinen, nuori, pitkät vaaleat(kiitos mieluiten)
hiukset tiukalla ponnarilla oleva naispoliisi herättää, sekin, nykyisessä univormussaan(ON seksikäs. Päästä kantapäihin.)… niin tietynlaisia
ihan luvattomia ajatuksia

Liekö tässä juurikaan mitään, tai paljoakaan, kysymykseen BDSM/netti- osastolle. Toisaalta kai jo liiallisuuksiin melkein menee kun naisen
korkokengän korko olkoon pituudeltaan suunnilleen mikä vain, mutta koron LISÄKSI muun muodonki pitäis niiku olla just TIETYNlainen ::) :love: :o

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #4 : 18.10.2019, 07:41 »
Luultavasti en olisi tutustunut BDSM:ään terminä ja muutenkaan aiheeseen hyväksyttävänä toimintana, ainakaan yhtä nopeasti. Fantasiat olisivat jatkaneet liikkumistaan todellisissa, epäkonsensuaalisissa tilanteissa, enkä olisi ehkä hahmottanut, että sen vietin voi ohjata näihin yhdessä sovittuihin leikkeihin näin sujuvasti.

Coach

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • The Grand Daddy
  • Galleria
Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #5 : 18.10.2019, 08:00 »
Olen tutustunut tähän aiheeseen vasta aikuisella iällä ja silloin netistä löytyi tietoa merkittävästi helpommin kuin mistään muualta. Mutta olisinko tutustunut ollenkaan, onkin vaikeampi kysymys.

Kirjastot ovat tarjonneet minulle aina tietoa uusista mieltä kiihottaneista asioista, joskin BDSM-kirjallisuuden etsiminen ja löytäminen ei varmasti yhtä helppoa olisi ollut, kuin vaikka kutomiseen liittyen.

Sanoisin silti, että utelias mieli löytää tietoa mistä vaan. Netti on todellakin helpottanut ja nopeuttanut tiedon hankkimista siinä määrin, ettei kaikkea sitä tietoa olisi ehtinyt tai voinut kirjoista saada. Ja siinä mielessä voi olla, että ei olisi vaan jaksanut etsiä ja homma olisi voinut hiipua kinkyilyn suhteen alkuunsa. Eli kyllä ja ei. Olisin varmaankin tutustunut, mutta en näin nopeasti ja laajasti kuin nyt on ollut mahdollista.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #6 : 18.10.2019, 08:12 »
Itseasiassa tutustuin sekä termiin että tekemiseen ihan ilman nettiä. Toki myöhemmin netti helpotti sekä tiedon saantia että verkostoitumista  ;D

UW

  • Vieras
Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #7 : 18.10.2019, 08:31 »
Jaa-a.
Itse siis myöhäisherännyt. Alkoi kyllä ihan live keskusteluista. Tilitin "mikään ei tullut miltään" neljän kympin kriisissä  :P yhdelle tutulle joka paljastui kinkyksi, oli niitä sitten muutama lisääkin. Sitä kautta tälle foorumille ja muualle virtuaalimaailmaan.

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #8 : 18.10.2019, 08:55 »
Tuota kysymystä voi purkaa siitä, että mitkä ne vaihtoehtoiset kanavat netille olisivat olleet: kirjallisuus, lehdistö, radio, televisio ja henkilökontaktit. Olisikin kiinnostavaa kuulla, miten tuo tutustuminen on heillä tapahtunut, jotka ovat tässä asiassa aktivoituneet ennen nettiä. Itse kasvoin televisiottomassa perheessä ja radiokanavat tuolloin olivat ne kaksi: yleis- ja rinnakkaisohjelma.

Yksi osa omaa tutustumistani aiheeseen on ehkä hieman yllättävä: lukiossa kuultu esitelmä Herra Jackin ihmeellisestä huoneesta.  Kaksi vilkkaina tai rivakoina tunnettua tyttöä sen piti. (Poikaversio uskalletusta aiheesta käsitteli pontikkaa...  ;) Tunnetusti kypsytään eri tahtiin.) Olisipa kiinnostavaa tietää, miten esitelmän pitäjät S ja V olivat ko. kirjaan törmänneet.

Miestenlehdet, kun niitä harvakseltaan uskalsi ostaa, olivat tietenkin yksi kanava, mutta aihepiirin käsittely oli hajanaista ja sanoisinko, höm... ei niin huippuasiallista.

Kaunokirjallisuudesta yksi ilmeinen sattumaosuma, sekin koulun kautta, oli Paavo Rintalan Pojat. Ellei joku satu tietämään, siinä oululainen poikajoukko järjestää sota-aikana omaa kivaa laukomalla löytämiään valoraketteja sadevesiränneissä. Yhden äiti hoksaa tilanteen aiheuttamat riskit ja päättää hoitaa asiat suoralla toiminnalla (viranomaisten sijasta). Hän antaa pojille kunnon selkäsaunat ja yksi niistä kuvataan yksityiskohtaisemmin.

BDSM kohtaa tietyiltä osin ruumiillisen kurituksen traditiot. Omakohtaiset kokeilut ja kuullut tarinat sekä mielikuvitus ovat myös niitä teitä, joita pitkin itse olen aihepiirin liepeille ennen nettiä tullut. Ketään muuta "harrastajaa" en tullut tuolloin koskaan tietämään. Yliopistossa sitten aukesivat varhaisen netin newsgroupit...

Mr Birch


pikkusisko

Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #9 : 18.10.2019, 16:18 »
Olisin ja olinkin. Mulla oli joko tuuria tai taitoa päätyä petiin hyvin perverssien tyyppien kanssa jo kauan ennen kuin tiesin mistään mitään ;D Mutta kyllähän siitä melko isot portit aukesi komeasti pamahtaen, kun netti tiesi kertoa minusta ja haluistani enemmän kuin olin omin nokkineni ehtinyt saada selville. Juuri niin kuin muutkin ovat kommentoineet, olen oppinut itsestäni enemmän nopeammin ja uskaltanut sukeltaa paljon syvemmälle, kun tietoa ja vertaiskokemuksia on ollut näin näppärästi käden ulottuvilla.

Takila

Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #10 : 18.10.2019, 16:43 »
Fetisseihin liittyen: olisitko yhtä kiinnostunut kumista tai PVC:stä josset olisi nähnyt seksikkäitä kuvia tai videoita netissä?
Tähän osaan vastata.
Aikoinaan pikkunappulana tuli aina selattua postin ilmaisjakelun kautta tullutta kuponkiuutiset tms. lehtistä. Yleensä aina niissä oli jossain aukeamalla erotiikka liikkeen mainokset ja sieltä minä sitten tarkkasilmäisenä katselin kuvia ja joskus niissä pienen pienissä mainoskuvissa saattoi vilahtaa joku kumi / pvc vaate.
Ja silloin alkoi rattaat pyörimään päässä, että mitä toi materiaali on ja tuollaista olis kiva joskus omistaa :D
Mutta joo, olen ollut kiinnostunut jo ennen nettiä kaikesta kiiltävästä ja tiukasta materiaalista.  8)

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #11 : 18.10.2019, 17:57 »
Tutustuin aiheeseen ihan ilman nettiä joskus aikoinaan...lähinnä tuli kokeiltua joitakin omia valmiita ideoita aiheeseen liittyen. Netti tuli myöhemmin mukaan "teoriaopinnoissa" .

Acanth

  • Vieras
Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #12 : 18.10.2019, 18:16 »
Olisin varmasti silti kinky. Mutta en varmaan samalla tavalla kuin nyt. Tämänhetkiset partnerit olisi saattaneet jäädä tapaamatta ja todennäköisesti en olisi törmännyt niihin moniin ihmisiin, joihin näissä skene meiningeissä olen tutustunut. Ja nämä kohtaamiset ovat ehdottomasti muovanneet omaa kinky-identiteettiä, ja olen löytänyt asioita mistä en edes ajatellut voivani kiinnostua ja kiihottua

Omat fetissit ja pervoudet ovat kyllä alkaneet nousemaan pintaan silloin teini-iässä, kun oma seksuaalisuus on herännyt, ennen kuin tiesin mitä on BDSM tai Kinky. Eli myöhemmin tullut tieto antoi nimen asialle, joka oli jo olemassa

Ensimmäinen kohtaaminen kinkyyteen ei minulla tosin ollut netissä, vaan sellaisen kirjan kuin Kivun Kauneus kautta. Se oli se mikä avasi portit ja antoi selvyyden monelle asialle. Ja johti myös siihen että parhaan ystäväni kanssa tulimme toisillemme kinkykaapista ulos. Ja saman ihmisen kanssa lähdin myös ensimmäistä kertaa bileisiin. Ja osasin etsiytyä tälle foorumille

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #13 : 18.10.2019, 18:32 »
Olisin tutustunut, mutta kirjaimet aukeni vasta netissä. Noita kieroja seksikumppaneita pari oli matkan varrella siunaantunut. Mutta ilman tätä mestaa olisi jäänyt läjä mahtavia tyyppejä tapaamatta, enkä takuulla olisi tuohon nykyiseen kumppaniin missään törmännyt. Onneksi on netti!
Omiin fetisseihini netti ei ole vaikuttanut millään tavalla, inhokkeihin kyllä.

Pörri

  • Ketjureaktio
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3115
  • Ihme otus
  • Galleria
Vs: Olisitko tutustunut BDSMään ilman nettiä?
« Vastaus #14 : 18.10.2019, 18:36 »
Luultavasti edelleen vaniljaliitossa koittaisin saada toisesta jotain iloa...