Kirjoittaja Aihe: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei  (Luettu 20678 kertaa)

MissAlex

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2262
  • Losers. It was vanilla.
  • Galleria
    • Löydät mut täältä.
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #90 : 09.12.2019, 14:13 »
Vaikka primal olenkin, niin kaikki alfabeta-juttuset on mun mielestä ihan tuubaa. Nainen ei halua "alfaurosta" vierelleen. Nainen haluaa yleensä turvaa, ja sen voi antaa mies, nainen tai muunsukupuolinen. Kyse on henkilökemioista, EI siitä, onko toinen alfa vai beta.

+1, vaikka en itse primal olekaan.

scar

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #91 : 09.12.2019, 16:54 »
Kymmenisen vuotta sitten kun Leikkikehälle tein tunnuksen,olin kokolailla tyrmistynyt ja hämmästynyt,puulla päähän lyöty. En ollut kuin yhden viestin kirjoittanut,jossa kerroin tulleeni tutustumaan aiheeseen. Profiili oli pieni,perustiedot ja "suuntautumisesta" ehkä "hetero". Ei yhtään kuvaa eikä mitään taustatietoja.
Silti yhteydenottoja tuli ensimmäisenä päivänä kymmenittäin ja tätä jatkui ehkä viikon- viikon aikana siis ehkä 70 yhteydenottoa eri nimimerkiltä. Mietin,että mitä tämä on- Onko kaikki niinkuin näyttää olevan vai onko kyseessä trollaus jopa eli sama henkilö ottaa yhteyttä eri nimimerkeillä. Suurin osa viesteistä oli miesoletetuilta ,kai.

Sellaiseen ruljanssiin  ei olisi enää rahkeita ja vuosien myötä on hiljentynyt,ikä ja kirjoittelu tehnyt tehtävänsä. Muistaakseni tuolloin kävin kaksilla treffeillä ja toisessa " en päässyt jatkoon".

Mietin myös tuolloin,että oliko joillain ajatus, että kun kyseessä on BDSM - baari, mahdollisuudet edes yhden kerran seuraan olisivat paremmat kuin "vanilijafoorumeilla"- saattoi olla niinkin.

Aluksi tuommoinen myllerrys hieman kohotti egoa,mutta sitten realismi nosti päätään,kaikin puolin ja sitten tuli vähän sekoiltuakin,hehee.

Kuinka moni muuten pystyy sanoa ei, ilman että loukkaannuttaa tai suututtaa muita-elämässä yleensäkin.
Toiset ovat liian kilttejä,joustavia ja uhrautuvia ynnä miellyttämään kasvatettuja.

Ihminen muuttuu tai ainakin ajatukset muuttuvat,monesti jopa avarampaan suuntaan,  varsinkin vaikeuksien kautta ja kun se kuuluisa kakka osuu tuulettimeen tai siihen petäjään päätään hakkaa päänsä siniseksi.
Ainakin pienuutensa tajuaa monet, jotkut onneksi suuruutensakin- ja jossa lienee tasapainoiltava vastuunsa kanssa,jos on valtaa.
Liian moni näyttää kuvittelevan,ettei valtaan sisälly vastuuta eikä mitään ikävää.

Oma kamppailunsa on keskinkertaisuuden kanssa,kun tulee pakkeja ja tajuaa ettei pysty käyttämään edes niitä pieniä taitojaan, sitä luovuutta,mitä ihan varmasti on suurimmassa osassa ihmisiä- halua olisi esim.muttei voimia,keinoja,resursseja.
Se on aika kova hinta,minkä ihminen maksaa lopulta,että edes pysyy hengissä.
" me ollaan alfoja  kaikki,kun oikein silmiin katsotaan" tai ainakin oman elämänsä alfoja, vai oisko niin (?)  ^-^

Misubi

Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #92 : 09.12.2019, 17:15 »
Loppujenlopuksihan kyse on mielipideasioista, psykologiassa ei ole mikään aukotonta ja tiede kehittää ja muuttaa itseään jatkuvasti.

Tässähän se ongelma onkin, tiede ei ole mielipideasia, vaan siinä on ihan tarkat tieteelliset menetelmät.

"Humanistisen psykologian ongelma on kuitenkin se ettei sillä ole mitään yleistä teoriaa, jota kaikki humanistit kannattaisivat. Lisäksi se esittää psykologiatieteelle vieraita idealistisia käsityksiä siitä, miten asioiden tulisi olla ilman että se vetoaa tutkimustuloksiin."
-Wikipedia

Husky

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 11
  • Tottelevainen lemmikki
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #93 : 09.12.2019, 18:01 »
Noi tässä ketjussa esiintyneet oletukset siitä et miehet saalistaa ja naiset on saalistettavia on tosi yleistäviä ja vaarallisia.

Meillä on joo vahva kulttuurinen malli, jossa mies tekee "paljon töitä" (=vainoaa kiinnostuksen kohdettaan jatkuvilla yhteydenotoilla) ja nainen esittää vaikeasti tavoiteltavaa. Tämä malli toistuu usein mm. leffoissa, kirjoissa ja ihmisten odotuksissa. Siksi useampi mies ja nainen on luultavasti omaksunut nämä roolit ja alkanut käyttäytyä niiden mukaan.

Tämä EI kuitenkaan tarkoita, että kyseinen asetelma olisi jotenkin "luonnollinen" tai "yleispätevä". Ennemminki se on tyhmä stereotypia, jota jotkut toistaa tietoisesti tai tiedostamattaan. Toi stereotypia ei todellakaan ole syy pommittaa ketään viesteillä tai olla uskomatta sanaa ei. Kaikkien turvallisuus ja oikeus koskemattomuuteen täytyy turvata  ja siksi varsinkin uusien ihmisten kanssa pitää lähteä siitä, että ei tarkoittaa ei (ellei kyseessä ole yhdessä sovittu kuvio, jossa molemmat haluavat leikkiä esim. saalistusta, mutta se onkin jo aivan toinen asia).

Husky

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 11
  • Tottelevainen lemmikki
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #94 : 09.12.2019, 18:10 »
Loppujenlopuksihan kyse on mielipideasioista, psykologiassa ei ole mikään aukotonta ja tiede kehittää ja muuttaa itseään jatkuvasti.

Tässähän se ongelma onkin, tiede ei ole mielipideasia, vaan siinä on ihan tarkat tieteelliset menetelmät.

TÄMÄ. Ainakin se, että keskimääräisten miesten ja naisten aivojen välillä oleva ero on huomattavisti pienempi kuin kyseisten ryhmien sisäiset erot on tutkittu ja monta kertaa todistettu juttu.
 On siis ihan turha väittää, että miehet tai naiset "nyt vaan ovat luonnostaan tällaisia". Eivät ole. Se on fakta. Kaikkien sukupuolten edustajat ovat yksilöitä ja kaikkien sanoma "ei" tulee ottaa ei:nä, ellei toisin ole yhdessä sovittu.

DareDoll

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #95 : 09.12.2019, 20:12 »
Ajattelen, olen siis olemassa  ;)
Toi on ehkä ainut tutkimustulos humanistisissa tieteissä, mihin vois uskoa lähestulkoon sinisilmäisesti.
Ihmisyys on sellainen asia, joka muuttuu jatkuvasti, ja tutkimustulokset riippuu siitä näkökulmasta mistä niitä tarkastellaan:
Mutta joo, oudoksi väittelyksi tainnu mennä tämä kolumnin kommentointi, ei montakaan viestiä löydy mikä liittyisi suoraan aloitukseen. Taidan mennä syömään tästä ihan bimbona piparia  O0

Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #96 : 09.12.2019, 20:25 »
Jos miehissä on alfoja ja beetoja, niin ilmeisesti naisissakin sitten on?

En kyllä ymmärrä alfabetawhatever-juttua. Jo yksi BDSM-stereotypia kumoaa koko jutun; se "alfauros", joka tykkää saada Dominalta selkäänsä ja sträppäriä perseeseen ja olla se pahnan pohjimmainen.

Vaikka primal olenkin, niin kaikki alfabeta-juttuset on mun mielestä ihan tuubaa. Nainen ei halua "alfaurosta" vierelleen. Nainen haluaa yleensä turvaa, ja sen voi antaa mies, nainen tai muunsukupuolinen. Kyse on henkilökemioista, EI siitä, onko toinen alfa vai beta.
Jotkut pitävät niitä miehiä jotka voivat antaa turvaa (johtajia, pahoja poikia, sankareita, paimenkoira, jne) juuri alfoina.

Naisten suhteen vastaavat ominaisuudet ovat kylläkin kysyttyjä mutta kysyntä jakautuu tasaisemmin vähän kuten miehet eivät ole myöskään pituuden suhteen niin nirsoja.

No toisen sukupuolen on oltava se vähemmän nirso ihmiskunnan selviytymisen vuoksi. :D

Toy

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 218
  • Masokismi lähtee subista hakkaamalla
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #97 : 09.12.2019, 22:25 »
No, ainakin tässä on tullut selväksi, miksi tietyille ihmisille ei se kieltävä vastaus kelpaa. Jos oman elämänsä alfasankari on päättänyt, että nainen sanoo ei vain herättääkseen saalistajan mielenkiinnon, niin ei se pää siitä järki puheella käänny. Kuten ei tässä keskustelussakaan. Kun naiset täällä kertovat, etteivät tykkää leikkiä vaikeasti tavoiteltavia, niin oman elämänsä alfasankarin mielestä naiset puhuvat paskaa tai ovat harvinaisia poikkeuksia.

Pip

Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #98 : 09.12.2019, 22:41 »
Kyllä mulla on muutaman kerran tutustuminen jäänyt siihen, kun on sanottu ei. Tosin sit on tultu jälkikäteen selittämään, että haluavat olla saalistettavia. Siihen oon aina todennut, että ihan sama, sä sanoit mulle ei.

Ninth

Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #99 : 09.12.2019, 22:48 »
Alpha male
/ˈalfə meɪl/
noun

The early version of a male, before testing and bug fixes. Unstable and not suitable for the public.[1]

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #100 : 10.12.2019, 00:10 »
Alpha male
/ˈalfə meɪl/
noun

The early version of a male, before testing and bug fixes. Unstable and not suitable for the public.[1]

 >:D

bin_hki

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #101 : 14.12.2019, 23:31 »
Ei niin kovin tarkkaan tullut perehdyttyä koko ketjuun, mutta ensiksi tuli mieleen, että olenkohan  ihan eri foorumilla kuin monet muut. En ole kokenut mitään rasittavaa pommitusta, lähinnä muutamalta herralta on tullut "kiertokirjeen" oloisia tarjouksia, lähetyksiä tai kyselyitä ja joskus lähetetään sama viesti uudelleen, kun ei muisteta, kelle niitä on lähetetty. Se on jokseenkin hupaisan säälittävää eikä haittaa, koska usein en niihin edes vastaa, enkä koe olevani epäkohtelias toimiessani näin.

Toinen ajatukseni oli sitten se, että minulla on aina ollut hyvä treffitutka ja suoria epäonnistumisia ei tapaamisissa ole ollut - vain lyhyempiä ja pidempiä tuttavuuksia. En viitsi lähteä tapaamisen, jos ihminen ei osaa riitävästi kertoa itsestään, "jutustaan" tai kertomuksessa on jotain  muuta epäilyttävää. Tämä yhdistettynä harkittuun ignooraukseen on todennäköisesti johtanut siihen, että en ole kokenut tulleeni häirityksi. Paras tapa tylsistyttää vainoaja, on olla antamatta hänelle reaktiota tai huomiota.

Mitä tulee Alfa-beeta-kysymykseen: Älkää nyt hyvät ihmiset viekö kaikkia meheviä asetelmia/fantasioita/leikkejä ihmisiltä tasapäistämällä. Mielestäni se luo hyvinkin valta-asetelmaa ja on aivan loistava alku kivalle elämälle ja suhteelle, kun yksi on Alfa ja toinen beeta.  ::)