Kirjoittaja Aihe: Swinkyt  (Luettu 18301 kertaa)

Dark Foxi

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 580
  • Onks toi paskaa taivaalla vai revontulia?
  • Galleria
Vs: Swinkyt
« Vastaus #15 : 28.12.2019, 03:09 »
Nyt on ihan rättiväsypuhki. 2x köysissä (kiitokset sitojille). Menoa ja vipinää. Nyt tyytyväisyys pallero katoaa nukkumaan Zzz.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2607
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Swinkyt
« Vastaus #16 : 28.12.2019, 10:54 »
Kiitos pippaloista. Ei tainnut ihan mennä paneelikeskutelun sanoma perille osalle swingereistä.

Jälkihoito oli menossa ja haavoja putsailtiin pikkuisten huoneessa, niin eikö taustalle tuu joku tyyppi runkkaan. Ei sillä, olihan mun sen hetkinen seuralainen hyvin seksikäs takaakin päin ja mun joulumasu varmaan tosi viettelevä, mutta eipä oo ennen tarvinnut äristä jälkihoidon aikana tyypille, että voitko painua vittuun siitä runkkaamasta.

Succubus

  • Vieras
Vs: Swinkyt
« Vastaus #17 : 28.12.2019, 13:40 »
Kiitos pippaloista. Ei tainnut ihan mennä paneelikeskutelun sanoma perille osalle swingereistä.

Jälkihoito oli menossa ja haavoja putsailtiin pikkuisten huoneessa, niin eikö taustalle tuu joku tyyppi runkkaan. Ei sillä, olihan mun sen hetkinen seuralainen hyvin seksikäs takaakin päin ja mun joulumasu varmaan tosi viettelevä, mutta eipä oo ennen tarvinnut äristä jälkihoidon aikana tyypille, että voitko painua vittuun siitä runkkaamasta.

Tämä. Valitettavasti. Runkkailijat oli kyllä tavallista hävyttömämpiä.
Tämä tapaus tosiaan tuli SELÄN TAKAA kirjaimellisesti heiluttelemaan kullia korvan juureen. Onneksi Galella toimi vielä refleksit sen verran että sai huidottua sikailijan pois.
Miulla on saatana ihon desinfiointi menossa, vois olla sen verran järkeä päässä et siihen ei tulis elimiään työntämään.

Vastaavia varmasti on paljon, ja etenkin alkoholin ottaessa osaa bilettämiseen, käytöstavat unohtuu. Mutta tästä voidaan taas miettiä että miten parannettaisiin tilan turvallisuutta, miten tavoittaa ohjeistuksella skeneä tuntemattomia ihmisiä, jne. Ja omaa tarkkaavaisuutta on lisättävä. Ei voi näköjään olettaa että näinkin avoimissa bileissä ihmiset osaavat käyttäytyä.

Espoopari

Vs: Swinkyt
« Vastaus #18 : 28.12.2019, 16:04 »
Joo o. Muutama urpohan siellä oli joko kamoissa ja/tai jurrissa, Yksi varsinkin tulee mieleen joka siellä käveli kulli kädessä ympäriinsä ihmisiin törmäillen...

Succubus

  • Vieras
Vs: Swinkyt
« Vastaus #19 : 28.12.2019, 16:15 »
Joo o. Muutama urpohan siellä oli joko kamoissa ja/tai jurrissa, Yksi varsinkin tulee mieleen joka siellä käveli kulli kädessä ympäriinsä ihmisiin törmäillen...

Tälle tyypille (liekö sama) taiskin tulla huomautukset ja luulisin ettei enää näy..

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Swinkyt
« Vastaus #20 : 28.12.2019, 17:06 »
Kiitos seuralle kivasta illasta ja järjestäneille :)

Nyt oli jo useampi kuin yksi ihminen, jotka kaipasi tilaan jotain merkkiä siitä, että pyritään tekemään sateenkaariturvalliseksi ja/tai syrjimättömäksi tilaksi. Siis esim. pieni sateenkaaripostikortti respaan tms. Toinen asia sitten seuranhaun suhteen jota myös muutkin kuin minä mietti, että voisiko olla vaikka sateenkaarirannekkeita, jotta ujommat uskaltaa tehdä aloitteita kans. Muutenkin mietin tota seuranhakurannekejuttua, varsinkin jos pyritään sekoittamaan eri porukoita keskenään.

(Sitten vaan fettarin mutinaa, että nyyh oispa joskus Clubilla tiukahkon dc:n bileitä ja oispa sinne riittävästi porukkaa. Näin kerralla silmäkulmasta niin paljon puuvillaa, että laski omat fiilikset täysin. Joo joo, jollain on puuvillafetissi ja jollain varmasti on "t-paita ja bokserit"-fetissi, mutta äh. Toi vaikuttaa esim. omaan haluun lähteä leikkimään julkisesti tai tehdä aloitteita, jutella uusille jne.)

Raapi

  • Vieras
Vs: Swinkyt
« Vastaus #21 : 14.01.2020, 11:53 »
Jatkan tätä ketjua vielä noista edellisen viestin ajatuksista. Oltiin näissä Swinkyissä kumppanin kanssa ja vaikka meidät voi pikaisella vilkauksella lukea heteropariksi, ei kuitenkaan olla. Ollaan käyty aika vähän bileissä yhdessä, joskus jossain kinkyissä playpartyissa suomessa ja ulkomailla. Swingerhenkisistä bileistä nämä olivat molemmilla ensimmäiset Suomessa ja ihan sopivat sinänsä koska tykätään "panna", tykätään tutustuaa ihmisiin mutta ihan vaniljameininki saunailtatyyliin ei kuitenkaan kiinnosta. Toisinsanoen kinky pukeutuminen ja bdsm-leikit on osa meidän seksiä.

Siksi olikin aika eksoottista, että bileissä oli aika paljon ns. runkkareita ja pyyhe tai muna kädessä ympäri tilaa seilanneita, yksin tulleita miehiä. Mitään häirintää ei silti kohdattu ja sessiorauhaa kunnioitettiin hyvin, mutta kiinnostaa onko tämä siis swinger-bileiden normi?

Koska itse ollaan ei-heteroita ja jos haetaan leikkiseuraa niin ensisijaisesti haluttais tutustua muihin queereihin (perus vaniljaheterocismiehille meillä ei kummallakaan ole ns. käyttöä..) olisi kyllä todella hyvä jos olisi joku tapa koodata itsensä tai tunnistaa muut queerit/panseksuaalit. Esim. ranneke, jokin oma tapaamisnurkkaus, ja yleisesti queerystävällisyydestä viestivä tila olisi näitä keinoja.

Dresscodea arvostan minäkin, liian korkeaksi kynnystä ei varmaan kannata nostaa mutta silti ihmetyttää että Club X:n bileiltoihin, jopa niihin varsinaisiin kinkybileisiin pääsee viettämään aikaa vaikka lenkkarit-farkut-t-paitacombossa... Kai nyt kaikilla kaapissa jotain vähän erilaista löytyy, tai sitten ne vähän paremmat alushousut päälle ja arkivaatteet kaappiin? Ulkomailla jos menee mihin tahansa seksiklubiin, vaikka arkenakin, katsotana päällä tai kassissa oleva asu läpi heti ovella.

Jotta ei mene valitukseksi, totean että yleisesti meillä oli kyllä hyvät bileet, ja jos näitä swinky-iltoja tulee lisää, niin varmaankin osallistutaan. Kiitos siis järjestäjille :)


Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2607
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Swinkyt
« Vastaus #22 : 14.01.2020, 14:18 »
Siksi olikin aika eksoottista, että bileissä oli aika paljon ns. runkkareita ja pyyhe tai muna kädessä ympäri tilaa seilanneita, yksin tulleita miehiä. Mitään häirintää ei silti kohdattu ja sessiorauhaa kunnioitettiin hyvin, mutta kiinnostaa onko tämä siis swinger-bileiden normi?

Dresscodea arvostan minäkin, liian korkeaksi kynnystä ei varmaan kannata nostaa mutta silti ihmetyttää että Club X:n bileiltoihin, jopa niihin varsinaisiin kinkybileisiin pääsee viettämään aikaa vaikka lenkkarit-farkut-t-paitacombossa... Kai nyt kaikilla kaapissa jotain vähän erilaista löytyy, tai sitten ne vähän paremmat alushousut päälle ja arkivaatteet kaappiin? Ulkomailla jos menee mihin tahansa seksiklubiin, vaikka arkenakin, katsotana päällä tai kassissa oleva asu läpi heti ovella.

Sen perusteella, mitä itse olen nähnyt näitä swingereitä eri tapahtumissa, kyllä se aika pitkälti näin menee. Mukana on toki paljon pariskuntia ja ihan fiksuja ihmisiä, mutta valitettavan paljon näitä bokserit jalassa seikkailevia runkkareita.

Dresscodesta on Suomessa luovuttu käsittääkseni aika pitkälti sen takia, että on haluttu madaltaa kynnystä uusille ihmisille tulla bileisiin. Suomi valitettavasti kärsii tässä asiassa pienestä väkiluvustaan ja isoista etäisyyksistä. On täysin ymmärrettävää, että järjestävät tahot ovat halunneet luoda tapahtumia joihin voi oikeasti tulla vain paikalla ilman asukriisiä. Dresscodellisia bileitä taitaa nykyään olla vain Jyväskylässä Bizarret ja Tampereella TAFF.

Jo ilman sitä dresscodea tuo kynnys tulla bileisiin on monelle aivan valtavan iso. Siinä mielessäkin ymmärrän tätä avoimempaa kulttuuria, joskin välillä olisi kiva, jos tälläkin suunnalla Suomea olisi bileitä joissa on dresscode.

Itse ainakin hengailen bileissä mielummin farkuissa ja t-paidassa kuin boksereissa ja, kun käy joka kuukausi 1-3 bileissä, ei välttämättä kauhean useasti tee mieli vetää fetissikuteita päälle, saati etsiä uusia asuja, kun vanhoihin on jo kyllästynyt.

Hoppari

  • Vieras
Vs: Swinkyt
« Vastaus #23 : 14.01.2020, 15:07 »
Siksi olikin aika eksoottista, että bileissä oli aika paljon ns. runkkareita ja pyyhe tai muna kädessä ympäri tilaa seilanneita, yksin tulleita miehiä. Mitään häirintää ei silti kohdattu ja sessiorauhaa kunnioitettiin hyvin, mutta kiinnostaa onko tämä siis swinger-bileiden normi?

Dresscodea arvostan minäkin, liian korkeaksi kynnystä ei varmaan kannata nostaa mutta silti ihmetyttää että Club X:n bileiltoihin, jopa niihin varsinaisiin kinkybileisiin pääsee viettämään aikaa vaikka lenkkarit-farkut-t-paitacombossa... Kai nyt kaikilla kaapissa jotain vähän erilaista löytyy, tai sitten ne vähän paremmat alushousut päälle ja arkivaatteet kaappiin? Ulkomailla jos menee mihin tahansa seksiklubiin, vaikka arkenakin, katsotana päällä tai kassissa oleva asu läpi heti ovella.

Sen perusteella, mitä itse olen nähnyt näitä swingereitä eri tapahtumissa, kyllä se aika pitkälti näin menee. Mukana on toki paljon pariskuntia ja ihan fiksuja ihmisiä, mutta valitettavan paljon näitä bokserit jalassa seikkailevia runkkareita.

Dresscodesta on Suomessa luovuttu käsittääkseni aika pitkälti sen takia, että on haluttu madaltaa kynnystä uusille ihmisille tulla bileisiin. Suomi valitettavasti kärsii tässä asiassa pienestä väkiluvustaan ja isoista etäisyyksistä. On täysin ymmärrettävää, että järjestävät tahot ovat halunneet luoda tapahtumia joihin voi oikeasti tulla vain paikalla ilman asukriisiä. Dresscodellisia bileitä taitaa nykyään olla vain Jyväskylässä Bizarret ja Tampereella TAFF.

Jo ilman sitä dresscodea tuo kynnys tulla bileisiin on monelle aivan valtavan iso. Siinä mielessäkin ymmärrän tätä avoimempaa kulttuuria, joskin välillä olisi kiva, jos tälläkin suunnalla Suomea olisi bileitä joissa on dresscode.

Itse ainakin hengailen bileissä mielummin farkuissa ja t-paidassa kuin boksereissa ja, kun käy joka kuukausi 1-3 bileissä, ei välttämättä kauhean useasti tee mieli vetää fetissikuteita päälle, saati etsiä uusia asuja, kun vanhoihin on jo kyllästynyt.
entä jos fetissi kuteina on " hoppari " vaatteet roikkuvat farkut, huppari, ym,  :P

Raapi

  • Vieras
Vs: Swinkyt
« Vastaus #24 : 14.01.2020, 15:39 »
entä jos fetissi kuteina on " hoppari " vaatteet roikkuvat farkut, huppari, ym,  :P

Niin, mutta siinäkin tapauksessa varmaan jotain "extraa" voi pukea päälleen?

Itse ajattelen dresscoden minimissään tarkoittavan sitä että kunnioittaa ja pyrkii omalla pukeutumisella luomaan juhlan tunnelmaa. Jos käy usein bileissä eikä jaksa keksiä asua niin musta on ihan ookoo pukeutua joa kerta samaan asuun. Mutta se että kävelee suoraan sisään samoissa kuteissa mitä koko päivän on käyttänyt missä tahansa, on vaan... tylsää.

Se on kyllä jännä, että ilmeisesti kuitenkaan osa ei koskaan kyllästy niihin farkkuihin ja boksereihin ja t-paitoihin, vaikka niitä näkee j o k a paiksassa  ;D?

Minusta siis mitään tarkkaa valvontaa ja tiukkaa dresscodea ei edes tarvittaisi jos porukka ymmärtäisi bile- ja arkipukeutumisen eron.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2607
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Swinkyt
« Vastaus #25 : 14.01.2020, 16:50 »
Itse ajattelen dresscoden minimissään tarkoittavan sitä että kunnioittaa ja pyrkii omalla pukeutumisella luomaan juhlan tunnelmaa. Jos käy usein bileissä eikä jaksa keksiä asua niin musta on ihan ookoo pukeutua joa kerta samaan asuun. Mutta se että kävelee suoraan sisään samoissa kuteissa mitä koko päivän on käyttänyt missä tahansa, on vaan... tylsää.

Se on kyllä jännä, että ilmeisesti kuitenkaan osa ei koskaan kyllästy niihin farkkuihin ja boksereihin ja t-paitoihin, vaikka niitä näkee j o k a paiksassa  ;D?

Minusta siis mitään tarkkaa valvontaa ja tiukkaa dresscodea ei edes tarvittaisi jos porukka ymmärtäisi bile- ja arkipukeutumisen eron.

Mutta, kuka määrittelee arki -ja bilepukeutumisen eron? Jollekin toiselle puku tai edes kauluspaita päällä on bilepukeutumista, kun taas toiselle se on juuri sitä arkea, mitä pyritään välttämään pukeutumalla rennosti farkkuihin ja t-paitaan. Naisilla on usein riittänyt lyhyt hame tai mekko, eikä kukaan nurise, vaikka tämäkin on ihan yhtä arkea monelle. Tämä siis vielä ihan niissä dresscode -bileissä.

Se, että sinusta on ok pukeutua aina samaan asuun ei tee siitä ok, sille pukeutujalle. Harva jaksaa aina näyttää täysin samalta, samoissa bileissä kuukaudesta toiseen. Arkipukeutumisevaihtoehtoja monella lienee aika rutkasti enemmän kuin taas vastaavasti kinkyasusteita.

Minä ainakin pidän siitä, että paikalle saa tulla viettämään rennosti iltaa, ilman, että tarvitsee eka miettiä, mitä muut ajattelevat tästä asusta. Kinkykulttuurin mielestäni myös kuuluu toisten hyväksyminen sellaisena kuin he ovat. Kaikilla ei ole kuitenkaan materiaali tai uniformu -fetissejä joita haluaa tai pystyy rahallisista/ekologisista syistä toteuttamaan. Dresscode bileille on paikkansa, mutta yhtä lailla "skene" tarvitsee niitä iltoja, jonne uusille ja ujoimmille on helpompi tulla paikalle, kun ei tarvitse heti räväyttää asuvalinnan suhteen.

Club X

  • Vieras
Vs: Swinkyt
« Vastaus #26 : 15.01.2020, 00:13 »
Kommentit luettu ja huomioitu! :)
Club X:llä halutaan toki tarjota erilaisia tapahtumia, pitäen kuitenkin osallistumiskynnyksen matalana.
Mutta. Hear ye hear ye! Tällä hetkellä suunnitteilla ON dress code -bileet. Eli tähänkin kysyntään vastataan, aivan pian  ;)

Ansku

  • Vieras
Vs: Swinkyt
« Vastaus #27 : 16.01.2020, 07:51 »
Itse tulen klubille bileisiin aika usein pitkän päivän päälle suoraan töistä. Oispa aika kurjaa jättää tulematta vain, koska ei ole laittaa kolmea tuntia kotona käymiseen ja vaatteiden vaihtamiseen.

Toinen juttu. Musta kauluspaidat ovat ihan hemmetin seksikkäitä, vaikka ne ovat täysin arkivaate mun maailmassa onkin.

Kolmas. Tunnen useita, jotka kunnioittavat biletilaa juuri kauluspaidalla.

Ihmiset on erilaisia ja ennen kaikkea elämä, tilanteet ja resurssit ovat erilaisia. Että ei viitsitä tuomita/mollata ulkokuorta, tuntematta ihmistä.

Raapi

  • Vieras
Vs: Swinkyt
« Vastaus #28 : 16.01.2020, 11:26 »
Kommentit luettu ja huomioitu! :)
Club X:llä halutaan toki tarjota erilaisia tapahtumia, pitäen kuitenkin osallistumiskynnyksen matalana.
Mutta. Hear ye hear ye! Tällä hetkellä suunnitteilla ON dress code -bileet. Eli tähänkin kysyntään vastataan, aivan pian  ;)

Mukavaa että huomioitta palautteen :) ja dc -bileetkin on tulossa! Jee.

Vielä kiinnostaisi kommentit quuer/lgbt-koodaukseen! Voisiko rannekkeita esim olla eri värisiä, hanky code -tyyliin?

Raapi

  • Vieras
Vs: Swinkyt
« Vastaus #29 : 16.01.2020, 11:38 »
Itse tulen klubille bileisiin aika usein pitkän päivän päälle suoraan töistä. Oispa aika kurjaa jättää tulematta vain, koska ei ole laittaa kolmea tuntia kotona käymiseen ja vaatteiden vaihtamiseen.
.
.
Ihmiset on erilaisia ja ennen kaikkea elämä, tilanteet ja resurssit ovat erilaisia. Että ei viitsitä tuomita/mollata ulkokuorta, tuntematta ihmistä.

Mä luulen että tässä keskustelussa mun pointti on vähän mennyt/tulkittu ohi (ilmeisesti olen sanoittanut sen väärin). En kyllä mitenkään ajatellut että se mitä biletunnelman kunnioittaminen vaati useamman tunnin valmistautumista tai vaatteidenvaihto-operaatiota  :-\ ::) Töistä/muualta tulen minäkin useimpiin tilaisuuksiin joihin osallistun ja aina on löytynyt matkalla tai paikan päällä joku nurkka tai vessa tms. jossa nopeasti vaihtaa vapaalle, kamat on kulkeneet mukana repussa. Yritän kai tässä keskustelussa vähän herätellä (selvästi siinä epäonnistuen!) ajatusta myös tälläisestä joustavasta ja pienen kynnyksen dress code -pukeutumisesta sen sijaan että tyytyy niihin arkivaatteisiin.

Mutta joo, keskustelu on varmaan mennyt niin sivuraiteille omasta toimestani että taidan lopettaa tällä erää tähän.

ps. Kauluspaidat  :love: