Kirjoittaja Aihe: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei  (Luettu 20716 kertaa)

Master_Mind

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #15 : 08.12.2019, 17:38 »
Oikeasti?

Olenko ainoa joka näen tuon, että naiset pukeutuvat huomiota herättäen ja janoavat jumalointia miehiltä.
Haluavat etenkin vahvojen miesten lankeavan heidän lumoamisvoimansa edessä.
Antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa

Miehet yrittävät saada sen kaikista parhaiman näköisen naisen itselleen, mistä kaverit olisivat kateellisia.
He metsästävät saalistaan erinäisin keinoin; jos ei naamalla hurmaa, niin pinkalla kaataa.
Jos homma ei toimi, niin sitten alkaa alhaiset keinot.
Painostus, uhkailu, tunteisiin vetoaminen jne.

Kunhan saavat saalinsa

Olenko tosiaankin ainoa ihminen täällä, joka kokee saalistamisen osana ihmisen syvintä käyttäytymismallia?

Kaksi saalistajaa ei tule keskenään toimeen, vaan toisen on aina pakko olla se jota saalistetaan

E; liittyy vahvasti tuohon vonkaamiseen, sekin on saalistamista ja joskus jopa ihan toimivaa

momoi36

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #16 : 08.12.2019, 17:49 »
^ Sä ainaki yleistät ihan huolella, se on ainut mitä mä nään tossa.

Mua ei saalisteta enkä mä saalista, olen siis vain poikkeama. Ja ne kymmenet muut jotka tiedän ettei tuota alkukantasta kissa- ja hiirileikkiä pelaa.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2019, 18:14 kirjoittanut SnowJewel »

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1741
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #17 : 08.12.2019, 18:13 »
Musta tuntuu, että ihan sama, miltä näyttää, kun nikki on ees naismainen, ni niitä vonkuja vaan tulee ja samalla väkisinkin on useimmille sanottava Ei.. Fiksut ymmärtää, ettei ole kyse mistään pelistä, vaan omistautumisesta valitulle.

Aiemmin muistan, etten eräästä sinnikkäästä päässyt millään eroon, kun videopuhelun perustella sanoin "Ei kiitos jatkoon". Se ei vaan antanut periksi, kunnes sovin sitten kahvit, että sain suoraan päin naamaa sanottua, kun tosiaan muu ei mennyt perille. Ehkä hän kuvitteli vakuuttavansa mut sit livenä, mut etiäiset oli niin pahat jo puhelusta, ettei sellasta oloa ees kannata ignooraa. Mut silti olin sit wannabe-subi ja ties mitä muuta, kun en hälle antautunut..

Master_Mind

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #18 : 08.12.2019, 18:19 »
^ Sä ainaki yleistät ihan huolella, se on ainut mitä mä nään tossa.

Yleistäminen on paras tapa saada viesti perille, koska musta-valkoiset asiat on helpoimiten selitettävissä.
Toki myönän, että muitakin värejä on olemassa, mutta en osaa muodostaa ymmärrettävää tekstiä puhuen laajalla skaalalla.

Tokihan poikkeuksia on myös tai sitten tämän alkukantaisen tavan tiedostomattomuutta

HerraD

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #19 : 08.12.2019, 18:22 »
Kulttuurissamme miehen tehtävänä on aloitteen teko.

Naisen tehtävänä on antaa pakit. Nainen nauttii oikeiden urosten lähestymisestä ja kokee kiusallisena häirintänä betojen vonkaamisen.

Samalla asiaa mutkistaa hormonivalmisteiden käyttö, testosteronitasojen lasku, rasvaprosenttien kohoaminen, vaihtoehtoiset virikkeet, näennäisen ääretön valikoima netin kautta. Nautinto tykkäysten kautta. Feminismi tasa-arvon tai kunnioituksen sijaan. Koirat ja tupakanpoltto.

Henkilökohtaisesti ajattelen hiukan toisin edellämainituista.

Toisaalta onhan se ihan kauhea ongelma torjua siihen verrattuna että pääsee itse aktiivisesti lähestymään ja ottamaan kontakteja random tyyppeihin.

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #20 : 08.12.2019, 18:23 »
Oikeasti?

Olenko ainoa joka näen tuon, että naiset pukeutuvat huomiota herättäen ja janoavat jumalointia miehiltä.
Haluavat etenkin vahvojen miesten lankeavan heidän lumoamisvoimansa edessä.
Antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa.

Kyllä, oikeasti.
Pukeudun ensisijaisesti itseäni varten, en ole kenenkään jumaloinnin varassa enkä haluakaan olla.

Toi viimeinen lihavoitu lause kuulostaa etenkin tässä asiayhteydessä aika misogynistiseltä ja raiskauskulttuuria edistävältä. :o Ihan oikeasti, ootko itse tosissasi?!

ametistiaurinko

Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #21 : 08.12.2019, 18:37 »

Antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa


Ja tämä ajatus kantaa sinua läpi elämän, synnyttäen kenties vielä jotain muita timanttisia elämän ohjenuoria?


Master_Mind

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #22 : 08.12.2019, 18:46 »
Kulttuurissamme miehen tehtävänä on aloitteen teko.

Naisen tehtävänä on antaa pakit. Nainen nauttii oikeiden urosten lähestymisestä ja kokee kiusallisena häirintänä betojen vonkaamisen.

+1 tälle

Oikeasti?

Olenko ainoa joka näen tuon, että naiset pukeutuvat huomiota herättäen ja janoavat jumalointia miehiltä.
Haluavat etenkin vahvojen miesten lankeavan heidän lumoamisvoimansa edessä.
Antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa.

Kyllä, oikeasti.
Pukeudun ensisijaisesti itseäni varten, en ole kenenkään jumaloinnin varassa enkä haluakaan olla.

Toi viimeinen lihavoitu lause kuulostaa etenkin tässä asiayhteydessä aika misogynistiseltä ja raiskauskulttuuria edistävältä. :o Ihan oikeasti, ootko itse tosissasi?!

Okei, jos toimit näin, niin se ei muuta silti tosiasioita.
Jokainen meistä on hiukan narsisti ja nauttii ihailusta, eikö vain?

Toki kunnon Alfan ihailu on paljon kivempaa kuin beetan.

Mitä tulee tuohon viimeiseen lauseeseen, niin en ole kuulutkaan sanasta mosogynisti, piti guuglaa tuo ja tarkoittaa naisvihaa.
Jos olet argumenttien kanssa altavastaava, niin pitää viljellä sivistyssanoja, että antaa itsestään fiksumman kuvan vastapuolelle.
Minuun tuo ei valitettavasti toimi, koska itse en ole varsinainen kisailija mielipiteissä, nautin vaan siitä jos joku voi näyttää minun olevan väärässä.
Mielipiteet tosin ovat mielipiteitä, eikä perustu faktoihin, eikä tämä omakaan näkemys nyt ehdoton totuus ole, mutta yleinen käyttäytymismalli kuitenkin.

En ymmärrä nyt ihan tuota raiskauskulttuurin liittämistä keskusteluun, että miten se liittyy tuohon kiusaamiseen?

Tokihan naisten kiusaaminen ja itsetuntobuustit vituttaa, etenkin kun se tehdään miehen kustannuksella, mutta samoin miehet buustaa omaa itsetuntoaan käyttämällä naisia hyväkseen ja lupaamalla kaikkea kaunista kuten seurustelua yms.

Vuoroin vierain, näin se maailma pyörii vaikka kuka olisi mitä mieltä asiasta


Antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa


Ja tämä ajatus kantaa sinua läpi elämän, synnyttäen kenties vielä jotain muita timanttisia elämän ohjenuoria?

Kyllä.
Avain onnellisuuteen on asioiden hyväksyminen, muuttaminen tai luovuttaminen.

Tuolaista ajatusta tämä edellämainittu ohjenuora on synnyttänyt ja on yksi tärkeimistä perusasioista

E; MeNaiset lehden artikkeli huomiohuorauksesta

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #23 : 08.12.2019, 18:47 »
Sanoisin, että naiset haluaa näyttää hyvältä ja haluttavalta itseään varten, paitsi silloin, kun haluvat näyttää hyvältä ja haluttavalta jotakuta muuta varten.

 ;D


Apollyon

  • Bizarre Club
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 651
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #24 : 08.12.2019, 18:49 »
Mielenkiintoinen aihe, johon moni on ilmeisen valmis tarjoamaan melkoista keittiöpsykologiaa vastaukseksi. En usko, että nainen pukeutuu mitenkään välttämättä ollakseen katseen kohteena, etenkään juuri minun katseeni kohteena. Monille miehille tuntuu olevan vaikea käsittää, että kaikkien ihmisten toiminta/pukeutuminen/käytös ei ole laisinkaan suunnattu juuri hänelle. Mielestäni on paljonpuhuvaa, että joku kokee yllättävänä sen, että nainen ei välttämättä pukeutuisikaan miesten silmien iloksi. Olisko kevyt itsereflektio paikallaan?

Metsästysmetafora ontuu nähdäkseni sikäli, että ainakaan itse en ole kiinnostunut yksisuuntaisista suhteista, joissa minä teen ja kumppanini on puhtaasti kohde (vaikka sillekin on aikansa ja paikkansa), vaan haluan tekemisen olevan luonteeltaan jakavaa ja yhteistä. Myös silloin, kun kumppanini on sidottu kiinni ja ottaa vastaan mitä ikinä haluankaan tehdä.

En myöskään usko, että metsästäjä suuttuu hirvelle jos ampuu ohi.

Haluaja sen sijaan tuntuu suuttuvan haluttavalle, jos ei kelpaa. Kyse on siis jostain muusta, halusta jakaa jotain ja sen tarjoamisesta. Loukkaantuminen ja sitä seuraava lapsellinen uhma ja asiaton käytös puolestaan on nähdäkseni seurausta juurkin torjutuksi tulemisesta; heikko itsetunto ja puutteelliset sosiaaliset taidot joita yhteiskuntamme ja kulttuurimme tarjoaa yksilöille valitettavan usein puolestaan manifestoituvat siinä, että torjuttuna, sukupuolesta riippumatta, yksilö "lyö takaisin".

TLDR: ei, kyse ei mielestäni ole sinnikkäästä saalistamisesta, vaan yksinkertaisesti puutteellisista tunnetaidoista.

A

HerraD

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #25 : 08.12.2019, 18:52 »
Kuulemma sillä tavalla saa pesää, eli ilmeisesti osa kohteista myöntyy kun sinnikkäästi pommittaa.


Säälipillua. Kuinka monen miehen itsetunto kestää jos tuon tietää.

Varmasti he kokevat paremmuutta niihin nähden jotka eivät saa vaikka haluaisivatkin tai heihin jotka kannattavat joitakin aatteita vain päästäkseen uimaan pöksyihin. Tarpeeksi pöhkö ideologia, siellä ei ole niin kovaa kilpailua.

momoi36

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #26 : 08.12.2019, 18:54 »
Oikeasti?

Olenko ainoa joka näen tuon, että naiset pukeutuvat huomiota herättäen ja janoavat jumalointia miehiltä.
Haluavat etenkin vahvojen miesten lankeavan heidän lumoamisvoimansa edessä.
Antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa.

Kyllä, oikeasti.
Pukeudun ensisijaisesti itseäni varten, en ole kenenkään jumaloinnin varassa enkä haluakaan olla.

Toi viimeinen lihavoitu lause kuulostaa etenkin tässä asiayhteydessä aika misogynistiseltä ja raiskauskulttuuria edistävältä. :o Ihan oikeasti, ootko itse tosissasi?!

+1

momoi36

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #27 : 08.12.2019, 19:01 »
Huuhaa tuota ”Miehet tekee näin ja naiset tekee näin” ajattelua. Vielä 2020- luvulla oikeastiko vallitsee nuo stereotypiat? Vissiin. Kyllä sitä naisetki alottaa keskusteluja tinderissä, naisetki saalistaa, enenevissä määrin nykypäivänä!

Ja varsinkaan tälleen biseksuaalin näkökulmasta en mä jotenki eri tavalla hae seuraa riippuen siitä fucking sukupuolesta, koska minä ihmisenä olen kuitenkin sama. Eikä ole mitään kikka kolmosia millä saa hurmattua naisia ja millä saa hurmattua miehiä, ihan oon omana ittenäni ollut ilman mitään sulkien pörhistelyä.

Ottakaa aikakone sieltä 1920- luvulta ja palatkaa takaisin nykyisyyteen.

VeraT

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 701
  • Köysiä ja kiusoittelua
  • Galleria
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #28 : 08.12.2019, 19:07 »
Huuhaa tuota ”Miehet tekee näin ja naiset tekee näin” ajattelua. Vielä 2020- luvulla oikeastiko vallitsee nuo stereotypiat? Vissiin. Kyllä sitä naisetki alottaa keskusteluja tinderissä, naisetki saalistaa, enenevissä määrin nykypäivänä!

Ja varsinkaan tälleen biseksuaalin näkökulmasta en mä jotenki eri tavalla hae seuraa riippuen siitä fucking sukupuolesta, koska minä ihmisenä olen kuitenkin sama. Eikä ole mitään kikka kolmosia millä saa hurmattua naisia ja millä saa hurmattua miehiä, ihan oon omana ittenäni ollut ilman mitään sulkien pörhistelyä.

Ottakaa aikakone sieltä 1920- luvulta ja palatkaa takaisin nykyisyyteen.

+1

Minua myös tämä teennäinen heteronormatiivisuus nyppii aina.

Master_Mind

  • Vieras
Vs: Mä sanon viimeisen sanan ja se on ei
« Vastaus #29 : 08.12.2019, 19:09 »
Huuhaa tuota ”Miehet tekee näin ja naiset tekee näin” ajattelua. Vielä 2020- luvulla oikeastiko vallitsee nuo stereotypiat? Vissiin. Kyllä sitä naisetki alottaa keskusteluja tinderissä, naisetki saalistaa, enenevissä määrin nykypäivänä!

Ja varsinkaan tälleen biseksuaalin näkökulmasta en mä jotenki eri tavalla hae seuraa riippuen siitä fucking sukupuolesta, koska minä ihmisenä olen kuitenkin sama. Eikä ole mitään kikka kolmosia millä saa hurmattua naisia ja millä saa hurmattua miehiä, ihan oon omana ittenäni ollut ilman mitään sulkien pörhistelyä.

Ottakaa aikakone sieltä 1920- luvulta ja palatkaa takaisin nykyisyyteen.

Kuulin kiviajalta rummutusta, että vielä 2000 v***n 20 luvulla luvulla ihminen toimii tietyillä tavoilla.
Vaikka kehitys kehittyy, niin ihmiset syntyy, kuolee, näkee nälkää, kokee vihaa, tekee päätöksiä tunteilla ja toimivat eläimellisesti paniikissa.

Laumasieluisuus tulipalotilanteessa, kaikki ryntää kohti yhtä uloskäyntiä, vihan leimahdus kun rakasta satutetaan ja suuri hoivavietti vastasyntynyttä lasta kohtaan.

Ne kaikki on asennettuna ihmiseen, vaikka elämmekin niin ihanan vapautunutta aikakautta, jossa jokainen saa olla mitä haluaa ja ketään ei saa tuomita.

Ainoa, että faktapohjalla ei mielipiteet päde, jotka on ehdotonta tosiasiaa vastaan

Vaikka miljoona ihmistä uskoo hölynpölyyn, on se silti hölynpölyä
- vanha kiinalainen sananlasku