Kirjoittaja Aihe: Red Flagit  (Luettu 66546 kertaa)

Alistavaherra

  • Vieras
Vs: Red Flagit
« Vastaus #45 : 07.07.2021, 10:03 »
- ei suostu kertomaan kuka on
- ei suostu kertomaan perhesuhteistaan
- "juu mulla on vaimo/mies kotona, mutta meillä on ero vireillä"
- kommunikoi vaan yhteen suunteen

Tällainen on tullut vastaan. Mua on häirinnyt, että olen kertonut itsestäni paljon ja tällainen ihminen ei anna itsestään juuri mitään. On kuulemma epäolennaista, että tietäisin sukunimen. Lopulta sain tarpeekseni ja latasin pöytään suorat sanat, niin alkoi kiertely ”En oo sanonut niin” tai ”No oikeastaan ei nyt ookkaan ihan niin”. Sitten se nuoleskelu ja imartelu tämän kaiken päälle.

Näkisin redflagien olevan suhteellisia - jos haet pidempiaikaista seuraa tai vain hetkellistä kohtaamista, toiselta edellytettävät asiat ovat erilaisia. Pidempiaikaista seuraa hakiessa jos koet antaneesi itsestäsi "kaiken" ja toinen taas ei mitään, niin taatusti kokemus on hyvinkin häiritsevä ja jatkoa estävä. Siirtäisin silti osan tästä redflagin vastuusta myös itselle, sillä onhan itse sallinut tilanteen muodostua tähän asti - tai se on ollut jollakin tavalla ok.

Toisaalta, jos haet sessioseuraa tai vain kahviseuraa, tuskinpa kumminkaiman serkun nimellä on ratkaisevaa merkitystä, kummallekaan. Kysymyksiin voi myös jättää vastaamatta, kumpaakaan loukkaamatta, koska jokainen saa itse valita mitä kertoo tai jättää kertomatta.

Omalla tavallaan ghostaaminenkin / katoaminenkin on redflag, koska kokemus on hyvinkin jatkoa estävä.

Lopulta, rehellisyys ja avoimuus ovat kaksi eri asiaa. Kumpaakin kannattaa olla - ja edellyttää niitä toiselta. Rehellinen kertoo mitä on ja ei ole, muttei välttämättä kysymättä - avoin taas kertoo kysymättäkin muttei välttämättä sitä, mitä on tai ei ole.

Prouvaire

Vs: Red Flagit
« Vastaus #46 : 07.07.2021, 13:11 »
Lainaus

Lopulta, rehellisyys ja avoimuus ovat kaksi eri asiaa. Kumpaakin kannattaa olla - ja edellyttää niitä toiselta. Rehellinen kertoo mitä on ja ei ole, muttei välttämättä kysymättä - avoin taas kertoo kysymättäkin muttei välttämättä sitä, mitä on tai ei ole.


Rehellisyydestä olen samaa mieltä, mutta näennäinen avoimuus valehtelemalla ei ole avoimuutta ollenkaan - siinähän peitetään totuus valheilla. Avoimuus on oma-aloitteisesti asioiden, tässä yhteydessä tosiasioiden, jakamista.

Henkilökohtaisesti odotan rehellisyyttä jokaisesta suhteesta, elämään saattaa kuulua tilanteita joissa ei voi vaikka paineen tai annetun lupauksen takia olla täysin rehellinen mutta järjen käyttö ja empatia on suositeltavaa. Avoimuutta myös, mutta nykysellään se on vaatimuslistalla pudonnut. Epävarmuuksien kanssa toisen kuulustelu on pitkässä juoksussa hienovaraisen helvetillistä ja itsetuntoa alentavaa, mutta nykyisin varmempana sitäkin jaksaa paremmin. Jos kuitenkin keskustelu jää haastattelun tasolle, on se massiivinen varoitusmerkki ja tuo mieleen ettei toinen kunnioita ihmisenä minua tarpeeksi. Tämä toki vain niin kauan kuin aihe on oleellinen. Jos deittiä tai lyhyen ajan sessioseuraa kiinnostaisi kyselemiseen asti kumminserkut tai vastaavat epäoleellisuudet niin alkaisin miettiä mikä on vikana ja pistää mieleen kuvainnollisen hätäuloskäynnin.

mirbe

  • Vieras
Vs: Red Flagit
« Vastaus #47 : 07.07.2021, 14:56 »
Hyviä pointteja täällä, että riippuu myös tilanteesta, että minkä asian näkee redflagina. Jotain voisi katsoa jopa läpi sormien jos tarkoitus olisi vain sessioida, mutta sama asia voisi saada niskavillat pystyyn jos olisikin kyseessä ihminen vaikka parisuhdemielessä.

Unikko_64

Vs: Red Flagit
« Vastaus #48 : 14.10.2021, 12:05 »
Olen lukenut ketjun kiinnostuneena, uutena skenessä. Sain äskettäin kokemuksen sessiosta, joka - vaikka olikin etukäteen kirjoitellen sovittu teemaltaan siksi mitä se myös oli - toteutui minusta vähän erilaisena kuin mitä oli etukäteen puhuttu. Ei oltu tavattu julkisella paikalla ennen sessiota (minun virhe?), eli tämä oli meidän ensimmäinen kohtaaminen. Ja aika monta red flagia näin jälkikäteen ajatellen tuli vastaan. "Turhaan puhumiseen" ei D halunnut tuhlata session alussa aikaa, vaan toiminta alkoi heti. Turvasanoista ei ollut puhetta (enkä sitä osannut ottaa enää esillekään, kun toiminta oli jo käynnissä). Aiempaa toivettani jättää kasvoihin läpsimättä ei muistettu, eikä fiiliksiä jälkikäteen kyselty. En minä siitä nyt traumoja saanut, mutta kyllähän se minusta enemmän muistutti ihan tavallista väkivaltaa kuin leikkiä. Oli siinä toki puolensa, pitää myöntää, mutta kokonaisuutena se ei pahemmin luottamusta herättänyt, mikä on kyllä jatkoa ajatellen iso miinus. Jäin miettimään, että jos minun rajat eivät nyt kiinnostaneet, niin tuskinpa ne kiinnostavat jatkossakaan. No, onneksi mitään pahempaa ei sattunut: tästäkin oppii.  ::)

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1741
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Red Flagit
« Vastaus #49 : 14.10.2021, 13:34 »
--. Jäin miettimään, että jos minun rajat eivät nyt kiinnostaneet, niin tuskinpa ne kiinnostavat jatkossakaan. No, onneksi mitään pahempaa ei sattunut: tästäkin oppii.  ::)
Oon vahvasti samaa mieltä.
Jos olen pyytänyt vaikka päivän hiljaisuutta omia juttuja varten ja viestiä tulee joka tuutista, perun koko jutun, koska jos viestinnässä ei toimi rajat, miksi ne toimisi sessiossa.  Mutta toivottavasti kyseiset herrat ovat oppineet, että jokaisen nikin takana on ihan aito ihminen, jolla on myös omat rajat.

elanor

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 324
  • You can't take the sky from me
  • Galleria
Vs: Red Flagit
« Vastaus #50 : 09.01.2022, 14:34 »
Seuraavat pätee kaikissa ihmissuhteissa, tyypit joilla on isoja vaikeuksia sietää pettymyksiä on lievimmillään raskaita, mutta pahimmillaan vaarallisia kun niille sanoo ei ns. väärällä hetkellä:

- Huono suhtautuminen rajojen asettamiseen: viestipommitus, tinkaaminen/inttäminen, hoputtaminen, syyllistäminen.
- Uhriutuminen, torjuva suhtautuminen muiden erilaisuuteen tai asioihin joita ei ymmärrä, mustavalkoisuus.
- Olettaminen, "ajatusten lukeminen", vahvojen subjektiivisten mielikuvien maalailu toisen ihmisen olemuksesta/tunteista/ajatuksista/tarpeista, jalustalle nostaminen.

Toinen on sit nää identiteettihämyilijät ja mysteerin ammattilaiset  :D Yleensä naimisissa tms.

Mut sit taas GREEN flageja  :love::
- kohteliaisuus
- huolehtii terveydestä, vaatii ehkäisyä, kysyy std-testeistä
- esittää konkreettisia kysymyksiä ja osaa myös itse kertoa mieltymyksistään ja rajoista "asiat asioina"-tyyppisesti
- ilmaisee selkeästi mitä hakee ja pystyy antamaan
- suhtautuu tutustumiseen puhtaasti tutustumisena, valmis antamaan tai ottamaan pakit hyvässä hengessä

Nämä! Oma viimeisin huono kokemukseni (ei edennyt toimintaan, kun jo sitä edeltänyt keskustelu meni niin huonoksi) oli juurikin tapaus, jossa
- mua ei kuunneltu
- mun rajoja ei haluttu kunnioittaa (juu tämä sanottiin ihan suoraan, siinä vaiheessa olinkin että heeetkinen)
- yritettiin painostaa dissaamalla tyyliin "ethän sä alistu oikeasti" (jos ei ole mahdollisuutta mun rajojen rikkomiseen / sillä uhkaamiseen)
- "en ymmärrä miksi kaikki jutut mitä mulla on ollut subien kanssa, on aina loppuneet johonkin" - eikä edes kiinnostanut kun olisin selittänyt :D
- omien fantasioiden floodaus
- uhriutuminen ("mulle käy aina näin että ihmiset reagoi tavalla x" - ja taaskaan ei kiinnostusta kuunnella miksi - ja "taidan pitäytyä vaniljassa, ettei tuu näitä ongelmia" - voi helvetti, sillä asenteella onnistuu kyllä aiheuttamaan ikävyyksiä toisille myös vaniljassa)
- pihalla oleminen turvaseksistä - missä tilanteissa kumia käytetään ja miksi
- visiointia ja fantasiointia konkreettisen rajojen ja mieltymysten kommunikoinnin sijasta
- halu toteuttaa kaikki päähän tulleet ideat heti alussa

Että sillä lailla. Ja luulin tuntevani tän ihmisen etukäteen... Täytyy sanoa, että kyseessä tosiaan tyyppi, joka ei ole tutustunut omaan kinkyyn puoleensa eikä siihen, miten asioita kannattaa toteuttaa, vaan ilmeisesti pärjäilee suht vaniljalla ja haaveilee jostain kinkymmästä. Vaniljat ei monestikaan osaa keskustella seksistä etukäteen ja hahmottaa tarpeita ja toiveita. Sitä pitäis opettaa koulussa.

elanor

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 324
  • You can't take the sky from me
  • Galleria
Vs: Red Flagit
« Vastaus #51 : 09.01.2022, 14:56 »
Itse kiinnitän huomiota ihan kaikessa toiminnassa ja puheessa siihen, kunnioittaako toinen mun rajoja, kun niitä ilmaisen. Tyyliin että jos mennään treffeille kahvilaan ja sanon, että ei kiitos en halua leivosta, sanotaanko ok vai että "no mä ostan sulle kuitenkin tollasen, kyllä se varmaan maistuu". Ja että osaako toinen aidosti kuunnella, mitä sanon.

Mr.Mod

  • Vieras
Vs: Red Flagit
« Vastaus #52 : 09.01.2022, 19:08 »
Hmmm, mummot aina tuputtaa ruokaa, pullaa ja leivoksia  ???
Ei ne mitään toisten rajoja kunnioita, stnan sadistit pakkosyöttäävät.
Jos et syö niin ne vetää hirveet kilarit ja mököttää kun ei maistu, and then you feel like shit. Sairasta.

elanor

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 324
  • You can't take the sky from me
  • Galleria
Vs: Red Flagit
« Vastaus #53 : 09.01.2022, 21:01 »
Hmmm, mummot aina tuputtaa ruokaa, pullaa ja leivoksia  ???
Ei ne mitään toisten rajoja kunnioita, stnan sadistit pakkosyöttäävät.
Jos et syö niin ne vetää hirveet kilarit ja mököttää kun ei maistu, and then you feel like shit. Sairasta.

No todellakin raivostuttavaa. En ikipäivänä harrastais minkäänlaista seksiä moisten kanssa...  ;D

Mr.Mod

  • Vieras
Vs: Red Flagit
« Vastaus #54 : 09.01.2022, 22:28 »
Nii ja sitäkin ne aina vitsikkäästi tarjoo "Ota seksiä" ja sit tungetaan piparia naaman eteen  :o

elanor

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 324
  • You can't take the sky from me
  • Galleria
Vs: Red Flagit
« Vastaus #55 : 10.01.2022, 11:14 »
Nii ja sitäkin ne aina vitsikkäästi tarjoo "Ota seksiä" ja sit tungetaan piparia naaman eteen  :o

Kipeen totta  :))

Goljat

Vs: Red Flagit
« Vastaus #56 : 23.02.2022, 13:51 »
...

Fia

  • Vieras
Vs: Red Flagit
« Vastaus #57 : 24.02.2022, 00:36 »
Mä taas niin haluaisin semmoisen non-con leivosmummodommen joka vaan tuputtaisi mulle kuppikakkuja kaiket päivät. Voisin olla silleen että: "Voi eih... Ei enää, ei... No kai mun nyt sit täytyy kun pakotat... Mums mums mums mums... Lisää! Siis ei lisää... No siis vähän vielä lisää kun pakotat... Mums mums mums..."  :love: ;D

Voi että. Minä ja leivosmummo kyllä olisimme match.

pastel

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 13
  • Hauska täti matkalla torille
  • Galleria
Vs: Red Flagit
« Vastaus #58 : 26.02.2022, 00:34 »
Tää on tosi hyvä keskustelu!

Mulla on tinderissä maininta, että oon domme ja oon saanu sitä kautta vähintäänkin omituisia yhteydenottoja. Useat on ehdottanu näkemistä jo ennen, kun ollaan keskusteltu kiinnostuksen kohteista tai rajoista.  Mun mielestä kinkyilyn pitäis perustua kommunikaatioon ja molemminpuoliseen luottamukseen, eikä tälläsestä lähestymisestä tuu sellasta fiilistä, että haluis jatkaa keskustelua yhtään pidemmälle. En tiedä ymmärtääkö tinderin subit, että se, että joku on domme, ei oikeestaan kerro mitään muuta kuin sen, että tykkään dominoida. Se voi olla kaikkea lutkaks kutsumisesta ulosteleikkeihin. Mulla oli aikaisemmin myös snapchat mun tinderissä ja ei varmaan mahdu yhteen käteen kerrat, jolloin joku on lähestyny mua naamattomana vasta luodulla profiililla ja olettanut, että päästän sessioimaan mun kotiini tietämättä tyypistä kuin etunimen ja iän.

Tldr; (naamattomana) sessioinnin ehdottelu ilman keskustelua on iso red flag

Beessi

Vs: Red Flagit
« Vastaus #59 : 08.03.2022, 22:58 »
Miten etenette jos tulee punaisia lippuja vastaan? Itse deittailen tällä hetkellä paljon erilaisista taustoista ja kulttuureista tulevien tyyppien kanssa ja usein kummankaan äidinkieli ei oo englanti, jolloin väärinkäsityksiä syntyy helposti. Nyt kuitenkin tilanne päällä, jossa en oikein tiedä onko vastassa punainen lippu vai harmittomampi epätäydellinen kommunikointi harmituksessa.

Ja punaisella lipulla tarkoitan nyt nimenomaan potentiaalisia vaaran merkkejä eikä vain ettei sovittaisi yhteen.