Kirjoittaja Aihe: kumi asun koti korjaus  (Luettu 5301 kertaa)

switcher

  • Vieras
kumi asun koti korjaus
« : 23.03.2011, 17:19 »
tässä olisi tällaine kokeilu/vinkki mustan kumi asujen korjaukseen.

Jokin aika sitten minun musta kumi catsuitti repesi siihen tuli noin 15cm reikä eikä edes mihinkään liitos kohtaan. Leikkasin sitten pyörän sisäkumista reiän pituisen ja kokoisen kappaleen asetin sen asun ulko puolelle  ja liimasin sen nopeasti kuivuvalla kaksi komponentti liimalla kiinni joka on erittäin tehokas ja nopea kuivumaan mutta varmasti yhtä hyvä olisi ollut joku kumiliima vaikka taitaa olla vähän pidempi kuivumis aika. 


asioita mitä kannattaa tehdä
-tukea paikka kohdan toiselta puolelta(jota en tehnyt)
-merkata vaikka liidulla paikan kohta ennen varsinaista liimausta ja katsoa että repeämä tulee paikan keskelle(en tehnyt)
- ja melkein kannattaa paikat laittaa asusteen sisäpuolelle jos ei tule niin nättiä paikkaus jälkeä(en tehnyt)

HUOM!! minulla tämän kokeilu on vielä kesken et en vielä osaa sanoa että kuinka hyvin kestää mutta kerron kun olen kokeillut kestääkö se. Ja mun tekemä jälki ei ollut kauhean nättiä mut yritän parhaani mukaan tehdä siitä paremman.

Mutta jos löytyy hyviä ehdotuksia miten noita saa paremmin korjattua itse niin kertokaa ihmeessä.

Calitri

  • Vieras
Vs: kumi asun koti korjaus
« Vastaus #1 : 23.03.2011, 17:53 »
Mä voisin kaivaa tuolta kiintolevyn/netin uumenista tuon vanhan ohjeen, jonka aikanaan pistin Leikkikehäänkin. Se voisi varmaankin auttaa joitain. Yritän kaivella ohjeet ja kuvat tuolta jostain...

Feird

  • Vieras
Vs: kumi asun koti korjaus
« Vastaus #2 : 06.04.2011, 00:22 »
Tässähän nää ohjeet :)



Mulla hajos catsuitti aika leveellä repeämällä selästä, tässä on tämmönen perusohje miten sen saa fiksattua. Käytin puhdistukseen asetonia, liimasin maitoliimalla (liiman levittämiseen voi käyttää sormia tai vanupuikkoja, miten ite tykkää) ja paikkaamiseen ylijäänyttä kumia. Tää on tietysti vähän sellanen ohje, et jos on tilannu jonku valmiscatsuitin ni mitää ylimääräsiä kumivarastoja ei ole. Sitte voi saumat koittaa laittaa jotenki siististi päällekkäin tai sitte hankkii yhen metrin palasen paikkaustarkotukseen samanväristä kumia (esim. Anti-Shopista). Ite tein siihe tollasen ison palasen, ku todettiin et selkäosa on senverran lyhyt, et seuraavien repeämisten estämiseks sitä pitää pidentää.



Muutenhan riittää pienempiki palanen, muotoilee sen sitte repeämän mukasesti. Pieniä reikiä voi paikata jollain ympyrän muotosilla pikkupalasilla. Kaiken a ja o on kuitenki huolellinen puhdistus, liukkarit pitää saada kunnolla pois, joten pelkkä fairy-pesu ei riitä (jos on käyttäny vaan talkkia pukemiseen ni sitte voi olla et lähtee ihan pesuaineellaki, ite kuitenki oon asetonia suosinu jokatapauksessa). Siinä vaiheessa ku kumin pinta tuntuu nihkeeltä ja tarrautuu itseensä ni tietää et se on puhdas.



Sitte seuraa liiman levitys. Maitoliima saa kuivua sen aikaa että se muuttuu värittömäks ja sitte vaan siististi palat päällekkäin. Kannattaa välttää sillä liimalla lutraamista, ohutki kerros riittää. Sillon myös sauma on siistimpi,etenki jos on kovin ohut asu.



Tässä on sitte fiksattu versio. Näyttää siistimmältä ku siinä on liukkarit pinnassa ni ei erotu nii tarkkaan noi saumat. Mut aina siitä jonkilainen jälki jää et on paikattu. Ite oon yleensä jonku korsetin muutenki tohon kohdalle laittanu. Kannattaa antaa sen kuivua seuraavaan päivään ni ehtii sitte liimautua kunnolla.

Tässä noin pääpiirteittäin toi korjaus :) Toivottavasti on apua.

switcher

  • Vieras
Vs: kumi asun koti korjaus
« Vastaus #3 : 11.04.2011, 11:20 »
kiitos ohjeesta uskon tuosta olevan itselleni hyötyä kun ei pitänyt alkuunkaan tuo minun paikkaus yritys mut voisi lähteä kokeilemaan noilla ohjeilla uudestaan. Täytyy vaan tilata jostain kumia sitä varten kun ei taida mistään kaupasta saada ostettua.

Xenya

  • Vieras
Vs: kumi asun koti korjaus
« Vastaus #4 : 31.08.2011, 11:49 »
Oisko tästä kellekkään apua? On voinu jo ollakin esillä...
http://makinglatexclothing.com/

submit

  • Vieras
Vs: kumi asun koti korjaus
« Vastaus #5 : 27.01.2012, 12:57 »