Kirjoittaja Aihe: Voyeur -esitys, 7.-8.2. Zodiak ja 13.-22.2. Universum-teatterissa  (Luettu 1124 kertaa)

kassikooki

  • Vieras
Hei kaikki!

Haluaisin kutsua teidät meidän Voyeur -esitykseen, jolla on ensi-ilta tänään Helsingin Zodiak - Uuden tanssin keskuksessa. Voyeur on teos, joka käsittelee katsomisen tapahtumaa ruumiillisen kommunikaation avulla.

Meillä on tosiaan esitykset tänä viikonloppuna Pe ja La kello 18 ja 20.
https://www.zodiak.fi/en/calendar/side-step-2020-matilda-aaltonen-joel-teixeira-neves-voyeur

Tämän jälkeen esitys siirtyy Universum teatterille Helsingin Punavuoreen 13.-22.2. Päivämäärät ja showtime löytyy: http://universum.fi/ohjelmisto/vierailuesitys-voyeur-matilda-aaltonen-joel-teixeira-neves/

Liput maksavat 12€-30€.

Olisin tosi otettu mikäli kinkeilijät löytää meidän esitykseen, sillä useimmat meidän kollegoista kuin työryhmästäkin elää melko vanilla elämää, ja teoksen lukutapa on myös sennäköinen. Siksi kaikki kokeneiden kinky-silmien palaute olisi tosi hauskaa ja kiitollista! Mä jään mielelläni juttelemaan esityksen jälkeen, tai sitten mulle voi laittaa viestiä täällä tai fetissä.

~~~

Lisäinfoa esityksestä:

Tilan halkaisee suuri ikkuna, jonka eri puolille esiintyjät ja yleisö asettuvat.

”Minä katson sinua katsomassa minua katsomassa sinua katsomassa...”

Täysin sanattomassa esityksessä esiintyjä neuvottelee saadakseen luvan katsoa, ja viettelee katsojan maailmaansa. Mutta kuka katsoo ja ketä? 

Voyeur on teos, joka käsittelee katsomisen tapahtumaa ruumiillisen kommunikaation avulla. Se tekee näkyväksi niin katseeseen liittyvän vallan kuin sen rakkaudellisen potentiaalin.

Voyeur on tila, jossa yleisön on mahdollista turvallisesti tutkia katseeseen ja nähdyksi tulemisen liittyviä tunteita ja kokemusta: miltä ja missä nähdyksi tuleminen tuntuu, miten katseemme kohtaavat, milloin käännän katseeni pois, mitä on kommunikaatio ilman sanoja?

”Mihin sinun katseesi loppuu ja mistä minun katseeni alkaa? Katse ei ole kummankaan, se on suhde johon osallistutaan.”

Työryhmän vetäjinä toimivat ohjaaja-koreografipari Matilda Aaltonen ja Joel Teixeira Neves. Teoksen valosuunnittelusta vastaa Mia Jalerva, äänisuunnittelusta Mitja Nylund ja pukusuunnittelusta Justus Kantakoski. Teoksessa esiintyy 13 ammattitanssijaa.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2020, 23:48 kirjoittanut kassikooki »