Kirjoittaja Aihe: Onko sinulla kysymyksiä Pikkuisuudesta tai oletko Iso, joka ei tajuu?  (Luettu 14607 kertaa)

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 670
  • Little with an attitude
  • Galleria
Ketjua siivottu asiattomuuksista ja siitä virenneestä keskustelusta. Pidetään keskustelu jatkossakin asiallisena, eikä tuomita toisten mieltymyksiä.

:love: Kiitos ylläpidolle siivouksesta ja siitä, kun te tajuatte millon ja mistä ihmisillä kuumenee namikat liikaa. (Allekirjoittaneellakin ajoittain...)  O:-)
Tää yrittää jatkossa olla asiallisesti. Toivon että muutkin.  ^-^

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 670
  • Little with an attitude
  • Galleria

Tervetuloa Pikkuneuvolaan! https://pikkuneuvola.webnode.fi/
T. Neuvolan perustaja ja johtava isosisko

Oletko ehkä Daddy, Mommy, Caregiver tai muu pikkuisten kanssa puuhaava täti/setä?
Haluaisitko jakaa omia kokemuksiasi tai tietotaitoa siitä, millaista pikkuisen kanssa puuhaaminen on?

Pikkuneuvola etsii sisällöntuottajia: tuomaan blogille teidän Isojenkin näkökulmaa asioihin!

Kyllähän me pienet toki itsekin osataan asettua hetkellisesti pohtimaan juttuja, vaikkapa sen oman Caregiverin näkökulmasta. Pikkuneuvola arvostaisi silti myös ihan aitoa mielipidettä ja näkökantaa, tämä kuvion aikuisten puolelta. Voit olla vasta-alkaja tai vanha konkari ja kirjoittaa esimerkiksi seuranhaun vaikeudesta tai rankkujen toteuttamisesta. Jos siis koet halua keksiä blogiin sisältöä, kokemuksellisesti tai tietopohjalta, ota yhteyttä joko yksärillä täällä tai suoraa Pikkuneuvolan sähköpostilla! Ja sähköpostihan siis on täysin luottamuksellinen, yhden ihmisen toimittama viestikanava, josta menen itse vastuuseen että viestit pysyvät yksityisinä.

ps.
Itseäni esimerkiksi kiinnostaa hirveän paljon Isojen tuntemukset ja muu ajatusten juoksu. Olisi kiva lukea kokemuksellisiakin pohdintoja aiheesta. Lisäksi olisi ihan mahtavaa jos Isojenkin puolelle, saataisiin aloitettua oma vinkkilipas, jossa voisi jakaa hyväksi havaittuja ideoita tms. esimerkiksi rankuista tai muusta vastaavasta. (Vähän samaan tapaan kuin pienten paikkana toimiva kerhohuonekin tulee jakamaan pieneltä pienelle: esim. askarteluvinkkejä tai repun tuunaus ideoita.)

 :love: T. Blogin perustuspää  ^-^

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 670
  • Little with an attitude
  • Galleria
Hoihei, te pitkin baaria seikkailevat pienet ja pikkuiset!
Onko sulla joku ajatus tai juttu mitä haluaisit Pikkuneuvolaan ilmestyvän? Toiveita tai ajatuksia siitä, että mistä olisi hyvä kirjoittaa seuraavaksi?
Voit toivoa vaikka karkkien makutesti vertailua, kaverin kanssa tutustumisleikkeijä tai pehmolelujen nimenvalinta- generaattoria!?

Kyllähän me pienet täällä kulissien takana osataan keksiä ties mitä hauskoja juttuja mutta Pikkuneuvola arvostaa myös yleisön mielipidettä ja näkökantaa!
Ota yhteyttä joko yksärillä täällä tai suoraa Pikkuneuvolan sähköpostilla!
Ja sähköpostihan siis on täysin luottamuksellinen viestikanava, josta menen itse vastuuseen että viestit pysyvät yksityisinä.

 :love: T. Blogin perustuspää  ^-^

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 670
  • Little with an attitude
  • Galleria
Tämä ketju ei ole unohtunut, se on vaan ollut taka-alalla kun sivulle on päivitetty uutta.  :P

Tulinpas nyt kuitenkin tänne kertomaan että Pikkuneuvolan Isojen oppaan puolelta löytyy jotain jännää!  :o
https://pikkuneuvola.webnode.fi/isojen-opas/

Haluan myös ihan hirmuisesti kiittää vielä meidän ensimmäisiä vierailevia kolumnisteja!!!  :-* (tiedätte keitä olette..)  ^-^ Ootte ihan parhaita ajattelemaan tollasia Isojen juttuja!

Seikkailkaahan kaikki pikkuisuudesta kiinnostuneet, siellä on pajon kivaa! Aloittelijaystävällisiä ollaan myös - tyhmiä kysymyksiäkään ei oo!

(Ainiin, mun pitäis olla jo nukkumassa... Sori isi!)

misternorthwind

  • Vieras
Hienoa et tällasiakin blogeja on tehty :) Kiva myös että tuolta löytyy sitä kontenttia sekä pikkuisille, että isoille: Tämmöisenä vähän juuri heränneenä switch-tapauksena olen siitä kiitollinen.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2020, 13:07 kirjoittanut ronttitohtori »

subitar89

Kävin pitkästä aikaa sivuilla. Olipas hyvää tekstiä! ❤
Pidin etenkin säännöt-osiosta. Tai se herätti kovasti ajatuksia. Yksi syy omalle pikkuisuudelle on juurikin sääntöjen kaipuu ja sitä kautta elämään turvallisuuden ja selkeyden saaminen. Juuri mainittuihin ruokailuun, liikkumiseen, ruutuaikaan ja uneen tarvitsen ohjausta olin missä moodissa tahansa. Mulla on myös tarve ja halu leikkiä ja olla huolenpidon kohteena.

Olen käymässä tällä hetkellä läpi lapsuuttani ja tunnelukkojani ja osin vajavuudet/kaltoinkohtelu silloin liittyy tarpeeseeni tavallaan saada elää lapsuutta pikkuisuuden kautta uudelleen turvallisesti. Ajoittain mulle tulee tunteen purkauksia, mitä en täysin hallitse. Lapsena en voinut tunteita turvallisesti näyttää.
Mutta koen kuitenkin, että mä myös ihan aidosti vaan pidän monista pienten jutuista. Aina mussa on se puoli ollut. Nykyään vaan voin ilman häpeää antaa sen tulla esiin.

Kiitos hyvistä sivuista! ❤

Tyttöpoika30

  • Vieras
Tosi hyvä saitti. Hyviä neuvoja sekä isoille ja pikkuisille.

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 670
  • Little with an attitude
  • Galleria
Oletko aina miettinyt jotain suuresti mieltäsi polttavaa kysymystä pikkuisuudesta?
Oletko Iso (Caregiver/Dom tms.)  ja mietit miten pikkuisten kanssa tulisi toimia?
Oletko ehkä itse pikkuinen ja mietit oletko itsenäsi oikein ja hyväksytty?
Vastasitko kyllä ylempiin tai kiinnostaako aihe muusta syystä?

Jos vastasit kyllä yhteenkään ylläolevista niin tässä sinulle ehdotus: Tule Pikkuneuvolaan!

Pikkuneuvola on vuoden 2020 alussa perustettu blogi palsta ja sen tavoite on rakentaa pikkuisille, sekä asiasta kiinnostuneille omaa yhteisöä / kotipesää / tietopankkia. Pikkuneuvola on syntynyt yhden pikkuisen perustamana, mutta ajatuksen taustalla on ollut monta keskustelua tällaisen sisällön tuottamisen tarpeesta, sekä paljon pikkuisten omaa yhteistyötä.

Pikkuneuvolan tarkoitus?
Turhaudun itse monesti siihen, että pikkuisuudesta ja siihen liittyen löytyy kyllä materiaalia / sisältöä, mutta se on yleensä aina englanniksi tai vaikea löytää. Lisäksi monien pikkuskavereiden kanssa juteltuani, totesin että tälle saattaisi ollakin tarvetta ja kysyntää. Sitten mietin jonkin aikaa ja miksipä ei, sillä moni pieni on jutellessa todennut: “Olispa joku Isojen oma koulu, jonne tuon omani voisin laittaa.." "Tästäkin asiasta on tosi kiva jutella teille muille kun huomaan että en oo yksin tän kanssa!" "Mä yritän etsiä tietoa tästä jutusta mutta tuntuu etten löydä, tiedättekö te..?”

Yhtenä iltana sitten pohdin pidemmälle ja totesin että eihän tällaisia umpisolmuja kukaan jaksa yksin aukoa! (Tiedän useamman pikkuisen, jotka painivat vaikeita asioita yksin, vaikka meitä kuitenkin on useampi täällä baarissakin ja ympäri Suomen!)

Pikkuneuvola siis tuottaa vertaisuuden ja yhteisön voimin omaa sisältöä aiheesta ja on myös apuna ongelmissa. Blogin kysymyspalsta vastaa kysymyksiin, sen olemassaolo antaa vertaisuuden ja yhteisön tunnetta pikkuisille, sekä opastaa Isoja yhteisellä kokemus- ja tieto pohjalla!

Tervetuloa Pikkuneuvolaan! https://pikkuneuvola.webnode.fi/
T. Neuvolan perustaja ja johtava isosisko - itse allekirjoittanut!

EDIT
Ps. Isosisko muistuttaa että meiltä saa oikeesti kysyä tai meille voi kertoa..?! Etusivulle on merkitty sähköpostiosoite: pikkuistenpalsta@gmail.com joka käsittelee kaikki sähköpostit täysin yksityisenä tietona. Allekirjoittaneen kunniasanalla! Lupaan kävelyttää itse itseni laitokselle, jos palstan sähköpstista valuu kenenkään henkilöitymät muiden tietoon. Koska sitten en enää oo hyvä vastaanottovirkailija tai isosisko...


[Admin] Linkki korjattu

Sadattelee itsekseen kaiken säätämisen tuskaa! HEEEI! Pikkuneuvola muuttaa!?
Monestakin mainitsemattomasta syystä yksi ollen se, että blogin ylläpidolla ei ole rahaa maksaa kotisivun ylläpidosta, Pikkuneuvola muuttaa uuden osoitteen taakse!
Tällä kertaa rakkahat ystävät, uutena hienoutena meillä on se ihana ennakkoikkuna, jota alkuun niin kovin sivullemme kaivattiin! (Koska uusi sivustopohja sellaisen suo..).
Lähiaikoina on myös mahdollisesti lisää hassuja uutisia tiedossa...

Uusi osoitteemme ei ole kovin erilainen edelliseen verrattuna: https://pikkuneuvola.blogspot.com/
Uusi sivusto on vielä muuton kourissa lievästi kesken, joten antakaa anteeksi jos siellä on joku emämunaus! Palautetta saa antaa allekirjoittaneelle.

Niiaa, kiittää ja kumartaa, peruuttaen hiljaa takavasemmalle ja perse edellä uuniin.. eikun siis..

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 670
  • Little with an attitude
  • Galleria
:P Tikkarit tänne pwkl! :o Joo kunhan tässä itsekseni kaakaohumalassa haaveilen vielä sokeristakin.. :love:

Tää pohti tuossa uutta sisältöä ja ajattelin nyt pitkästä aikaa aktivoitua välillä täälläkin maailmankolkassa. Tulin kysymään ihmisten ajatuksia: mitä teidän foorumimörköjen mielestä pikkuisuuteen liittyvällä blogialustalla voisi vielä olla, onko asioita joita voisi käsitellä enemmän jne.? Kysyn siksi, ettei blogi täyty pelkästään tietyn joukon yhdenlaisilla näkökulmilla. Koska jos esimerkiksi minä yksimielisesti valitsisin aiheen niin blogi olisi tällä hetkellä täynnä hattaraa, kuvia hattarasta, tekstiä hattarasta, hattaraa hattarassa..

Samalla nyt nostelen tätä ketjua esiin ettei me pienet ja pienten aiheille omistettu sivusto vaan hukuta mihinkään! :P