Kirjoittaja Aihe: Kinkyys asiallisessa valossa, seksuaalivähemmistönä ja valistuksen aiheena  (Luettu 29867 kertaa)

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Setasta sen verran että ilmeisesti väen vaihtuminen luotsaajina on kuulemma aiheuttanut tuon linjauksen jonka mukaan kinkyys ei olisi suuntautuminen. Paikallisesti vähän eri asia kait mutta yleisenä linjauksena kinkyys on tosiaan liikaa.

Senshi

  • Vieras
Lyhyt tietoisku tilanteesta. Työn suhteen on ollut haasteita, koska projektin työryhmä ei ole kyennyt tapaamaan, eikä itsenäinen työ ole ollut hedelmällistä. Olen herätellyt ryhmää ja pyrin saamaan aikaan tapaamisen sekä työn jatkumisen selkeillä eväillä ja positiivisella yhteistyöllä.

Samalla tarkastan halukkaat projektin jatkajat. Jos sinulla on kiinnostusta olla aktiivisesti mukana selvitystyössä ja ideoinnissa sekä pystyt tapaamaan ryhmäläisiä silloin tällöin, laita viestiä minulle. Katsotaan, löytyisikö ryhmässä paikka sinulle :)

Senshi

  • Vieras
Tämä projekti ei ole päättynyt. Nyt se itse asiassa alkaa herätä kunnolla eloon  :)

Työryhmämme on laatinut kevään aikana kyselyn, jonka avulla luodaan pohjaa varsinaiselle työlle. Tarkoituksena on selvittää, miten kinkyys ymmärretään kansan keskuudessa ja millaiseksi kinkyt kokevat oman tilanteensa nykyään. Vastausten pohjalta arvioidaan, mihin asioihin työryhmän tuleva toiminta kannattaa suunnata.

Tässä ote kyselyn esittelytekstistä:
Tervetuloa vastaamaan Kinkytieto-työryhmän kyselyyn kinkyjen elämänlaadusta! Kyselyyn voi vastata 3.8.2020 asti.

Kysely on tarkoitettu henkilöille, jotka määrittelevät mieltymyksensä tai seksuaalisuutensa jollain asteella kinkyiksi tai identifioivat itsensä johonkin vastaavaan termiin. Kinkyydellä ei ole olemassa yhtä, tarkkarajaista määritelmää, mutta siihen voidaan laskea esimerkiksi BDSM-käsitteen alle mahtuvat termit ja erilaiset fetissit. Oma määritelmäsi voi kuitenkin poiketa tästä. Kyselyssä käytetään yksinkertaisuuden vuoksi sanaa “kinky”, mutta voit käyttää itsestäsi ja mieltymyksistäsi muitakin sanoja ja tarvittaessa korvata mielessäsi kyselyssä esiintyvän sanan “kinky” näillä.

Kysely on nimetön sekä luottamuksellinen ja siihen vastaaminen on vapaaehtoista. Tulokset raportoidaan anonyyminä yhteenvetona, josta ei voi tunnistaa yksittäisiä vastaajia. Kyselyaineisto hävitetään tulosten analysoimisen ja raportin koostamisen jälkeen. Kyselyn linkkiä saa vapaasti jakaa eteenpäin, sillä tavoitteena on tavoittaa mahdollisimman laajasti kyselyn kohderyhmään kuuluvia ihmisiä.

Kyselyn tuloksia käytetään selvittämään, mitkä tahot yhteiskunnassa kaipaisivat lisää tietoa kinkyydestä ja missä muodossa tieto tavoittaisi kysyntänsä parhaiten. Tuloksia voidaan käyttää jatkossa myös koulutustarkoituksiin.


Tässä linkki kyselyyn:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdabHI3NJNJ-_KmZ21GT_PNxZtxKvaDjB-R5LY62S7LJTOIuA/viewform

Pyydän apuanne työn edistämiseksi. Kaikki halukkaat voivat käydä täyttämässä linkin takaa löytyvän kyselyn. Kyselyä saa myös jakaa eteenpäin. Toivomme kuitenkin, että kyselyä ei jaettaisi niin villisti, että siihen tulisi liikaa trollivastauksia.

Kiitän avustanne työryhmän puolesta! Homma jatkuu  ^-^

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
...projektin työryhmä...

Keitä kuuluu tämän projektin työryhmään?

Countess

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 774
  • Välineurheilija
  • Galleria
    • Turun Baletti
Ensimmäinen "virallinen" avaukseni aiheen suhteen tehty. Nostin asian esille Turun Baletin syyskokouksessa. Olin tehnyt melko kattavan PowerPoint -esityksen, jossa toin esille näkemykseni, faktoja, uhat ja mahdollisuudet. Olin erittäin kiitollinen siitä, että esitykseni sai kiinnostuneen vastaanoton ja poiki välittömästi keskustelua hyvässä hengessä. Pyysin, että asian käsittelyä jatkettaisiin pienen tuumaustauon jälkeen tulevissa Turun Baletin kokouksissa.

Ilmoitin samassa yhteydessä, että olen kiinnostunut aiheesta ja valmis työskentelemään asian selvittelyn eteen.

Turun Baletti saa päättää asian tarkastelusta ja jatkokäsittelystä itsenäisesti. Itse olen rivijäsen ja katson, miten asia etenee.

Tämän ohella voin tarjota näkemystäni myös muille tahoille (esim muut yhdistykset) yksityishenkilön roolissa. Näyttöesitykseeni liittyen sain palautteena, että osassa näkemyksiä ei oltu huomioitu kaikkia historiatekijöitä, eikä kaikista yhdistysten tekemistä toimista ollut tarkkaa tietoa. Palaute oli rakentavaa ja mielelläni tutustun joskus edellä mainittuihin faktoihin, jotta työ olisi vakaalla pohjalla.

Näistä huomioista huolimatta palaute esityksestäni oli pääosin kiittävää. Sen rohkaisemana pyrin jatkamaan asian edistämistä ja selvittämistä.

Työryhmä on vetänyt tätä toista vuotta Turun Baletin Kinkyys Yhteiskunnassa -projektina mutta viime kokoukseen saadun tiedon mukaan ryhmäläiset eivät ole enää kokeneet, että projektia kannattaa sitoa yhden yhdistyksen suuntaan, kun sen agenda on valtakunnallinen, joten projekti ei ole enää mitenkään sidoksissa Turun Balettiin.


Ystävällisin terveisin,
Countess, puheenjohtaja
Turun BDSM-yhdistys ry
Turun Baletti

Countess

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 774
  • Välineurheilija
  • Galleria
    • Turun Baletti
Ja lisätään vielä ketjuun tedoksi Turun Baletin 2015 toteuttaman samanhenkisen kyselyn tulokset:

https://turunbaletti.fi/fi/toiminta/kinkykysely

Senshi

  • Vieras
Keitä kuuluu tämän projektin työryhmään?

Kiitos kysymyksestä, se on hyvä ja aiheellinen. Avaan sen myötä muutamaa asiaa tarkemmin.

En kerro työryhmän jäsenten nimiä omin päin, vaan jäsenet saavat itse päättää, kuinka julkisesti aikovat olla esillä. Toistaiseksi selvimmät "kasvot" työryhmällä ovat jäsenten nickit, kuten kinky-yhdistyksissäkin on tapana. Mahdolliset esiintymiset kasvoilla ja nimillä työryhmä päättää yhdessä myöhemmin.

Itse olen yksi ryhmän jäsenistä. Jäseniä on tällä hetkellä minun lisäkseni seitsemän. Kysyn heiltä, voinko tiedottaa heidän nickinsä täällä, tai muita tietoja heistä. Koen itse toiminnan avoimuuden tärkeäksi, jotta se herättäisi myös luottamusta. Mutta kullakin jäsenellä on päätösvalta siihen, kuinka julkisesti haluaa esiintyä.

Kinkytieto-ryhmä hioo parasta aikaa mm strategiaansa, tavoitteitaan, viestintäkeinojaan jne. Näin alussa ollessaan parhaiksi keinoiksi viestintään valittiin sähköpostiosoite, Facebook-sivu sekä sosiaalisen median merkintä #kinkytieto. Näiden katsottiin tarjoavan nyt ihan aluksi hyvät väylät yhteydenotoille, sekä asiaan tutustumiselle. Lisää keinoja pohditaan ja suunnitteilla on mm omat nettisivut.

Ryhmä päättää siis myöhemmin, ketkä mahdollisesti antavat kasvot projektille. Toistaiseksi ryhmän jäsenten yksityisyyttä kunnioitetaan, eikä heidän nimiään kerrota julkisuuteen.