Kirjoittaja Aihe: Kinky vs. vanilja: erilaiset merkitykset samassa suhteessa?  (Luettu 1484 kertaa)

Saeroe

• Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • "No niin, neiti suihkulähde"
  • Galleria
Moni tuntuu täällä korostavan valta-asetelman läsnäoloa myös vaniljaseksissä. Tästä herää ihan vilpitön kysymys: onko seksi sillon vaniljaa, jos siinä on valta-asetelma mukana? Olisiko kyseessä sittenkin kinkyseksi vähän eri henkisesti vaan toteutettuna?

Pip

Lyhyesti: mä en osaa jästiseksiä harrastaa enää ollenkaan. Ulkoisesti siinä varmasti ei ole mitään kinkyaspektia, mutta henkisellä tasolla D/s on aina merkityksellisenä osallisena.

Rietas Merenneito

• Asiakas
  • **
  • Naisellinen switch. Pariskunta.
  • Galleria
Moni tuntuu täällä korostavan valta-asetelman läsnäoloa myös vaniljaseksissä. Tästä herää ihan vilpitön kysymys: onko seksi sillon vaniljaa, jos siinä on valta-asetelma mukana? Olisiko kyseessä sittenkin kinkyseksi vähän eri henkisesti vaan toteutettuna?

Nää on varmasti jokaisen omia määrittelykysymyksiä. Mä koen vaniljana sellaisen biologisesti hyvin tarkoituksenmukaisen asetelman, jossa uros ottaa naarasta. Mies voi siis astua naista kunnollakin, mutta tilanteeseen ei liity muuta twistiä. Eli vanilja ei mulle tarkoita välttämättä hellää ja tasa-arvoista seksiä.

fido

Minussa on aika vähän enää vaniljaa jäljellä. Viimeksi kun tein https://bdsmtest.org testin vaniljaprosenttini oli tasan 2%. Vaniljahalut alkavat nousta minussa lähinnä silloin, kun olen lätkässä ihan kybällä. Aikoinaan kinkybarin chatissa joskus 10 vuotta tai enemmän aikaa sitten tuli vitsailtua, että aion "eheytyä" kokonaan pois vaniljasta, mutta en ole tainnut onnistua, kun vaniljanhalut tuppaavat välillä puskemaan pintaan. That's valid that's fine, niinku lontoonkieliset sanovat.

Mikä sitten on kinkyä, mikä vaniljaa. Jokainen määrittelee tiätty ihan ite. Tuli intuitio, että fuck toppina tekisin jonkun määritelmän mukaan vaniljaseksiä, kun taas fuck bottomina kyseessä olisi kinkyily. Tiedä häntä, ihan sama. Tykkään enemmän kyllä olla ottavana osapuolena. Itse olen luopunut keinotekoisesta jaottelusta kinky/vanilja. Kyseessä vain kulinaristinen hedonistinen makuasiainkysymys. Kun miulla on niitä preferenssilöitä.

Hiutale

• Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Galleria
Mä tässä aiemmin määrittelin, että vaniljasta ei jää mustelmia ja sittemmin oivalsin, että mullehan ei oikein tuu mustelmia tekemälläkään. Oon siis ihan vanilja.  ^-^

Jos kaikilla osapuolilla on kivaa, niin miks jaotella.

Mr Birch

• Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Taatusti aika vatvottu osa tätä näkökulmaa: Jos lähdetään siitä, että kukin määrittää ja merkityksellistää omalta osaltaan preferenssinsä ja fetissinsä, niiden arvon ja sisällöt, niin tälle kinky vs. vanilja -kehikolle jää aika vähän elintilaa. Silti se on joillekuille tärkeä, koska se aina pulpahtaa esiin. Toisaalta voi ajatella niinkin, että kyse on ihmisen lajiominaisuudesta.

Lajina ihminen on merkitysten tuottaja ja käyttäjä. Homo semioticus ("merkitysihminen") määritellään esimerkiksi henkilöksi, joka pyrkii saamaan otteen maailman ja ihmisen merkityksestä ihmiselle. Kinkyn ja vaniljan rajanveto on mitä ilmeisimmin tähän projektiin kuuluva.

Mr B