Kirjoittaja Aihe: Koronan vaikutukset kinkytapahtumiin  (Luettu 14440 kertaa)

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Koronan vaikutukset kinkytapahtumiin
« : 12.03.2020, 21:00 »
Tää ei riitä.
Itse ehdottomasti haluaisin, että kaikki joukkokokoontumiset suuressa mittakaavassa laitetaan jäihin toukokuun loppuun saakka ja tapaamiset rajoitettaisiin välttämättömän byrokratian hoitamiseen.

Covid-19 on saanut Italiassa jopa riskiryhmien ulkopuolella olevia potilaita tilaan, jossa tarvitaan hengityskonetta. Edes epidemiologit eivät tunne vielä kunnolla virusta ja siihen ei ole rokotetta.
On ensiarvoisen tärkeää olla altistamatta itseään infektiolle koska silloin kuormittaa sairaanhoitojärjestelmää entisestään ja alistaa hoitohenkilökuntaa tartunnalle.  Jo nyt HUS:issa on tärkeitä avainhenkilöitä, mm. kirurgi, karanteenissa ja ympäri maata infektiot ovat lisääntyneet räjähdysmäistä tahtia. Katso: https://korona.kans.io/

Club-X:n ja kaikkien Suomen BDSM-organisaatioiden tulisi tuntea nyt vastuunsa ja laittaa kokoontumiset suuressa mittakaavassa jäihin ja rajoittaa fyysinen kontaktointi välttämättömään minimiin.

Aion itse Turun Baletin hallituksen jäsenenä vaikuttaa tähän.

Koko kansakunta on vaaravyöhykkeessä, eritoten vajaakuntoiset ja vanhukset.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2020, 11:57 kirjoittanut Konehuone »

Hirvaz

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 494
  • Murrur.
  • Galleria
Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #1 : 12.03.2020, 22:12 »
Katso: https://korona.kans.io/

Snyge saitti, erityisesti tuo tartuntojen reittikaavio.

Vau.



  * )

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #2 : 12.03.2020, 22:27 »
En itse ole käynyt Club X:n bileissä, mutta näin terveydenhuollossa työskentelevänä kehoittaisin miettimään vielä, että kannattaako bilettää.

Se ei vaadi kuin YHDEN bilevieraan, jolla on tartunta (OBS! voi olla oireeton) ja koko bilekansa joutuu karanteeniin. Onko Club X valmis ottamaan sellaisen riskin?
Miten tiedotatte osallistujille, jos karanteeniin joutuu? Millainen kriisiviestintäsuunnitelma teillä on? Miten varmistatte, että KAIKKI bileisiin osallistujat noudattavat karanteenia, jos siihen joudutaan?

koosatakybämiinusyks

Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #3 : 12.03.2020, 23:23 »
Itse ainakin lähtisin siitä oletuksesta, että jos maassa on hallitus "määrännyt" peruttavaksi yli 500 hengen tapahtumat, niin se perustuu johonkin asiantuntija-arvioon siitä minkä kokoiset tapahtumat ovat riskiryhmää. Varmasti jos idea olisi että kaikkien tulee keskeyttää "normaali" elämä ja välittömästi alkaa kaivaa itselleen poteroita seuraavan kolmen viikon metsään eristäytymistä varten, niin valtio olisi jo aloittanut jakamaan kansalaisille kenttälapioita ???

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2609
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #4 : 12.03.2020, 23:46 »
En itse ole käynyt Club X:n bileissä, mutta näin terveydenhuollossa työskentelevänä kehoittaisin miettimään vielä, että kannattaako bilettää.

Se ei vaadi kuin YHDEN bilevieraan, jolla on tartunta (OBS! voi olla oireeton) ja koko bilekansa joutuu karanteeniin. Onko Club X valmis ottamaan sellaisen riskin?
Miten tiedotatte osallistujille, jos karanteeniin joutuu? Millainen kriisiviestintäsuunnitelma teillä on? Miten varmistatte, että KAIKKI bileisiin osallistujat noudattavat karanteenia, jos siihen joudutaan?

Ei liene yksittäisen tapahtumajärjestäjän tehtävä varmistaa, että ihmiset noudattavat karanteeniä. Jokainen voi onneksi itse pohtia, minkälaisen riskin on valmit ottamaan bileisiin tullessa ja samalla myös riskin karanteeniin joutumisesta.

Mielestäni työpaikalla tai kaupassa käydessä koen suuremman riskin saada tartunnan kuin yksittäisissä bileissä.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #5 : 12.03.2020, 23:50 »
En itse ole käynyt Club X:n bileissä, mutta näin terveydenhuollossa työskentelevänä kehoittaisin miettimään vielä, että kannattaako bilettää.

Se ei vaadi kuin YHDEN bilevieraan, jolla on tartunta (OBS! voi olla oireeton) ja koko bilekansa joutuu karanteeniin. Onko Club X valmis ottamaan sellaisen riskin?
Miten tiedotatte osallistujille, jos karanteeniin joutuu? Millainen kriisiviestintäsuunnitelma teillä on? Miten varmistatte, että KAIKKI bileisiin osallistujat noudattavat karanteenia, jos siihen joudutaan?

Ei liene yksittäisen tapahtumajärjestäjän tehtävä varmistaa, että ihmiset noudattavat karanteeniä.

Ei ole, ei. Mutta varmasti sitä miettii tapahtuman järjestäjänä. Tai minä ainakin miettisin. Voi olla, että olen turhan neuroottinen ja nähnyt liikaa huonokuntoisia ihmisiä työssäni.

koosatakybämiinusyks

Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #6 : 12.03.2020, 23:53 »
... Voi olla, että olen turhan neuroottinen ja nähnyt liikaa huonokuntoisia ihmisiä työssäni.

Olet asian ytimessä.

Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 773
  • Way of the Asatru
  • Galleria
Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #7 : 12.03.2020, 23:57 »

 On täysin vastuutonta järjestää tilaisuuksia joihin osanottajia voi tulla useita kymmeniä jopa satakunta, jos jo iltauutisissa THL suositus on välttää kaikkien tarpeettomien tapahtumien järjestämistä.

Kaikilla tapahtumanjärjestäjillä ON moraalinen vastuu. Selkää ei voi kääntää tai sanoa että ei voi tietää. On vielä tällaisissa tilaisuuksissa erittäin huono jälkeenpäin alkaa selvittämään henkilöllisyyksiä jos jollakulla virus löytyi. Nyt vastuu ja järki käteen. Pari viikkoa ei kenenkään bisneksiä kaada. Messukeskus lopetti kaiken toiminnan tänään, Elixia pisti ovia kiinni, kauppaketjut siirsivät kiertuepäiviä, uimahallit laittoivat ovia kiinni, presidentti kehotti uutisten jälkeen haastattelussa ihmisiä käymään vain pakollisissa tilaisuuksissa.

 Kuinka paljon vastuuta tulisi alleviivata?

 Voisitte kysyä AVI:n kantaa jos ei oikeasti ole rohkeutta itse päätöksiä tehdä. Safe Sane Consensual? Ei ole ainakaan enää satavarmasti safe. Onko nisnes tärkeämpi kuin kanssakinkyn terveys?

 My 5 cents.

Hirvaz

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 494
  • Murrur.
  • Galleria
Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #8 : 13.03.2020, 00:16 »
Jos Club X pitää ovensa auki ja sinne pervoja valuu tietämistään riskeistä huolimatta, niin tuskinpa ketään heistä on sinne pakotettu (muutama saattaa tietty ollakin) ja sikäli "kanssakinkyn terveydellä" vs. "bisnes" on melko turha jeesustella. SSC:n lisäksi löytyy myös RACK.

Tietty pointti sen sijaan on sentään itse kunkin vastuussa mitä tulee täkäläisen epidemian rajoittamiseen ja loiventamiseen, se on totta.


  * )

koosatakybämiinusyks

Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #9 : 13.03.2020, 00:21 »

 On täysin vastuutonta järjestää tilaisuuksia joihin osanottajia voi tulla useita kymmeniä jopa satakunta, jos jo iltauutisissa THL suositus on välttää kaikkien tarpeettomien tapahtumien järjestämistä.

Väärin.

THL sanoo sivuillaan (per 12.3.2020 kello 11:53) seuraavaa:


"Miten yleisötapahtumien tulisi huomioida uusi koronavirus?

Jos alueella on todettu COVID-19-tapauksia, yleisötapahtumissa voi olla kohonnut riski taudin leviämiseen. Tämä johtuu useiden ihmisten kanssakäymisestä rajatuissa tiloissa. Nykytiedon mukaan COVID-19 leviää pääosin pisaratartuntana ja edellyttää lähikontaktia.

Yleisötapahtumien järjestäjien tulisi huomioida tartuntatautiriskit tapahtumien riskienhallintasuunnitelmassa. Suunnitelmassa on hyvä

- arvioida, mitkä hygieniatoimet ovat tarpeellisia
- korostaa, että tapahtumaan osallistumista sairaana tulisi välttää
- antaa toimintaohjeet sairastapausten varalle.

Uudelta koronavirukselta voi suojautua samalla tavoin kuin muiltakin hengitystieinfektioilta. On tärkeää huolehtia hyvästä käsihygieniasta ja oikeasta yskimistavasta. Suu-nenäsuojuksen käyttöä ei suositella, ellei henkilöllä itsellään ole hengitystieinfektion oireita.

Tartuntatautilain mukaan kunnan tartuntatautien torjunnasta vastaava toimielin voi kieltää toimialueellaan yleisten kokousten tai yleisötilaisuuksien järjestämisen silloin, kun yleisvaarallisen tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäillyn tartuntataudin on todettu levinneen laajalle tai leviäminen on perustellusti odotettavissa. (Tartuntatautilaki 1227/2016, 58 §).

Lisäksi edellytyksenä on, että toimenpide on välttämätön yleisvaarallisen tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäillyn tartuntataudin leviämisen estämiseksi. Aluehallintovirasto voi tehdä alueellaan vastaavat päätökset silloin, kun ne ovat tarpeen usean kunnan alueella.

THL seuraa ja arvioi epidemiatilannetta jatkuvasti."

lamie

  • Vieras
Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #10 : 13.03.2020, 00:36 »
Twitterissä @valtioneuvosto julkaisi iltapäivällä hallituksen suositukset:

"Hallitus suosittaa, että kaikki yli 500 hengen yleisötilaisuudet perutaan toukokuun loppuun saakka. Lisäksi suositellaan, että myös muiden kokoontumisten järjestäjät harkitsevat riskiarvioiden pohjalta vastaavien tilaisuuksien järjestämistä."

lisäksi

"Tartuntojen vähentämiseksi tulee myös rajoittaa ei-välttämätöntä toimintaa, kuten lähikontakteja harrastetoiminnassa ja muulla vapaa-ajalla. Erityisen tärkeää tämä on riskiryhmiin kuuluvien suojelemiseksi."

Aluehallintovirasto puolestaan ilmoittaa @AVItwiittaa:

"Aluehallintovirastot tekevät perjantaina 13.3.2020 päätökset kieltää kaikki yli 500 hengen tilaisuudet sisä- ja ulkotiloissa manner-Suomessa. Päätöksistä tiedotetaan huomenna. #koronavirus"

En ota kantaa tuleeko tapahtumia järjestää tai ei, mutta voimme olettaa että tapahtumiin saapuvilla jotka eivät ole itse riskiryhmää ja jotka eivät ole huolissaan omasta puolestaan on myös läheisiä jotka he saattava altistaa. Toki tuossa puhutaan yli 500 hengen tilaisuuksista, mutta asiaa kannattaa harkita vielä.


RuoskaMikko

  • Vieras
Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #11 : 13.03.2020, 00:41 »

Esitämme kuitenkin toiveen henkilökuntamme sekä vieraidemme turvallisuuden ja viihtyvyyden vuoksi. "Jos olet karanteenissa/saikulla/influenssan (COVID-19 tai "kausiflunssa") kourissa, jätä bileet väliin." Mikäli olet ostanut lipun tapahtumaan jo ennakkoon, ota yhteyttä lily(at)clubx.fi ja sumplitaan miten asia oiotaan.


En väittele mitään enkä ota kantaa siihen noudattaisiko kaikki teidän kävijät tätä jos saisivat tämän kehotuksen, mutta... onko varma että kehotus menee perille kaikille vieraille, myös niille jotka eivät ehkä seuraa nettiä ahkerasti? Eli mietin vaan onko teillä joku portsari tai vastaava joka voi sanoa jokaiselle kävijälle tästä kehotuksesta.

koosatakybämiinusyks

Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #12 : 13.03.2020, 00:41 »
Toki tuossa puhutaan yli 500 hengen tilaisuuksista, mutta asiaa kannattaa harkita vielä.

Just näin. Aivan kuten Galesikin ylempänä kirjoitti:

(...) Jokainen voi onneksi itse pohtia, minkälaisen riskin on valmit ottamaan bileisiin tullessa ja samalla myös riskin karanteeniin joutumisesta.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #13 : 13.03.2020, 00:47 »
... Voi olla, että olen turhan neuroottinen ja nähnyt liikaa huonokuntoisia ihmisiä työssäni.

Olet asian ytimessä.

Niin. Se, kun näkee ihmisen intuboituna, taistelemassa hengestään on sellainen vähän herättävä tapahtuma. Varsinkin kun kyseinen potilas on n. 30-vuotias perusterve nainen, jolla oli vaan paska tsägä ja nyt keuhkokuume jyllää kehossa.

Pikkasen voisi tulla ulos sieltä kinkypoterostaan ja miettiä muitakin eikä vain omaa persettään ja sitä, että kuka sitä seuraavaksi piiskaisi.

Minusta jokainen VASTUUNSA TUNTEVA bilejärjestäjä jättää nyt bileet pitämättä.

latexbun

  • Vieras
Vs: Vs: Club X tiedottaa
« Vastaus #14 : 13.03.2020, 00:51 »
Itse harkitsisin, ottaen huomioon tapahtuman luonteen. Seksibileissä kuitenkin on suht tavallista esim. kielisuudella, nuoleskella erilaisia kehonosia ja nussia. Kaikki kinkyt eivät niin perusta turvaseksistäkään, vaikka tätä kaunista ajatusta on kivaa vaalia. Se että neuvotaan yskimään seksibileissä hihaan (käsivarteen), on lähinnä vitsi.

Osallistuminen ja tekeminen omalla vastuulla, mikäli tapahtumanjärjestäjä ei peruuta bileitä.