Kirjoittaja Aihe: Pikkuistelun pimeä puoli  (Luettu 22105 kertaa)

Hertta

Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #75 : 31.03.2020, 22:33 »
Henkilökohtaisesti, mielenkiintoisempaa musta olis kuulla, paljonko pikkuistelu pitää pedofilistisiä hyväksikäyttöjä,
siis ihan niitä oikeita, kurissa. Tosin, epäilen, että tästä asiasta yhtään kolumnia ilmestyy.  :o

Todennäköisesti melko mahdoton raapia dataa noin päin. Sangen skeptisesti suhtaudun sitä paitsi ajatukseen pikkuistelusta ja/tai ageplaystä niin näppäränä ja saavutettavana pakettiratkaisuna, että monikaan pedofilisiin mielihaluihinsa heräävä omin nokkineen tajuaisi sen pariin hakeutua. Mutta olisipa kiinnostavaa, jos joku keksisi tutkia missä määrin jos ollenkaan pikkuistelu/ageplay voisi näitä ihmisiä auttaa. Samaa olen miettinyt parisuhdeväkivallan kohdalla. Että jos ne ihmiset jotka hakkaa ja tyrannisoi puolisoitaan, saisivatkin tietoa ja ohjausta kinkyyden suomasta simulaattorista. Kuinka monella olisi motivaatiota ynnä muita edellytyksiä tarttua siihen, ja auttaisiko se silloin estämään todellista väkivaltaa?

Tämä on mielenkiintoinen ajatusleikki, enkä tätä halua mitenkään omalla mielipiteelläni tyrmätä. Mutta itse parisuhdeväkivallasta selviytyneenä väitän että se ei vähentäisi sitä väkivaltaa mitenkään. Ei sellaisen ihmisen pohjimmainen halu ole siinä että se haluaa nimenomaan lyödä tai aiheuttaa kipua. Jos sitä sais ns. luvallisesti tehdä, niin se tyyppi löytäisi jonkun muun keinon tyrannisoida sitä lähimmäistään. Koska henk.koht. en hetkeäkään usko, että minunkaan ex-vaimoni erityisemmin nautti nimenomaisesti siitä väkivallasta. Se vain oli se työkalu, millä hän murensi koko minuuteni. Työkalu, jolla hän sai minut kokonaan itselleen, eristetyksi kaikesta muusta, uskomaan että vain tämä yksi ihminen rakastaa minua ja jos hänkin voi minua kohdella näin, täytyy minun yksinkertaisesti vain olla ihmisenä täysin mitätön. Jos siinä suhteessa hän olisi konsensuaalisesti saanut toteuttaa tätä väkivaltaista puoltaan, olisi sieltä taatusti löytynyt joku muu kätevä tapa tallata minut ja minun oma tahtoni ja omanarvontuntoni maan rakoon.

Headmaster_

  • Vieras
Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #76 : 01.04.2020, 07:59 »
Parisuhdeväkivallan motiivina ei ole seksuaalisuus tai ehkä alistaminen, sadismi voitaisiin laajasti ottaen siihen laskea, kaukaa haettu sekin. Miehet syyllistyvät väkivaltaan kun eivät verbaalisesti pärjää naiselle, mies tuntee itsensä kommunikaatiokyvyttömäksi reppanaksi vaikka hänen pitäisi olla pomo.

MasterM47

Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #77 : 01.04.2020, 08:01 »
Parisuhdeväkivallan motiivina ei ole seksuaalisuus tai ehkä alistaminen, sadismi voitaisiin laajasti ottaen siihen laskea, kaukaa haettu sekin. Miehet syyllistyvät väkivaltaan kun eivät verbaalisesti pärjää naiselle, mies tuntee itsensä kommunikaatiokyvyttömäksi reppanaksi vaikka hänen pitäisi olla pomo.

Melkolailla samaa mieltä. Mutta jos laajennetaan parisuhdeväkivaltaa käsitteenä, on siinä silloin mukana myös tuo verbaalisuuden kautta tuleva väkivalta. Jolloin ei voida välttämättä puhua enää siitä pärjääkö verbaalisesti, sillä vaikka pärjäisi ovat sanavalinnat silloin suuressa merkityksessä. Onko silloin kyse verbaalisuuden paremmuudesta vai raadollisuudesta?

pikkusisko

Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #78 : 01.04.2020, 08:28 »
Luulen minäkin, että usein kyse on jostain ihan muusta kuin ettei seksuaalisia halujaan osaa kanavoida oikein. Toisaalta, syitä väkivaltaan on varmasti monia. Oman isän väkivaltaisuus oli ainakin hyvin vahvasti halua hallita ja nöyryyttää, ja seksuaalisuus oli monesti esiin nouseva teema ja ase. Sitä en tiedä olivatko hänen saamansa kiksit sitten seksuaalisia vai jotain muuta. Eivätkä kaikki siitä väkivallasta todellakaan mitään saakaan vaan se rikkoo myös itseä, ja siitä kaipaisi kuollakseen keinoja ulos.

Mutta joo, tämä parisuhdeväkivalta oli tarkoitettu nyt vain peiliksi sille ajatusleikille, olisiko pikkuistelussa/ageplayssä potentiaalia pedofiilien ahdingon auttamiseen. En todellakaan usko, että mitenkään moni pedofiili sitä sujuvana sijaistoimintana itse käyttää. Ja toisaalta, ennen kaikkea pidän päivänselvänä, että syyt pikkuisteluun/ageplayhin ovat lähemmäs sataprosenttisesti jossain aivan muualla.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #79 : 01.04.2020, 09:15 »
Ja toisaalta, ennen kaikkea pidän päivänselvänä, että syyt pikkuisteluun/ageplayhin ovat lähemmäs sataprosenttisesti jossain aivan muualla.

Kirjoitat kolumnissasi karun rehellisesti:

Näitä fantasioita minulla sen sijaan on ollut siitä asti kun olin oikeasti lapsi. Kun olin noin kymmenvuotias, vanhempi mies käytti luokkakaveriani seksuaalisesti hyväkseen. Olin hirvittävän hädissäni, itkin ja vihasin, en voinut käsittää miten kukaan voisi tehdä sellaista.

Ja kun olin yksin pienen tytön huoneessani, masturboin ajatukselle että kuitenkin tekee.

--
Mistä tuossa on kyse ellei pedofiliasta ?

IKRM

pikkusisko

Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #80 : 01.04.2020, 13:57 »
Ja toisaalta, ennen kaikkea pidän päivänselvänä, että syyt pikkuisteluun/ageplayhin ovat lähemmäs sataprosenttisesti jossain aivan muualla.

Kirjoitat kolumnissasi karun rehellisesti:

Näitä fantasioita minulla sen sijaan on ollut siitä asti kun olin oikeasti lapsi. Kun olin noin kymmenvuotias, vanhempi mies käytti luokkakaveriani seksuaalisesti hyväkseen. Olin hirvittävän hädissäni, itkin ja vihasin, en voinut käsittää miten kukaan voisi tehdä sellaista.

Ja kun olin yksin pienen tytön huoneessani, masturboin ajatukselle että kuitenkin tekee.

--
Mistä tuossa on kyse ellei pedofiliasta ?

Mielestäni olen tehnyt kantani jo melko selväksi. Itse rajaisin hyväksikäyttöfantasiat pedofilian ulkopuolelle, ja määrittelisin pedofiiliksi ihmisen, joka kokee seksuaalista vetoa lapsia kohtaan. Analogialla olet hetero jos kiihotut säännönmukaisesti vastakkaisen sukupuolen edustajista.

Mutta jos sinulla on mielestäsi validit perusteet määritellä pedofilian käsite toisin ja haluat sanoa minun olleen pedofiili pienestä pitäen, anna ihmeessä mennä. Sticks and stones ja niin edelleen :)

Susi

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 102
  • Sometimes my arms bend back
  • Galleria
Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #81 : 01.04.2020, 14:06 »
Osin hyvää pohdintoa koko ketju, silti tuotava vielä yksi näkökulma esille; neotenia (eli lapsenomaiset piirteet aikuisella yksilöllä ulkonäössä). Eläimissä ihminen on jo pitkään tietoisesti jalostanut rotuja joissa neoteeniset piirteet korostuvat, eli onko ihmisen lisäntymiskoodi, joka sanelee sen notta pienestä on pidettävä huolta, saanut aikaan epigeneettisen muutoksen joka näkyy neotenian  ihannoimisena tai pikkuistelun suorittamisena.. Ehkä, ehkä ei.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #82 : 02.04.2020, 09:16 »
Itse rajaisin hyväksikäyttöfantasiat pedofilian ulkopuolelle, ja määrittelisin pedofiiliksi ihmisen, joka kokee seksuaalista vetoa lapsia kohtaan.

Fantasiointi kuitenkin ilmeisesti virallisen määritelmän mukaan jo riittää että tulee määritellyksi pedofiiliksi, siitä kommenttini jossa totesin että tähän pikkuisteluun liittyy wanna-be-pedofilismi. Toki, sehän kaiketi vain koskettaa sitä ei-pikkuista osapuolta näissä suhteissa.

IKRM

Headmaster_

  • Vieras
Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #83 : 02.04.2020, 10:13 »
Itse rajaisin hyväksikäyttöfantasiat pedofilian ulkopuolelle, ja määrittelisin pedofiiliksi ihmisen, joka kokee seksuaalista vetoa lapsia kohtaan.

Fantasiointi kuitenkin ilmeisesti virallisen määritelmän mukaan jo riittää että tulee määritellyksi pedofiiliksi, siitä kommenttini jossa totesin että tähän pikkuisteluun liittyy wanna-be-pedofilismi. Toki, sehän kaiketi vain koskettaa sitä ei-pikkuista osapuolta näissä suhteissa.

IKRM
Fantasiointi ei ole kuitenkaan rikollista, voihan fantasioida mistä tahansa joka on laitonta, pisteessä jossa tunne tai fantasia muuttuu toiminnaksi uhria kohtaan täytyy olla tarkkana.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #84 : 02.04.2020, 11:43 »
Fantasiointi ei ole kuitenkaan rikollista, voihan fantasioida mistä tahansa joka on laitonta, pisteessä jossa tunne tai fantasia muuttuu toiminnaksi uhria kohtaan täytyy olla tarkkana.

Näin on, ja tämän tuolla aiemmassa postauksessani tuonkin esille.

IKRM

LBlack

  • Vieras
Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #85 : 02.04.2020, 12:27 »
Nyt kun meni tähän pedofiliapuolelle, niin tuli mieleen joku dokkari jonka katsoin vuosia sitten, siinä sanottiin että oli tehty tutkimuksia joissa voitiin todeta pedofiilien aivojen/aivokuorien olevan erilainen siinä alueella missä ns. normaalien ihmisten halu suojella pieniä lapsia sijaitsee.Ei otettu muistaakseni sen enempää kantaa oliko muutos syy vai seuraus vai jotain muuta. Jäi vain mieleen, eikä varmasti pikkuisteluihmisillä löytyisi samaa muutosta, luulen.

Fia

  • Vieras
Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #86 : 26.10.2020, 07:54 »
Tämä on hirveän mielenkiintoinen ja hyvä keskustelu, johon mulla ei oo oikein mitään sanottavaa itselläni, mutta "nostan" ketjua löytääkseni sen myöh. tark. lukemista varten. Kiitos kaikille avoimesta ja rohkeasta, moninäkökulmaisesta keskustelusta aiheesta. ❤

Tuli

  • Vieras
Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #87 : 26.10.2020, 08:21 »
Nyt kun meni tähän pedofiliapuolelle, niin tuli mieleen joku dokkari jonka katsoin vuosia sitten, siinä sanottiin että oli tehty tutkimuksia joissa voitiin todeta pedofiilien aivojen/aivokuorien olevan erilainen siinä alueella missä ns. normaalien ihmisten halu suojella pieniä lapsia sijaitsee.Ei otettu muistaakseni sen enempää kantaa oliko muutos syy vai seuraus vai jotain muuta. Jäi vain mieleen, eikä varmasti pikkuisteluihmisillä löytyisi samaa muutosta, luulen.

Näiden tutkimusten kanssa kannattaa olla tosi tarkkana siinä, että keitä on tutkittu. Historian saatossa on tutkimuksissa osoitettu mm. sadomasokistitkin vaarallisiksi ja poikkeaviksi - menetelmänä on ollut se, että tutkitaan vankilaan sadomasokismistaan joutuneita eikä kaikkia sadomasokisteja. Voi siis olla niinkin, että se pedofiliaan altistava poikkeama on jossain muualla ja tuo havaittu poikkeama on niillä, jotka päätyvät vahingoittamaan lapsia (jotka ovat onneksi vain osajoukko niistä, jotka kärsivät pedofiilisesta taipumuksesta).

Ja varmuuden vuoksi: en rinnasta sadomasokismia ja pedofiliaa. Rinnastan tutkimusmenetelmän mahdollisen ongelman.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #88 : 26.10.2020, 09:37 »
Hyvä avaus ja mainiota keskustelua. Aloituksesta tuli mieleeni seuraava ajatelma, jonka kuulin J. Petersonin psykologiaa käsittelevää luentosarjaa kuunnellessani.

”Vain ihminen joka on kohdannut sisällään asuvan pimeyden silmästä silmään ja tunnustanut sen osaksi itseään voi koskaan kuvitella hallitsevansa sitä.”

Pedofilia itsessään ei ole rikos. Rikos se on siinä kohtaa, kun seksuaalisia tekoja kohdistetaan lapsiin. Sadismi ei itsessään ole rikos. Rikos se on siinä kohtaa, kun sitä tehdään vastoin toisen tahtoa tai viedään teot liian pitkälle. Zoofilia... jne.

Ajatus ei itsessään ole rikos, ei edes silloin, kun se kiihottaa. Rikos alkaa teoista. Tämä ero on hyvä tiedostaa. Ensisijaisesti näkisin, että pedofiilit tarvitsevat apua ja nimenomaan jo ennen kuin ajatukset muuttuvat teoiksi.

balthazar

  • Vieras
Vs: Pikkuistelun pimeä puoli
« Vastaus #89 : 26.10.2020, 10:02 »
En voisi olla enempää samaa mieltä. Pedofilia on seksuaalisuuden häiriö, joka saa ihmisen kiihottumaan lapsista. Toisinaan vietti on niin voimakas, ettei "normaali" seksielämä aikuisen kanssa edes onnistu. Useasti tämän ymmärtäminen aiheuttaa myös rampauttavaa pelkoa ja ahdistusta ihmisessä.

Sanktioimalla "ajatusrikoksista" ei saavuteta mitään. Sen sijaan hoidosta ja tuesta on hyötyä paitsi ihmiselle itselleen, myös yhteiskunnalle koska ongelmansa kanssa avoin ja tukea saava ihminen vähemmän todennäköisesti siirtyy tekoihin.

Teot sen sijaan ovat poikkeuksetta sanktioitavia, mikään ei oikeuta aikuista kajoamaan lapsen koskemattomuuteen.

Mutta ajatelkaapa itse, jos ainut tapa toteuttaa omaa seksuaalisuuttasi olisi sellainen, jota ei oikeasti voi koskaan toteuttaa. Ei ole mikään pieni rasti se.