Kirjoittaja Aihe: Ulkopuolinen kinky  (Luettu 20034 kertaa)

Ninth

Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #30 : 06.04.2020, 21:23 »
Minusta olisi mukavaa, jos tietämättömyyttä ja vihamielisyyttä ei rinnastettaisi lainkaan.
Rinnastan ne silviisiin, että molemmat ovat aivan helvetin rasittavaa vastaanotettavaa jatkuvalla syötöllä. Ei se loppujenlopuksi ihan hirveästi fiilistä muuta, tip tip tip tiputteleeko otsalle pisaraa joku julma vesikiduttaja vai vuotava katto, jota kukaan ei välitä tilkitä. :D

Mutta siis hei, tosi ihanaa että teillä on sellanen kokemus että koko maailma on teille avoin ja vastaanottavainen, älkää ottako sitä itsestäänselvyytenä vaan arvostakaa sitä!

Chennai

  • Ketjureaktio
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 315
  • Galleria
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #31 : 06.04.2020, 21:32 »
Minusta olisi mukavaa, jos tietämättömyyttä ja vihamielisyyttä ei rinnastettaisi lainkaan.
Rinnastan ne silviisiin, että molemmat ovat aivan helvetin rasittavaa vastaanotettavaa jatkuvalla syötöllä. Ei se loppujenlopuksi ihan hirveästi fiilistä muuta, tip tip tip tiputteleeko otsalle pisaraa joku julma vesikiduttaja vai vuotava katto, jota kukaan ei välitä tilkitä. :D

Mutta siis hei, tosi ihanaa että teillä on sellanen kokemus että koko maailma on teille avoin ja vastaanottavainen, älkää ottako sitä itsestäänselvyytenä vaan arvostakaa sitä!

Harmillista että pidät tietämättömyyttäkin huonona sillä silloin kun ihminen kysyy, hän pyrkii oppimaan. Se voi olla rasittavaa mutta kuka sen katon korjaa ellei sen omistaja? KVG:n voi sanoa hyvin monella tapaa.  ^-^

HerraD

  • Vieras
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #32 : 06.04.2020, 21:46 »
Joillekin ihmisille vaan sattuu enemmän kuin toisille  ::)

Lmr01

Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #33 : 06.04.2020, 21:59 »
Joillekin ihmisille vaan sattuu enemmän kuin toisille  ::)
Ja seisovan on helppo potkia maassa makaavaa.

Oon kyllä jo kerennyt huomata että mun tapauksessa ulkopuolisuuden tunne ei johdu siitä etteikö minua otettaisi vastaan miiteissä (kannattaa olla helposti miesoletettava), vaan omasta mielenmaailmasta ja kehityshistoriasta. Syy sille miksi vähemmistöt eivät roiku miiteissä tai bileissä sankoin joukoin näkyy ihan hyvin jo tässä langassa.

Ouroboros

  • Vieras
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #34 : 06.04.2020, 22:02 »
Miten me kinkyt voisimme vaikuttaa siihen, ettei ulkopuolisuutta syntyisi scenessä?

Se, mikä mut on saanut kääntymään vikkelästi pois normikinkypiireistä (esim. tältä foorumilta), on avoin transvihamielisyys, avoimelle transvihamielisyydelle hymistely sekä yleinen setämiesöyhötys. En kuvittele, että tähän olisi tulossa mitään muutosta, joten pidän omat munani toisessa kinkykorissa ja käyn piipahtamassa normiscenessä silloin kun riittää energiaa kohdata kaikenlaisia huokauttavia ylläripylläreitä. On mulle yritetty välillä ehdotella, että olemassaolevia miittejä ja tiloja voisi yrittää muuttaa vähemmistöille turvallisemmiksi, mutta ei kiitos. Kyllähän nyt setämiehillekin pitää olla oma safe spacensa, jossa öyhötellä. ^-^

Tämä. Kinky(miiti)t ovat heteronormatiivisia - mikä on ihan luonnollista, hetero kun on se normi - ja setämiehet  aina ja kaikkialla eniten äänessä. Jälkimmäinen ei liene luonnollista, mutta niin kulttuurisidonnaista, että jos siitä ei tarkoituksella pyritä eroon, marginaali-ihmiset jäävät marginaaliin.

Nais-, homo- ja transvastaista läppää kestää tosi rajallisesti eikä vapaa-aikana ole mitään mieltä hakeutua porukoihin, joissa sellainen on, no, normi.

Oma kinkykuplani on aika erilainen kuin esim. tämä foorumi yleisesti ja mieluiten edelleen tutustun ihmisiin yksi kerrallaan, en isossa homogeenisehkossa oletusheteroporukassa.
Aika kovaa yleistystä. Väitteillenne on siis todellisuuspohjaa?
Miettisin kuitenkin hetken onko kokemusta läpi maan vai onko kokemus jostain tapahtumasta tai paikkakunnasta.

Siihen onko asiat paremmin Tampereella saa ottaa muut kantaa, mutta itse en näe väitettyjä piirteitä.

Eikös ne olleet juuri Tampereen sadistimiitit, joissa feminismi oli kiellettyä? Se, että vain cis-miehillä on oikeus osallistua ja olla äänessä, ei ainakaan lisää marginaaliryhmien kiinnostusta ns. normikinkyporukoihin. Tosin Tampere ei ole juuri kiinnostanut tähänkään asti. En väitä, että Helsingissä tai Turussa asiat olisivat merkittävästi paremmin, mutta ainakin naisvihaa on helpompi vältellä ja löytää turvallisia tiloja ja ihmisiä.
Mitkäköhän on olleet tollasia miittejä? Ei ainakaan niissä miiteissä, missä mä olen käynyt ja nyt haluaisin vähän tarkennusta tuohon. Oletko itse ollut paikalla, koska viimeisen kappaleen ensimmäinen lause antaa ymmärtää, ettet ole ollut.

Kysytkö ihan tosissasi? Kun jo miittikutsussa määritellään feminismi ei-toivotuksi niin tälleen feministisadistina ei tulisi pieneen mieleenkään osallistua. Hyvä tietysti, että määritellään etukäteen. Olisi ikävämpi huomata vasta paikan päällä, mikä on homman nimi. Arvelen, vaikken toki voi olla varma, ettei binäärin ulkopuolisia sadisteja miiteissänne liiemmin käy.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #35 : 07.04.2020, 06:01 »
Miten me kinkyt voisimme vaikuttaa siihen, ettei ulkopuolisuutta syntyisi scenessä?

Se, mikä mut on saanut kääntymään vikkelästi pois normikinkypiireistä (esim. tältä foorumilta), on avoin transvihamielisyys, avoimelle transvihamielisyydelle hymistely sekä yleinen setämiesöyhötys. En kuvittele, että tähän olisi tulossa mitään muutosta, joten pidän omat munani toisessa kinkykorissa ja käyn piipahtamassa normiscenessä silloin kun riittää energiaa kohdata kaikenlaisia huokauttavia ylläripylläreitä. On mulle yritetty välillä ehdotella, että olemassaolevia miittejä ja tiloja voisi yrittää muuttaa vähemmistöille turvallisemmiksi, mutta ei kiitos. Kyllähän nyt setämiehillekin pitää olla oma safe spacensa, jossa öyhötellä. ^-^

Tämä. Kinky(miiti)t ovat heteronormatiivisia - mikä on ihan luonnollista, hetero kun on se normi - ja setämiehet  aina ja kaikkialla eniten äänessä. Jälkimmäinen ei liene luonnollista, mutta niin kulttuurisidonnaista, että jos siitä ei tarkoituksella pyritä eroon, marginaali-ihmiset jäävät marginaaliin.

Nais-, homo- ja transvastaista läppää kestää tosi rajallisesti eikä vapaa-aikana ole mitään mieltä hakeutua porukoihin, joissa sellainen on, no, normi.

Oma kinkykuplani on aika erilainen kuin esim. tämä foorumi yleisesti ja mieluiten edelleen tutustun ihmisiin yksi kerrallaan, en isossa homogeenisehkossa oletusheteroporukassa.
Aika kovaa yleistystä. Väitteillenne on siis todellisuuspohjaa?
Miettisin kuitenkin hetken onko kokemusta läpi maan vai onko kokemus jostain tapahtumasta tai paikkakunnasta.

Siihen onko asiat paremmin Tampereella saa ottaa muut kantaa, mutta itse en näe väitettyjä piirteitä.

Eikös ne olleet juuri Tampereen sadistimiitit, joissa feminismi oli kiellettyä? Se, että vain cis-miehillä on oikeus osallistua ja olla äänessä, ei ainakaan lisää marginaaliryhmien kiinnostusta ns. normikinkyporukoihin. Tosin Tampere ei ole juuri kiinnostanut tähänkään asti. En väitä, että Helsingissä tai Turussa asiat olisivat merkittävästi paremmin, mutta ainakin naisvihaa on helpompi vältellä ja löytää turvallisia tiloja ja ihmisiä.
Tampereella on ollut yksi Sadistimiitti ja sen ilmoituksen teksti on seuraava:

Miitti Ukkometson yläkerrassa sukupuoleen tai sukupuolettomuuteen katsomatta jokaiselle itsensä sadistiksi tai alistajaksi luokittelevalle.

Juttelemme ja pähkäilemme maailman menoa unohtamatta itse asiaa. Kenties saamme kasaan pari ideaakin noin omalta kantiltamme katsoen paremman tulevaisuuden takaamiseksi.

Yleisen rauhan ja viihtyisyyden takia jättäkäämme kuitenkin rauhaan feminismi, sovinismi sekä Viistokatu.  ::)

Tervetuloa!

Onko tuo feminismivastainen? Vai sovinistivastainen? Vai Viistokatuvastainen?  Vai luettelinko ei toivottuja keskustelunaiheita? Mieti vähän!

Paikalla muuten oli sadisteja sukupuoleen ja seksuaaliseen suuntautumiseen nähden kohtuullisen kattavasti.

Julistat Tampereen tapahtumat naisvihamielisiksi käymättä yhdessäkään ja vain yhden sanan takia!
Huomautettakoon, että ko tapahtuma ei ollut Rsykkeen vaan allekirjoittaneen koolle kutsuma.

Ninth

Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #36 : 07.04.2020, 07:12 »
Minusta olisi mukavaa, jos tietämättömyyttä ja vihamielisyyttä ei rinnastettaisi lainkaan.
Rinnastan ne silviisiin, että molemmat ovat aivan helvetin rasittavaa vastaanotettavaa jatkuvalla syötöllä. Ei se loppujenlopuksi ihan hirveästi fiilistä muuta, tip tip tip tiputteleeko otsalle pisaraa joku julma vesikiduttaja vai vuotava katto, jota kukaan ei välitä tilkitä. :D

Mutta siis hei, tosi ihanaa että teillä on sellanen kokemus että koko maailma on teille avoin ja vastaanottavainen, älkää ottako sitä itsestäänselvyytenä vaan arvostakaa sitä!

Harmillista että pidät tietämättömyyttäkin huonona sillä silloin kun ihminen kysyy, hän pyrkii oppimaan. Se voi olla rasittavaa mutta kuka sen katon korjaa ellei sen omistaja? KVG:n voi sanoa hyvin monella tapaa.  ^-^
Voi, kun tietämättömyys näkyisikin pelkästään kiusallisina kysymyksinä, joiden esittäjät vastaanottaisivat infoa kernaasti! :D Se olisi virkistävää ja tervetullutta vaihtelua. Yleensä tietämättömyys on muotoa "en tiiä eikä kiinnosta, mut tässä kasa typeriä oletuksia ja satuttavia sanoja ja ohi katsomista, turha yrittää kertoa fiiliksistä koska käännän aiheen siihen että mitään ei saa enää sanoa tai tehdä ja alan haastaa riitaa". Ja sitten pitäisi käyttää energiaa sellaiseen, kun vaati alunperinkin uuvuttavan paljon rohkeutta sanoa, että sattuu.

Jos katsot tätäkin keskustelua, voit huomata, ettei kukaan ole kysynyt multa tai Kinkajoulta tarkentavia kysymyksiä ulkopuolisuuden tunteesta silleen huolissaan ja avoimena vastauksille, vaan tyylillä: "Oletteko te vouhottajat varmoja ettei teillä ole liian suppea otanta?" Lisäksi on tarkennuksia kysymättä esitetty oletuksia siitä, minkälaisesta toiminnasta tahaton vesikidutus muodostuu. Tätä se on lähes aina kun avaa normipiireissä sanaisen arkkunsa tarkemmin sen suhteen, mikä vaivaa. Mutta tuohan on vain yksittäistapaus! Eihän kukaan sanantarkasti noin sanonut, eikä rivien välejä ole olemassa! Melkoinen yleistys! En minä ainakaan ole koskaan huomannut tuollaista, vaikka olen viiteryhmän ulkopuolinen tarkkailija ja täten Absoluuttisen Objektiivinen! Ai missä muka on metsä, täällähän on vain puita! Ei ne pahalla!

Huoh. Toki näissäkin piireissä on olemassa myös huomaavaisia ja aidosti tiedonhaluisia ihmisiä, kai, vaikka he eivät usein annakaan kuulua itsestään tällaisissa tilanteissa. Mutta kuka jaksaa pelata venäläistä rulettia päivästä toiseen? Minä ymmärrän kyllä! Teitä ei kiinnosta! Hauskaa on se, että te ette jostain syystä voi edes suoraan myöntää sitä.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #37 : 07.04.2020, 08:22 »
Jos sanotte, että miitteihin ovat kaikki tervetulleita, niin näyttäkää tämä. Jos uusi ihminen tulee miittiin, osoittakaa kiinnostusta häntä kohtaan älkääkä olko pelkästään pienessä sisäpiirin porukassanne.

Tässä on se ikiaikainen ongelma, että kaikki eivät halua tulla vedetyksi mukaan keskusteluun. Sitä on pohdittu moneen kertaan, että pitäisikö yrittää osallistaa uusia ihmisiä keskusteluun ja vetää heitä mukaan, mutta toisaalta sillä saattaa ajaa ujompia karkuun. Oma linjani on ollut se, että annan itsekseen istuvan olla rauhassa, mutta pyrin keskustelemaan niiden kanssa, jotka mukaan selkeästi pyrkivät. Se vaatii uudelta tulokkaalta omaa aktiivisuutta, mutta jotain joutuu antamaan itsestään jos haluaa saada vastinetta.

Minä en ihan oikeasti tiedä, mikä olisi paras tapa, koska uudet harvemmin ottavat etukäteen yhteyttä tai kirjoittavat miittiketjuihin. Olisipa jokaisella otsassa liikennevalot, joista näkisi suoraan, haluaako ihminen tulla vedetyksi mukaan keskusteluun vai tarkkaileeko hän mieluummin vierestä.
Hihaton tuossa sanoikin sen ongelman. Mistä tietää kuka ahdistuu siitä kun tullaan ekassa miitissä juttelemaan eikä tule toiste ja kenelle se on viimeinen kerta koska kukaan ei jutellut?

Ulkopuolisuudesta ja mukaan pääsyn vaikeudesta on ennekin kirjoitettu ja ollut polemiikkiä, mutta viisastenkiveä ei ole löytynyt.

Vika on kuulemma tapahtumissa ja niissä viihtyvissä ihmisissä noin rivien välistä luettuna.
Mutta mitä sille oikein voisi muuta tehdä kuin pitää ovet auki ja sanoa moi uusille?

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #38 : 07.04.2020, 08:44 »
Kaikesta mielensäpahoittajat, aina kuuluvat tuohon johonkin iki-ihanaan -ismi porukkaa......jospa vaan menis ihmisenä sinne ja unohtais ton ainaisen lokeroinnin?
Ihmiset, ihan kaikki, on tärkeitä ja arvokkaita...ismejä paasaavat ja niistä palopuheita pitävät on vaan helvetin rasittavia...aivan sama mitä laitaa taikka totuutta kiljuvatkaan.
Tarkoitus oli varmasti vain vähentää turhaa nillitystä itse miitissä ja keskittyä siihen millä se on nimetty? Itsekkin jos menen Shibari/Kinbaku miittiin niin olen valmis opettamaan/puhumaan/selittään ihan kaikille IHMISILLE tosta mitä ehkä tahtovat kuulla. MUTTA jos minua lähestytään jotenkin muuten, vaikkapa "olen feministi/sovinistisitoja" niin kiinnosta vittujakaan. Olet mitä olet ja annat muiden olla mitä ovat, kohtaat ne ihmisinä ilman oletuksia...se on aika vaikeaa kyllä, mutta se onnistuu kaikilta kun ei jumita siellä omassa lätissään.

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2258
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #39 : 07.04.2020, 09:09 »
Tää on muuten veikeää että feminismi ja sovinismi laitetaan jotenkin tässä yhteydessä sanapariksi  :o

Coach

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • The Grand Daddy
  • Galleria
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #40 : 07.04.2020, 09:24 »

Ei tämä edes mitenkään erityisen kovaa yleistystä ole. Trans-, homo- ja naisvihamielisyyttä ja vähintään tietämättömyydestä johtuvaa väsyttävää typerehtimistä kohtaa harmillisen monessa paikassa, eivätkä mainstream-kinkypiirit ole mikään poikkeus. Onneksi näissäkin asioissa löytyy queer- ja feministipainotteisia tiloja, niin ei tarvitse hakata päätä seinään perusjuttujen kanssa.

Jännä juttu kyllä, että enemmistöläiset eivät ikinä huomaa mitään vähemmistöjen syrjimistä omissa piireissään. Mistäköhän se mahtaa johtua? ;)

Ennen kuin ketju meni huuteluksi, tuli mieleen juuri tämä. Meidän valkoisten heteromiehien, jotka tässäkin ketjussa on vahvasti kyseenalaistamassa vähemmistöjen kokemuksia, on erittäin vaikea suhtautua tähän kokemukseen syrjinnästä monesta syystä. Olen ollut samalla tavalla kyseenalaistaja, jos vaikka puhutaan vain naisten kokemasta asemaan tai sukupuoleen kohdistuvasta syrjinnästä ja vähättelystä. Puhumattakaan transihmisiin kohdistuvasta syrjinnästä.

Ongelma on siinä, että kukaan ei pääse kovin helposti toisen ajatuksiin, kokemuksiin ja maailmankuvaan kiinni. On ihan helvetin vaikea valkoisena heteromiehenä asettua vähemmistön, saatikka sitten marginaalivähemmistön asemaan. Samanlaisia kokemuksia syrjinnästä ei vain ole, eikä tule.

Vaikka se turhauttavalta tuntuukin, tähän käännytystyöhön tarvitaan konkreettisia esimerkkejä, rautalankaa (ihan kelakaupalla) ja väsymätöntä toistoa epäkohdista ja oikean suhtautumisen mallista.

Useinhan se väärinkohtelu tapahtuu niin, ettei muut ihmiset sitä ympärillään huomaa. Kukaan ei näe sitä katsetta, olankohautusta tai lyhyttä lausahdusta joka saa toisen maailman murenemaan. Siksi tässäkin ketjussa oikeasti ihmiset ovat ällistyneitä tästä. Jokainen "vastaansanoja" on mielestään täysin avoin kaikille sukupuolille ja suuntauksille eikä tajua, että sitä vähättelyä tapahtuu koko ajan ympärillä. Koska se se sama lausahdus ei satuta valkoista heteromiestä, joka sattuu sitä yhtä erilaista huoneessa olijaa.

Naisten kokema seksuaalinen väkivalta ja seksillä käytävä miesten valtapeli oli vielä ennen metoo-kampanjaa aika pilossa ollut aihe. Silti sitä oli (ja on edelleen) joka puolella. Jokaisen työpaikalla, joidenkin kotona ja vapaa-ajalla. Silti useimmille se tulee yllätyksenä. Siksi tämä on niin hankalaa.

Josko siis ollaan avoimia oikeasti, ja uskotaan vähemmistössä olevien ihmisten kokemukset ja kertomukset. Vaikka et itse ole sitä nähnyt, se voi silti olla olemassa.

Minun mielestä kinkypiirit on lähtökohtaisesti avoimempia kuin vaniljapiirit. Mutta vaniljuus ei tarkoita sulkeutuneisuutta mitenkään automaattisesti. Ja kinkyissäkin on varsin kirjava sakki ihmisiä, eikä kinkyys automaattisesti tee avoimeksi. Se että tykkää esimerkiksi saada/antaa piiskaa ja sen seurauksena tulee piireihin etsimään seuraa, ei ole vielä mikään tae yksilön maailmankuvan sateenkaarimaisuudesta tai yleisestä siivistyksestä.

Yleistäminen on erittäin huono tapa saada näitä asioita järkevästi eteenpäin. Molemmin päin. Jos toteamme ettei 'sen ja sen skenen' miiteissä suvaita vähemmistöjä, on ihan yhtä paha yleistys kuin että syrjintää ei ole 'siellä ja siellä skenessä'. Ollaan täsmällisempiä. Olen tosi monesti baarin keskusteluja lukiessani jäänyt kaipaamaan niitä oikeita täsmentäviä sanoja ja asioita, joilla jokin epäkohdaksi nostettu asia saisi konkreettisen muodon. Silloin aiheeseen pääsisi käsiksi, ja sitä voi mutustella ajatuksissaan oikeasti. Ja se muuttaa maailmaa.

 :love:

Pip

Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #41 : 07.04.2020, 09:30 »
Miten me kinkyt voisimme vaikuttaa siihen, ettei ulkopuolisuutta syntyisi scenessä?

Se, mikä mut on saanut kääntymään vikkelästi pois normikinkypiireistä (esim. tältä foorumilta), on avoin transvihamielisyys, avoimelle transvihamielisyydelle hymistely sekä yleinen setämiesöyhötys. En kuvittele, että tähän olisi tulossa mitään muutosta, joten pidän omat munani toisessa kinkykorissa ja käyn piipahtamassa normiscenessä silloin kun riittää energiaa kohdata kaikenlaisia huokauttavia ylläripylläreitä. On mulle yritetty välillä ehdotella, että olemassaolevia miittejä ja tiloja voisi yrittää muuttaa vähemmistöille turvallisemmiksi, mutta ei kiitos. Kyllähän nyt setämiehillekin pitää olla oma safe spacensa, jossa öyhötellä. ^-^

Tämä. Kinky(miiti)t ovat heteronormatiivisia - mikä on ihan luonnollista, hetero kun on se normi - ja setämiehet  aina ja kaikkialla eniten äänessä. Jälkimmäinen ei liene luonnollista, mutta niin kulttuurisidonnaista, että jos siitä ei tarkoituksella pyritä eroon, marginaali-ihmiset jäävät marginaaliin.

Nais-, homo- ja transvastaista läppää kestää tosi rajallisesti eikä vapaa-aikana ole mitään mieltä hakeutua porukoihin, joissa sellainen on, no, normi.

Oma kinkykuplani on aika erilainen kuin esim. tämä foorumi yleisesti ja mieluiten edelleen tutustun ihmisiin yksi kerrallaan, en isossa homogeenisehkossa oletusheteroporukassa.
Aika kovaa yleistystä. Väitteillenne on siis todellisuuspohjaa?
Miettisin kuitenkin hetken onko kokemusta läpi maan vai onko kokemus jostain tapahtumasta tai paikkakunnasta.

Siihen onko asiat paremmin Tampereella saa ottaa muut kantaa, mutta itse en näe väitettyjä piirteitä.

Eikös ne olleet juuri Tampereen sadistimiitit, joissa feminismi oli kiellettyä? Se, että vain cis-miehillä on oikeus osallistua ja olla äänessä, ei ainakaan lisää marginaaliryhmien kiinnostusta ns. normikinkyporukoihin. Tosin Tampere ei ole juuri kiinnostanut tähänkään asti. En väitä, että Helsingissä tai Turussa asiat olisivat merkittävästi paremmin, mutta ainakin naisvihaa on helpompi vältellä ja löytää turvallisia tiloja ja ihmisiä.
Mitkäköhän on olleet tollasia miittejä? Ei ainakaan niissä miiteissä, missä mä olen käynyt ja nyt haluaisin vähän tarkennusta tuohon. Oletko itse ollut paikalla, koska viimeisen kappaleen ensimmäinen lause antaa ymmärtää, ettet ole ollut.

Kysytkö ihan tosissasi? Kun jo miittikutsussa määritellään feminismi ei-toivotuksi niin tälleen feministisadistina ei tulisi pieneen mieleenkään osallistua. Hyvä tietysti, että määritellään etukäteen. Olisi ikävämpi huomata vasta paikan päällä, mikä on homman nimi. Arvelen, vaikken toki voi olla varma, ettei binäärin ulkopuolisia sadisteja miiteissänne liiemmin käy.
Mielestäni kaikissa muissa miiteissä käy juurikin mainitsemiasi vähemmistön edustajia ja käyvät usein juuri siksi, ettei ketään leimata, tai haukuta, tai syrjitä. Tuossa Nicolauksen mainitsemassa kirjastomiitissä en ole käynyt, mutta oletan yleisesti ilmapiirin olleen kaikille tervetullutta, kuten on kaikissa muissakin miiteissä, mitä tällä alueella on. Minua on turha leimata suvaitsemattomaksi, mitä sukupuoliasiaan tulee. Ystäviä on jokapuolelta, joten normatiiviseksi sovinistiheterosetämieheksi kutsuminen on loukkaavaa. Saan luultavasti tästäkin bannit, mutta silloin kärsin ne taas, kuten tähänkin asti.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #42 : 07.04.2020, 09:37 »
Juuttisetä sanoi asian todella hyvin.

Itselläni tökkää tosi pahasti, jos ihminen suhtautuu johonki asiaan fanaattisesti ja vielä päälle julistaa sitä tavalla, joka on muita halventava. Tällainen käytös tottakai herättää ihmisissä vastareaktioita ja näin muodostuu ikäviä oletuksia, stereotypioita, julistettavan asian kannattajista.

Ihmisten on vaikea nähdä omassa toiminnassaan koskaan mitään vikaa, oli se sitten vaikka julistaminen, foorumilla kommentointi tai miittikäyttäytyminen.
Henkilöt jotka tähän eivät kykene, huonommin (jos ollenkaan) kykenevät nähdä asioita toisten ihmisten näkökulmasta, koska he ovat itse aina oikeassa. Silloin tulee helposti hyökättyä vastakeskustelijan nilkkaan kiinni, kuin ärisevä koira. Mutta kuka asiasta hyötyy? Ei kukaan.
Tästä seuraa kuitenkin se, että ärisevää koiraa aletaan karttaa, koska kukaan ei halua tulla purruksi. Siinä ei ole tekemistä sukupuolen tai suuntautumisen kanssa, vaan pelkästään käytöksen. Huono käytös on aina huonoa käytöstä, eikä kenellekään ole siihen erityisoikeuksia.

Miitteihin ei ole yksinkertaisesti ratkaisua, että miten uudet voisi ottaa mukaan helpommin. Koska kaikki ovat erilaisia, ja osa ei mukaan halua. Ehkä miiteissäkin pitäisi alkaa noudattaa värikoodeja. Pue päällesi vihreää, jos haluat tutustua ihmisiin ja että sinut vedetään mukaan keskusteluun. Pue keltaista tai oranssia, jos haluat olla rauhassa tai olet epävarma. Punaista jos puret sinulle puhujia. ;D

Ouroboros

  • Vieras
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #43 : 07.04.2020, 09:48 »
Tää on muuten veikeää että feminismi ja sovinismi laitetaan jotenkin tässä yhteydessä sanapariksi  :o

Jep. Vähän niin kuin sanoisi, etteivät juutalaiset ole tervetulleita, mutta tasapuolisuuden nimissä ei haluta natsejakaan. Onko tarpeeksi rautalankaa?

Juutalainen ei voi jättää juutalaisuuttaan kotiin. Feminismi on minun ja myös kinkyilyni kovinta ydintä enkä voi tai halua kytkeä feminismiäni pois päältä esim. miitin ajaksi.
Summa summarum: Tampereen sadistimiitit (huom! Vain yksi tähän mennessä, Rsyke ei liity) eivät ole turvallista tilaa minulle tai kaltaisilleni. Vain yhden, mutta keskeisesti itseäni määrittelevän asian takia minua ei tultaisi kohtelemaan tasa-arvoisena muiden kanssa.

Olen tässä langassa mielestäni selkeästi kertonut, miten miiteistä tehtäisiin turvallisempia ja houkuttelevampia kaikille. Sanoilla. Käyttäytymisellä.

Vastaukseksi saan öyhötystä ja nimittelyä. Sitten vielä ihmetellään, etten tahdo samoihin tiloihin tällaisten ihmisten kanssa. Binäärin ulkopuolisille, transihmisille, seksuaalivähemmistöille ja rodullistetuille tilanne on vielä ikävämpi. Olen etuoikeutettu cis-sukupuolisuuteni takia, samoin siksi, että lesboilu on ns. kuumaa.

Olen kirjoittanut aiheesta eri alustoilla kymmeniä ellen satoja kertoja. Nätisti ja rumasti. Vastaus on lähes poikkeuksetta tuo Ninthin kuvailema: tarkentavia, saati rakentavia kysymyksiä ei tule. Tulee setähiutaleiden hyökkäys, öyhötystä ja syyttelyä.

Lily

Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #44 : 07.04.2020, 09:56 »
Muistan aikanaan karttaneeni pks koska olin saanut jostain päähäni että varsinkin just Helsingin porukka on kylmää, sisäänpäinkääntynyttä sekä ilkeitä ja ikäviä ihmisiä..
Härkää sarvista ja koska lähtökohtani on Satakunnasta, ah tuosta suvaitsevuuden ja ystävällisten ihmisten kehdosta (kyllä, sarkasmia), niin aloitinkin varovasti pahisten lähestymisen miitistä.
Tässä kohtaa pitää siis huomauttaa että olin kyllä skenessä pyörinyt jo vuosikausia.

Majavamiittiin päädyin, ja se kyllä mullisti käsitykseni samalla kertaa helsinkiläisistä.
Muistan jokaisen paikalla olleen, muistan sen lämpimän vastaanoton, muistan ihanat ihmiset, ja näin minusta tuli se dude joka tallaa hoodeilla edelleen.

Edelleen huomautan että en toki ollut uusi skenessä, joka varmasti vaikuttaa asiaan.
Mutta sekin on sanottava, että asenne omalla kohdalla oli estänyt tämän.

Vaikka sain muutama vuosi sitten rajun pyyhkeen naamalle siitä kuinka virheellistä ja huonoa on oikeinkirjoitukseni, niin tämänkin uhalla olen väkisin kirjoittelemassa täällä, eli fuck it, mulla on oikeus, mulla on #asennetta

Eli muistattehan skenemuumiot(lukeudun myös kastiin) että pieni ja mielestänne viaton mielipiteenne saattaa vaikuttaa uusille tulijoille isosti viihtyvyyteen mm.
Mitä siitä jos on väärä kirjoitusasu, puuttuu pilkkuja ja se ärsyttää.. älkää tappako innokkuutta täydellisyydellänne..
Puss och kram
Violetti aktivisti