Kirjoittaja Aihe: Piiskaa  (Luettu 83307 kertaa)

mary

Vs: Piiskaa
« Vastaus #60 : 05.05.2015, 20:30 »
Komppaan edellisiä, mielenkiintoinen ja ajatuksia tukeva kirjoitus.
Miten monen lyönnin jälkeen yleensä vaihdatte välinettä, jos on esimerkiksi ne 10 kerran lyömiset ja sitten lyhyt tauko?

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Piiskaa
« Vastaus #61 : 06.05.2015, 07:39 »
Yllä olevaan kysymykseen toimii seuraava laskukaava: Tarkkaile subia.
Jos senhetkinen väline ei enää tunnu missään,  voidaan vaihtaa toisentyyppiseen toisenlaista kipua aiheuttavaan.
Jos pelkästään huvittaa ottaa toinen väline.
Jos D haluaa enemmän reaktioita, enemmän itkua, enemmän/vähemmän pyristelyä.
Jos on tarkoitus siirtyä yhdenlaisesta tunnetilasta toisenlaiseen.
Jos yksi väline meni rikki, otetaan toinen.
Jos sub näyttää vielä kipunälkäiseltä.
Jos...jos...jos...Jne.

Dreadgrain

Vs: Piiskaa
« Vastaus #62 : 30.06.2015, 17:55 »
Aloittelevana piiskattavana avaa kieltämättä aiheen metaa. Kiitos siitä.

En kuitenkaan osaa silti sijoittaa itseäni tarkasti mihinkään näistä neljästä kategoriasta. Lähimpänä käy ehkä 3. vaihtoehto. Suoraa kiihottumista tai laukeamista en todennäköisesti voi saada pelkällä piiskaamisella, mutta rajojen kokeileminen viehättää. Siksi pidänkin siitä, kun iskuja jaellaan ympäri kroppaa. Kun kihelmöinti ja kipu säteilee joka paikkaan. Ehkä se on juuri tuota endorfiinitrippailua. Toisaalta nautin myös siitä että näen piiskan toisessa päässä majailijan nauttivan siitä, miten hän näkee minun reagoivan. Jos tuon nyt vähän ympäripyöreästi yrittää muotoilla.

Jäljet ovat myös yksi kiehtova aihe. Niitä on mukava tutkia jälkeenpäin ja muistella mikä sen aiheutti, mikä on myös kiihottava ajatus. Nautin myös siitä, jos sattumalta joku ulkopuolinen näkee ja hämmästelee ruhjeita, vaikka en sinänsä tarkoituksella niitä esittele, poikkeustapauksia lukuunottamatta. Ihmisten reaktiot ovat yksi hupi muiden joukossa. Ehkä tässä menen sinne masokistin lokeroon.

Hellyydestä pitävänä ihmisenä tuo jälkihoitokin on hyvä maininta artikkelissa. Onhan se mukava yhdessä tutkia lämmennyttä, väriä vaihtavaa nahkaa. Toisen tunteminen antaa toki myös paremmat lähtökohdat sille, että subi voi antautua täysin piiskaamiselle.

Vihtokaa nautinnolla.

SubRise

  • Vieras
Vs: Piiskaa
« Vastaus #63 : 18.03.2018, 22:30 »
Erittäin hyvä teksti oli. Varsinkin kun itsekin aloittelevana subina olen miettinyt, mikä siinä piiskaamisessa oikeen kiinnostaa. Koska kyllähän se oikeesti sattuu. Mut silti sitä haluaa. Hämmentävää.

Olen myös huomannut, että useissa teksteissä täällä muistutetaan subeja, ettei kaikkea tarvi kestää ja pitää sanoa ei tarpeen vaatiessa. Tämän lukeminen tuo varmuutta myös itselle ettei kaikkeen tarvi alistua. Kiitos!

Raippaaja

  • Vieras
Vs: Piiskaa
« Vastaus #64 : 16.06.2019, 10:21 »
Tämä oli tosiaan hyvä ja selkeyttävä teksti tällaiselle aloittelevalle piiskan heiluttajalle.
Jos joku vaan tietää/ viitsii vinkata tai linkata vastaavia kirjoituksia niin enemmän kuin mielelläni lukisin näitä.

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: Piiskaa
« Vastaus #65 : 16.06.2019, 16:57 »
Jäinpä miettimään, mihin aloittajan esittämistä neljästä kategoriasta sopii asetelma, jossa opinnäytetyötäni merkittävästi motivoitiin ja vähän ohjattiinkin onnistuneesti piiskan avustuksella. Melkein on todettava, että mikään annetuista kategorioista ei suoraan sovi. Yritetään poissulkumenetelmää:
  • Kategoria 1: Ei ollut makuuhuonepiiskausta, vaikka kirjaimellisesti ottaen kyllä tapahtuikin makuuhuoneessa, sen sijaan ei ollut kovinkaan kevyttä, eikä tähdännyt kummankaan kiihottumiseen. Ykkönen poissuljettu.
  • Kategoria 2: Edellisestä jatkaen todetaan volyymin lisäys. Ei kuitenkaan sovi kakkoseksi, koska vastaanottajana en ole masokisti per se.*
  • Kategoria 3: Endorfiinitrippi. "Tämän tyyppinen piiskaus harvoin on yhteydessä seksiin", tältä osin sopii. Kuitenkaan endorfiinitrippikään ei ollut varsinainen tavoitteemme.
  • Kategoria 4: Liittyy valtaleikkiin. Pitää paikkansa. Ei kuitenkaan istu tähänkään, koska piiskurini vallankäyttö tilanteessa oli varsin maltillista eikä kyseessä ollut kotikuri, eikä ainakaan kokonaan myöskään rangaistus. Toki oli niin, että jos olin jotenkin vitkastellut tai homma ei muuten tyydyttänyt sparraajaani, piiska ehkä oli tuntuvampaa kuin yleensä.
Sanoisin, että avauksessa mainitut neljä ryhmää tai kategoriaa ovat oikein hyvä jäsennys lähtökohdaksi. Toisaalta on niin, että jokainen piiskasuhde ja -tilanne ovat ainutkertaisia. Meistä kumpikaan ei muista, milloin ja kumpi meistä ehdotti näitä "ripittäytymistilaisuuksia" ja niiden väliin sijoittuneita työskentelyn raportointeja. Emme myöskään ottaneet erikseen puheeksi piiskan tarkoitusta. Osaltani pidän tätä elementtiä omassa prosessissani erittäin tärkeänä: oli erityisiä tilaisuuksia, joissa toinen ihminen kuuntelee ja rituaalia sekä käymäämme keskustelua vahvistaa tuntuva, kohtuullinen piiskaus.

* Per se, lat. itsessään, varsinaisesti.

Edit:Typostelua.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2019, 10:03 kirjoittanut Mr Birch »

TuhmaTe

Vs: Piiskaa
« Vastaus #66 : 31.07.2019, 21:55 »
Itse menen noista neljästä eniten tuohon neloskategoriaan. Omalla kohdalla piiskaus on nimenomaan rangaistuslähtöistä. Seuraus jostain. Ja tottakai tuossa tilanteessa on kyse myös vallankäytöstä. Piiskaajan (hetkellisestä) vallasta minuun.
Olen hyvin koti ja koulukuri henkinen ihminen. Ja piiskausfantasiat liittyvät näihin kahteen edellämainittuun. Piiskaa ankaralta tädiltä, opettajalta jne. Näin ollen eroottiset piiskaukset eivät sovi omaan pirtaan. Eikä myöskäään se, että lyödään jonnekin muualle kuin pyllylle. No näpeille lyöminen on ihan ok.
Olenko masokisti? Saanko mielihyvää kivusta? Varsinaisesta fyysisestä kivusta en saa. Ja myönnän, että esim. vitsa, hiusharja ja remmi sattuu ihan hemmetisti. Ja joskus ennen piiskausta jopa hieman pelottaa. Itse kuitenkin näkisin tuon eräänlaiseksi "terveeksi" peloksi. Tämä koko asetelma, että homma toimisi vaatii tietysti ehdotonta luottamusta toiseen henkilöön.

subitar89

Vs: Piiskaa
« Vastaus #67 : 31.07.2019, 23:34 »
Itsellä on lähinnä tuo nelonen. Nautin ennen kaikkea alistumisen tunteesta. Erityisen kiihottavaa on, kun saan jostain rikkeestä rangaistuksen. Rankkuihin on käytössä meillä oma välineensä. Kiihotun siitä, kun tunnustan rikkeeni ja Isäntäni kertoo tulevasta rankusta. Sen odotus on myös kiihottavaa, samoin kuin valmistautuminen ottamaan rankku vastaan. Pelkään kyllä silloin kipua, mutta pelkoon sekoittuu kiihotus. Turvasana on tuolloinkin käytössä, mutta saan rankun juuri esim kymmenen sarjoissa, jolloin kestän sen paremmin. Koen alistumisen ja nöyrtymisen tunteen erittäin voimakkaana alistuessani rangaistavaksi. Nimenomaan niin, että mua ei tarvitse väkisin laittaa kiinni, vaan itse asetun kahlittavaksi. Ja näissä tilanteissa Isäntäni moittii minua rikkeestäni, mutta on aina hyvin rauhallinen. Lopuksi pääsen sitten lähelle, kun rankku on ohi.
Arkipiiskaus, mikä sekin menee neloseen, on hieman kevyempää. Siinä harvemmin pelkään ja voin myös itse esittää toiveita etukäteen. Eriasia on saanko mitä toivon.
Välillä saan sitten piiskausta, mikä on ehkä vähän jotain noiden väliltä. Puhumme kasvatuksesta. Sitä saan, kun en ole rikkonut sääntöjä, mutta tarvitsen jostain asiasta muistutusta. Tai ennen viihteelle lähtöä, että muistan käyttäytyä hyvin. Sitä voin myös itse pyytää ja siihenkin on oma väline. Saan suht monta sarjaa, jotta jälkeenpäinkin tuntuisi jossain ja tulisi ehkä mustelmia. Sarjojen välissä Isäntä silittelee ja halailee, jotta kestäisin enemmän. Nautin siitä että kestän mahdollisimman paljon. Kiihotun, mutta usein nautin niin paljon itse piiskauksesta, etten edes kaipaisi orgasmia. Tässä on ehkä piirteitä kolmosesta.
Joskus tyyliin jouluna ja juhannuksena voidaan harrastaa ykköstä. Mutta ei kuulu edes kuukausittaiseen toimintaan. Ehkä sillon jos peppu on tosi kipeä jo edellisestä käsittelystä tai muuten on huono olo. Päivittäin saan piiskaa.

Fia

  • Vieras
Vs: Piiskaa
« Vastaus #68 : 04.08.2021, 15:01 »
Hyvin kirjoitettu ja jäsennelty artikkeli. Edelleen ja todennäköisesti aina ajankohtainen ja paikkaansa pitävä.

Itse olen masokistina saanut piiskaa kaikissa listatuissa neljässä kategoriassa. Piiskaaminen oli mulle aikoinaan ensimmäinen BDSM-leikki, jota kumppanilta pyysin ja sain, ja silloin lähdettiin liikkeille nimenomaan tuosta "kuin vihtoisi saunassa" -intensiteetistä. Itse asiassa jotkut hieman intensiivisemmiksi äityneet saunavihtomiset kumppanin kanssa varmastikin myös aikoinaan antoivat osviittaa siitä, että tämä on juttu, jota voisi olla kiva tehdä muuallakin kuin saunassa.

Kevyestä ja "leikkimielisestä" piiskauksesta on yllättävän lyhyt matka rajumpaan ja yhä rajumpaan piiskaukseen - ainakin jos nyt saava osapuoli huomaa oikeasti nauttivansa kivusta - ja antava satuttamisesta. Itse olen kokenut nuo kolme ensimmäistä kategoriaa ehkä enemmänkin spektrinä, liukumana, kuin aivan selkeärajaisina kategorioina. Samankin "session" aikana piiskaus voi esimerkiksi lähteä liikkeille kevyesti ja edetä asteelle, jossa nautinto tulee jo enemmänkin omasta kivunsietokyvystä ja Dominoivalle alistumisesta kuin itse kivusta. Tosin itselläni kivun nautinnollisuus myös ailahtelee varsin nopeasti; joskus voi olla piiskauksen aikana ensin tunne, että nyt en kyllä kestä kohta enää yhtään ja sitten seuraava lyönti tuottaakin räjähtävää fyysistä nautintoa, ehkä orgasminkin. Koska kyllä, mut voi piiskata orgasmiin. Ei ehkä aina, mutta jos tähdet ja tunnelmat ovat oikeassa asennossa.

Neljäs kategoria, eli piiskaus, jossa ei ole (enää) kyse minun fyysisestä nautinnostani masokistina, vaan puhtaammin kurittamisesta ja rangaistuksesta, on mulle suhteellisen tuore tuttavuus. Olen aiemmin jopa kuvitellut ja väittänyt, että mua ei voisi piiskata rangaistuksena, koska kerran nautin fyysisesti kovastakin piiskauksesta. Mitä järkeä rangaista ihmistä asialla, josta hän saa nautintoa?

Myönnettäköön kuitenkin, että olin väärässä. Kun piiskaus on tarpeeksi kovaa ja armotonta, niin kyllä se minullekin rangaistuksesta käy. Jotkin piiskausvälineet ovat myös sellaisia, että en (juurikaan) nauti niiden tuottamasta kivusta. Psykologinen vaikutus on myös huomattava; jos piiskaus on määritelty rangaistukseksi, saan siitä vähemmän (tai en ehkä lainkaan) fyysistä nautintoa ja kipu tuntuu pahemmalta. Tämä on mielestäni hyvin mielenkiintoinen ilmiö.

Toisin kuin subitar89 edellä kirjoittaa, itse en varsinaisesti koe oikeita rangaistuksia kiihottavina. Se on sinänsä varmaankin ihan hyvä asia, koska jos kokisin, voi olla, että tekisin jatkuvasti jotain Dominoivaa ärsyttävää ihan vain saadakseni rangaistuksia. Toki on rangaistuksia ja "rangaistuksia". Rankaiseminen voi olla myös leikillinen narratiivi, ikään kuin perustelu kategorioissa 1-3 tapahtuvalle piiskaamiselle. Tällöin koen kyllä "rangaistuksen" kiihottavana ja nautinnollisena, mutta en... rangaistuksena.

Fyysiset rangaistukset, jotka oikeasti koen ja sisäistän rangaistuksiksi, eivät siis varsinaisesti tuota minulle (välttämättä) fyysistä nautintoa. Saan psykologista nautintoa kokonaisvaltaisemmin vallansiirrosta itsestään; alistumisesta siihen, että minua saa rankaista, vaikka en edes nauttisi siitä. Lisäksi rangaistuksien ja muun rankemman kurittamisen vastaanottaminen on jotain, mitä teen D/s-suhteessa Dominoivan/Sadistin hyvinvoinnin vuoksi. Se on osa sopimusta, ja osa rooliani. Minä saan D/s-suhteessa submissiivisena paljon Dominoivaltani. Minun nautintoni ja hyvinvointini on usein keskiössä. Vastavuoroisesti myös halusta annan itseni Dominoivalleni käytettäväksi ja kohdeltavaksi niin kuin hän haluaa ja parhaaksi näkee. Hän saa satuttaa ja rangaista minua (sovituissa rajoissa) voimakkaastikin, vaikka en saisikaan siitä nautintoa, jos ja kun hän kokee sen tarpeelliseksi itselleen, minulle tai meille. Minulle siis riittää, että rankaisemiseni on nautinnollista tai muuten mielekästä Dominoivalle. Hänen nautintonsa ja hyvinvointinsa on minulle tärkeää ja tuottaa minulle hyvää mieltä.

D/s-suhteessa rangaistusten mielekkyys perustuu myös ajatukseen, että ne aidosti sovittavat asian, josta rangaistus johtuu. Rangaistukset ovat myös rituaalisia, eräänlaisia siirtymäriittejä, joiden kautta voidaan siirtyä konfliktisesta tilanteesta uudelleen rakennettuun rauhantilaan. Submissiivisena ja masokistina toivon Dominoivaltani ennen kaikkea, että rangaistus aidosti sovittaa ristiriidan, eikä konfliktiin tarvitsisi enää uudelleen palata. Että voitaisiin aidosti aloittaa puhtaalta pöydältä.

Lisäksi saan fyysistä nautintoa kivun loppumisesta silloinkin, kun kipu itsessään ei varsinaisesti ole nautinnollista. Itse asiassa kivun loppuminen tuntuu niin hyvältä, että ihan sen vuoksi olen valmis kokemaan voimakastakin kipua. Varsinkin, kun kivun loppuminen luonnollisesti tuntuu sitä paremmalta, mitä voimakkaampaa kipu oli. Tämä on merkittävä osa masokistista nautintoa. Jälkihoito tuntuu sitä intensiivisemmin hyvältä, mitä rajumpaa sitä edeltävä "rääkäys" on ollut. Kaiken kaikkiaan BDSM:ssä on itselleni suurelta osin kyse juuri kontransteilla leikittelyn ihanuudesta.

Janetar

Vs: Piiskaa
« Vastaus #69 : 04.08.2021, 16:09 »
Hyvä nosto 👍

Fia

  • Vieras
Vs: Piiskaa
« Vastaus #70 : 04.08.2021, 17:04 »
Sen verran joudun kyllä alkuperäistekstiä kritisoimaan, että endorfiini ei ole opiaatti vaan opioidi.  :) Opiaatit ovat oopiumiunikosta eristettyjä oopiumalkaloideja, kuten morfiini ja kodeiini, ja niiden puolisynteettisiä johdannaisia kuten heroiinia.

Opiaatit kuuluvat opioideihin, eli kehon opioidireseptoreihin vaikuttaviin aineisiin. Kaikki opioidit eivät ole opiaatteja.

Ihmiskeho myös tuottaa itse opioideja eli opioidireseptoriantagonisteja, jotka blokkaavat kipuaistimusta ja tuottavat euforian kokemusta. Kehon tuottamia endogeenisiä opioideja ovat muun muassa mainitut endorfiiniit.

Täysin synteettisiä opioideja ovat esimerkisi fentanyyli, metadoni ja petidiini, jotka ovat voimakkaita huumausaineiksi luokiteltavia kipulääkkeitä.

Tämä nyt on pieni kauneusvirhe muuten hyvässä artikkelissa, mutta enpä malttanut olla oikaisematta.  :)
« Viimeksi muokattu: 04.08.2021, 21:30 kirjoittanut Fia »

Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1454
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Vs: Piiskaa
« Vastaus #71 : 04.08.2021, 20:39 »
Kunnon piiskaukssen jälkeinen euforia on se mitä itse haluaisin ja joskus olen jopa päässy sellaiseen omaan kuplaan. Sellainen tilanne syntyy vain jos molemmilla on sama päämäärä ja piiskuri osaa lukea reaktioita.
Päämäärä ei ole penetraatio eikä orgasmi ainakaan minulle, piiskurille ehkä.


101

Vs: Piiskaa
« Vastaus #72 : 30.09.2021, 03:32 »
🗂

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: Piiskaa
« Vastaus #73 : 02.10.2021, 08:27 »
Kunnon piiskaukssen jälkeinen euforia on se mitä itse haluaisin ja joskus olen jopa päässy sellaiseen omaan kuplaan. Sellainen tilanne syntyy vain jos molemmilla on sama päämäärä ja piiskuri osaa lukea reaktioita.
Tämä! Lettu, tiivistit olennaisen hienosti!
Päämäärä ei ole penetraatio eikä orgasmi ainakaan minulle, piiskurille ehkä.
Paneutunut ja empaattinen piiskuri odottaa omaa vuoroaan.

Unikko_64

Vs: Piiskaa
« Vastaus #74 : 10.11.2021, 13:36 »
Hyvä artikkeli. Kun mulla aseksuaalina (gray) ei piiskaus oikein mitenkään liity seksiin, kolmoskategoriaan varmaan sit lähinnä...?

-- Piiskatrippailusta tekee hankalan se, että harva käsittää alun rauhallisuuden tärkeyttä, vaikka sitä kuinka alleviivaisi. Kovaa lyöminen mutkistaa/pilaa tripin heti kättelyssä.

Minulla on sessioidessani tapana kertoa heti kättelyssä, mihin saa piiskata ja mihin ei. Alaselkäni on hirmu herkkä, samoin selkärangan seutu ja niska. Varsinkin alaselän piiskaaminen saa heti kyyneleet silmiin. Harvempi kuitenkin kieltoa tuntuu ymmärtävän ilman reaktion näkemistä ja ei usko, jos sanon etukäteen sen sattuvan väärällä tavalla. --

Pitkää kokemusta ei ole vielä, mutta nää kaksi Krasavican pointtia olivat hyviä. Alun rauhallisuus on mullekin tosi tärkeä: kova lyöminen heti alussa pilaa jotain. Ja samoin tuo, että joihinkin kohtiin lyöminen sattuu *väärällä tavalla*. Kyllä.

Mut kiinnostavaa luettavaa, jälleen kerran.