Kirjoittaja Aihe: Dominoinnin oppiminen  (Luettu 16186 kertaa)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #60 : 26.11.2020, 14:32 »
Missaanko mä nyt jotain?

Ei tässä ketään syytellä, asiat tai lähinnä se miten asiat mielletään, muuttuu ajan saatossa.
Ei se ole itsessään mitenkään väärin vaan ihan luonnollinen juttu.

Jos vertaa asioitten mieltämistä siihen, mitä se oli 5 vuotta sitten jutut on muuttunut.
Samoin ne oli muuttunut 5 vuotta sitten siitä, kun ite olin keltanokka joskus 30 vuotta sitten.
Varmasti, taas 10 vuoden kuluttua, jutut on erilailla.

Nyt tapetilla on välittäminen, hellyys, sateenkaaret ja yksisarviset.
Ennen se oli että "KÄRSI HUORA!"  ;D

It aint't wrong. It just is.



Fia

  • Vieras
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #61 : 26.11.2020, 15:04 »

Nyt tapetilla on välittäminen, hellyys, sateenkaaret ja yksisarviset.
Ennen se oli että "KÄRSI HUORA!"  ;D

It aint't wrong. It just is.

Molemmat ihan valideja näkökulmia, tilaisin tänne karkkikauppaani purkillisen kumpaakin sorttia, kiitos.   :love:

(Eiks se olis hieman tylsää, jos keskustelu junnais vuosikymmenestä toiseen täysin paikallaan?)

Ps. Pupu vaniljakastikkeella ja salmiakkiströsseleillä -tuotekehittely etenee mukavasti, mutta Pip-sedän toive kukkojen käyttämisestä dominointiin vaatii edelleen hieman tarkennusta eteenkin, jos tilaus on tarkoitus toimittaa ennen joulua. 🙂

Pera

Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #62 : 26.11.2020, 16:21 »
Fia: mä rajoitan mieluiten haluni kontrolloida ja dominoida makuuhuoneeseen. Olen melko vaniljaisessa, joskin avoimessa suhteessa, joten homma todennäköisesti rajoittuu sessioihin. Jossain 24/7-suhteessa olisi ihan liikaa hommaa ja vastuuta, että voisin kuvitella ikinä sellaiseen ryhtyväni.

KnottyLover: Joo mulla on luontainen halu kontrolloida, mutta ei todellakaan joka tilanteessa. Samoin tykkään huolehtia muista ihmisistä. En tosin koko aikaa.

Fia

  • Vieras
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #63 : 26.11.2020, 16:39 »
Fia: mä rajoitan mieluiten haluni kontrolloida ja dominoida makuuhuoneeseen. Olen melko vaniljaisessa, joskin avoimessa suhteessa, joten homma todennäköisesti rajoittuu sessioihin. Jossain 24/7-suhteessa olisi ihan liikaa hommaa ja vastuuta, että voisin kuvitella ikinä sellaiseen ryhtyväni.


Et oo suinkaan ainoa, joka ajattelee näin. (Ei, Pip, mulla ei oo tästä tilastoa, mutta olen kuullut muidenkin sanovan niin. Pus.) Onkohan se muuten sitten "karkkikauppadomeilua", jos tykkää domittaa sessioluonteisesti, mutta ei viitsi ottaa subin koko elämää vastuulleen 24/7? Varmaan. Tervetuloa vaan tänne Baarin karkkikauppaosastolle. Täällä on kivaa ja tuotevalikoima laajenee jatkuvasti. 😉

Musta oikeestaan jonkinlainen 24/7 vois fantasiatasolle olla jännää, mutta käytännössä mun vaniljaelämä velvoitteineen rajoittaa tosi paljon sitä, mitä asioitani edes voisin antaa kenenkään muun päätettäväksi vaikka haluisinkin. Ei semmonen oikein olis mulle mahdollista.

Toisaalta tykkään siitä, että jonkinlainen "saattaa sisältää dynamiikka" -juonne kiemurtelee mukana vaniljaisessa arkielämän kudoksessa. En tiedä, onko se nyt ihan punainen lanka, mutta olkoon vaikka joku kultainen säie. 🙂

Karkkikaupassa kun sekoittelee oman maun mukkaan saa just itselle maistuvan kombon.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #64 : 26.11.2020, 17:19 »
....poistui viestejä, joutaa tääkin poistua.

sunshinecrayons

Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #65 : 26.11.2020, 21:56 »
aika erikoista mun mielestä jos aletaan sniiduilemaan (tai herneilemään) jonkun historiallisen faktan tuomisesta ajatuksena esille, historia ja mitä joskus on tapahtunut tai ollut käytäntönä joissain piireissä, voi edelleen ideana ja ajatuksena olla pohtimisen arvoista ilman, että siitä vedetään omia johtopäätöksiä ja johdannaisia tai oletuksia, että kyseisellä tavalla "pitäisi edelleen toimia," tai muuta sellaista. eiköhän jokainen karkkikauppaile (mitä termi sitten ikinä tarkoittaneekaan) oma hyvinvointi edellä hakien sitä omaa parisuhdetta mitä on vailla ja antaa enemmän kuin vahingoittaa, mielestäni kaikilla on siihen olennainen oikeus ja se miksi monikin mahdollisuus karahtaa karikoille, ehkä johtuu tietynlaisesta kunnioituksen puutteesta.

oman komenttini kohdistin aloituksen kirjoittajalle, enkä keskustelun avaukseksi. lienee riittävä jos Pera sai kommentistani jotain irti.

vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #66 : 27.11.2020, 02:05 »
aika erikoista mun mielestä jos aletaan sniiduilemaan (tai herneilemään) jonkun historiallisen faktan tuomisesta ajatuksena esille, historia ja mitä joskus on tapahtunut tai ollut käytäntönä joissain piireissä, voi edelleen ideana ja ajatuksena olla pohtimisen arvoista ilman, että siitä vedetään omia johtopäätöksiä ja johdannaisia tai oletuksia, että kyseisellä tavalla "pitäisi edelleen toimia," tai muuta sellaista.

 "Old Guard-style" on pelkkä myytti, joka perustuu sellaisen henkilön tekstiin joka ei edes itse elänyt kyseistä aikaa. Tästä on kirjoitettu aika paljon (esim Guy Baldwin). Tuollaista "aloitteva D aloittaa ensin subina"-käytäntöä ei ole oikeasti ollut mitenkään laajasti käytössä. Se mikä on luultavasti saanut tämän väärinkäsityksen aikaan on se, että Leather codessa (amerikkalaisen leather scenen käyttäytymissäännöstö, jota noudatetaan esim. joissakin heidän bileissään tms) nostaa kokeneet subit hierarkiatasolla kokemattomien Dominoivien yli.

--
Ja mitä tulee aloitukseen niin pakko kommentoida vaikka näin:
En ole dominoiva eikä edes kiinnostaisi olla, mutta olen saanut kunnian seurata puolisoni kehitystä tällä saralla. Sanoisin näin: etsi yksisarvinen ja tee niin kuin yksisarvinen tekee. Yksisarvisella en tarkoita nyt "ei ole mitään rajoja"-subeja vaan sellainen ihminen, joka elää tavalla jota ihailet mutta johon et itse uskoisi kykenevänsä. Ihminen, joka on ihan next leveilellä. Ja sitten vain kuuntelet mitä ihminen sanoo ja alat haastamaan itseäsi. Enkä tarkoita nyt mitään BDSM-skenestä löydettyä BDSM-senseitä vaan koko elämää. Sinua ihmisenä. Mainitsit tuolla kamppailulajit, joten kannattaa ehkä lähteä vaikka David Gogginsista tai Jocko Willinkistä - heidän kauttaan sitten löytyy kasa muita, varmasti joku sinullekin sopiva. Vaikka sitten joku intialainen guru. Ihan kuka tahansa, joka saa sinut kehittämään itseäsi ihmisenä. BDSM:ssa tekniset temput voi oppia kuka tahansa, mutta se itseluottamus omien fantasioiden ja halujen toteuttamiseen tulee ihmisestä sisältä.


« Viimeksi muokattu: 28.11.2020, 03:33 kirjoittanut vila »

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #67 : 27.11.2020, 06:28 »

Ihan kuka tahansa, joka saa sinut kehittämään itseäsi ihmisenä. BDSM:ssa tekniset temput voi oppia kuka tahansa, mutta se itseluottamusta omien fantasioiden ja halujen toteuttamiseen tulee ihmisestä sisältä.

Vilan kommentit on aina jotenkin niin  :love:

Ja se olennainen mikä ainakin itselläni on ollut tärkeää.
Asioita ei opetella eikä eletä siksi, koska niin kuuluu tehdä. Vaan siksi että niin haluaa.

sunshinecrayons

Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #68 : 27.11.2020, 16:28 »
aika erikoista mun mielestä jos aletaan sniiduilemaan (tai herneilemään) jonkun historiallisen faktan tuomisesta ajatuksena esille, historia ja mitä joskus on tapahtunut tai ollut käytäntönä joissain piireissä, voi edelleen ideana ja ajatuksena olla pohtimisen arvoista ilman, että siitä vedetään omia johtopäätöksiä ja johdannaisia tai oletuksia, että kyseisellä tavalla "pitäisi edelleen toimia," tai muuta sellaista.

 "Old Guard-style" on pelkkä myytti, joka perustuu sellaisen henkilön tekstiin joka ei edes itse elänyt kyseistä aikaa. Tästä on kirjoitettu aika paljon (esim Guy Baldwin). Tuollaista "aloitteva D aloittaa ensin subina"-käytäntöä ei ole oikeasti ollut mitenkään laajasti käytössä. Se mikä on luultavasti saanut tämän väärinkäsityksen aikaan on se, että Leather codessa (amerikkalaisen leather scenen käyttäytymissäännöstö, jota noudatetaan esim. joissakin heidän bileissään tms) nostaa kokeneet subit hierarkiatasolla kokemattomien Dominoivien yli.


Laajuudestahan en ymmärtääkseni sanonut mitään, enkä ole kuvitellutkaan minkään "Old Guard:in" olleen mikään laaja ryhmä tai sääntö BDSM:ssä. Toin vain kyseisen ajatuksen esille. Negetoin väärinymmärrys kommenttia vain sen verran, että on ihmisiä jotka ovat oppinsa kyseisellä tavalla hankkineet, todennäköisesti ovat ulkomaalaisia ja 60-70 ikärajapyykin ylittäneitä henkilöitä. Viittaan vain ihmisiin joihin olen törmännyt elämäni aikana, sillä nyt ole niin väliä muuten.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #69 : 27.11.2020, 22:47 »
Ei Dominointia ja alistumista kenenkään tarvitse sen enempää opetella, ne on kaikille (lauma)eläimille luontaisia toimintoja, jotka liittyy eläinten väliseen kanssakäymiseen.

Huvittavaa lukea näitä teorioita Dominoimisen ja alistumisen oppimisesta ja opettelemista, ja koulukunnista ja mentoreista. Kyllä jokainen noita hallitsee luonnostaan, se on osa ihmisenä olemista.

Se on sitten eri asia, miten omassa elinympäristössä asioita on käsitelty, ja miten se vaikuttaa ihmisen kykyyn käsitellä omaa itseään ja omia toimiaan ja tarpeitaan ja halujaan.

IKRM

Pip

Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #70 : 28.11.2020, 02:12 »
Muistaakseni joku truumasteri täällä nimenomaan puhui old guardista ja siitä, etteivät truumasterit koskaan alistu kenellekään. kysyin silloin kysymyksen, johon en koskaan saanut vastausta, joten toistan sen tässä: yhteisissä tapaamisissanne, alistatteko te truumasterit toisianne? Loogisesti ajateltuna tämä ajatusleikki menee näin, vai oletteko te kuten kaikki muutkin?

vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #71 : 28.11.2020, 04:47 »
Ei Dominointia ja alistumista kenenkään tarvitse sen enempää opetella, ne on kaikille (lauma)eläimille luontaisia toimintoja, jotka liittyy eläinten väliseen kanssakäymiseen.

Huvittavaa lukea näitä teorioita Dominoimisen ja alistumisen oppimisesta ja opettelemista, ja koulukunnista ja mentoreista. Kyllä jokainen noita hallitsee luonnostaan, se on osa ihmisenä olemista.

Se on sitten eri asia, miten omassa elinympäristössä asioita on käsitelty, ja miten se vaikuttaa ihmisen kykyyn käsitellä omaa itseään ja omia toimiaan ja tarpeitaan ja halujaan.

En yhtään ymmärrä mitä huvittavaa on siinä jos joku haluaa pohtia omaa seksuaalisuuttaan ja sen ulottuvuuksia (tai muuten kehittää itseään) - ja sen vuoksi kokee tarvetta kommunikoida muiden ihmisten kanssa. Keneltä se voi olla pois?

Suurin osa foorumilaisista on elänyt suurimman osan elämästään suomalaisessa yhteiskunnassa. Tämä yhteiskunta on hyvin matalahierarkinen ja korostaa yksin pärjäämistä viimeiseen asti. Suomessa kaikki haluavat olla itsenäisiä, kukaan ei halua palvella ketään ja huonoja pomoja riittää. Ei siinä tarvitse olla mitään traumaattisia lapsuuksia tai muitakaan "lisäongelmia", että joutuu tekemään töitä jotta saavuttaa kuvan siitä mitä alistuminen tai alistaminen voisi itselleen tarkoittaa - ja miten itse sopii siihen kuvaan. Ja mitä sitten jos ihmisellä on jotain lisäpainolastia? Suurin osa on saanut painolastin ihan annettuna, eikä sille mitään voi. It's what it is.

Muistaakseni joku truumasteri täällä nimenomaan puhui old guardista ja siitä, etteivät truumasterit koskaan alistu kenellekään. kysyin silloin kysymyksen, johon en koskaan saanut vastausta, joten toistan sen tässä: yhteisissä tapaamisissanne, alistatteko te truumasterit toisianne? Loogisesti ajateltuna tämä ajatusleikki menee näin, vai oletteko te kuten kaikki muutkin?

Pip! Miten voit olla noin tietämätön! Ehkä 99% tämän foorumin naisista tietää ihan tasan tarkkaan mitä TrueMastereiden kokoontumisista tapahtuu. Internetissä on paljon dokumenttielokuvia näitä tapaamisia koskien. Nämä ovat tosi hyviä, suosittelen! Sinne hankitaan joku yhteinen subi, joka sitten hakataan poikain kesken kaljanjuonnin lomassa. Koska ollaan Truekinkyjä niin virallisesti ei tietty panna, mutta kyllä niissä dokumenteissa näkyy muutakin. Ja sitten lopuksi kaikki on iloisia ja juo yhdessä kaljaa.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #72 : 28.11.2020, 09:42 »
Muistaakseni joku truumasteri täällä nimenomaan puhui old guardista ja siitä, etteivät truumasterit koskaan alistu kenellekään. kysyin silloin kysymyksen, johon en koskaan saanut vastausta, joten toistan sen tässä: yhteisissä tapaamisissanne, alistatteko te truumasterit toisianne? Loogisesti ajateltuna tämä ajatusleikki menee näin, vai oletteko te kuten kaikki muutkin?
Tässä muuten helpottaa paljon, kun pari perusjuttua itselleen selvittää.
Mm sellainen että yhden subi ei ole kaikkien subi, tämä menee varmaan vähän samalla lailla...katsos kun Dominoivat ja Masterit pystyy toimimaan myös tasavertaisina kun se oma paikka on löydetty ja selvillä (Idiootteja ja MaailmanHerroja mahtuu ihan kaikkiin porukoihin, mutta sehän olisi yleistämistä vaikkapa valokuvaajista että ne panee kaikkia mallejaan? Tuohan olisi vain trollailua ja huonoa huumoria tosin...).
Ei ole tarvetta alistaa kaikkia, taikka alistua kelleen. Samoin saattaa tuollainen rintojenpaukuttelu siitä mitä on, olla toisarvoista. Oma paikka, tapa toimia, näkemykset on selvillä...muut tehkööt mitä tahtoo ja miten tahtovat...ei ole siihenkään tarvetta puuttua.
On noita "Mastereita" jotka välillä vähän voisi alistua ja vaikka sitä pissaakin juoda jos pommaci on loppu....kenties ajatus onkin tuossa? On myös Dominoivia/Mastereita, joista kaikki subit on heti alistuneita koska hän edustaa jotain, ei nyt ihan noinkaan. Asema ansaitaan, se ei ole mikään peritty taikka "olen ja täten ilmoitan" tyylinen pellehermannin juttu.
Muutenkin kannattaa lukea "old guardista", jos sitä lähtökohtaisesti pitää huuhaana taikka paskana, voitaisiin samalla sitten niputella vaikkapa koristesitojat yhtä pitävin perustein huuhaaksi.

Trollaillu on taidetta, nyt ei oikein onnistunut "truumassujen" härkkiminen...

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #73 : 28.11.2020, 17:50 »
On hyvä huomioda seuraavat terminologiset seikat:

1. Old School on eri asia kuin Old Guard
2. Truumaster on eri asia kuin TRUEMASTER

Yst. Terv.
IKRM

Kouluttaja

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 358
  • Etsitään nuoria narttuja koulutettavaksi
  • Galleria
Vs: Dominoinnin oppiminen
« Vastaus #74 : 28.11.2020, 18:06 »
Voisitko avaa noita eroja vähän enemmän?