Kirjoittaja Aihe: Naisten nirsous?  (Luettu 14412 kertaa)

Guide-Master

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #30 : 31.05.2012, 18:38 »
Chili , sulle on vain noi silmät avautuneet siinä mikä on oleelista :)

perapervo

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #31 : 31.05.2012, 22:26 »
Kai se itsenikin kohdalta on se lisättävä kun moni sanoo muakin nirsoksi etten miellä itseäni nirsoksi.

Minua vaivaa suunnaton ujous  :-\ (uskokaa tai älkää!!) En millään ole koskaan uskaltanut lähestyä itseäni kiinnostavaa naista. Ennen tarvin siihen alkoholia (joskus liikaakin) että uskalsin. Nykyään seison vaan kuin suolapatsas!! On tää vaikeeta. :(

Queena

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #32 : 31.05.2012, 22:59 »
Kai se itsenikin kohdalta on se lisättävä kun moni sanoo muakin nirsoksi etten miellä itseäni nirsoksi.

Minua vaivaa suunnaton ujous  :-\ (uskokaa tai älkää!!) En millään ole koskaan uskaltanut lähestyä itseäni kiinnostavaa naista. Ennen tarvin siihen alkoholia (joskus liikaakin) että uskalsin. Nykyään seison vaan kuin suolapatsas!! On tää vaikeeta. :(

Naisilla on joskus ihan sama, silloin kun ne tykkää :)

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #33 : 12.06.2013, 13:09 »
Eiköhän siirrytä vähitellen siihen matriarkaattiin; tää länsimainen patriarkaatti on siis niin nähty, ja huonoksi todettu, kuten Laasanenkin vinkuu.
Mallia vaikka tuolta mosuilta vähän soveltaen:
http://areena.yle.fi/tv/1910453

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #34 : 12.06.2013, 13:16 »
Eiköhän siirrytä vähitellen siihen matriarkaattiin; tää länsimainen patriarkaatti on siis niin nähty, ja huonoksi todettu, kuten Laasanenkin vinkuu.
Mallia vaikka tuolta mosuilta vähän soveltaen:
http://areena.yle.fi/tv/1910453
Me elämme jo matriarkaatissa, joka on vähitellen kehittynyt sotien jälkeisessä sosiaalisessa kokeilussa. Ja kuten näkyy, kaikki on päin helvettiä.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #35 : 12.06.2013, 13:21 »
Tarkoitan nimenomaan perhemallin suhteen; ei sotketa parisuhdedynamiikkaa ja perhedynamiikkaa keskenään samaan soppaan. Selviävät molemmat sukupuolet paremmin elämästään. Onnellisempina.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #36 : 12.06.2013, 13:24 »
Ei syynä taida olla se, että naiset etsisivät paremmin koulutettuja miehiä. Ongelma lienee se, että miehet etsivät naista, joka on heitä parempi ruuanlaitossa ja kodinhoidossa.
Mutta turha on etsintä.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #37 : 12.06.2013, 13:55 »
tää länsimainen patriarkaatti on siis niin nähty, ja huonoksi todettu,

On, ja sehän oli se mitä naiset halus  ja nyt ei kelpaa. Taas kerran todistettu ettei naisen tahtomisia ole kuunteleminen, huomenna on jo toinen mieli.

IKRM

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #38 : 12.06.2013, 14:14 »
Niin. Tarkoitin että mies ja nainen, pariskuntana, EIVÄT asu yhdessä.
Itselleni tämä olisi ollut hyvin luonteva tapa. Mutta eteen tuli se "ongelma" että halusin lapsia. Oli pakko, ainakin yleisen hyväksynnän vuoksi (en ollut riittävän itsevaltainen tuolloin) ikäänkuin yleisen tavan vuoksi, muuttaa saman katon alle mahdollisten tulevien lasten isän kanssa. Ja jakaa talous hänen kanssaan (mikä tuli kalliiksi, ja väsyttäväväksi).
Se kun hän, omaehtoisesti, ja itseasiassa lupaa kysymättä, oli raahannut tietokoneensa yksiööni, oli elämäni kriittisimpiä, ja myös kriisisimpiä, hetkiä.
Olin lukenut Virginia Wolfini, ja olin samaa mieltä hänen kanssaan että naisella tuli olla oma huone (nykyään olen sitä mieltä että naisella tulee olla oma asunto  ;))

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #39 : 12.06.2013, 14:41 »
Se kun hän, omaehtoisesti, ja itseasiassa lupaa kysymättä, oli raahannut tietokoneensa yksiööni, oli elämäni kriittisimpiä, ja myös kriisisimpiä, hetkiä.
Olin lukenut Virginia Wolfini, ja olin samaa mieltä hänen kanssaan että naisella tuli olla oma huone (nykyään olen sitä mieltä että naisella tulee olla oma asunto  ;))

Yksiö ei varmastikaan ole perheasunto parhaasta päästä. Oma aika ja oma tila on tarpeen ihan jokaiselle; miehelle, naiselle ja lapsillekin.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #40 : 12.06.2013, 14:44 »
Se kun hän, omaehtoisesti, ja itseasiassa lupaa kysymättä, oli raahannut tietokoneensa yksiööni, oli elämäni kriittisimpiä, ja myös kriisisimpiä, hetkiä.
Olin lukenut Virginia Wolfini, ja olin samaa mieltä hänen kanssaan että naisella tuli olla oma huone (nykyään olen sitä mieltä että naisella tulee olla oma asunto  ;))

Yksiö ei varmastikaan ole perheasunto parhaasta päästä. Oma aika ja oma tila on tarpeen ihan jokaiselle; miehelle, naiselle ja lapsillekin.

Niin. Se oli ensimmäinen omistusasuntoni. Siitä sitten vuokrasimme omamme pois ja vuokrasimme ensin yhteisen kaksion, ja sitten suunnittelimme ja rakensimme talon.
Ensimmäinen lapsemme syntyi kun asuimme jo kolmiossa, toinen sitten vasta kun olimme rakentaneet sen talon. Tilaa oli kyllä. Siis fyysisesti. Silti kaipasin ja halusin tilan ilman miestä.
(Suom.huom.)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #41 : 12.06.2013, 15:03 »
Niin. Se oli ensimmäinen omistusasuntoni. Siitä sitten vuokrasimme omamme pois ja vuokrasimme ensin yhteisen kaksion, ja sitten suunnittelimme ja rakensimme talon.
Ensimmäinen lapsemme syntyi kun asuimme jo kolmiossa, toinen sitten vasta kun olimme rakentaneet sen talon. Tilaa oli kyllä. Siis fyysisesti. Silti kaipasin ja halusin tilan ilman miestä.
(Suom.huom.)

Luonnollinen tapa on, että miehellä on monta naista, joilla on jokaisella oma asuntonsa omien lastensa kanssa. Mies vain 'vierailee' vuorollaan jokaisen luona, mutta ei varsinaisesti asu kenenkään kanssa.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #42 : 12.06.2013, 15:09 »
Niin. Se oli ensimmäinen omistusasuntoni. Siitä sitten vuokrasimme omamme pois ja vuokrasimme ensin yhteisen kaksion, ja sitten suunnittelimme ja rakensimme talon.
Ensimmäinen lapsemme syntyi kun asuimme jo kolmiossa, toinen sitten vasta kun olimme rakentaneet sen talon. Tilaa oli kyllä. Siis fyysisesti. Silti kaipasin ja halusin tilan ilman miestä.
(Suom.huom.)

Luonnollinen tapa on, että miehellä on monta naista, joilla on jokaisella oma asuntonsa omien lastensa kanssa. Mies vain 'vierailee' vuorollaan jokaisen luona, mutta ei varsinaisesti asu kenenkään kanssa.

Tiedä noista "luonnollisuuksista" mikä nyt on missäkin olosuhteissa "luonnollista". Nyky-yhteiskunnassa ei kai oikein mikään enää. Ja harvalla on varaa ylläpitää montaa vaimoa tai miestä.
Mutta eipä se minua niin kiinnostakaan kenellä ja kuinka monta vaimoa tai miestä "luonnollisesti" on. Vaan se että puolisot ovat taloudellisesti toisistaa riippumattomia, ja lapsilla on enemmän kuin yksi tai kaksi kokopäivätyössä käyvää vastuullista aikuista. Ja että puolisot ovat henkisesti, ja luonnollisesti  ;) myös fyysisesti, siis kokonaisvaltaisesti hyvinvoivia ja tyytyväisiä. Oli reunaehdot sitten mitkä tahansa onnen saavuttamiselle.

Tuhmakisu74

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #43 : 12.06.2013, 16:18 »
Minäkin lusikkani soppaan kun tämä ketju nyt nostettiin.

Koulutustasoa hakemalla monet hakevat sitä, että pystytään keskustelemaan samoilla tasoilla, eikä toiselle tarvitse vääntää asioita rautalangasta.

Tää rautalangattomuus on oikeasti tosi iso asia keskustelemisesta tykkäävälle ihmiselle! Mulla kokemusta pitkästä suhteesta jossa abstrakteista asioista keskustelu(yritys) päätyi yleensä siihen että toinen puhui aidasta, toinen aidan seipäästä. Meni herkästi hölmöksi jankkaamiseksi kun ei puhuttu "samaa kieltä" eikä se vähemmän koulutettu osapuoli ymmärtänyt/voinut myöntää että hänellä olisi ollut puutteita abstraktien argumenttien hahmottamisessa tai käsitteiden hallinnassa.

Minäkin samaa mieltä että akateemisuutta enemmän painaa yleissivistys ja mielenkiinto asioita kohtaan. Toki sitten kun keskusteluissa vedotaan tutkimustuloksiin niin on myös kiva jos molemmat keskustelijat ymmärtävät jotain tieteen tekemisen perusteista.


Papi

Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #44 : 12.06.2013, 18:11 »
Taas täytyy todeta , että vakka kantensa valitsee.

Eihän tuossa tutkimuksessa ollut mitään uutta ja yllättävää, vaikka iltasanomissa olikin valtavasti kommentointia aiheesta.

Nirsoja ovat ne, joilla on varaa valita - sukupuolesta riippumatta.
Tosin naisilla kysyntä taitaa kohdistua enemmän koulutukseen , tulotasoon ja itsevarmuuteen Miehen kohdalla.
Miehet katsovat enemmän ulkonäköä naisella.
Tässä kohtaa voin naisia lohduttaa, että on helpompi laittaa ulkonäkö kuntoon "korjaavilla toimenpiteillä" kuin täyttää tyhjä pää ajatuksilla.
 
Kysynnän ja tarjonnan (luonnon)laki vallitsee - myös tällä foorumilla.
Täällä Suomessa meillä on vielä pariutumisen esteenä ujous.