Kirjoittaja Aihe: Mitä sinä kertoisit kinkyistä ja bdsm:stä tietämättömälle vaniljalle?  (Luettu 4612 kertaa)

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Saisit tilaisuuden kertoa kinkyydestä ja bdsm:stä viattomalle vaniljalle. Mitä kertoisit hänelle?

Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1448
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Kai tarviis ensin kysyä haluaako hän oikeasti tietää asiasta.

Saeroe

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 309
  • "No niin, neiti suihkulähde"
  • Galleria
Näitä tilanteita on tullut vastaan ihan oikeasti, ei tarvitse edes leikkiä ajatusleikkiä.
Kerronnan teemat ovat olleet aina ihan tilanneriippuvaisia. Miten BDSM-aiheesta on päädytty keskustelemaan, minkälaisia juttuja kuulija haluaa tietää, kuinka paljon hän kestää kuulla, minkälainen mahdollinen taustatietous kuulijalta löytyy jne. Jos aiheeseen ollaan päädytty esimerkiksi toisen osapuolen ihmeteltyä mustelmiani, olen yleensä ensin kysynyt, että haluaako hän oikeasti tietää totuuden, vai keksinkö tästä äkkiä jonkun siveellisemmän selityksen. Siitä keskustelu on sitten lähtenyt etenemään, ja olen kertonut niin paljon, kun kuulijalla on riittänyt mielenkiinto tai niin paljon, kuin olen katsonut tarpeelliseksi.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Riippuu sukupuolesta.

Miehille on tullut mainittua että aika hienoo hommaa kun ei tartte kuunnella nalkutusta kunhan pitää subin tyytyväisenä ja aina saa ite mitä haluaa.

Muutamille naisille on tullut mainittua että kait säkin tykkäisit just sulle sopiva mies ottas tukasta kiinni ja raahais sänkyyn ja käskis pitään turvan kii  :)

Rajummista jutuista en oo lähtenyt avautuun ulkopuolisille kun hölmööhän se ois kertoo mitä kaikkee sitä tulee tehtyä joskus  :)

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
En kertois mitään. Vaniljoja ei voi sillai vetää pervomaailaan. Heidän todellisuus saattaa mennää rikkii ja ne ehkä sen jälkeen halua jopa kokeillaa. No lopulta ne on täällä laittamassa deittiilmoitusta, kun ennen niin ihana vanilja ei anna enää mitään...

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Ollaan eukon kanssa saastutettu varmaan koko tuttavapiiri kertomalla kaikille kaikesta.  :o
En mä näe mitään syytä olla sanomatta muuta, kun miten asiat on ja koko repertuaarilta.

"Sori"  >:D

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
En mitään, jos ei se itse ensin kysy. Jos kysyy niin sitten vastataan.
Lähinnä ihmetyttää kaikenmaailman kinkyyden ilosanomaa huutavat ja "väkipakolla" levittävät messiaat....

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Kyllä mä varmaan kertoisin, että bdsm on semmonen ihana tapa kokea eroottisia jännityksen ja ehkä vaarankin tunteita, mutta silleen turvallisesti. Kertoisin vähän tyypillisistä jutuista mitä voisin tehdä täysin aloittelijan kanssa, tyyliin sitomisesta, aistien rajoittamisesta, ehkä vähän kipuärsytyksestäkin, ja sääntöpohjaisista sessioista.

Ja sitten mä varmaan kertoisin, että bdsm:n ei tarvii aina olla mustaa, vihaista, pelottavaa ja väkivaltaista, vaan se voi yhtä hyvin olla turvallista, pehmoista, pinkkiä glitteriä, pörröistä, hellää ja lämmintä (käyttäisin ehkä tässä kohtaa esimerkkinä jotain tantra shibaria söpöillä pinkeillä köysillä tms). Aprikoisin ääneen, että oikeestaan kivoimmat kiksit saa siitä kun yhdistelee synkkää ja iloista silleen hauskasti ja yllättävästi, ja että ei sen tarvii aina olla niin vakavaa, vaikka voi se toisinaan sitäkin olla.

Sitten huomauttaisin, että bdsm on henkilökohtainen kokemus, eikä siinä parane lähteä mihinkään hurjuuskilpailuun kenenkään kanssa. Että jokainen bdsm-suhde on omanlaisensa, ja että siinä voi käyttää hyvin laajaa palettia ja tehdä melkeinpä mitä vaan, kunhan pysytään yhdessä sovituissa rajoissa. Ja heittäisin tähän perään semmoisen sutkautuksen, että kyllä moni bdsm:tönkin suhde1) voisi välttää pahimmat kriisien karikot aivan perinteisellä turvasanalla. ;)

Sitten mä saattaisin kertoa senkin, ettei oo yhtä ainoaa oikeeta tapaa tehdä "oikeaa" bdsm:ää, eikä siinä tarvii ees olla subeja tai mästereitä, vaan sitä voi vallan mainiosti harrastaa ihan tasavertaiselta pohjaltakin. Tietysti mainostaisin tässä välissä switchiyden ihanuutta.  ::) :love:

Niin ja muistuttaisin, ettei bdsm:ssäkään tarvii käskeä tai nöyryyttää tai nimitellä jos ei taho, vaan voi pitää semmosen kivan ja kunnioittavan asenteen bdsm-kumppaniaan kohtaan. Sama koskee kaikkia kipujuttuja. Piiskaaminen ei oo millään muotoa pakollinen osa bdsm-kanssakäymistä, vaikka sitä usein käytetään kliseisesti suorastaan kinkyn epävirallisena määritelmänä siinä missä lateksiasujakin. Oikeastaan mikään yksittäinen juttu ei oo millään muotoa pakollinen2), vaan isosta bdsm-kakusta voi kukin leikata just semmoisen siivun mikä itselle maistuu. Ja että karkkikauppa-kinky ei oo itse asiassa haukkumasana. Mahdollisesti kertoisin vielä höysteeksi jotain viihdyttäviä tarinoita mun pehmobondage-sessioista missä oon syöttänyt karkkeja ja keksejä mun bdsm-vieraille.

Varmaan pitkäänkin jaarittelisin mun eroottisesta viihdytystuolista ja sen valinnaisista ominaisuuksista, ja ehkä kertoisin että kyllä sitä pääsee ihan kokeilemaankin, kunhan ensin keskustellaan rajoista ja sovitaan säännöistä. :))

Mutta niin joo, se vielä pitäisi muistaa mainita, että bdsm:n harrastamisessa ei oo mitään sairasta tai hävettävää tai väärin, ainakaan niin kauan kun pysytään yhdessä sovituissa rajoissa ja pidetään toisistaan huolta. Ja että toisaalta bdsm:stä ei oo myöskään pakko tykätä, eikä sekään tee ihmisestä yhtään huonompaa.



1)  Inhoan sanaa "vanilja"!
2) paitsi no, ehkä käsiraudat

Saeroe

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 309
  • "No niin, neiti suihkulähde"
  • Galleria
Lähinnä ihmetyttää kaikenmaailman kinkyyden ilosanomaa huutavat ja "väkipakolla" levittävät messiaat....

Hieman liioitellun kuuloista tämä tällainen väkisin sanoman levittäminen. Ettei olisi tulkintakysymys: joku uskaltaa hieman avoimemmin avata suutaan aiheesta, ja heti ollaan leimaamassa kinkyyttä tuputtavaksi lähetyssaarnaajaksi?
Toisille kinkyys on niin iso osa elämää ja identiteettiä, että jos ei aiheesta saisi puhua, loppuisi keskusteltavat äkkiä kesken. Sitä paitsi, miksi se yksilöllisesti ketään häiritsee, mitä joku toinen ihminen puhuu aiheesta x, olipa aihe mikä hyvänsä?

mirbe

  • Vieras
Ihmiset heittää usein jotain semmosta ”jotkut tykkää vähän rajummasta hahhaaa”. Saatan sellaisessa kohtaa sanoa, että ”Mikäs sen ihanempaa ku että otetaan tukasta kiinni ja vähä pakotetaan”. Siinä tavallaan kerron omista mieltymyksistä ja joskus siitä aukee keskustelua tai useimmiten ei. Itsellä olis nyt sosionomiopinnoissa tehtävä, missä pitää käydä itsetutkiskelun kautta läpi millaisesta kosketuksesta ja hellyydestä pitää, sekä miten stressi tuntuu ja miten sitä voi kehollisesti lievittää. Itsellä tietysti tulee heti siinä mieleen, että haluan avautua BDSM-puolestani. Opettaja on itse asettanut tehtävän ja oma näkemykseni siitä on tavallaan täysi vasta jos avaudun tästäkin puolesta. Silti vähän mietin, että onko opettaja valmis lukemaan sitten sitä.

Fia

  • Vieras
Lähtisin liikkeille konsensuaalisuudesta konseptina.

MrA

  • Vieras
Varoittaisin truumassuista ja kertoisin että mun kanssa on turvallista edetä. #sarkasmi

Pulse

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 418
  • Pulse est 7\3\2011 bdsmbaari
  • Galleria
    • Fetlife profiili
En ilmeisesti sitten 1985 ole koskaan tavannut ihmistä joka ei jollain tasolla ole ollut kiinnostunut " tuhmasta, hieman kinkystä seksistä".. Keskusteluiden avauksia varmaan avitti että poikamieskämppäni vuodesta 1991 oli sisustettu dunkkariks jonne aina stadinyöstä oli tunkua jatkoille...

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
En mitään, jos ei se itse ensin kysy. Jos kysyy niin sitten vastataan.
Lähinnä ihmetyttää kaikenmaailman kinkyyden ilosanomaa huutavat ja "väkipakolla" levittävät messiaat....

Tämä.
Kerron, jos kysytään. Ja kerron brutaalin rehellisesti.

Ekstrovertti

Todennäköisesti höpöttäisin puoli tuntia omista mieltymyksistä ja kuinka tärkeää itsensä ilmaiseminen on..

..tämän jälkeen puolustelisin ja yrittäisin tukahduttaa ainakin tunnin kaikkia pilkallisia kommentteja.

Oman kokemuksen mukaan aika 50/50 paljonko ihmiset toleroi muiden juttuja.