Kirjoittaja Aihe: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)  (Luettu 8266 kertaa)

pikkukyrpä

Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« : 18.12.2020, 08:16 »
Laitan aiheesta nyt uuden ketjun, kun se edellinen alkoi olemaan jo aiheesta eksyvä.
Se ketju innoitti meidät tekemään testin vaimoni kanssa. Ja tätä ei nyt pidä ottaa mitenkään liian vakavasti. Keskustelimme aiheesta vaimon kanssa ja minä olin sitä mieltä, että miehillä on huomattavasti vaikeampaa saada huomiota tai seuraa netin deittipalstoilta. Vaimo ei ihan uskonut asiaa, joten päätimme kokeilla.

Laitoimme samantyyliset ilmoitukset samalle sivustolle. Seuraa hakivat siis varattu nainen ja varattu mies, molemmissa hyvin samanlainen teksti ja molemmat kertoivat olevansa avoimessa suhteessa ja hakemassa seikkailuseuraa, seksistä ei puhuttu suoraan, mutta FWB mainittiin. Kummassakaan ilmoituksessa ei ollut kuvaa.

4 viikon jälkeen tulos oli aika selvä, miehelle vastauksia 0 naiselle taisi olla 36 viestiä.
Naisen viesteistä osa oli tietenkin hyvin lyhyitä. "moikka" taisi olla lyhyin, mutta seassa oli monta tosi hyvääkin vastausta, joihin siis oli panostettu ihan selkeästi.
Kertooko tämä enemmän ko. deittisivun asiakaskunnasta vai miesten ja naisten eroista?

Se mitä tämä mielestäni osoitti, että miehet lähestyvät herkemmin naisia, kuvalla ei niin väliä, eikä ilmoituksella. Miehet rohkeammin ottavat yhteyttä ehkä? Onko miehen deitti-ilmoitukselle kovemmat vaatimukset kenties? Ja sekin katsottiin, että sivustolla tosiaan oli monia muita varattuja, niin naisia kun miehiä hakemassa seuraa. Tosin kun kerran miehet ottavat herkemmin yhteyttä, niin naisten ei niinkään tällaisissa tapauksissa tarvitse nähdä vaivaa. Heidän luokse tullaan, he tekevät sen valinnan. Miesten pitää olla se lähestyvä osapuoli kenties?

Onko se naisten vai miesten vika, ei varmaan kummankaan sukupuolen? Siihen tämä maailma varmaan vain mennyt, mutta tosiaan naisen ei tarvitse olla niinkään aktiivinen saadakseen seuraa. Ja tietenkin jos tosissaan hakee seuraa, on tämä varmaan iso rasite?

No sivutuotteena tästä tuli se, että ollaan alettu keskustelemaan suhteen osittaisesta avaamisesta uusille kokemuksille :) Mutta se onkin sitten ihan toinen juttu, vaikka tosi jännittävä onkin :D

balthazar

  • Vieras
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #1 : 18.12.2020, 08:21 »
Musta on jotenkin siistiä, että kerrankin tämä sama keskustelu alkaa ihmiskokeen tuottamalla datalla, joka on edes jotensakin standardoitu. Ei mulla muuta, jatkakaa :love:

Cameleon

  • Vieras
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #2 : 18.12.2020, 09:16 »
Mä olen pohtinut täsmälleen samaa aktiivisesti tässä viime aikoina.

Voiko olla niin että naiset ovat liberaaleja mutta silti konservatiivisia - kannattavat tasa-arvoa mutta pitävät miesten aktiivisuutta deittaillessa erityisen tärkeänä, tavallaan miesten homma lähestyä.

Toinen näkökulma että miehille useimmiten pimppi on pimppi eivätkä kaipaa sen syvempää kontaktia, joten naisten haku ilmoitukselle ei ole niin suuria kriteerejä. Naisille taas useimmiten syvempi kontakti on tärkeämpää eikä sitä saa selville täysin pelkän deitti ilmoituksen kautta. Toisin sanoen että pitäisikö ilmoituksen olla niin yliveto että nainen viitsisi vaivautua kirjoittamaan ottaakseen selvää että miehellä on kaikki muumit laaksossa ja viitsii panostaa aidosti siihen kontaktiin. Naiset usein pitävät tietynlaisesta salamyhkäisyydestä että oma metsästysvietti herää ja miehet taas ovat huomattavasti suoraviivaisempia.

-C 😘

masomaleslave

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 604
  • Satanik Venuksen GPS-pannassa
  • Galleria
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #3 : 18.12.2020, 10:19 »
Tässähän saattaa olla - ja varmaan onkin - kulttuurisia vaikuttimia. Nainen on alistettu tai mies se perheen pää - opittua juttua. Näkyyhän se selkeesti, että lähes kaikki kinkyt naiset ovat alistuvia. En usko, että geeniperimä aiheuttaisi moisen, vaan on kulttuurinen, opittu juttu. Ja siten se sitten heijastuu myös deittisivustojen liikenteessä. Mies on se aktiivinen ja nainen haluaa tulla otetuksi, löydetyksi tms. En todellakaan usko, että naiset ja miehet olisivat oikeasti näin erilaisia, vaikka sitäkin näkökulmaa voi perustella luonnonvalinnalla. Voi olla, että juttu on monien vaikuttimien summa.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #4 : 18.12.2020, 12:59 »
Kääntöpuolena naisena deittailuissa on se, että naiset saavat paljon viestejä, joihin ei olla panostettu ollenkaan tai viestien sisältö on täynnä törkyä. Facebookissa esimerkiksi suurin osa saamani yksityisviesteistä on luokkaa "moi" "moi mitä kuuluu" "oot kaunis/seksikäs" "täällä olis kyrpää tarjolla". Ja tuollaisiin viesteihin ei vain jaksa vastata, ainakaan minä.

Sen sijaan miehet ehkä saavat harvemmin yksityisviestejä, mutta niihin ehkä panostetaan enemmän.

Laura

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 602
  • Fucking sunshine
  • Galleria
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #5 : 18.12.2020, 13:06 »
Miehet on enemmän seksin perään, yllätys!  ;D Kokeilkaa seuraavaksi laittaa samanlaiset deitti-ilmoitukset, mutta kirjoittakaa, että etsitte elämänkumppania ja on jo 2 lasta tai tulevaisuudessa haluatte lapsia. Miesten kirjoittamat viestit vähenee paljon..

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #6 : 18.12.2020, 13:16 »
Miehet on enemmän seksin perään, yllätys!  ;D Kokeilkaa seuraavaksi laittaa samanlaiset deitti-ilmoitukset, mutta kirjoittakaa, että etsitte elämänkumppania ja on jo 2 lasta tai tulevaisuudessa haluatte lapsia. Miesten kirjoittamat viestit vähenee paljon..
Kyllä kai sitä seksiä lapsellisetkin, taikka niitä haluavat harrastaa, myös esiaviollisia suhteita on jonkinverran nykyaikana....ei tuo varattu/salaa liikenteessä vähennä juurikaan noita vastauksia niin tuskin tuokaan :D
Meinaatko, että tuolla saisi sitten taas mies enemmän naisilta vastauksia?

LustForLife

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 13
  • Nainen on kauneimmillaan meikit valuvana.
  • Galleria
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #7 : 18.12.2020, 13:22 »
Itsekin miehenä voin tunnustaa, että haluan paljon seksiä, mutta en haluaisi väheksyä naissukupuolen himoja. Naiset ovat seksuaalisia olentoja siinä missä me miehetkin, mutta ehkä suhtautuminen ja aiheen lähestyminen on erilaista. Miehet ovat enemmän suoran toiminnan kannattajia ja naiset taas näkevät liehittelyn eri tavalla.

En ala arvailemaan, koska en ole nainen enkä tiedä. Havaintojeni mukaan siihen liittyy kuitenkin enemmän persoonaan osuvia juttuja.

Mies ikään kuin neuvottelee olennaisen alta pois ensin ja alkaa sitten tutustua. Nainen alkaa ensin tutustua ja sitten arvioi sen seksiosuuden. 😀

Eli miten mä näen asian: kun mies hakee seksiseuraa niin mies hakee ensisijaisesti seksiseuraa. Nainen hakee persoonaa/kiinnostavaa tyyppiä, joka ehkä voisi olla seksiseuraa.

Jos näin niin tässä tapauksessa varattu-status vähentää dramaattisesti naisten kiinnostusta, koska lähtökohtaisesti ei haeta seksiseuraa vaan tietynlaista tyyppiä, ja varattu-status antaa jo niljakkaan ensivaikutelman.

Tällaista arvailua.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #8 : 18.12.2020, 13:25 »
*deletoi itsestäänselvyyksistä koostuvan vastauksensa ja odottaa, eskaloituuko keskustelu viihdyttäväksi huutamiseksi vai kuoleeko ketju samantien pois*

 O0

Fia

  • Vieras
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #9 : 18.12.2020, 13:33 »
*deletoi itsestäänselvyyksistä koostuvan vastauksensa ja odottaa, eskaloituuko keskustelu viihdyttäväksi huutamiseksi vai kuoleeko ketju samantien pois*

 O0

Samis.

Mut sitä vaan, että Dossie Easton ja Janet Hardy ovat sanoneet aiheesta oikeastaan kaiken sanomisen arvoisen hyvin jäsennellysti teoksessaan The Ethical Slut (1997). Sisältää kulttuuriantropologista vertailua siihen, miten hommat hoituu homomiesten ja lesbonaisten välisessä seuranhaussa, ja mikä on tämän kaiken suhde valtaan, valtarakenteisiin, etuoikeuksiin ja sun muuhun kulttuuriseen painolastiin.

Must read -kamaa muutenkin, eteenkin liittyen siihen aloittahan toiseen ihanaan keskustelun aiheeseen liittyen. Audiblessa erinomaisena päivitettynä painoksessa Hardyn ja Eastonin itsensä lukemana - ja heillä on vieläpä toooosi seksikäät äänet. Vetäydynkin tästä kuuntelemaan.  :love:

Psyche

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 110
  • Monin tavoin viallinen.
  • Galleria
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #10 : 18.12.2020, 14:25 »
En jaksa taas/enää alkaa analysoimaan aihetta laajemmin, jaan vaan henkilökohtaisen kokemuksen aiheesta.

Kyllä, sinkkunaisena kaipaisin (hyvää!) seksiä ja läheisyyttä. Miksi siitä huolimatta en harrasta juurikaan irtoseksiä, on se että harvemmin saan siitä itselleni muuta, kuin (huonolla tavalla) käytetyn olon. Yleensä  käy niin, että minä päädyn huomioimaan toista ja antamaan nautintoa, mutta itse sitä en juuri saa. Kuulemani mukaan joillekin naisille irtoseksi toimii hyvin, ja olisi kiva jos näin olisi itsellekin, mutta kun ei vaan ole. Jos vaihtoehtoina on itsetyydytys tai epätyydyttävä seksi, niin runkkaaminen voittaa 6-0.

Parasta seksiä mulle on ollut parisuhdeseksi, kun on ollut aikaa tutustua toiseen ja luoda syvä luottamus, rentoutua, opetella puolin ja toisin millaiset asiat, millainen kosketus jne. toiselle toimii.

Siksi minulle deittailussa merkitsee ennen kaikkea se, millainen ihminen toinen on ja että hän olisi myös minusta kiinnostunut kokonaisena ihmisenä, ei vain reikien kannattimena. Lisätään tähän vielä se, että ylipäätään kiinnostuksen ja sen päälle vielä seksuaalisromenttisen kiinnostuksen syntyminen toiseen ihmiseen on minulle varsin harvinainen tapahtuma, joten minulle pariutuminen ei tosiaan tapahdu sormia napsauttamalla.

Minä kuitenkin teen aloitteita silloin kun kohtaan kiinnostavan ihmisen ja oikeastaan nimenomaan suosin itse aloitteen tekemistä. En kuitenkaan jaksa moneen ihmiseen tutustua syvällisesti samaan aikaan, joten lukuisista yhteydenotoista ei juuri ole hyötyä, varsinkaan niistä tyhjien profiilien parin sanan viesteistä. Ne ovat sellaista deittimaailman valkoista kohinaa.

Piiskazion

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 417
  • Galleria
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #11 : 18.12.2020, 16:23 »
Ihminen on laiskuuteen taipuvainen tilanteen salliessa. Jos nainen saa paljon yhteydenottoja liikauttamatta evääkään, niin miksi nähdä ylimääräistä vaivaa. On vaivattomampaa tulla poimituksi kuin poimia.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #12 : 18.12.2020, 18:01 »
Tajusin just etten oo ikinä käynyt treffeillä  >:D.
Netin kautta tutuiks tulleet kun ekaa kertaa tapaa jossain kahvilassa,baarissa,linja-autossa tai jouluna kirkon pihassa  :P ei oikein treffeiksi oo laskettavissa ja ennen nettiä kun olikin jo ennen nähty niin sitä ekaa näkemistäkään ei tarttenu järjestää

rp_

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 183
  • En route vers de nouvelles dimensions.
  • Galleria
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #13 : 18.12.2020, 20:23 »
Pelkkää absoluuttista viestimäärää ei kannata tuijottaa. Itse saan (kuulemma) mieheksi aika paljon viestejä ja tiedän, että naiset saavat näitä enemmän. Naisten lähettämät viestit ovat kaikki asiallisia (ainakin aluksi), joten sellaisia "suoraan mappi-Ö:hön" meneviä "oon maailman paras subi tuu jo piiskaan mua" tai "laskin housut alas ja ootan täällä jo peppu pystyssä Herra-Sir" viestejä ei tule. Johtuen siitä, että miehet enemmän massapommittavat ja naiset täsmäpommittavat.

Jonkin verran käänteisesti asia menee siten, että varsinkin subinaiset "tilaavat" muutamilta nopeaa panoa/sessiota, valitsemalla muutaman dominoivan ja lähestymällä lyhyesti. Vähän kuin "tilaisivat" huomion muutamilta, joista ehkä se yksi saattaa lähteäkin jotain tekemään.

Tässä viestiasiassa syntyy sellainen harhakuva, että vain miehet olisivat kiimaisia otuksia joilla on hirveä tarve päästä panemaan/sessioimaan, koska lähettelevät paljon (vaihtelevan laatuisia) viestejä. Paskapuhetta. Kiimaisuutta ja tarvetta on varmaan aika lailla saman verran, tosin olen kuluvana vuonna alkanut jopa ajatella niin, että naiset ovat jopa "pahempia" kiimaperseitä kuin miehet. Erona tässä on vaan se, että naisilla se kiiman/tarpeen ilmentymä ei näyttäydy massaviestittelynä kuten miehillä.

Pehmeä

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 28
  • fetisseistä kiinnostunut sidottuna nauttiva
  • Galleria
Vs: Miehet ja naiset deittailemassa (part 2)
« Vastaus #14 : 18.12.2020, 20:41 »
Olen laittanut yli 10v aikana erilaisille sivustoille useamman deitti-ilmon, sekä vapaana että varattuna. Ihan sama mitä kertoo etsivänsä, suurin osa vastauksista ilmoittaa halukkuudesta tulla panemaan. Viesti joko pitempänä tai lyhyempänä versiona. Olenko 40 v tai 53 v, niin vastaajat ovat 25 - 60 v. Voisin väittää että varatut miehet etsivät laajalla skaalalla seksiä, enemmän kuin varatut naiset. Eivätkä ole nirsoja. Olen senkin kuullut, että panoseuraksi kelpaisin, en seurusteluun.
Jos haluan fiksua, vapaata seuraa, tilanne onkin jo paljon hankalampi. Ei siinä auta ne kymmenet viestit jos vakavasti harkittavia on 2- 3. Ja jututtaessa/tavatessa heistäkin muutama osoittautuu valehdelleen jostain olennaisesta.
Itsekin olen ilmoihin vastannut ja hyvää seuraa löytänyt. Törmännyt myös valehtelijaan ja stalkkeriin sekä ollut saamatta vastausta.
Ymmärrän, että on turhauttavaa, jos huomiota ei saa, mutta määrä ei ole laatua.