Kirjoittaja Aihe: Dominoivan hauraus  (Luettu 27845 kertaa)

masomaleslave

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 604
  • Satanik Venuksen GPS-pannassa
  • Galleria
Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #45 : 07.01.2021, 13:42 »
....mutta meiltä muilta puuttuu se turha kukkoilu.

Mistä lähtien kukkoilu on ollut turhaa? Kerro se kukolle...

(ja hymiö!)



Puhumattakaan siitä, että mikäli olen oikein kaikista palopuheista täällä ymmärtänyt, jokaisella pitäis olla oikeus olla BDSM:ää juuri niinkuin haluaa, ja elellä elämäänsä niinkuin itselle parhaiten sopii ilman että muut sitä kokee oikeudekseen kommentoida.

IKRM

No, kommentoida saa ja näkökulmia esittää. Sitä kutsutaan keskusteluksi, joka on oikeasti tarpeen.

Mutta toisten tylyttäminen, tahallinen loukkaantuminen ja väärinymmärtäminen on sikailua, jota en soisi tapahtuvan.

Ja jokaisella pitäisi olla todellisuudentajua siihen, että osa ihmisistä vaan on henkisesti vammautuneita ja aikuisuuteen kasvu ei oo tapahtunut yksilön kohdalla normaalisti, joten jättää paskapuheet omaan arvoonsa eikä ota kierroksia.

Fiksut ihmiset osaa reagoida fiksusti. Niin se vaan on.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #46 : 07.01.2021, 14:06 »

Ja jokaisella pitäisi olla todellisuudentajua siihen, että osa ihmisistä vaan on henkisesti vammautuneita ja aikuisuuteen kasvu ei oo tapahtunut yksilön kohdalla normaalisti, joten jättää paskapuheet omaan arvoonsa eikä ota kierroksia.

Fiksut ihmiset osaa reagoida fiksusti. Niin se vaan on.

Oliko tämä sitä fiksua reagointia.

masomaleslave

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 604
  • Satanik Venuksen GPS-pannassa
  • Galleria
Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #47 : 07.01.2021, 14:19 »

Ja jokaisella pitäisi olla todellisuudentajua siihen, että osa ihmisistä vaan on henkisesti vammautuneita ja aikuisuuteen kasvu ei oo tapahtunut yksilön kohdalla normaalisti, joten jättää paskapuheet omaan arvoonsa eikä ota kierroksia.

Fiksut ihmiset osaa reagoida fiksusti. Niin se vaan on.

Oliko tämä sitä fiksua reagointia.

Oli. Niin moni lähtee tosissaan tohottamaan kaikkien väitteiden perään, vaikkei ois aihetta. Mäkin tein niin joskus. Ei se oo ollu aina sitä virallista genreä, jossa vain kannustetaan ja rohkaistaan ja tuetaan. Sille on todella aidosti tärkee paikkansa - todella tärkee. Mutta ei se oo automaattisesti niin. Tääl on myös hulluja, niinkuin kaikkialla yhteiskunnassa.

Siis: kaikkeen ei oo syytä reagoida, ainakaan negatiivisesti. Jätä ääliöjutut omaan arvoonsa. Sillai tääkin yhteisö siistiytyy.

Nillittäjät nyt sanoo, et miksi reagoin, mutta ne, jotka ymmärtää, ne ymmärtää. On kyse eri asioista.

No, tää oli vaan mun näkemys, ja sen voi haastaa. Ja parasta on, et oman mielipiteen voi ihan 100%sesti pitää mun näkemyksestä huolimatta. Joten: näkemykset esiin, mut tuomitseminen pois.

Ehka... mahdollisesti... voisi olla ollut myös jotain kokonaisuutta hahmottavia näkemystä ollut siinä, jos koko kommenttini olisi lainattu, ei vaan se kärjekkäin (joka sekin realistinen) osuus. Joka sekään ei kyllä ollut kovin kärjekäs, mutta jokainen tulkitsija tulkitsee ja kokee.

PS. mun elämänkokemuksella, joka ei tietenkään oon kuin subjektiivinen kokemus, niin osa ihmisistä ei vaan oo kasvanu aikuisiksi, kuten se ymmärretään tai niillä on vaan muuten "eri näkemyksiä". Joo, tunnustan, tää ei oo ihan parasta kaikkien yhteisöllisyyttä rakentavaa, mutta mun mielestä ei pidäkään. Vahinkoa vaan tulee, jos kaikki otetaan samanarvoisina.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2021, 15:00 kirjoittanut masomaleslave »

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #48 : 07.01.2021, 16:59 »
On sulla pointtia, masomaleslave, mutta niin on IKRM:lläkin.

Näitä "truemastereita" sheimataan ja haukutaan, mutta miksi? Jos ajattelee kokonaisuuden kannalta, niin he(kin) tarjoavat jollekin jotain, mitä tämä toinen kaipaa, haluaa ja kokee tarvitsevansa.

Ihan siinä missä joku oikein pehmo runopoika-domikin.

Eli bdsm:n toteuttamisen tavasta ei ehkä pitäisi arvotella toista huonommaksi tai paremmaksi. Eikä tätä taida ollakaan suoranaisesti tehty, mutta toistuvasti itsensä "truemastereiksi" mieltävät henkilöt ovat dissauksen ja vitsailun kohteina. Miksi? Mitä se palvelee siinä henkilössä ja ryhmässä, joka tätä tekee?

Jos puututaan toisen loukkaavaan ulosantiin tai muuhun vastaavaan kommunikointiin, niin se on eri asia, kuin se että toteutetaan bdsm:ää tai kinkyilyä tietystä identiteetistä käsin.

Vai mitä ootte mieltä?

Fia

  • Vieras
Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #49 : 07.01.2021, 17:20 »
Vailla ironian häivää, sarvia ja hampaita sanon, että mielestäni olisi hyvin mielenkiintoista lukea truemaster-kolumni. Mulle kun on ihan aidosti jäänyt vielä hieman hämäräksi, mitä sillä edes tarkoitetaan. Oppisin ehkä jotain. 🙂

Pip

Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #50 : 07.01.2021, 17:40 »
On sulla pointtia, masomaleslave, mutta niin on IKRM:lläkin.

Näitä "truemastereita" sheimataan ja haukutaan, mutta miksi? Jos ajattelee kokonaisuuden kannalta, niin he(kin) tarjoavat jollekin jotain, mitä tämä toinen kaipaa, haluaa ja kokee tarvitsevansa.

Ihan siinä missä joku oikein pehmo runopoika-domikin.

Eli bdsm:n toteuttamisen tavasta ei ehkä pitäisi arvotella toista huonommaksi tai paremmaksi. Eikä tätä taida ollakaan suoranaisesti tehty, mutta toistuvasti itsensä "truemastereiksi" mieltävät henkilöt ovat dissauksen ja vitsailun kohteina. Miksi? Mitä se palvelee siinä henkilössä ja ryhmässä, joka tätä tekee?

Jos puututaan toisen loukkaavaan ulosantiin tai muuhun vastaavaan kommunikointiin, niin se on eri asia, kuin se että toteutetaan bdsm:ää tai kinkyilyä tietystä identiteetistä käsin.

Vai mitä ootte mieltä?
Voi huoh... Niin kauan, kuin tämä palsta on ollut olemassa, niin truumasterit ovat julkisesti halveksineet kaikkien muiden tapaa kokea BDSM:mää. Sinä et sitä ole ollut näkemässä, joten saat ihan mun puolestani puolustella näitä "väärinymmärrettyjä" truuhamstereita. Toisaalta, ei ehkä kannattaisi ottaa kantaa asiaan, josta ei mitään tiedä, saati ymmärrä.

MrA

  • Vieras
Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #51 : 07.01.2021, 18:01 »
Truemaster on paha. Vie tytöt, naiset ja rikkoo lumihiutaleet. Vieläpä väärällä tavalla, tekisi edes oikein sen väärintekemisen minkä tekee. Truemaster on myös paha silloin kun hän ei tee, tekemättä jättäminen on selvä osoitus äärimmäisestä pahuudesta.

Truemastereissa on muitakin vikoja, esimerkiksi hän ei osallistu kivaan positiiviseen pöhinään, siihen mukavaan henkeen jota laumanvetäjät luovat silloin kun eivät jahtaa truemastereita. Toinen ikävä piirre truemastereissa on etteivät päästä ihon alle, äärettömän raivostuttavaa kun ponnistelut valuvat hiekkaan. Pahimmillaan truemaster saattaa jauhottaa. Se on rumaa, sitä ei saa tehdä missään mediassa kenellekään.

Truemasterin kataluudesta kertoo sekin että hän kalastaa hämärillä vesillä, piilossa julkisten foorumeiden loisteesta. Ikävää on myös mielenkiinto ja mikä pahinta onnistuminen fyysisesti hyvät geenit omaavien keskuudessa, sellaisten joissa mitoosi ei ole pakkaa pahasti raunioittanut.

Truemasteria ei kuitenkaan tule sekoittaa jännämieheen, johon siihenkin moni neitonen, kuukautiskierron vaiheesta riippuvalla voimakkuudella, tuntee vetoa.

Eikä tietenkään meihin setämiehiin, jotka olemme armoitettuja luomakunnan kruunuja, tuo tarkoituksella salassa pidetty seikka, vain siksi että truemasterillekin on annettava tilaa.

Tiia (Niina)

Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #52 : 07.01.2021, 18:21 »
Vailla ironian häivää, sarvia ja hampaita sanon, että mielestäni olisi hyvin mielenkiintoista lukea truemaster-kolumni. Mulle kun on ihan aidosti jäänyt vielä hieman hämäräksi, mitä sillä edes tarkoitetaan.

No tämäpä juuri. Vaikka toisaalta on ihan hupaisaa seurata, miten ihmiset keskustelevat aidasta ja seipäästä ja seitsemästä rivien väliin ja historian hämäriin piilotetusta merkityksestä ja henkilökohtaisista kokemuksista nimeten aiheen "truemasteriksi". :)

Osalle sana on pelkkä läppä, jolla voidaan viitata joko itseen tai toiseen (esim. pilkallisesti tai itseironisesti). Osa selvästi sisällyttää tähän käsitteeseen vakaviakin merkityksiä, mutta harva avaa, millaisia. Joillekin se on tärkeäkin itsemäärittelyn ja ryhmään kuulumisen väline. Soppa syntyy siitä, kun juuri kukaan ei kerro, mitä sanalla varsinaisesti tarkoittaa.

Ja käytettiinkö muuten kolumnissa itsessään "truemaster"-sanaa kertaakaan? Minä en muista.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #53 : 07.01.2021, 18:45 »

Mä oikeasti haluaisin nähdä kolumnin kaikilta niiltä, jotka ovat ahkerasti kommentoineet kolumneja. Myös niiltä, ketkä kommentoivat mun kolumneja aikoinaan. Tietäisivät miltä tuntuu olla vastaamassa oman tekstin kritiikkiin (jos siis aikoo/haluaa kritiikkiin vastata).

Tähän voisi sanoa jotain ylpeää ja ylimielistä, mutta jätetään sanomatta. Jokainen voi kuvitella sen itse.

Mua ei niinkään kritiikki ole haitannut, kun se on kohdistunut sisältöön. Mutta se mikä on jäänyt ärsyttämään on ne kerrat, kun jokunen foorumilainen on ottanut asiakseen härnätä ja trollata niin kauan, että saavat irti jotain mihin takertua ja jolla yrittää riepotella. Sekä se, kuinka aletaan puhumaan kriittisesti ja kyseenalaistavasti, mutta ei puhutakaan itse asiana olleesta aiheesta yhtään mitään, vaan tavoitellaan yksinomaan kirjoittajan asian tuntemuksen mitätöimistä. Sellanen on suhteellisen helppo peli, kun itsellä ei ole panoksia pelissä.

Mitähän tässä teet nyt itse? Sulla on suht lyhyt historia tällä foorumilla, joten sinuna miettisin hiukan ennen kuin alat rivien välistä vittuilemaan.

Tuskin olet lukenut kolumnejani, etkä varmaankaan tiedä minkälaiseen myllytykseen olen joutunut kun olen kirjoittanut avoimesti omasta seksuaalisuudestani.

Joten mieti pari kertaa ennen kuin alat pätemään.



vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #54 : 07.01.2021, 18:57 »
Ignoraan julmasti nämä tärkeämmät aiheet, mutta:

Minäkin kaipaisin kyllä TrueMaster-näkökulmasta (vapaasti valittava kirjoitusmuoto) kolumnia. Ihan vaikka vain vaihtelun vuoksi, täällä on pyörinyt aika lailla samat aiheet ja samat näkökulmat.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #55 : 07.01.2021, 20:46 »
Vailla ironian häivää, sarvia ja hampaita sanon, että mielestäni olisi hyvin mielenkiintoista lukea truemaster-kolumni. Mulle kun on ihan aidosti jäänyt vielä hieman hämäräksi, mitä sillä edes tarkoitetaan. Oppisin ehkä jotain. 🙂

Sama!

Voi huoh... Niin kauan, kuin tämä palsta on ollut olemassa, niin truumasterit ovat julkisesti halveksineet kaikkien muiden tapaa kokea BDSM:mää. Sinä et sitä ole ollut näkemässä, joten saat ihan mun puolestani puolustella näitä "väärinymmärrettyjä" truuhamstereita. Toisaalta, ei ehkä kannattaisi ottaa kantaa asiaan, josta ei mitään tiedä, saati ymmärrä.

Jos se kuuluu heidän 'rooliinsa' ja lukijana ymmärtää olla ottamatta sitä tosissaan, niin haittaako se? Minusta se on viihdyttävää. Alussa vähän ihmetytti, tietysti, mutta ei enää.

MrA tiivisti jutun erittäin hyvin.

Voi toki olla - kuten tunnut sanovan - että joskus on ollut toisin. Ehkä heitä on ollut enemmän ja he ovat oikeasti kuvitelleet olevansa jotain erityistä, ilman itseironian ja -tiedostamisen häivääkään? Ei kuulosta kauhean mielekkäältä keskusteluympäristöltä. Mutta olen mä tällä foorumilla jokusen vuoden ollut eikä tällaista ongelmaa ole näkynyt, niin ehkä voisi olla aika luopua menneistä?

Mä oikeasti haluaisin nähdä kolumnin kaikilta niiltä, jotka ovat ahkerasti kommentoineet kolumneja. Myös niiltä, ketkä kommentoivat mun kolumneja aikoinaan. Tietäisivät miltä tuntuu olla vastaamassa oman tekstin kritiikkiin (jos siis aikoo/haluaa kritiikkiin vastata).

Tähän voisi sanoa jotain ylpeää ja ylimielistä, mutta jätetään sanomatta. Jokainen voi kuvitella sen itse.

Mitähän tässä teet nyt itse? Sulla on suht lyhyt historia tällä foorumilla, joten sinuna miettisin hiukan ennen kuin alat rivien välistä vittuilemaan.

Tuskin olet lukenut kolumnejani, etkä varmaankaan tiedä minkälaiseen myllytykseen olen joutunut kun olen kirjoittanut avoimesti omasta seksuaalisuudestani.

Joten mieti pari kertaa ennen kuin alat pätemään.

Olisi näköjään pitänyt sittenkin sanoa, eikä jättää mielikuvituksen varaan, koska kommentillani ei ollut mitään tekemistä Sinun kanssa. Vain sen verran, että käytin tekstiäsi oman kommenttini pohjana. Tarkoitus oli vihjata, että ne ketkä kirjoittavat pistävät itsensä rohkeasti alttiiksi - kun toiset tyytyvät huutelemaan ja heittelemään hiekkaa. Ylpeää ja ylimielistä.



Disclaimerina, tiedän että täällä on monia pelkästään lukijan roolissa olevia henkilöitä ja yhtälailla kirjoittajia sekä keskusteluihin osallistujia, jotka eivät tällaiseen hiekkalaatikkoleikkiin lähde.

Disclaimer osa 2: oikeastaan ois voinut jättää tuon heiton sanomatta. Mutta se oli mun huono tapa osoittaa kannustusta kirjoittajia kohtaan. Pitäis tehdä se ilman, että siinä samalla dissaa toisia.

submit

  • Vieras
Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #56 : 07.01.2021, 21:23 »
Vähän TrueMaster -nimityksen historiaa, joka tietysti on subjektiivinen muistikuvani, joten saa mieluusti korjata/täydentää. Käyttäminen alkoi eräänlaisen foorumikiusaamisen/sheimaamisen myötä. Mikäs sen kätsympää, kuin ottaa pilkkakirveeksi tarkoitettu ylpeästi käyttöön, varsinkin kun tällaista omalla tavalla erottuvaa väkeä löytyy.

Jouni

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1388
  • Energiahoitaja-(: Sadisti.
  • Galleria
    • Aikuiseksi
Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #57 : 07.01.2021, 21:37 »
Voisivatko TruuMasterit ilmoittautua tähän ketjuun, niin saataisiin hieman kuvaa siitä, keistä täällä puhutaan??

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2782
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #58 : 07.01.2021, 21:40 »
Keskustelun tason innoittamina ovat varmaan innoissaan ilmoittautumassa.

Meillä kivitellään kaikki homot, voisko homot ilmoittautua? Toimisko...tuskin....

On tietty kivaa kun on yhteinen vihollinen jota saa vapaasti morkata ja saa mulkun leiman jos puolustaa. Mutta aikuista käytöstä foorumilaiset...arvostan :D

Pip

Vs: Dominoivan hauraus
« Vastaus #59 : 07.01.2021, 22:29 »
Vähän TrueMaster -nimityksen historiaa, joka tietysti on subjektiivinen muistikuvani, joten saa mieluusti korjata/täydentää. Käyttäminen alkoi eräänlaisen foorumikiusaamisen/sheimaamisen myötä. Mikäs sen kätsympää, kuin ottaa pilkkakirveeksi tarkoitettu ylpeästi käyttöön, varsinkin kun tällaista omalla tavalla erottuvaa väkeä löytyy.
Vai mahtoiko olla kenties niinpäin, että se ensimmäinen kivi tuli sieltä truumastereiden puolelta?