Kirjoittaja Aihe: Henkisen kontrollin irroittaminen  (Luettu 35783 kertaa)

Mei

Vs: Henkisen kontrollin irroittaminen
« Vastaus #45 : 31.01.2015, 21:22 »
Mä oon muutaman vuoden pituisen seksinharrastamishistoriani aikana tuntenut älyttömästi epävarmuutta sen suhteen, miten mun pitäis olla ja käyttäytyy seksis. Oon harrastanut seksiä josta en oo nauttinut lainkaan, ja ajatellut et okei, tää on kamalaa, mut teenpä nyt näin ja näin niin ton toisen mielestä on varmaan kivaa. Ihan niinku se partneri ei muka jollain tasolla huomais, että en tykkää yhtään. Kaikkia ei varmaan oo kiinnostanutkaan.

Vasta hetki sitten, seksuaaliseen kanssakäymiseen erään henkilön kanssa ajauduttuani, uskalsin epävarmuuden hetken iskiessä kysyä itseltäni, et mitä jos mä nyt vaan unohtaisin ne kaikki oletukset siitä miten mun kuuluis olla? Jos mä vaan nyt olisin täs hetkessä ja tekisin niinkuin tuntuu?

Oon mä harrastanut tietoista seksiä aikasemminkin, mut silloin se on ollut helppoa enkä ole kokenut epävarmuuden tunteita. Tossa hetkessä se vaan tuntui jotenkin tietoiselta valinnalta, et okei, mua vähän pelottaa, mut se että mä oon täysin oma itseni, voi tuskin olla väärin.

tauros

  • Vieras
Vs: Henkisen kontrollin irroittaminen
« Vastaus #46 : 31.01.2015, 22:04 »
Joo kannattanee kuunnella itseä/kin

Pip

Vs: Henkisen kontrollin irroittaminen
« Vastaus #47 : 01.02.2015, 00:11 »
Se heittäytyminen siihen seksiin turvallisen kumppanin kanssa on parasta. Siitä saavat molemmat enemmän nautintoa.

Moita

Vs: Henkisen kontrollin irroittaminen
« Vastaus #48 : 22.08.2015, 20:08 »
Kiitos kaikille keskustelusta. Esille on tullut paljon hyviä ajatuksia ja pohdiskeltavaa!

Mielestäni sessiointi voi osallisten lähtökohdista riippumatta olla parhaimmillaan yksilöä (ja toki myös ihmissuhteita) tasapainottavaa, itsetuntemusta ja itsevarmuutta kehittävää, sekä kaikinpuolin tervehdyttävää toimintaa. Eräänlaista lääkettä, joka saattaa niellessä maistua joskus vallan ikävältä, mutta jonka myönteiset vaikutukset tulevat perästä käsin. Joskus nopeasti ja joskus vähän hitaammin.

Näin ollen kaikki sessiointi mistä seuraa vain lisää rikkoutumista, pahaa mieltä ja hammasten kiristystä, on mielestäni symmetrisesti vastaan koko kinkyilyn perusajatusta. Toki ikävyyksien kautta kertyy edes jonkin sortin kokemuspisteitä, mutta niitä ei voi kovin helposti ja nopeasti lunastaa eläväksi iloksi ja hyväksi oloksi jos mieli on takertunut defensseihin tai alempana mainittuihin "pahoihin dissoihin". Ollaan vain menty vikasuuntaan, silmät kiinni, ja perse edellä.

Kun homma toimii, Dom ja sub voivat auttaa toisiaan saavuttamaan jotain todella hienoa. Tämä edellyttää tilanteenmukaista toimintaa, jolla käytännössä tarkoitan toisen yksilön kokonaisvaltaista huomioimista, sekä vilpitöntä pyrkimystä riittävän avoimeen viestintään. Sessioissa kaiken touhuamisen tulisi perustua yhteisille sopimuksille ja siten niitä edeltäville päätöksille, kun päätösten taas tulisi perustua sekä itseä että toista koskevalle tiedolle. Kun ollaan päästy oikeaan uraan ja hyvien toistojen jälkeen on kehittynyt aito luottamus, onkin jo mahdollisuus antaa enemmän löysää, kiristää köyttä, heittäytyä virtaan ja "päästää irti".

Tunne lahnasi. Se voi olla jalo otus tai happanemaan päin.

neiti_nuppu

  • Vieras
Vs: Henkisen kontrollin irroittaminen
« Vastaus #49 : 13.09.2015, 20:18 »
Mr. Inathu on ihan oikea ihmismielen ekspertti :) kiva lukea syvällistä tekstiä. Jälkihoito-lisäys oli hyvä (esimerkiksi itse en kaipaa syliä ja keskustelisin myöhemmin leikistä eli en ihan heti, koska käsittelen tunteita ja kokemusta myöhemmin. Pitää antaa aikaa mutustella ja jäsennellä). Tunnistin yhden kipeänkin kohdan itsestäni.

Näistä bdsmbaari-artikkeleista pitäisi tehdä kirja, jonka aloitteleva subi voisi ostaa ja myöhemmin omaa tahtia lukea. Netissä lukeminen ruudulta on niin tylsää.

BuZu

  • Halipulainen
  • Bizarre Club
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 548
  • Challenge Accepted
  • Galleria
Vs: Henkisen kontrollin irroittaminen
« Vastaus #50 : 11.07.2017, 15:52 »
Tämä keskustelu on bdsmbaarin parhaimmistoa, aivan huikeita näkökulmia ja minulle paljon uutta asiaa.

Respect!