Kirjoittaja Aihe: Heteroflexible ja homoflexible?  (Luettu 3504 kertaa)

Pip

Heteroflexible ja homoflexible?
« : 16.04.2021, 19:16 »
Näin tyhmänä ja vanhana jääränä kysyisin näihin selitystä (etenkin cis -naisten osalta), että mitä nämä termit tarkoittavat? Itse ymmärrän niin, että ensimmäinen preferoi toista sukupuolta ja jälkimmäinen omaa sukupuolta. Henkilökemioiden toimiessa käy kumpikin molemmille. Oonko ymmärtänyt oikein, vai oonko ihan hakusessa? Pikaisen googlettelun kautta kallistuisin sille, että oon oikeassa, mutta korjatkaa ihmeessä väärä käsitykseni.

Fia

  • Vieras
Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #1 : 16.04.2021, 20:59 »
"Heteroflexible" tarkoittanee, että on enimmäkseen hetero, mutta sopivissa olosuhteissa voi olla vähän bi. Käytännössä vaikka niin, että preferoi primäärisuhteekseen kumppania, joka on vastakkaista sukupuolta, mutta voi siinä rinnalla suhteilla tai leikkiä jonkun söpön ja kivan oman sukupuolen edustajan kanssa tai esim. kimppailtaessa kimppailla myös oman sukupuolen edustajan kanssa.

"Homoflexible" lienee sama toisin päin, eli vaikka niin, että on primäärisuhteessaan ihan homona, mutta voi joskus myös vähän heteroida sopivan leikkipartnerin osueassa kohdalle.

Vastaajana biseksuaalinen cis-nainen, joka noin niin kuin käytännössä lienee lähinnä "heteroflexible". Oon kai vaan niin vanha jo minäkin, että minusta bi on bi. Sanoisin ehkä, että "fleksailut" ovat osa "biseksuaalisuuden kirjoa".

Kesyapina

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 86
  • Tavallisen omituinen
  • Galleria
Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #2 : 17.04.2021, 00:41 »
Minä olen kait "heteroflexible", koska huolisin mieluiten vastakkaisen sukupuolen edustajan taluttamaan minua Flexi-kelataluttimessa joka on jo hankittu valmiiksi  ;D

Mr Kinkerton

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 320
  • Utelias keski-ikäinen pervo
  • Galleria
Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #3 : 18.04.2021, 08:57 »
"Heteroflexible" tarkoittanee, että on enimmäkseen hetero, mutta sopivissa olosuhteissa voi olla vähän bi. Käytännössä vaikka niin, että preferoi primäärisuhteekseen kumppania, joka on vastakkaista sukupuolta, mutta voi siinä rinnalla suhteilla tai leikkiä jonkun söpön ja kivan oman sukupuolen edustajan kanssa tai esim. kimppailtaessa kimppailla myös oman sukupuolen edustajan kanssa.

Pähkin tätä samaa profiilia luodessani, ja itse ainakin ymmärsin asian tasan näin. Ei mulla yleensäkään viisari värähdä miehiin, mutta tietyssä kontekstissa kiinnostaisi kokeilla, onko se sitten kuitenkaan täysin vastenmielinen ajatus vähän "leikkiä söpön ja kivan oman sukupuolen edustajan kanssa". Hemmetin hyvin avattu tuolla kuvauksella!

Paalukytky

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 102
  • Onhan se vaan ihanaa nähdä kun toinen nauttii.
  • Galleria
Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #4 : 18.04.2021, 11:12 »
Itse katson olevani hetero! Mutta kerran erittäin hyvässä keskustelussa täällä olevan ihanan naisen kanssa hän kysyi multa " Jos subina Domina haluaa että mies naisi minua, niin miten siihen reagoisin?". Sitä olen paljon miettinyt ja ajatus tuntuu koko ajan mielenkiintoisemmalta ja jos tilanne nyt tulisi eteen, niin ilman muuta vihreää valoa.

Olenko tässä tapauksessa perus hetero vai heteroflexble?? :-\

Mr Kinkerton

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 320
  • Utelias keski-ikäinen pervo
  • Galleria
Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #5 : 18.04.2021, 15:19 »
Itse katson olevani hetero! Mutta kerran erittäin hyvässä keskustelussa täällä olevan ihanan naisen kanssa hän kysyi multa " Jos subina Domina haluaa että mies naisi minua, niin miten siihen reagoisin?". Sitä olen paljon miettinyt ja ajatus tuntuu koko ajan mielenkiintoisemmalta ja jos tilanne nyt tulisi eteen, niin ilman muuta vihreää valoa.

Olenko tässä tapauksessa perus hetero vai heteroflexble?? :-\

Kysy siltä peräsuoleltasi, tietääkö se kuka oli Tony Halme? Mä tykkään että mua vedetään kunnolla perseeseen, ja tykkään myös itse vedellä. Mutta toistaiseksi ajatus siitä, että mua vetelisi mies, tai että minä vetelisin miestä.. teoriatasolla se ei ainakaan toimi, hivenen jopa ällöttää, vaikka mekaniikka on periaatteessa pitkälti sama, kuin naisen kyseessä ollessa. Ja tästä just itsekin haluaisin ottaa selvää, sen takia laatikoin itseni "heteroflexibleksi". 

Ja niinhän sitä sanotaan, että ei kerta homoksi tee, ja kymmenestä kerrasta nollaantuu hei.  ;)

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #6 : 18.04.2021, 15:55 »
Eihän anaaliseksi sinänsä ole homoa tai heteroa. Kummatkin voi sitä harrastaa.

Fia

  • Vieras
Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #7 : 18.04.2021, 18:29 »
Sittenhän on myös termi "bicurious" tai suomemmaksi "bi-utelias" eli henkilö, jolla ei biseksuaalisia kokemuksia (juuri) ole mutta uteliaisuutta niitä kohtaan on.

Itsehän ajattelen, että kaikki ihmiset lienevät vähän "kirjolla". Heteroista tulee biseksuaaleja sen kolmannen rohkaisevan jälkeen.  ;D But it's just me.

Irwikissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 568
  • Kiltti niin halutessaan
  • Galleria
Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #8 : 18.04.2021, 22:11 »
Heteroflexible on huomattavasti asiallisempi termi kuin bi-curious, joka on omaan makuun niin halventava ettei sitä pitäisi edes käyttää.
Jos vastakkainen sukupuoli on se, jonka kanssa kokee syviä tunteita, haluaa jakaa elämää ym ja oman sukupuolen kanssa vain välillä vähän kokeillaan ja leikitään ("no en mä nyt seurustella vois", "en mä rakastaan pystyisi") niin silloin todellakin on vain kokeilunhaluinen hetero eikä bi-seksuaali. Seksuaalinen suuntautuminen joko on tai ei ole, joten se siitä curious-sanasta.

Siinä oli mun panokseni keskusteluun, kiitos ja hei.

mooky

Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #9 : 19.04.2021, 07:54 »
Heteroflexible on huomattavasti asiallisempi termi kuin bi-curious, joka on omaan makuun niin halventava ettei sitä pitäisi edes käyttää.
Jos vastakkainen sukupuoli on se, jonka kanssa kokee syviä tunteita, haluaa jakaa elämää ym ja oman sukupuolen kanssa vain välillä vähän kokeillaan ja leikitään ("no en mä nyt seurustella vois", "en mä rakastaan pystyisi") niin silloin todellakin on vain kokeilunhaluinen hetero eikä bi-seksuaali. Seksuaalinen suuntautuminen joko on tai ei ole, joten se siitä curious-sanasta.


Hassua, itse koen nuo juurikin toisinpäin - curious on se kaveri, joka on kiinnostunut omasta seksuaalisuudestaan ja flexible "välillä vierailee naapuritontilla"

Itse olin parikymppisenä curious, nyt en enää, vaan olen bi. Ja jonkun mielestä ei saisi käyttää sanaa bi, vaan se korrekti termi olisi panseksuaali. No, minä en ole.
Samoin kuin en ole myöskään mikään oletettu. Otan sen nimityksen vittuiluna.

Kuulin myös kautta rantain jonkin aikaa sitten, että transsukupuolisista ei saa enää käyttää transseksuaali. Voiko joku vahvistaa? Jos näin on, niin saanko sen sitten omaan käyttööni, sillä viehätyn transsukupuolisista, useammin mtf mutta se ei ole ihan niin tarkkaa, ja mielestäni se kuvaisi minua hyvin.

Ja olisi kiva jos oisi joku lista siitä, mitä saa ja mitä ei saa käyttää. Tietäisi Sitten korjata, jos joku kutsuu itseään esim. transuksi tms.

Nämä nimikkeet ovat aina olleet, ja tulevat aina olemaan hankalia, koska ne tuntuvat harvoin olevan yksiselitteisiä. Helpompaa oli, kun mää oli littana, aurinko kiersi maata ja paavi kertoi miten pitää elää. Mutta tänä päivänä, ja yksilön vapaus... kun jokainen saa keksiä omat tittelit (enkä sano että se on paha), niin sitten päädytään tähän - yhden oma nimike on toisen loukkaus.

Entinen bi-curious, nykyinen bi. Mies, eikä oletettu.

Lisäisin vielä että tarkoituksenani ei ole haastaa riitaa  vaan osoittaa näiden nimikkeiden ongelmallisuus; yhden määritelmä on toisen haukkumasana

VeraT

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 701
  • Köysiä ja kiusoittelua
  • Galleria
Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #10 : 19.04.2021, 08:12 »
Lainaus
Kuulin myös kautta rantain jonkin aikaa sitten, että transsukupuolisista ei saa enää käyttää transseksuaali. Voiko joku vahvistaa? Jos näin on, niin saanko sen sitten omaan käyttööni, sillä viehätyn transsukupuolisista, useammin mtf mutta se ei ole ihan niin tarkkaa, ja mielestäni se kuvaisi minua hyvin.

Ja olisi kiva jos oisi joku lista siitä, mitä saa ja mitä ei saa käyttää. Tietäisi Sitten korjata, jos joku kutsuu itseään esim. transuksi tms.
Totta. Transsukupuolisia ei pidä sanoa transseksuaalisiksi (sana tulee englannin kielisestä sanasta, mutta maailmallakin sanotaan nykyään transgender, joka kuvaavampi). Sukupuoli ja seksuaalisuus on eri asioita eikä niitä pidä sekoittaa, muutoksessahan ei seksuaalisuus muutu mihinkään.
Tuosta t-sanasta en halua sen enempää sanoakaan, on ihan samaa kuin eräs n-sana. Älkää pliis käyttäkö kenestäkään, jollei ko. ihminen ole erikseen sanonut, että hänestä saa sanoa. Kenestäkään muusta, tai yleistyksenä, jyrkkä ei.

Lainaus
Nämä nimikkeet ovat aina olleet, ja tulevat aina olemaan hankalia, koska ne tuntuvat harvoin olevan yksiselitteisiä. Helpompaa oli, kun mää oli littana, aurinko kiersi maata ja paavi kertoi miten pitää elää. Mutta tänä päivänä, ja yksilön vapaus... kun jokainen saa keksiä omat tittelit (enkä sano että se on paha), niin sitten päädytään tähän - yhden oma nimike on toisen loukkaus.

Entinen bi-curious, nykyinen bi. Mies, eikä oletettu.

Niin, maailma oli ennen parempi, nykyään kaikki on kauheen vaikeeta. Varsinkin, kun kaikki tahtovat ihmisoikeudet ja oikeuden tulla kohdatuksi kunnioittavasti. Maailma muuttuu ja toivon että myös vanhemman sukupolven ihmiset osaisivat seurata perässä. Eikä vain pahoittaa mieltään, kaikesta.

Mutta tämä on ihan ohi topicin, jatkakaa toki alkuperäisessä aiheessa.

Fia

  • Vieras
Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #11 : 19.04.2021, 09:05 »
Mä en itse binä suhtaudu "bi-uteliaisuuteen" ihan noin jyrkästi. Moni lienee ollut "utelias" ennen kuin hänestä tuli bi, ja osa "uteliaista" kai sittemmin toteaa olevansa heteroja, mikä on myös ihan fine.

Mä olen rakastunut naisiin ja mulla on ollut parisuhteita naisten kanssa. Voisin edelleen rakastua ja olla parisuhteessa naisen kanssa, periaatteessa, mutta käytännössä koen tällä hetkellä että olisin kuitenkin lopulta kiinnostuneempi primäärisuhteesta miehen kanssa. Tekeekö se musta "fleksun"? Ehkä. Aika sama.

Itse koen olevani bi enkä oikein näe mitään syytä, miksen niin voisi näillä asetuksilla sanoa.

Seksuaalinen suuntautuvuus myös on liukuvaa. Moni meistä ehtii elämänsä varrella olla yhtä jos toistakin. Ja se on myös ihan ok.

Regulus

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 78
  • This dog doesn't bark but bites
  • Galleria
Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #12 : 19.04.2021, 17:31 »
Ihan oikein on mielestäni nämä termit ymmärretty. Itsekin identifioin toisinaan tuohon homoflexible- kategoriaan, mutta useimmiten sanon olevani pan. Käytännössä mulle on ihan sama, mitä sukupuolta tyyppi edustaa, mutta viehätyn ensisijaisesti maskuliinisista ihmisistä. Androseksuaali taitaa olla lähimpänä oikeaa termiä mulle, mutta sitä ei kovin moni tiedä enkä jaksa aina selittää, joten helpompaa sanoa vaan pan tai bi.

Samoin kuin en ole myöskään mikään oletettu. Otan sen nimityksen vittuiluna.

Kuulin myös kautta rantain jonkin aikaa sitten, että transsukupuolisista ei saa enää käyttää transseksuaali. Voiko joku vahvistaa? Jos näin on, niin saanko sen sitten omaan käyttööni, sillä viehätyn transsukupuolisista, useammin mtf mutta se ei ole ihan niin tarkkaa, ja mielestäni se kuvaisi minua hyvin.

Ja olisi kiva jos oisi joku lista siitä, mitä saa ja mitä ei saa käyttää. Tietäisi Sitten korjata, jos joku kutsuu itseään esim. transuksi tms.

Noita oletettu- termejä käytetään ainakin oman käsitykseni mukaan lähinnä tilanteissa, joissa toisen ihmisen sukupuolesta ei ole varmuutta tai puhutaan sukupuolivähemmistöön kuuluvista. Esimerkiksi itse olen aiemmin, erityisesti ennen hoitoja, ollut "naisoletettu", koska naiseksi minut on lähtökohtaisesti luettu, vaikka olen mies. Eli periaatteessa sua ei pitäisi kenenkään oletetuksi kutsuakaan :)

Mitä transseksuaaliin tulee, niin se on vanhentunut ja harhaanjohtava termi, kuten VeraT sanoikin. En suosittele sitä kuitenkaan itsestäsikään käyttämään väärinkäsitysten takia. Myöskin, en itse tuomitse transsukupuolisista viehättymistä,
mutta tiedän että aika monille se näyttäytyy erittäin pahana ja siitä voi saada aikalailla paskaa niskaan. Ihan vaan varoituksen sana.

Lisäyksenä vielä, että transu- sanaa ei kannata tosiaan käyttää kenestäkään ellei hän itse erikseen sano että se on ok, mutta transsukupuolinen saa toki itse käyttää sitä itsestään halutessaan. Yleisesti se on kuitenkin loukkaava pilkkanimi.

mooky

Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #13 : 19.04.2021, 19:45 »
Löytyi tällainen:
https://ranneliike.net/sanasto

Kuinka virallinen, en tiedä.

Muutama poiminta:
Lainaus
Englanninkielisillä identiteettiin liittyvillä käsitteillä bi-curious tai heteroflexible viitataan henkilöön, joka joskus saattaa harrastaa seksiä omaa sukupuolta olevan henkilön kanssa, mutta ei koe kuuluvansa seksuaalivähemmistöön.

Transsuuntautuneen henkilön seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu yksinomaan transihmisiin. (Vanhentunutta transsukupuolisuuteen viitannutta käsitettä "transseksuaalisuus" ei selkeyden vuoksi käytetä.)

Tulipa ainakin mulle nämä kaksi selväksi.

Ja siellä on se lista, jota aikaisemmin kyselin.

Kiitos!

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Heteroflexible ja homoflexible?
« Vastaus #14 : 19.04.2021, 21:46 »
Asian tiivisti mielestäni erittäin hyvin eräs mieshenkilö 90 -luvun Annankadun DTM:ssä.
"I HATE FAGGOTS, BUT I LOOOOVE TO SUCK DICK!"
His words. Not mine.  O0