Newbie-nurkka > Artikkelit

Köydet ja niiden hoito

<< < (32/32)

GoodLife:
Laitetaan nyt tähän vielä miten olen käsitellyt omia köysiä:

1. Hiertäminen

2. Tikkujen ym nyppiminen. Hampussa voi olla aika isoja ja teräviä piikkimäisiä tikkuja.

3. Karvojen poltto. Olen käyttänyt kaasupatruunalla toimivaa retkikeitintä. Kokeilin joskus kynttilää, mutta sillä saa aikaan turhan paljon savua. Vedän narua siitä yli siten että irtokarvat palavat pois.

4. Öljyäminen. Viimeksi tein jojobaöljyllä ja aiemmin esim kylmäpuristetulla manteliöljyllä. Kylmäpuristetut "luonnonöljyt" ovat minusta paras vaihtoehto.

Vauvaöljy on vähän epäilyttävää ainetta. Netin mukaan Natusan baby oil sisältää seuraavia:
PARAFFINUM LIQUIDUM, ISOPROPYL PALMITATE, PARFUM. En käyttäisi.

Jos haluaa hajustaa niin jotain eteeristä öljyä voi laittaa jonkun tipan esim jojobaöljyyn. Olen kokeillut. Ensimmäisellä öljyämisellä ei oikein tullut esille kun poltto jätti oman tuoksunsa. Toisella kertaa kyllä tuli.

Ja se hampun tuoksu: Olen välissä myös antanut olla tuulettumassa ulkoilmassa, mutta karvojen poltto ja öljyäminen myös vaikuttavat ja lopputulos hajunkin puolesta ok.

Itse olen tykännyt lopputuloksesta eivätkä sidottavataan ole valittaneet. Joskus on ollut juuttia ja hamppua tarjolla ja useammin sidottavankin valinta on ollut hamppu.


douchmond:
Tätä on varmasti jo jossain käsitelty, mutta en äkkiseltään löytänyt, niin kysymys köysitietäjille: jos haluaa välttää vesipesua (köyden vetolujuuden heikkeneminen ja käyttöiän lyheneminen), niin miten pidätte huolta köyden hygieniasta?

Juuttisetä:
No jos keholle tai vaatteiden päälle sidot, niin näe sen olevan ongelma.
Jos pillu taikka kikkeliköysä tarvii käyttää niin personoi ne...eli tietty köysi tietylle henkilölle.

GoodLife:
Mulla on pesukone joka myös steriloi otsonoimalla. Sitä oon käyttänyt joskus.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta