Kirjoittaja Aihe: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!  (Luettu 23419 kertaa)

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 717
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #15 : 27.05.2021, 15:31 »
Siis pointti, jos leikitään että mulla oli sellainen, oli ihmetellä ensivaikutelmaa tai brändäystä. Muttei multa kysytty, enkä olisi mitään tiennytkään. Onnea valitsemallanne tiellä.

Päpälämäen Krister

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 97
  • Your average Tom, Dick and Harry
  • Galleria
Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #16 : 27.05.2021, 23:20 »
Tuskin kannattaa henkeään pidätellen odottaa kaikille kinkyille avointa ja avarakatseista lopputulosta. Uutta alustaa setä- ja D-miesten sheimaamiseen tässä juuri tarvitaankin.

Tuntematon oli nimittäin tunnettu aivan päinvastaisesta. Vaikka sisältö olikin pääasiassa hyvää, se oli todella sitä "ugh olen puhunut" -matskua ja sitä viljelivät/saivat viljellä vain dominoivat. Tai tietyt dominoivat. Ok, pari subiakin, joille ei kukaan ikinä jaksanut sanoa mitään, koska olivat sitä samaa sitrusnaamasakkia. Se ei kuitenkaan perustajan syytä ollut.

violet

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 261
  • Rajat on rakkautta.
  • Galleria
Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #17 : 27.05.2021, 23:47 »
Ooh, mahtavaa!  :love: Seta-kirjoitus oli mahtava  :)

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #18 : 27.05.2021, 23:52 »
Vanhan lämmitys harvoin toimii " asenne " tänne otetaan vaan kamut ja niitten kamut toimii jonkun aikaa miten asia olisi pitänyt hoitaa avoin linkki jossa ainakin Legendat suoraan sisään UGH  olen puhunut=)

CherryBelle

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 28
  • I bite on the first date.
  • Galleria
Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #19 : 28.05.2021, 01:05 »
Oho! Jään mielenkiinnolla seuraamaan rakentumista. Vanha Tuntematon maa oli mun ensimmäisiä ikkunoita kinkymaailmaan ja yksi mieleenpainuvimmista muistoista on miten etusivulla oli aikanaan upeita esteettisiä ja puhuttelevia kuvia valittuna. Onnea matkaan!  ^-^

Pip

Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #20 : 28.05.2021, 01:34 »
Oletan  että sisältö tulee olemaan vähemmän toksista,  kuin täällä joidenkin whinettämisestä "setämiesten" käyttäytymisestä.

Päpälämäen Krister

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 97
  • Your average Tom, Dick and Harry
  • Galleria
Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #21 : 28.05.2021, 04:10 »
Vanhan lämmitys harvoin toimii " asenne " tänne otetaan vaan kamut ja niitten kamut toimii jonkun aikaa miten asia olisi pitänyt hoitaa avoin linkki jossa ainakin Legendat suoraan sisään UGH  olen puhunut=)

Ne vanhat "legendat" kollektiivisena joukkona eivät kiinnosta nuorempaa ja uudempaa polvea kuin kuriositeettina. Eikä kuulukaan kiinnostaa. Uusia ja omia juttuja on tehtävä, siihen ei kuulu mikään "etsätiedäkukamäoon." Ei tartte tietää, vaikka totuus on että legendojen ansiosta on tehty näkyväksi asioita, jotka ovat nykypäivän nyypälle peruskamaa.

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #22 : 28.05.2021, 14:43 »
Itse en koskaan lukenut vanhoja Tuntematon Maa kirjoituksia, mutta mielikuvaksi on tullut se, että sisällön toivotaan olevan enemmän valaisevaa ja kertovaa, ei niinkään kritiikkiä josta tulee mieleen henkilöhyökkäys tai kink sheimaaminen. Ymmärrän toki sen, että jos Tuntematon Maa halutaan pitää helposti lähestyttävänä myös vaniljaisemmalle porukalle, niin artikkeleiden laadun pitää myös vastata sitä. Ymmärrän täysin hyvin, jos vaikkapa artikkelia veri leikeistä, scat leikeistä yms, ei tulla näkemään. Jos tullaan näkemään, niin toki aina parempi. Onhan Ylelläkin ollut jo dokumenttia mm. Shibarista, ja pääosittain palaute on ollut ymmärtääkseni positiivista tuon suhteen. BDSM myös näkyy nykyään enemmän julkisilla alustoilla kuten Instagrammissa.

Nyt kun myös koko suomessa ylipäätänsä on uusia kinkyjä ilmestynyt paljon Tuntemattoman Maan viimeisimpien kirjoitusten jälkeen (tällä siis tarkoitan ihmisiä, jotka olivat tuolloin teinejä, mutta nyt aikuisia), tähän otetaan mukaan teknologian huomattava parantuminen, deitti kulttuurin muutos tuota myötä, niin uusia ja tuoreita näkökulmia tulee varmasti olemaan ja odotan innolla uusia kirjoituksia. Olisi mielenkiintoista lukea vaikkapa artikkeli siitä, kuinka suuri ero vanhemman ja nuoremman ikäluokan deitti kulttuurissa on, koskien kinky seuran hakemisesta ja asenteista siihen.

Päpälämäen Krister

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 97
  • Your average Tom, Dick and Harry
  • Galleria
Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #23 : 28.05.2021, 23:01 »
Uusi tulee tietenkin olemaan erilainen kuin vanha, koska suuri osa entisistä taitavistakin kirjoittajista on vetäytynyt skenestä. Tuolloin elettiin aikaa, jolloin jokaikisen aiheen eteen ei tarvinnut laittaa trigger warning-merkintää ja olihan siellä hurjia juttuja. Jos ällötti, se kestettiin kuin ihminen ikään ja siirryttiin seuraavaan aiheeseen. MiaD:n kirjoitukset olivat loistavia, jos saan hetkeksi vielä muistella hyvällä.

Olkoon onni myötä.  :)

Jalo

Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #24 : 30.05.2021, 16:26 »
Hei ystävät,

Kiitoksia kommenteista.

Pari sanaa selvennyksenä ja vastauksena sekä täällä, että muualla esitettyihin kysymyksiin.

Veteraani-kinkyille ja historiasta kiinnostuneille tiedoksi; vanha sisältö on tallessa ja siitä tullaan julkaisemaan valikoituja otteita. Tiedossa on historiikkeja ja erilaisia kolumneja ja ehkä hitunen sitä taidettakin.

Pääpaino on kuitenkin uudessa tuotannossa.

Kahvipöytäkeskusteluissa pohdiskelemme kinkyjen asemaa yhteiskunnassa ja yritämme ymmärtää onko maailma valmis vai pitäisikö sitä joltain osin parantaa.

Tuoreessa muistissa on kuinka suomalainen rahoituslaitos sulki BDSM-yhdistysten pankkitilejä tai kuinka Tampereen kaupunki esti paikalisyhdistyksen tapahtuman. Olemmekin hieman huolissamme siitä millainen kuva kinkyistä syntyy satunnaisesti tietoa etsivälle ulkopuoliselle. Onnistuessaan Tuntematon maa tarjoaa heille neutraalin ja asiallisen kohtaamispinnan osakulttuuriimme.

Se yhteiskunnallisesta paatoksesta ja missiosta.

Me olemme ihan aidosti innoissamme siitä luovasta voimasta joka tässä yhteisössä piilee. Joukossamme on aivan uskomattoman lahjakkaita kuvataiteilijoita, kirjoittajia ja ajattelijoita. Toivottavasti Tuntemattomasta maasta muodostuu heille kanava, jossa ilmaista itseään. 

Kyse on harrastustoiminnasta ja yritämme luoda sisällöntuottajille yhteisön jossa meillä kaikilla on hyvä olla ja voimme tehdä asioita, jotka koemme merkityksellisiksi ja tärkeiksi. Toiminta on stressitöntä, ilmapiiri on hyväksyvä ja vain luovuus on rajana.

Löydämmekö yhdessä yhteisen Tuntemattoman maan? Tämä riippuu myös sinusta. Ota rohkeasti yhteyttä, katsotaan mitä saamme aikaiseksi. Yhdessä.  Osallistumalla voit itse vaikuttaa siihen millaiseksi sivuston sisältö muodostuu.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #25 : 30.05.2021, 18:11 »
Mielenkiintoista. Olisikohan ihan huono idea jossain kohti omistaa muutama sana edesmenneelle MiaQ:lle sitten jossain kohti kun saatte asiat sujumaan jne... Teemanumero noista joukosta poistuneista vaikuttajista ja heidän työstään? Muistankohan väärin että jokunen erittäin hyvä tarinakin oli peräisin Mian kynästä?

... No tämä nyt vain oli ajatus yhdeltä vanhalta kukkahattutädiltä  ;D

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1724
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #26 : 30.05.2021, 18:20 »
Kiva, että nostellaan historiaa esiin uusin ajatuksin. Oliko muuten vanhakin tuntematon maa tällainen nettilehti vai keskustelufoorumi?

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #27 : 30.05.2021, 19:31 »
Hieno juttu! Olen kuullut paljon Tuntemattomasta maasta, mutta en itse ennättänyt siihen lainkaan perehtyä, kun olen tällainen myöhäisherännäinen :)  Toivottavasti siellä ei jauheta paskaa eikä sitä myöskään heitetä ns. tuulettimeen. Eri mieltä saa ja voi olla. Kritiikkiä saa ja voi esittää. Kiusaaminen ja vittuilu on asia erikseen ja sille kiitos ei.

Tsemppiä perustajille  ;D

Jalo

Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #28 : 04.06.2021, 16:16 »
@Colestramus. Deitti-kulttuurin muutos on oiva aihe. Se liittyy laajempaan kokonaisuuteen ja keskusteluun siitä miten tämä osakulttuuri on kehittynyt vuosien varrella. Nythän kinkyily on jo melkein valtavirtaa. Teema on listalla ja palaamme siihen kun jotain on valmiina. Vai haluaisitko sinä jakaa omia ajatuksiasi aiheesta artikkelin muodossa?

Telle. MiaQ:ta muistetaan ainakin julkaisemalla hänen ansiokkaita tekstejään. Olisi kiva laatia myös henkilöprofiili, mutta sopiva kirjoittaja uupuu. Kirjoittajan olisi hyvä olla aikalainen ja sellainen joka oli itse toiminnassa mukana. Haluatko sinä ottaa pallon vastaan :)

Flikk. Tuntematon Maa oli osa suurempaa projektia. Kolmannen aallon kinky-osakulttuurin syntyessä toiminta laajeni nopeasti Helsingistä valtakunnalliseksi. Siinä vaiheessa verkkosivujen ja ylipäätään netin käyttö oli nykyistä hankalampaa. Tuntematon Maa tarjosi toimintaansa aloitteleville ryhmille paikan jossa ylläpitää verkkosivuja. Mm Turun Baletin ja Rsykkeen sivut olivat aikoinaan osa tätä kokonaisuutta. Sivustolla oli myös BDSM-baarin kaltainen keskustelualue, jossa voitiin vaihtaa ajatuksia ja verkostoitua. Kolmantena osana oli nyt uudelleen aloittava toimituksellista aineisto julkaiseva verkkolehti.

Uutta aineistoa tulee nyt esiin viikoittain. Hetki sitten julkaistiin napakorun henkilökuva otsikolla “Voisitsä kuristaa mua”.

Tämä siis osoitteessa: www.tuntematonmaa.net

-Jalo
« Viimeksi muokattu: 04.06.2021, 16:52 kirjoittanut Jalo »

Sea Breeze

  • Vieras
Vs: Tuntematon maa tulee – tule mukaan!
« Vastaus #29 : 05.06.2021, 21:02 »
Loistavaa! Kiinnostaa kovasti. BDSM inspiroi minua vahvasti taiteen(kin) puolella.
Jään seuraamaan ja odotamaan sitä inspiraatiota ::)