Kirjoittaja Aihe: Raha  (Luettu 5364 kertaa)

onez

Vs: Raha
« Vastaus #15 : 18.10.2022, 22:35 »
Olen aina ollut köyhä suhteessa muihin "normaaleihin" ihmisiin, terveydelliset syyt vienyt vähän eri polkua pitkin. En kuitenkaan ole yleensä kokenut olevani köyhä. Köyhyys on ennemminkin ollut haaste ja voimavara koska jos ei ole varaa ostaa niin sitten pitää tehdä itse. Laaja kirjo erilaisia taitoja onkin kertynyt sen ansiosta.

Arvostan kuitenkin niitä hetkiä kun rahaa on enemmän ja mielelläni jaan sen läheisten kanssa. Toisen hemmottelu on mukavaa ja tykkään myös tehdä asiat isosti ja tyylillä jos siihen vaan on mahdollisuus. Elämässä on kuitenkin paljon tärkeämpiä asioita ja esim suhteessa raha on mulle korkeintaan mauste, se ei saa olla se määrittävä tekijä.

morjasi

Vs: Raha
« Vastaus #16 : 06.11.2022, 11:44 »
Joskus on ikävä huomata, että kavereilla tulee meikäläinen mieleen, kun raha ongelmat kaatuu päälle. Haluttaisi auttaa, mutta ei ole järkeviä keinoja.

kuunlilja

  • Vieras
Vs: Raha
« Vastaus #17 : 06.11.2022, 12:56 »
Mulle ei sessiokumppanin rahoilla tai rahattomuudella ole mitään merkitystä.
Kunhan on katto pään päällä, paikka jossa voi sessioida ym.
Hemmotteluun ei välttämättä tarvitse rahaa.
En tarvitse hienoja asuntoja, autoja, illallisia tai 5 tähden hotelleja .
Tuntisin oloni epämukavaksi niissä.
Mieluummin eväsretki luonnossa tai yhdessä kokattu ruoka.
Raha ei tee seksikkääksi.

Bricolage

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 32
  • “We’ll cross that bridge when we burn it.”
  • Galleria
Vs: Raha
« Vastaus #18 : 07.11.2022, 14:54 »
Hyvä ja turvallinen peruselintaso on kivaa ja hetkittäinen kermaperseily on sallittavaa.
Elämän omistaminen rahan tai muun materialistisen tavaran hankkimiseen nostattaa itsellä niskakarvat pystyyn.
Tässä vaiheessa elämää on jo tajunnut, että tänne ollaan synnytty pennittöminä ja täältä lähdetään pennittöminä. Pisimpään mukana pysyy muistot elämästä, mutta nekin lopulta lähtevät aivojen sammumisen myötä.
Syystä tai toisesta minulla ei ole ikinä käynyt mielessäkään parinvalinnan kohdalla toisen pontentiaalinen rahallinen arvo ja vaakakupissa on aina painanut enemmän se persoona itse. Jos ihminen on mätä sisukseltaan, ei sitä saa rahalla korjattua.

potkija

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 5
  • "Tulee, kun sitä kutsuu."
  • Galleria
Vs: Raha
« Vastaus #19 : 08.11.2022, 00:28 »
Kiinnostavaa. Rahalla itsellään ei ole minulle merkitystä muuten kuin yhteiskunnassa elämisen mahdollistajana. Hyvä tilanne on, jos tienaa sen verran, ettei tarvitse stressata äkillisiä ylimääräisiä menoja tai laskea senttejä kuun lopussa ja välillä saa tehdä jotain ylimääräistä kivaakin, mutta vaurauden kartuttaminen ei ole ollut ikinä merkityksellistä itselleni.

Vastaavasti muiden ihmisten varallisuustaso ei juuri vaikuta heidän viehättävyyteensä. Dominoivan henkilön seksikkyys riippuu pitkälti siitä, miten hän suhtautuu itseensä, maailmaan ja alistettavaansa. (Asenne ratkaisee! tjsp...) Itsevarmuus ja sellainen "turvallisuus" ovat Dom(me)ssa puoleensavetäviä piirteitä. Toisaalta ymmärrän, että taloudellinen vakaus lisää juurikin turvallisuuden tunnetta ja voi siksi olla ihmisille tärkeäkin kriteeri seuranhaussa. Omalla kohdallani se ei kuitenkaan muodostu olennaiseksi tekijäksi. Ainoastaan jos elämänhallinta on muutenkin retuperällä ja sen seurauksena talouskin mennyt kuralle, niin mietin, miten paljon ihmiseen voi luottaa. Mutta tuollaisessakaan hypoteettisessa tilanteessa raha-asioilla ei sinänsä ole väliä, vaan olennaisia ovat taustalla olevat ongelmat.

Näin siis köyhän alistuvan näkökulmasta. :P Pistää miettimään, muuttuisiko ajattelutapani, jos alkaisin tienata paremmin – rupeaisinko alitajuisesti arvottamaan Dominoivan varakkuutta enemmän? Hmm...

masomaleslave

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 604
  • Satanik Venuksen GPS-pannassa
  • Galleria
Vs: Raha
« Vastaus #20 : 08.11.2022, 21:41 »
Raha on kiva lisä, sillä se mahdollistaa korkkareiden oston kivoille Naisille!

Rami

  • Vieras
Vs: Raha
« Vastaus #21 : 01.06.2023, 17:28 »
Raha mahdollistaa välineurheilussa kirjaimellisesti kaiken.

Sillä saa leikkitilat, sisusteltua, välineitä sinne, irtaimistoa, telineitä ja taatun rauhan toteuttaa itseään. Itse haaveilisin kesämökistä, jossa olisi nukkumatilat, keittiö, ruokahuone ja tila pervoille sessioilleni, muttei taida onnistua tämän hetkisen rahatilanteen takia.

Raha on resurssi, jonka kanssa voit vaihtaa palveluita siihen mistä sinulla ei ole osaamista. Vaatteisiin vaikuttaa paljon tuo raha, monet kinkyt vaatteet tunnetusti maksaa paljon enkä uskalla edes investoida siinä pelossa, ettei se pue minua niin kuin kuvittelin tai muuten vaan sille ei löydy käyttöä.

Sponsorointi-sivustoilla etenkin tämän rahan merkityksen huomaa, että sillä saat seuralaisesi tekemään mitä vain haluat, kuhan korvausta siitä saa tarpeeksi. Se ei varmasti tilannetta auta, että nämäkin ihmiset hakevat taloudellista turvaa tarjoamalla itseään, tottakai ne myös tekevät sitä rakkaudesta lajiin, en voi varmana sanoa.

Aikasemminkin ketjussa vastanneet totesivat, että ne ketkä omin käsin ovat saanneet omaisuutensa hyvää pisteeseen vetävät itseään puoleensa, sillä heiltä saa neuvoja, miten saavuttaa sellainen omaisuus ja mustavalkoisena näen myös heidän olevan taloudellisesti turvallisia ehdokkaita, mikä ei ole uusi konsepti, jos seuraa esim. Tinder Swindlerin haastatelmia naisia.