Kirjoittaja Aihe: Kinky vs. vanilja: erilaiset merkitykset samassa suhteessa?  (Luettu 12354 kertaa)

Rietas Merenneito

  • Vieras
Miten te muut kinkystä ja vaniljasta tykkäävät näette eri tyyppisen seksin merkityksen elämässänne ja/tai parisuhteessa, jos sellaisessa olette? Olen pitkään jo tiennyt, että minussa elää molemmat: kinkyys ja vaniljaisuus. Näiden vaihtelun sykli kiinnostuksessa ja tarpeissa on itsellenikin vähän mysteeri. En välttämättä tiedä päivällä, kumpaa illalla haluan. Aiemmin kinkyys oli vahvasti pinnalla, nyt viime vuoden aikana olen halunnut ehkä puolet vaniljaa.

Jotain näissä taipumuksissani kuitenkin tunnistan. Kinky on uskaliasta, jännittävää, moniulotteista, rajoja rikkovaa ja vapauttavaa. Vaniljassa taas olen läsnä hetkessä, tunnen yhteyttä kumppaniin ja nautin fyysisesti enemmän.

Haluaisin oikeastaan poimia molemmista hyvät puolet ja yhdistää ne: haluaisin olla yhtä aikaa läsnä ja uskalias. Yhtä aikaa nauttia fyysisesti ja kokea niitä moniulotteisempia fiiliksiä, joita kinkyseksi antaa. Kumppanini on täysin kinky, joten hänelle läsnäolo ja yhteys tulee nimenomaan kinkyn kautta. Oma seksuaalisuuteni on paljon enemmän "levällään" ihan kuin reitenikin vähän väliä  :P joten on hankalaa välillä saada kaikki hyvä kerralla.

mirbe

  • Vieras
Hyvä kirjoitus ja paljon omia ajatuksiani. Itselläni on välillä kuukausia ettei ole vaniljaseksiä ja silloin alan kaipaamaan sellaista. Vaniljaseksissä koen olevani ehkä fyysisesti enemmän lähekkäin, koska siihen kuuluu usein esileikki, katse, ehkä hellyys ja herkkyys, sekä yhdyntä.
Kinkyilyssä koen olevani syvällä tilanteessa, joskus lähes euforisessa tilassa. Siinä on pakko pysyä läsnä myös ajatuksen tasolla eikä ole mahdollisuutta ajatella muuta. Kinkyseksissä olen antautuvampi ja vaniljassa taas kykenen olemaan hieman dominoivakin. Nämä kaksi maailmaa ovat aika erilaiset, mutta haluaisin kumppanin, jonka kanssa ne molemmat olisivat mahdollisia.

Rietas Merenneito

  • Vieras
Kinkyseksissä olen antautuvampi ja vaniljassa taas kykenen olemaan hieman dominoivakin.

Tämä on kiinnostavaa. Mä olen vaniljassa 100% antautuva. Kinkyssä taas olen switch, hieman enemmän domme kuin sub.

Mr Kinkerton

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 323
  • Utelias keski-ikäinen pervo
  • Galleria
Mulla ei ole pariasuhdetta tällä hetkellä, mutta taannoin mielenkiintoinen keskustelukin tästä jonkun kanssa. Itsehän koen etten ole kinkyseksiä vielä koskaan kokenutkaan, joten missä kulkee edes raja?

Ymmärrän että piiskat ym. ei kuulu vaniljaan, mutta onko "teillä" sen määritelmänä tässä pelkkä hellyys ilman käskemistä, rajuja otteita tai läpsyjä tms.? Suuseksiä saa/antaa jo melkein joka kumppani nykyään, mutta onko anaaliseksi jo kinkyä? Jos maustaa seksiä esim. dildolla niin ollaanko jo perus-vaniljan ulkopuolella?

Sori nyt jos olen pihalla ja kyselen tyhmiä, mutta tääkin nyt vaan on mulle oikeesti hivenen uutta..

EDIT: Itse aiheeseen vastatakseni, en usko että haluaisin enää seurustellakaan 100% vaniljanaisen kanssa, mutta en kyllä haluais sellaistakaan kumppania jolle seksi on pelkkää sessiointia (onko sellaisia edes)?

Betonia

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 252
  • halullinen sielu
  • Galleria
    • Metsänhehku
Mulle kinkyssä läsnäolo ja yhteys ja erilaisten ja outojenkin tunteiden tuntemisen vapaus on ytimissä ja sitä olen vanillassa jäänyt kaipaamaan, vaikka en näe syytä miksei nuo voisi vanillapuolellakin toteutua. Luulen että on mahdotonta vetää yleispätevää rajaa kinkyn ja vanillan välille. Silti kinky on olemassa ja käsitteenä tarpeellinen, ja identiteetti joillekin, esim itselleni.

Kai se alistuminen on se pohja itselleni, missä nuo mainitsemani ydinasiat pääsevät tapahtumaan ja sikäli mut on helppo määritellä kinkyksi millä mittarilla vain.

Qulta

Hyvässä suhteessa on itselleni oltava nämä molemmat puolet. En siis voisi olla suhteessa, missä en voisi saada yyber-herkkää rakastelua ja yhtälailla sitä itselleni toista ääripäätä, eli olla rajusti kuritettavana ja alistettavana oleva sub. Suhteessa missä on vain vaniljaa, jää uupumaan aivan liian paljon, ja suhteessa missä olisi vain kinkyseksiä, jää yhtä lailla uupumaan -kenties vähän vähemmän, mutta uupumaan silti. Vaikka en pidä sanasta "sessio" enkä käytä sitä omassa elämässäni, hyvään "sessioon" kuuluu ihannetapauksessa molemmat.

Vanilja ja kinkyseksi antavat vähän eri asioita. Vaniljaseksi tuottaa ehkä enemmän nautintoa mitä tulee fyysiseen nautintoon. Rakastan todella herkkää ja pehmeää kosketusta, pitkää, viipyilevää rakastelua missä katsekontaktia on myös paljon. Hyvässä vaniljassa on paljon tilaa henkiselle yhteydelle, rakkaudelle, hyväksyvälle katseelle...se on parhaimmassa tapauksessa aivan upeaa.

Kinkyseksissä taas suurin nautinto tulee henkiseltä puolelta. Heittäytyminen, partnerille alistuminen, henkinen vapautuminen, täyden vastuun antaminen toiselle, se täydellinen luottamus mitä tarvitsee toiseen olla...se on mahtavaa. Lisäksi saan kyllä myös aitoa nautintoa kivusta, rajusta panemisesta, siitä avuttomuudesta ja alistumisesta. Ja kun siinä tilassa saa myös kokea kumppanin rakkauden, niin eihän parempaa ole.

Parhaassa "sessiossa" (en juuri pidä tästä sanasta tai käytä sitä normaalisti) yhdistyy nämä molemmat puolet, "sessio" joka päättyy yyber-hellään rakasteluun on itselleni sitä parasta after carea  :love:

irhe

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 150
  • Lumoava kirous
  • Galleria
Hyvässä suhteessa on itselleni oltava nämä molemmat puolet. En siis voisi olla suhteessa, missä en voisi saada yyber-herkkää rakastelua ja yhtälailla sitä itselleni toista ääripäätä, eli olla rajusti kuritettavana ja alistettavana oleva sub. Suhteessa missä on vain vaniljaa, jää uupumaan aivan liian paljon, ja suhteessa missä olisi vain kinkyseksiä, jää yhtä lailla uupumaan -kenties vähän vähemmän, mutta uupumaan silti.
Hyvin pitkälti komppaan. Mulle hyvässä suhteessa toteutuu nämä molemmat puolet, enkä näe siinä mitään ristiriitaa, vaikka kuinka vahvasti identifioinkin itseni kinkyksi. Eri aikoina ja eri päivinäkin tarpeet vaihtelee. Jos viime viikolla olisinkin ollut kovasti piiskan, alistamisen ja kurinpalautuksen perään, seuraavalla viikolla saattaakin kaivata vain hellää, intiimiä ja erillä tapaa läsnäolevaa kosketusta. Hyvä vanilja on parhaimmillaan tavattoman intohimoista ja herkkää, päästen ihon alle pelkällä täydellisellä hyväksynnällä ja rakkaudella. Kinkyilyssä tosiaan sellainen tietynlainen heittäytyminen ja vapautuminen on taas se juju, mitä siitä saan. Se on voimauttavaa, puhdasta raakaa voimaa, jonka jälkeen olo on puhdistunut ja vapaa.

Pehmeä

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 27
  • fetisseistä kiinnostunut sidottuna nauttiva
  • Galleria
Hyvä kysymys. Kun on huomannut nauttivansa asioista, joita ei voi joka jampalle ehdottaa, on kinkyn puolella. Vanilja on ihanaa ja kun on väsynyt, henkisesti piukalla, kaipaa hellyyttä, ei rajumpaa menoa. Mutta kun kerran löysi nautinnon muusta, ei kokonaan ilman voi olla. Paras on toki mies, joka ei kavahda mitään pyyntöä, mutta jos eivät yhdisty samassa miehessä niin pari vakikumppania, kiitos. Haluan tuntea toisen ja tehdä muutakin yhdessä, pelkillä sessioilla ei kinky-puolenkaan nälkä tyydyty. Syvempään nautintoon heittäytyminen onnistuu pitemmässä suhteessa paremmin.

Rietas Merenneito

  • Vieras
Paljon tunnistan itseäni näistä jutuista. On myös mukava kuulla, että skenessä on vaniljastakin nauttivia. Joskus on jopa käväissyt mielessä, olenko ainoa.  :D

Rajanveto kinkyn ja vaniljan välillä on liukuva. Itse miellän, että ero on korvien välissä, ei niinkään siinä mitä konkreettisesti tehdään. Meillä on usein esim. päälle päin täysin perusyhdyntää, mutta puhumme seksin aikana ääneen niin pervoja juttuja, että ne tekevät touhusta kinkyä. Suuseksi, anaali, välineet jne voivat myös kuulua kumpaan vain "tyylilajiin", kinkyyn tai vaniljaan. Toki sit tietyt asiat kuten sitominen tai rajummat jutut kuten hengitysleikit ovat selkeästi kinkyä.

T0mCat

  • Ketjureaktio
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 47
  • Fettari, Switch ja MP. Kumipuoli aina alaspäin.
  • Galleria
Hmmm... Mielenkiintoinen keskustelu. Miksi luokitellaan herkkä ja aistikas rakastelu, mutta vahvasti fetisseillä maustettuna? En lähtisi luokittelemaan vaniljaseksiä vain sen aistillisuuden ja herkkyyden perustella. Koska sen saman voi kokea - mies korkkarit jalassa. Öhm... miten vaniljaa se taas sitten on? :))

Betonia

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 252
  • halullinen sielu
  • Galleria
    • Metsänhehku
Oon joskus kuvaillut itseäni sanoilla "maksimireaktiot minimiärsykkeillä" ja se on osoittautunut hyvinkin osuvaksi. Ja ne minimiärsykkeet on ihan yhtä lailla mulle kinkyä, kuuluvat siihen samaan antautumisen ja tunteiden tutkimisen maailmaan. Onneksi dominoiva osapuoli on hyvin jyvällä tästä tutkimuskohteesta.  :love:

Index

  • Vieras
Ehdottomasti sekä että. Satuttamisen, hallitsemisen, hellimisen ja läheisyyden halut vaihtelevat. Jopa kymmenen minuutin välein, suuntaan ja toiseen. Dominoivan roolissa on mukavaa, kun voi antaa oman fiiliksensä viedä.

Apollyon

Omassa suhteessa Toyn kanssa on ehkä parasta se, ettei tarvitse valita. Aamulla voidaan rakastella ällövaniljaisesti silitellen, illalla voi laulaa piiska sitten ihan kunnolla.

Itse haluan kumpaakin.

Välillä haluan rauhallista läheisyyttä, välillä paineiden purkamista rajumman session muodossa. Aika usein nämä limittyvät siten, että siinä vaniljaisessa rakastelussa on kuitenkin mukana selkeä valta-asetelma. Hellän tiukka ote hiuksista tai ohjaava kosketus.

Sea Breeze

  • Vieras
Komppaan Apollyonia.
Nykyisen leikkikaverini kanssa ei tarvitse valita, kumpaakin on tarjolla sopivassa sekoitussuhteessa  :P Meilläkin vaniljassa pysyy silti selvä valta-asetelma, mikä on minulle tärkeää. Eikä se meidän vanilja ehkä kuitenkaan ole niin vaniljaa, mitä se jollakin täys-vanilja-parilla olisi :D mutta tuskimpa kukaan voi määritellä mitään selvää rajaa kinkyn ja vaniljan välille. Kumpaan kategoriaan mikäkin teko tai halu kuuluu? Eikä sellaiselle rajalle varmastikaan olisi mitään tarvetta.

Minulle on tärkeää, että voin harrastaa melko esteetöntä seksiä. Ehdottaa ja kokeilla kaikkea, mitä mieleen juolahtaa. Koen, että vanilja on tosi rajoittunutta.  Ja mitä tunteisiin ja tunteiluun tulee, niin kyllä ne mielestäni kuuluvat kinkyilyynkin. Ehkäpä tunneskaala on vain laajempi kinkyilyssä ::)

Qulta

Kyllä itsellänikin subius on yhtälailla läsnä vaniljassa, koska D/s nyt on, tai tulisi itselleni olla, suhteessa jatkuvana oleva asetelma, eikä se vaniljassakaan häivy mihinkään. Sub/narttuus on identiteetti, joka tarvitsee tietynlaisen vastapuolen myös vaniljassa. Eli vaniljaseksi ihmisen kanssa, jolle et koe mitään tarvetta/tunnetta alistua, on itselleni ihan yhtä tyhjän kanssa, vaikka itse seksi olisi 100% vaniljaa ilman ainoata tuhmaa sanaakaan. Se valta-asetelma on silti oltava. Itselleni olisi vaikea, tai oikeastaan mahdoton ajatus, että olisi erikseen kumppanit joiden kanssa "harrastaa" vaniljaa ja kinkyä.